G2AがケルンのGamescom 2016でオープンドアの年次国際メディア会議を開催

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G2AがケルンのGamescom 2016でオープンドアの年次国際メディア会議を開催

AsiaNet 65421 (1011)

【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2016年8月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*昨年来の新イノベーションと発展

G2A.COM(http://g2a.com )の年次「オープンドア」国際メディア会議は18日、ドイツ・ケルンでのGamescomで開催された。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/399118

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/399119

数カ国から参加したジャーナリストや特に関心の高いバーチャルリアリティー(仮想現実)やe-sportsの専門家は、この会議で世界一早く成長しているデジタル・ゲーミング・マーケットプレースが最近の革新と開発についてどんな発表をするかを聞きに集まった。Gamescomの期間中にG2Aが主催したメディア会議は2回目となる。

Gamescom(http://www.gamescom-cologne.com/gamescom/index-9.php )は最も人気のある欧州最大のインタラクティブゲームとエンターテインメントに関する展示会で、2009年以降(展示スペース、ビジター数の上で)世界最大の年次ゲーミング・イベントとなっている。この展示会には世界88か国から34万5000人のビジターと6000人以上のジャーナリスト、700人の展示者が参集した。

G2Aは2015年以降、驚異的な成長を続けている。1年の間に顧客は400万人から1000万人に増加し、月間の顧客数は25万人から40万人に増加、セラーの数も5万から25万に増加した。G2Aマーケットプレースのデジタル製品数は1万8000から3万7000に増加、従業員も300人から650人余りになった。G2Aの詳細データはG2Aのファクトシート(https://g2a.co/press )に記載されている。

G2Aのバルトス・スカルチェク最高経営責任者(CEO)は今年、約束を実行し継続することに焦点を置いている。彼は2015年のGamescom以来、努力に言及している。彼は顧客からのフィードバックがG2Aの全ての革新とプロジェクトに反映されていることについて「なぜならG2Aはフィードバックに耳を傾けているからだ」と説明した。スカルチェクCEOは、G2Aがゲーマーと顧客を幸せにするために存在すると語り「その中にはジャーナリストも含まれる。是非G2Aを訪れ、われわれのやっていることを見て欲しい。いつでもG2A訪問を歓迎する」と述べた。

同CEOはマーケットプレースのデベロッパー・サポートシステム導入について説明した

http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-announces-game-developer-support-system-worldwide-585383881.html )。それに続いてフロントエンド認証(http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-strengthens-security-with-front-end -verification-steps---g2a-introduces-verification-process-for-new-sellers-to-sel-products-on-the-marketplace-585930831.html )を説明し、最後にG2A Direct(http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/g2a-direct---open-doors-developer-support-system-g2a-direct-goes-live-today-588636271.html )の開始について語った。

G2A.COMの「オープンドア」国際メディア会議@ Gamescom 2016は、G2AのFacebook(https://www.facebook.com/G2Acom )とTwitchでライブストリーム配信された。

G2Aチームと共に成功および改善すべき点に関するフィードバックを与えるための祝賀会にはゲストが招かれた。

G2Aは、世界20億人のゲーマーが自分たちの望むものを手にできるよう、また熱心なゲーマーにゲーミング産業でフルタイムの雇用やキャリアを得る機会を与えるため前進を続ける。

文責:Jacqueline Purcell -  jpurcell@G2A.com

ソース:G2A.com

G2A's Annual 'Open Doors' International Media Conference at Gamescom 2016, Cologne Germany

PR65421

RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, Aug. 18 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - New Innovations and Developments Since Last Year

    The G2A.COM [http://g2a.com ] annual 'Open Doors' International Media

Conference was held at Gamescom in Cologne, Germany today.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/399118 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/399119 )

    Journalists and special interest Virtual Reality and e-sports specialists

attended from several countries to hear what the world's fastest growing

digital gaming marketplace had to say about recent innovations and

developments. This is the second Media Conference organized by G2A during

Gamescom.

    Gamescom [http://www.gamescom-cologne.com/gamescom/index-9.php ] is the

most popular and Europe's biggest trade fair for interactive games and

entertainment and the world's largest annual gaming event since 2009, (measured

by exhibition space and number of visitors) with 345,000 visitors, more than

6,000 journalists and 700 exhibitors from 88 countries.

    Since 2015 G2A grew surprisingly fast. Within a year, the number of

customers increased from 4 million to 10 million, number of new monthly

customers increased from 250 thousand to 400 thousand, number of sellers

increased from 50 thousand to 250 thousand, number of digital products on the

G2A Marketplace increased from 18 thousand to 37 thousand and the number of

employees increased from 300 to 650+. Much more data about G2A is available on

G2A's Fact Sheet [https://g2a.co/press ].

    This year CEO of G2A Bartosz Skwarczek focused on promises made and kept.

He spoke of the hard work since Gamescom 2015. He explained about how feedback

from customers informed all G2A's innovations and projects: 'because G2A listen

to feedback'. Bartosz said that G2A existed to make gamers and customers happy:

'That includes journalists - you should visit us at G2A and see for yourself

what we do. You have an open invitation to visit G2A'.

    Bartosz explained about how the marketplace had introduced a developers

support system

[http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-announces-game-developer-support-sy

stem-worldwide-585383881.html ] , following by front end verifications

[http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-strengthens-security-with-front-end

-verification-steps---g2a-introduces-verification-process-for-new-sellers-to-sel

l-products-on-the-marketplace-585930831.html ] and culminating in the launch

of  G2A Direct

[http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/g2a-direct---open-doors-developer-sup

port-system-g2a-direct-goes-live-today-588636271.html ] .

    G2A.COM 'Open Doors' International Media Conference @ Gamescom 2016 was

live streamed on G2A's Facebook [https://www.facebook.com/G2Acom ] and Twitch.

    Guests were invited to a celebration party to enjoy the successes together

with the G2A team and also to give more feedback on what should be improved.

    G2A moves ahead to enable 2 billion gamers that exist in the world to meet

their needs and to give passionate gamers the opportunity to have a full time

job or career within the gaming industry.

    Author:  Jacqueline Purcell -  jpurcell@G2A.com

SOURCE: G2A.com

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