五輪史上最長の走幅跳び記録保持者がビール一杯を賭けた挑戦状

アンハイザー・ブッシュ・インベブ

五輪史上最長の走幅跳び記録保持者がビール一杯を賭けた挑戦状

AsiaNet 65334 (0968)

【ニューヨーク2016年8月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*走幅跳びのボブ・ビーモン選手が自分の「パーフェクト・ジャンプ」に挑戦せよとライバルを挑発。勝者へのほうびは当然「一杯のビール」

世界のスポーツ界で最も長期にわたって破られていない記録の一つを持つボブ・ビーモン氏が今月走り幅跳び選手に氏の記録を破るよう挑発している。ビーモン氏は結果を心待ちにしており、もし、氏の記録が破られることがあれば、勝者にさっぱりと爽快なビールを一杯ごちそうするとしている。ビールは偉大な功績を成し遂げた人をたたえるのに最もふさわしい飲み物で、適度に消費される限りは健康でバランスのとれた生活の一部になる。特に、2016年8月5日の五輪開幕式当日はたまたま「世界ビール・デー」にあたり、この賞品をさらにふさわしいものにしている。

Video - https://youtu.be/ajO_n47KZX 0

記録を破った選手にビールをごちそうするには立派な理由がある。ビールとスポーツの間には一般に知られている以上の強い絆がある。ビールは世界中で勝利を祝うために飲まれているだけでなく、適度に消費される限りは健康でバランスのとれた生活の一部になり得る。ビールは自然の原料を用い、自然の発酵プロセスによって作られており、世界の健康食の一つ「地中海ダイエット」の一部になっている。

ビーモン氏は「激しい練習の後は、ビールを一杯飲むのが楽しみだった」として次のように述べた。「友と飲むビールは昔も今も人生の本当の喜びのひとつだ」

50年ほど前の1968年、ボブ・ビーモン氏は8.9メートルを飛び、走幅跳びの記録を破った。氏のジャンプは当時「パーフェクト・ジャンプ」と呼ばれてスポーツ界の称賛の的になり、20世紀の最も偉大な5大スポーツの瞬間の一つと命名された。その時、氏のジャンプは距離が長すぎ、きちんと測る光学的な計測装置が備えられておらず、役員はメジャーを使って手で計測せざるを得なかった。

それ以来というもの、選手は4年ごとの五輪で氏の記録を破ろうとしたが、誰一人成功しなかった。ビーモン氏は記録保持者としての地位にも飽き始めており、今回、ビデオの挑戦状を発表、幅跳び選手に対して同氏の記録を破り、世界最高のスポーツ選手の一人である同氏と一杯のビールを飲み交わそうと呼びかけた。

ビーモン氏は選手仲間にチャンピオンになって氏を王座から引きずり下ろして欲しいと呼びかけている。そうなれば、氏もやっと引退できる。勝者は「パーフェクト・ジャンプ」を破ることに加え、スポーツの偉業をたたえてビールを飲んだ無数のスポーツマンや市民の仲間入りをすることになる。ビーモン氏のビデオはウェブサイト(https://youtu.be/ajO_n47KZX0 )を参照。

▽「We Love Beer」キャンペーンについて

「We Love Beer(ビール大好き)」はノーブランドのキャンペーンで、ビールに関する興味深い話を広め、バランスの取れた生活スタイルの振興に向け人々との親睦を図るもの。このキャンペーンを支援するアンハイザー・ブッシュ・インベブ(AB-InBev)はビールがバランスの取れた生活スタイルの一部になるとを訴えている。「We Love Beer」キャンペーンは、ビールは大人の飲み物で、責任をもって楽しみ、消費されるべきものであると訴えている。

ソース:AB-InBev

▽問い合わせ先

Meg Carroll

Allison+Partners

+1-646-428-0625,

meg@allisonpr.com

Longest-Held Olympic Record Holder Issues Challenge To Break His Long Jump Record For The Prize Of. . . A Beer

PR65334

NEW YORK, Aug. 8, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- Long Jumper, Bob Beamon, Dares Athletes to Beat His "Perfect Jump"

               for a Beer, a Natural Choice of Champions

   The owner of one of the longest-held athletic records in the world, Bob

Beamon, is challenging all long jump athletes to break his record this month.

He'll be waiting . . . and if it's broken, Bob will buy the winner a crisp,

refreshing beer: the perfect beverage to celebrate life's great achievements

and which is part of a healthy and balanced lifestyle, when consumed in

moderation. The wager's prize is even more appropriate given that August 5,

2016, the day of the opening ceremonies, happened to fall on International Beer

Day.  

   Video - https://youtu.be/ajO_n47KZX0

   Why reward the record breaker with beer? Beer and sports have a stronger

link than most imagine. Not only is it used to celebrate victories throughout

the world, the beverage can be part of a balanced lifestyle when consumed in

moderation. Made from natural ingredients, beer is the result of a natural

fermentation process and is considered part of the Mediterranean Diet, one of

the healthiest diets in the world.

   "After an intense training session, I looked forward to enjoying a beer as a

treat," said Beamon. "A beer enjoyed with friends was, and still is, one of

life's true pleasures."  

   Nearly 50 years ago, Bob Beamon broke the long jump record, clocking in at

8.9 meters in 1968. "The Perfect Jump," as it was later called, earned

accolades from the sports community and was named as one of the five greatest

sports moments of the 20th century. At the time, there wasn't even a proper

optical device in place to measure a jump of such length, forcing officials to

measure the jump manually.

   Since then, athletes have attempted to break his record every four years,

but not one has succeeded. Now, growing bored with his post as record holder,

Beamon has issued a challenge by video, inviting long jumpers to break his

record and reap the rewards: a beer with one of the all-time greats.

   Beamon is reaching out to his fellow athletes for a champion to dethrone his

record so he can finally settle into retirement. The winner will join the ranks

of countless athletes and citizens who have also celebrated their mind-blowing

accomplishments by relaxing with a beer, as well as finally besting "The

Perfect Jump."  For the video with Bob, click here:

(https://youtu.be/ajO_n47KZX0 ).

   About the "We Love Beer" Campaign

   The "We Love Beer" campaign is an unbranded effort to disseminate stories

and curiosities about beer, getting people together and promoting a balanced

lifestyle. Supported by AB-InBev, the initiative is meant to showcase how beer

can be part of a balanced lifestyle.  The "We Love Beer" campaign reminds

everyone that beer is an adult beverage, to be appreciated and consumed

responsibly.

    SOURCE:  AB-InBev

   CONTACT:  Meg Carroll

             Allison+Partners

             +1-646-428-0625, meg@allisonpr.com

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