ユニリーバによるブルーエア買収は何百万人もの空気汚染除去に役立つ

ブルーエア

ユニリーバによるブルーエア買収は何百万人もの空気汚染除去に役立つ

AsiaNet 65397(1001)

【ストックホルム2016年8月16日PR Newswire=共同通信JBN】先端的なろ過技術とデザインで称賛を得ている空気清浄ソリューションの世界的な主要企業ブルーエア(Blueair)は16日、ユニリーバによって買収されたと発表した。ブルーエア創設者のベント・リトリ氏は今回の買収によってより多くの人々がブルーエア空気清浄機を使ってPM2.5粒子、アレルゲン、化学物質、ウイルスなどの室内の空気中に浮遊する汚染物質を取り除き、健康を守れることになると述べた。

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160815/398154

リトリ氏は今回のニュースについて「当社は持続性の実践で世界的な尊敬を受けている企業であるユニリーバの支援を受け、ブルーエアをさらに一歩進めて健康を増進する空気清浄機を真に世界的に提供できることにイエスと言った。空気汚染が世界的に悪化する今日、ブルーエアには前進することにより、何百万人単位だけではなく何十億人単位の人々がより安全で健康的な室内環境を作る手助けができる可能性が出てきた」と述べた。

リトリ氏は20年前、世界最高の室内空気清浄機を作り、クリーンな空気の革命を起こすというミッションを持ってブルーエアを立ち上げた。

同氏は「このミッションは今でもブルーエアに深く染みこんでおり、当社は継続して人々の健康と福利の向上に向け活動している。世界保健機関(WHO)によれば世界では空気汚染が環境保健上の最悪のリスクになっており、これによって2012年だけで700万人もの人々が亡くなっている」と語った。同氏によると、WHOが空気汚染の監視をしている都市の住民の80%はWHOが設定する限度を越えた汚染にさらされている。

昨今では家庭および職場の空気の質の悪さによって健康や健全な生活に対する複合的なリスクが生じることに対する認識が高まり、空気清浄機に対する需要が急激に増えている。今年英国で発表されたある画期的な調査は、一生の間、空気汚染にさらされ続けると癌、ぜん息、卒中、糖尿病、肥満、心臓病、認知症などの原因になり得るとしている。

リトリ氏によると、ブルーエアはスウェーデン、中国、米国、日本、韓国とインドを含むすべての同社市場では今後も同じブランド名で営業を続ける。

契約条件は明かされていない。取引は通常の規制認可を受ける必要がある。今回の取引に当たってはLivingstoneがブルーエアに助言をした。

▽ブルーエア(Blueair)について

スウェーデンのストックホルムで1996年に設立されたブルーエアは受賞歴のある空気清浄技術と製品を消費者および企業ユーザーに向け、革新、製造、販売している。ブルーエア空気清浄機は世界62カ国以上で販売され、家庭、職場、レジャー地で空気中のアレルゲン、ぜん息の原因物質、ウイルス、バクテリア、その他の汚染物質を取り除くことで健康と健全な生活を増進するよう設計されている。http://www.blueair.com

▽ユニリーバについて

ユニリーバ(Unilever)は190カ国以上で毎日20億人の消費者に食品、飲料、ホーム・パーソナルケア製品を提供する世界的なサプライヤーの1社である。同社は2015年の時点で16万9000人の従業員を擁し、533億ユーロを販売している。同社の活動地域の半分以上(58%)は発展途上および新興市場である。ユニリーバは「Persil(パーシル)」「Dove(ダヴ)」「Knorr(クノール)」「Domestos(ドメストス)」「Hellmann's(ヘルマン)」「Lipton(リプトン)」「Wall's(ウォールズ)」「PG Tips(PGティップス)」「Ben & Jerry's(ベン&ジェリーズ)」「Marmite(マーマイト)」「Magnum(マグナム)」「Lynx(リンクス)」など世界中の家庭で使われている400を超えるブランドを持っている。

Unilever’s Sustainable Living Plan(USLP)は以下にコミットしている:

*環境負荷を軽減した成長

*10億人以上が健康と生活改善の行動を起こす手助け

*2020年までに数百万の生計を向上

ユニリーバは2015年ダウ・ジョーンズ持続性索引データで関連部門ナンバーワンにランクされた。FTSE4Goodインデックスでは、同社は最も高い環境スコア「5」を獲得した。2015年GlobeScan/SustainAbilityの年度調査で同社は5年連続して「Global Corporate Sustainability Leaders」リストの首位を飾った。2016年の Oxfamの「Behind the Brands Scorecard」では2年連続で最も持続可能な食品と飲料企業としてランクされた。

ユニリーバはLinkedInの全産業分野にわたる最も就職したい企業トップ3社に選ばれた。

ユニリーバとブランドについての詳しい情報はウェブサイトhttp://www.unilever.com を参照。USLPについての詳細はウェブサイトhttp://www.unilever.com/sustainable-living を参照。

▽Livingstoneについて

Livingstoneは100人の専門家を擁する国際的な中堅企業専門のM&Aおよび債務助言事務所。毎年世界で60件の取引を成立させている。http://www.livingstonepartners.com

▽問い合わせ先

Blueair:

David Noble

david.noble@blueair.seor

+44 7785 302 694

Unilever:

Louise Phillips

louise.phillips@unilever.comor

+44 7825 049151

ソース:Blueair

Unilever Acquires Blueair, Will Help Millions More People Fight Rising Urban Air Pollution By Creating Safer Indoor Environments

PR65397

STOCKHOLM, Aug. 16 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Blueair, a world leader in air purifying solutions with acclaimed

leading-edge filtration technologies and design, announced today it has been

acquired by Unilever. Blueair founder Bengt Rittri said the acquisition will

enable even more people to protect their health by using Blueair air purifiers

to remove indoor airborne contaminants such as hazardous PM2.5 sooty particles,

allergens, chemicals and viruses.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160815/398154 )

    Sharing the news, Bengt said: "We are saying yes to leveraging the help of

Unilever - one of the world's most admired corporations for its sustainability

practices - to help Blueair take the next step to become a truly global

provider of its health-enhancing air purifiers. Moving forward, Blueair will be

geared to help potentially billions of people rather than millions to create

safer, healthier indoor environments as air pollution rises worldwide."

    Bengt recalled how he had launched Blueair 20 years ago with the mission to

start a clean air revolution by bringing people the world's best indoor air

purifiers.

    "This mission remains embedded in Blueair today as we continuously work to

elevate people's health and wellbeing in a world where WHO says air pollution

is now the world's largest single environmental health risk, killing around 7

million people in 2012 alone," Bengt Rittri said. He noted that according to

the UN organization over 80 percent of people living in urban areas that

monitor air pollution are exposed to air quality levels that exceed WHO limits.

    Demand for air purifiers has grown swiftly in recent years as awareness has

risen about the multiple health and wellbeing risks posed by poor air quality

at home and work. One landmark UK study published this year said

cradle-to-grave exposure to air pollution can contribute to cancer, asthma,

stroke and heart disease, diabetes, obesity, and dementia, for example.

    Bengt said that Blueair will continue to operate under its existing brand

name in all its markets, including Sweden, China, US, Japan, South Korea and

India.

Terms of the deal were not disclosed. The transaction is subject to customary

regulatory approvals. Livingstone advised Blueair in the transaction.

    About Blueair

    Founded in 1996 in Stockholm, Sweden, Blueair innovates, manufactures and

commercializes award-winning air purifying technologies and products for

consumers and businesses. Available in over 62 markets worldwide, Blueair air

purifiers are designed to enhance user health and wellbeing by removing

airborne allergens, asthma triggers, viruses, bacteria and other pollutants in

home, work and leisure environments. http://www.blueair.com

    About Unilever

    Unilever is one of the world's leading suppliers of Food, Refreshment, Home

and Personal Care products with sales in over 190 countries and reaching 2

billion consumers a day. It has 169,000 employees and generated sales of

EUR53.3 billion in 2015. Over half (58%) of the company's footprint is in

developing and emerging markets. Unilever has more than 400 brands found in

homes around the world, including Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann's,

Lipton, Wall's, PG Tips, Ben & Jerry's, Marmite, Magnum and Lynx.

    Unilever's Sustainable Living Plan (USLP) commits to:

    - Decoupling growth from environmental impact.

    - Helping more than a billion people take action to improve their health

and well-being.

    - Enhancing the livelihoods of millions of people by 2020.

    Unilever was ranked number one in its sector in the 2015 Dow Jones

Sustainability Index. In the FTSE4Good Index, it achieved the highest

environmental score of 5. It led the list of Global Corporate Sustainability

Leaders in the 2015 GlobeScan/SustainAbility annual survey for the fifth year

running. Unilever was ranked the most sustainable food and beverage company in

Oxfam's Behind the Brands Scorecard in 2016 for the second year.

    Unilever has been named in LinkedIn's Top 3 most sought-after employers

across all sectors.

    For more information about Unilever and its brands, please visit

http://www.unilever.com. For more information on the USLP:

http://www.unilever.com/sustainable-living

    About Livingstone

    Livingstone is an international mid-market M&A and debt advisory firm of

100 professionals closing 60 transactions around the world each year.

http://www.livingstonepartners.com

    For more information, please contact:     

Blueair: David Noble, david.noble@blueair.se or +44 7785 302 694

Unilever: Louise Phillips, louise.phillips@unilever.com or +44 7825 049151

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