中国のインバウンド観光が増える中、Varitripが中国初のツアー&アクティビティーGDSをリリース

Varitrip Co. Ltd.

中国のインバウンド観光が増える中、Varitripが中国初のツアー&アクティビティーGDSをリリース

AsiaNet 65346(0980)

【北京2016年8月10日PR Newswire=共同通信JBN】北京に本社を置き、インバウンドツアー&アクティビティーとツアーパッケージの旅行代理店への提供で10年の経験がある旅行技術会社のVaritripは、旅行業界のオンデマンドおよびライブ予約のオペレーションとニーズに応えるため、中国初のツアー&アクティビティーの世界販売システム(GDS)をリリースした。GDSは直前の販売に最適化された24時間年中無休のサービスと商品を提供する。

中国人旅行者の海外の旅行先への流出にもかかわらず、中国のインバウンド観光の市場と技術においては著しい成長がある。最近のメディアの報道のおかげで、中国国家観光局は、2016年には1億3700万人以上の訪問客が中国に来ると予測している。外国からの到着者数では2015年に比べ9.0%の増加である。インバウンド観光の支出額は6.5%増加し、1210億米ドルに達すると推定されている。中国の大手OTAのCtripによると、2016年第1四半期だけで外国人訪問客が10.9%増加したと報告されている。

Varitripのディラン・チャン最高経営責任者(CEO)は、同社は今年、売り上げの伸び率が2桁になったと語った。中国は、ここ数年の同国の目覚しい成長と開放を受け、旅行先としてますます推奨されている。中国のビザは取得しやすくなり、元の価値は下がっており、中国は旅行者にとって安全である。同氏は、Varitripが扱っているレジャーやビジネスの旅行者の大半は、人が中国を訪問しているときに期待するようになる独自の文化的、歴史的な体験を求めている、と語った。

旅行者層がシフトするにつれ、同業界は新たな需要のために最適化されたより多くの供給が必要である。中国は外国語標識の改善、人気施設の維持管理、トイレの修理、レストランケータリングとツアーセレクションの強化によってインバウンド観光客の増加に対応する能力を向上させ続けており、多くの人たちはこのシフトが新たな成長点になると期待している。ディラン氏は「伝統的なオペレーターは新たな需要について行くことができなかった。Varitripの技術は新たな需要の高まりに応えるため、販売のパートナーやオペレーター、全ての可能な資源とつながり、統合される」と語った。

Varitripの製品は、GDSプラットフォームを通じて旅行代理店の新たなニーズを満たすように設計されており、高額商品に関心があるパートナー(エアライン、クルーズ、ロッジング)にとってチャンスを可能にする。

これらの商品と高額商品には、他のプロバイダーを通しては容易に手に入らなかった万里の長城でのピクニックのような独自の文化的な体験が含まれている。

ソース:Varitrip Co. Ltd.

Varitrip Releases the First Chinese Tours & Activities GDS as China Inbound Tourism Rises

PR65346

BEIJING, Aug. 10, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Varitrip, a Beijing based travel technology company with 10 years of experience

in providing inbound tours & activities and tour packages to travel

distributors, has released China's first tours and activities' global

distribution system (GDS) to cater to the travel industry's on-demand and live

booking operations and needs. GDS provides a 24/7 service and products

optimized for last-minute distribution.

Despite the outflow of Chinese tourists to foreign destinations, there has been

a notable growth in China inbound tourism market and technology. Thanks to the

recent coverage from media outlets, China National Tourism Administration

expects more than 137 million visitors to China in 2016. A 9.0% increase over

2015 for international arrival. Inbound tourism expenditure is estimated to

increase by 6.5% and reach USD121 billion. According to Ctrip, the leading OTA

in China, a 10.9% growth of foreign visitors was reported in the first quarter

of 2016 alone.

Dylan Zhang, CEO of Varitrip, stated that the company has seen double-digit

sales growth this year. China is increasingly promoted as a travel destination

as a result of the nation's remarkable growth and openness in recent years --

China visas have become easier to obtain, the valuation of Yuan is lowered and

China is safe for travelers. He said the majority of the leisure and business

travelers Varitrip served are seeking the unique cultural and historical

experience that one comes to expect when visiting China.

As traveler demographics shift, the industry craves more supply optimized for

new demand. Many are expecting this shift to be the new growth point as China

continues to improve its ability to accommodate the growth in inbound tourists

by improving foreign language signs, maintenance of main attractions, fixing

toilets, improving restaurant catering and tour selections. "Traditional

operators haven't been able to keep up with the new demands," Dylan said.

"Varitrip's technology connects and integrates with the distribution partners,

operators and all possible resources to fulfill new growing demand."

Varitrip's products are designed to meet the new needs for travel distributors

through the GDS platform and enables opportunities for partners (airlines,

cruises, lodging) who are interested in upsells.

These products and upsells include unique and cultural experiences such as a

picnic on the Great Wall, which was not easily accessible through other

providers.

Source: Varitrip Co. Ltd.

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