Teadsがアジア太平洋でセールス幹部チームを増強

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Teadsがアジア太平洋でセールス幹部チームを増強

AsiaNet 65393(1004)

【ニューヨーク、東京2016年8月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*APACの成長加速のためにクリスチャン・ギノー氏と今村幸彦氏を採用

アウトストリームビデオ広告を発案し、世界最大の動画広告マーケットプレースを提供するTeadsは、アジア太平洋地域(APAC)でグローバルな拡大を続けるため、クリスチャン・ギノー(Christian Guinot)氏をアジア太平洋(APAC)担当上級副社長に、今村幸彦(Yukihiko Imamura)氏を日本担当マネジング・ディレクターにそれぞれ採用した。日本での存在感を強めているTeadsは最近、アジア市場でのさらなる拡大に利用するため4700万ドルの資金調達を発表している。

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ギノー氏はMEC China社長を4年以上務め、MEC Chinaをデジタル性の高い組織に変革し、主要な取引関係を強化しながら同社の成長戦略を加速させた。その成功はAPAC地域でTeadsを助けることになる。APAC上級副社長になる同氏は、インドからオーストラリアまでのAPAC全域で、Teads市場開拓の促進と営業、統合を担う。ギノー氏はバートランド・ケサダ最高経営責任者(CEO)兼共同創業者の直属となる。

この技術分野で20年以上の経験を持つ今村氏は、広告業界に理解が深く、最近ではKenshooのAPAC担当マネジング・ディレクターを務めた。Kenshoo以前は電通の事業開発を率い、サードパーティ技術との戦略的提携関係を構築した。Teads Japanマネジング・ディレクターとなる今村氏は、日本の主要ブランドや広告エージェント、トレーディングデスクとの戦略的関係の促進に責任を持ち、ギノー氏に報告する。

Teadsのアウトストリーム技術は、これまでなかった新しい上質な動画インベントリー(在庫)を創り上げた。そのインベントリーは世界で500社以上の一流のパブリッシャー(メディア発行企業)を対象とし、Forbes(フォーブス)、ワシントン・ポスト、Mashable、Slate、Bonnier Corp.、ニューズウィーク、ルモンド、Die Welt、The Guardian、The Telegraph、O Globo、日経、朝日、産経、Hearst Japan(ハースト・ジャパン)、Fairfax Media、Conde Nast、FT China、Mediacorp、Apple Daily、South China Morning Post、Reuters APAC、China Daily、India Todayなどが含まれている。

Teadsのバートランド・ケサダCEOは「世界で存在感を広げる中でわが社は、APAC地域での支配力の確立に焦点を絞っている。われわれの革新的なアウトストリーム(動画)フォーマットは動画広告業界を一変させ、パブリッシャーのために新しい収入の流れを作ることを助けた。わが社は世界の有名ブランドや最上質のパブリッシャーの多くと関係を築いており、一流のクライアント層をAPAC地域に広げることは可能だと確信する。ギノー氏と今村氏をわがチームに喜んで迎えたい。彼らの豊富な知識と長年の実績は、TeadsがAPACで早期に望ましい動画広告パートナーになることを確実にする」と語った。

ギノー氏は「ローカル市場での成長計画を超えてグローバルな視野に立てば、グローバルブランドが重要戦略地域へのアクセスを増やして認知度を高める上で、TeadsのAPAC開発は絶好の機会になる。そればかりか、グローバルなアクセスと認知度を強化したいアジアの巨大ブランドにとっても、大きなビジネスチャンスが生まれる。この地域の国々でパブリッシャーや広告会社と強力な関係を築き、若い人材を採用して完ぺきな営業態勢を打ち立て、この地域でTeadsを揺るぎないナンバーワンの動画広告パートナーに成長させることにまい進していきたい」と述べた。

今村氏は「日本市場は昨年大きく変わり、動画広告業界には素晴らしい機会が広がっている。Teads入社は自然な次のステップであり、日本市場で強力なセールスチームを作り、目標とする顧客と重要な関係を結ぶことで、Teadsの成長を助けることはとてもうれしい」と話した。

▽Teadsについて

2011年設立のTeadsはアウトストリーム動画広告を発案し、世界最大の動画広告マーケットプレース(comScore情報)。パブリッシャー各社はTeadsと協力して最新の動画インベントリーを作成し、自社のセールス力によって収益化している。Teadsはサービスとプログラマティック面を管理している。

Teadsの独自の動画広告ソリューションには、記事の中で動画を表示するinReadなど、メディアコンテンツに挿入する幅広いフォーマットがある。これまでにないレベルのプレミアムなインベントリーを創り上げることで、動画広告市場を塗り替えている。

ブランドとエージェントはプログラマティック・サービスまたは管理サービスを通して、ウェブやモバイルで利用可能なこの一流のプレミアム・インベントリーにアクセスすることが可能である。

Teadsは450人を超える従業員で構成する一つのチームであり、そのうち100人は18カ国26拠点のオフィスのイノベーションチームに所属している。

▽問い合わせ先

Nicole Matthews

nicole.matthews@teads.tv

408-386-4244

ソース:Teads

Teads Expands Sales Leadership Team in Asia Pacific

PR65393

NEW YORK and TOKYO, Aug. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Company Hires Christian Guinot and Yukihiko Imamura to Drive Growth in APAC

Teads, the inventor of outstream video advertising and the world's number one

video advertising marketplace, today continues its global expansion in Asia

Pacific with the hiring of Christian Guinot as SVP of APAC and Yukihiko Imamura

as Managing Director for Japan. Teads already has a significant presence in

Japan and recently announced $47 million in new debt financing to be used for

further expansion into the Asian market.

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As the former President of MEC China for over four years, Guinot successfully

transformed MEC China into a highly digitalized organization and accelerated

its growth strategy while fostering key relationships that will benefit Teads

in the APAC region. As Senior Vice President of APAC, Guinot will be

responsible for developing Teads' market openings, operations and integration

across APAC, from India to Australia. Guinot will report into Bertrand Quesada,

CEO and co-founder.

With over 20 years of experience in the technology field, Imamura has a vast

understanding of the advertising industry, most recently serving as Managing

Director APAC for Kenshoo. Prior to Kenshoo, Imamura led the business

development at Dentsu Inc. building strategic partnership with third party

technologies. As Managing Director for Teads Japan, Imamura will be responsible

for driving strategic relationships with Japan's leading brands, advertising

agencies and trading desks. Imamura will report into Christian Guinot.

Teads' outstream technology creates new premium video inventory that did not

exist before. The company's inventory spans over 500-top tier publisher sites

globally including Forbes, The Washington Post, Mashable, Slate, Bonnier Corp.

Newsweek, Le Monde, Die Welt, The Guardian, The Telegraph, O Globo, Nikkei,

Asahi, Sankei, Hearst Japan, Fairfax Media, Conde Nast, FT China, Mediacorp,

Apple Daily, South China Morning Post, Reuters APAC, China Daily, India Today

and more.

"As our global presence expands, we are laser-focused on dominating the APAC

region. Our innovative outstream formats have changed the game for video

advertising and helped drive new revenue streams for our publishers. We've

built relationships with many of the world's well-known brands and most premium

global publishers, and we are confident we'll be able to extend our top-notch

client base in the APAC region," said Bertrand Quesada, CEO, Teads. "I'm

excited to welcome Christian and Yukihikoto our team. Their wealth of knowledge

and years of experience will ensure Teads quickly becomes the preferred video

advertising partner in APAC."

"From a global perspective and beyond the local market growth plan, Teads' APAC

development will be a huge opportunity for global brands to increase their

reach and visibility in a key and strategic region, as well as create great new

business potential for giant Asian brands who want to reinforce their global

reach & visibility," said Guinot. "I look forward to developing local and

regional strong partnerships with both publishers and advertisers, recruiting

young talents, setting up flawless operations and positioning Teads as the

undeniable number one video ad partner in the region."

"The Japanese market has come a long way in the last year and presents a really

exciting opportunity for the video advertising industry," said Imamura. "The

move to Teads is a natural next step and I'm excited to help propel the company

in the Japanese market by building strong sales teams and establishing key

relationships with our target customers."

About Teads

Teads, founded in 2011, is the inventor of outstream video advertising and the

number one video advertising marketplace in the world (source: comScore).

Publishers work with Teads to create brand new video inventory and monetize it

through their own sales force, Teads managed services and programmatic.

Teads' native video advertising solutions encompass a series of formats

inserted into media content, like the inRead playing inside articles. It is

changing the game within the video advertising market by creating unprecedented

levels of premium inventory, which did not exist before.

Brands and agencies can access this top-tier, premium inventory, available on

the web and on mobile, through programmatic or managed services.

Teads has a team of over 450 employees, 100 of which are in the innovation

team, across 26 offices in 18 countries.

Contact: Nicole Matthews, nicole.matthews@teads.tv, 408-386-4244

SOURCE Teads

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