Banzai、今年上半期の流通総額は25%増、売上高20%増

Banzai SpA

Banzai、今年上半期の流通総額は25%増、売上高20%増

AsiaNet 65191 (0900)

【ミラノ2016年7月22日PR Newswire=共同通信JBN】

*2016年上半期の総取扱高(GMV、ネット上で取引が成立した金額の合計)は前年同期比25.1%増の1億3470万ユーロ

  -eコマース事業の売上高は19.9%増の1億590万ユーロ

  -エレクトロニクス製品・家電製品の売上高は27.8%増で、GMVの34%を占めた

  -Home Serviceの個別配送・設置サービスの支援により、ePRICEは大型家電市場でシェアを大きく伸ばした

*2016年第2四半期のGMVは前年同期比21.6%増の6770万ユーロ

*2016年のGMVは前年比25-30%増加の見通し

*Banzai Mediaの処分に伴うキャピタルゲイン(資産譲渡益)などで、2016年の純利益は黒字の見込み

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150720/238307LOGO

イタリア初のeコマースプラットフォームのBanzai(イタリア証券取引所STARセグメント上場)の取締役会は22日、2016年6月期の暫定売上高を承認した。

Banzaiのピエトロ・スコット・ジョバネ最高経営責任者(CEO)は「2016年上半期にBanzaiは、サードパーティ・マーケットプレースも含めた顧客が購入した商品総額に相当するGMVが大幅に増加したことを確認した。営業開始数カ月のHome Serviceプラットフォームは、高い顧客満足度(ネット・プロモーター・スコアを利用して算定)を示し、進出済みのサービス分野で市場シェアを伸ばしている。マーケットプレースを通して営業する提携企業の増加やHome Serviceのサービス拡大、ePriceのブランドとサービスを支援する斬新なテレビコマーシャルによって、今年下半期もGMVが25-30%増えるというガイダンス(業績見通し)通りに成長傾向が続くと見込んでいる。2016年目標に示した利益率と営業キャッシュフローの改善に務めることにもしっかりと取り組む。Banzai Mediaを処分した結果、2016年は純利益が計上できるとみている」と語った。

Banzaiの2016年上半期の売上高は1億0590万ユーロで、Vertical Content部門は前年同期比19.9%増収となった。GMVは25.1%増の1億3470万ユーロ。2015年第2四半期に立ち上げたマーケットプレースのウエートは上半期にGMVの約8%を占めた。エレクトロニクス製品・家電製品の売上高は27.8%増の7430万ユーロ。取扱製品の拡大と良質なサービス、Pick&PayとLockersのネットワーク(それぞれ117、290)の拡充が原動力となった。

ソース:Banzai SpA

Banzai: GMV Up By 25% and Revenues Up By 20% in H1 2016

PR65191

MILAN, July 22, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - Gross Merchandise Volume up by 25.1% YoY in 1H16 to Euro 134.7 million:

          - +19.9% YoY total e-Commerce revenue growth to Euro 105.9 million

          - +27.8% YoY Revenues from Electronic Goods and Domestic Appliances

and +34% for GMV

          - Sharp growth in the ePRICE market share of large domestic

appliances, supported by the Home Service customised delivery and installation

service.

     - GMV up by 21.6% YoY in 2Q16 to Euro 67.7 million

     - GMV expected to grow by 25-30% in 2016

     - Net profit expected for 2016, including the capital gain from the

disposal of Banzai Media

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150720/238307LOGO )

    Today, the Board of Directors of Banzai, Italy's first national e-Commerce

platform, listed on the STAR segment of the Italian Stock Exchange, has

approved the preliminary revenues as at 30 June 2016.

    "In the first half of 2016 Banzai confirmed sharp growth in the Gross

Merchandise Volume, which represents the value of the goods purchased by our

customers, including on the third party marketplace," commented Pietro Scott

Jovane, CEO of Banzai. "The initial months of operation of the Home Service

platform are showing significant Customer Satisfaction (measured using Net

Promoter Score) and growth in market share in the areas we already cover with

the service. We expect the growth trend to continue in the second half of the

year, in line with the guidance of 25-30% in terms of GMV, due to a further

increase in the number of partners operating through the marketplace, the

expansion of Home Service's coverage and together with an innovative TV

advertising campaign to support the ePrice brand and services. I can also

confirm the focus on improving the margin and operating CF, as indicated in the

targets set for 2016. As a result of the disposal of Banzai Media, 2016 is

expected to close with a net profit."

    In 1H16, Banzai revenues came to Euro 105.9 million, + 19.9% YoY net of the

Vertical Content division. The GMV grew by 25.1% YoY to Euro 134.7 million. The

weight of the Marketplace, launched in 2Q15 represented approximately 8% of the

GMV in 1H16. Electronic Goods and Domestic Appliances revenues were Euro 74.3

million, up 27.8% YoY, driven by the expansion of the product range and of

"premium" services in addition to the expansion of the Pick&Pay and Lockers

network (117 and 290).

Source: Banzai SpA

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