G2Aがフロントエンド認証措置でセキュリティーを強化
G2Aがフロントエンド認証措置でセキュリティーを強化
AsiaNet 65055(0842)
【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2016年7月8日PR Newswire=共同通信JBN】
*G2Aがマーケットプレースに製品を販売する新セラー向けの認証プロセスを導入
世界最速成長のデジタル・ゲーミング・マーケットプレースであるG2A.COMは7日、ユーザー体験を高める安全・危機管理のレイヤーを加える一連の認証ツールを発表した。即時有効のG2A新セラー向けフロントエンド認証には以下が含まれる。
*ソーシャルメディアのプロファイル・アカウント認証
*電話番号認証
*本人確認の追加なしに最大10点の製品を販売する機能
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160707/387293 )
G2Aの主要目的は、追加措置によって新セラー認証の強化を継続することにある。これには、今後リリースされるクレジットカード、ペイパル、住所(銀行取引明細書)の認証が含まれる。
このフロントエンド認証プロセスは、われわれのマーケットプレースと契約する現・新ユーザーに付加的信用を提供する。
G2Aのバルトス・スカルチェク最高経営責任者(CEO)は「G2Aはゲーミング・コミュニティー、デベロッパー、パブリッシャー、メディアからのフィードバックにドアを開いている。2016年6月のG2Aゲームデベロッパー・サポートシステム(https://www.g2a.co/developer )発表を受けて、われわれのマーケットプレースの新セラー向けG2Aフロントエンド認証プロセス拡充が、価値を一層高めることがはっきりした」と語った。
世界的なゲーミングの成長が続く中、各国のゲーマー20億人以上の高度なセキュリティーが必要になっている。ビデオゲーム業界は1000億ドルに迫る成長を遂げようとしており、これらのトランザクションは徐々にデジタル化されている。G2Aは一貫して模範的なセキュリティーシステムを取り入れ、1カ月100万以上のトランザクションを保護している。フロントエンド認証手順の追加は、G2Aコミュニティーのセキュリティーを一段と強化し、G2Aコンプライアンス・ポリシーの中核である「顧客を知る」要件を超える。
新措置の実施を通じてG2Aは引き続き、MSOのマネーロンダリング防止ガイドライン(http://www.customs.gov.hk/filemanager/common/pdf/pdf_publications/tspt/draft_en.pdf )の「発信元の特定と認証」(項目10.6)に準拠する措置を追加し、盗難・悪用クレジットカードによる不正行為と闘う。
G2Aはデベロッパーやソフトウエア企業との協力を誇りに思っているが、マイクロソフトTの調査分析要員との最近の共同作業がその典型的な例である。マイクロソフトは2016年6月、G2Aに話を持ちかけ、盗まれたクレジットカードを使ってサードパーティー・サイトから購入されたとみられる550以上のゲームコードを提供した。G2Aはキー特定を支援して、直ちにそれらをオークションから削除することができた。G2Aはセラーが係争中の訴訟に関し、マイクロソフトおよび当局に全面的な協力を申し出た。G2Aはいつでも、専門知識をパートナーと共有する用意がある。
ゲームデベロッパー・イニシアチブとそれに付随するフロントエンドのセキュリティー認証を発表した後、G2Aには以下のような力強く支持する声が寄せられた。
*Datcroft Gamesのセルゲイ・ショロムCEO-「G2Aの前進しパートナーに耳を傾ける能力にはいつも驚かされており、だからこそ、われわれは喜んで彼らと協力している。自由なゲームデベロッパーとして、われわれはいつも新たなビジネスチャンスを探しているが、それがわれわれの共通する特徴である。国際ゲーム市場におけるG2Aの明るい未来を確信しており、この新しいG2Aのゲームデベロッパー・サポートシステムとセキュリティー増強を歓迎する」(http://datcroft.com )
*Farm 51のロバート・シャイカCEO-「われわれは4カ月にわたりG2Aと協力し、この間、当社のゲームChernobyl VR Projectの宣伝、販売に成功した。G2Aのゲームデベロッパー・サポートシステムとともに、これらのセキュリティー認証は小規模デベロッパーに大きな変化をもたらしており、他社も進んでG2Aと協力することを確信している」(http://www.thefarm51.com/thecurrentwebsite.php )
*Anshar Studiosのルーカス・ハキュラCEO-「G2Aと手を組んでもう1年以上になる。この協力は、それがないとわれわれの手の届かない人々にゲームを宣伝、販売する方法を与えてくれた。新認証を含むG2Aのゲームデベロッパー・サポートシステムは小規模デベロッパーに重要な変化をもたらし、やがて他社もわれわれのように喜んでG2Aと協力するに違いない」(http://ansharstudios.com )
*XS Softwareのフリスト・テンチェフCEO-「われわれは何年もG2Aと協力し、いつもその関係に満足してきた。G2Aは独立系デベロッパーに積極姿勢で臨み、さまざまな方法で支援を試みているようだ。不正行為はデジタル販売に依存する全ゲーミング企業の問題であり、この誤解がすぐに解かれることを願う」(http://www.xs-software.com/company.php )
バルトス・スカルチェクCEOは「G2Aは一貫して、マーケットプレースのユーザー体験を向上させ、できる限りオープンかつ透明で安全なものにするよう努めてきた。G2Aのマーケットプレース向上に関して、ゲーミング・コミュニティーがフィードバックしてくれたことはありがたい。われわれは耳を傾けて素早く対応する。われわれにとって、ユーザーのセキュリティー確保ほど重要なものはないからである」と結論付けた。
詳しい情報はsecurity@g2a.com を参照。
文責:Jacqueline Purcell - jpurcell@G2A.com
ソース:G2A.com
G2A Strengthens Security With Front-End Verification Steps - G2A Introduces Verification Process for New Sellers to Sell Products on the Marketplace
PR65055
RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, July 8/PRNewswire=KYODO JBN/ --
G2A.COM, the world's fastest growing digital gaming marketplace, yesterday
announced a set of verification tools to add layers of safety and security to
enhance the user experience. Effective immediately, front-end verification for
new G2A sellers includes:
- Social media profile account verification
- Phone number verification
- Ability to sell only up to ten (10) products without providing further
proof of identification
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160707/387293 )
G2A's key objective will continue to be strengthening new seller
verification with further measures. This includes credit card, PayPal and
address (bank statement) verification, all rolling out in the coming months.
This front-end verification process delivers additional confidence for
existing users and new users who sign up to be a part of our marketplace.
"G2A has an open door for feedback from the gaming community, developers,
publishers and media," said Bartosz Skwarczek, CEO, G2A. "Following the
announcement of the G2A Game Developer Support System
[https://www.g2a.co/developer ] in June 2016, it became clear that a further
added value will be to extend G2A's front-end verification process for new
sellers on our marketplace."
As the worldwide growth of gaming continues, heightened security is needed
for the more than two billion gamers around the world. The video games industry
is set to grow to nearly $100 billion dollars and increasingly, these
transactions are digital. G2A consistently implements exemplary security
systems to protect more than one million transactions per month. The addition
of front-end verification procedures will further strengthen the security of
the G2A community and exceed Know Your Customer requirements that are at the
heart of G2A compliance policies.
Through the implementation of the new steps G2A will continue to add
further measures that follow the MSO Anti Money Laundering Guideline
[
http://www.customs.gov.hk/filemanager/common/pdf/pdf_publications/tspt/draft_en.pdf
] "Identification and Verification of Originator" (point. 10.6) to fight
against fraud perpetrated by stolen or mis-used credit cards.
G2A is proud of its collaboration with Developers and Software
organizations, with a recent cooperation with MICROSOFT Investigative Analysts
a prime example. In June 2016 MICROSOFT approached G2A and supplied over 550
game codes that they believed were purchased on a third party site with stolen
credit cards. G2A was able to assist in the identification of the keys and
immediately remove them from auction. G2A has offered its full support to
MICROSOFT and the authorities with reference to the ongoing case against the
seller. G2A stands ready to share our expertise with our partners.
Strong support for G2A came after they announced the Game Developer
initiatives and additional front-end security verification.
- Sergey Sholom, CEO of Datcroft Games, said: "G2A's ability to move
forward and listen to partners has been always amazing, and that's why we are
glad to be working with them. As a free to play game developer we are
constantly looking for new business opportunities, and that's our common trait.
We strongly believe in a bright future for G2A on the international game market
and we welcome this new G2A Game Developer Support System and additional
security." http://datcroft.com
- Robert Siejka, CEO of the Farm 51, added his support: "We've worked with
G2A over a period of four months and in that time our game, Chernobyl VR
Project was successfully promoted and marketed. Together with the G2A Game
Developer Support System these security verifications will bring significant
change for small developers and I'm sure that others will more willingly
co-operate with
G2A." http://www.thefarm51.com/thecurrentwebsite.php
- Lukasz Hacura, CEO of Anshar Studios, said: "We've worked with G2A for
over a year now and this cooperation gave us ways of promoting and selling our
game otherwise unreachable for us. I think that the G2A Game Developer Support
System, including new verifications, will bring a significant change for small
developers and I'm sure that in time others will more willingly co-operate with
G2A like we do." http://ansharstudios.com
- Hristo Tenchev, CEO of XS Software, added: "We've been working with G2A
for years and have always been happy with our relationship. I think G2A has a
positive attitude towards indie developers and is trying to support & help them
in various ways. Fraud is a problem for all gaming companies, relying on
digital sales - I hope this misunderstanding will be cleared
soon." http://www.xs-software.com/company.php
Bartosz Skwarczek concluded: "G2A constantly improves the user experience
on the marketplace in order to be as open, transparent and as safe as possible.
We are happy that the gaming community gave us their feedback with regards to
improving the G2A marketplace. We listen and react fast because nothing is more
important to us than ensuring the security of our users."
For further information, please contact: security@g2a.com
Author: Jacqueline Purcell - jpurcell@G2A.com
SOURCE: G2A.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。