ファーウェイがデジタルバンキング変革を加速するFSI Forumを開催
ファーウェイがデジタルバンキング変革を加速するFSI Forumを開催
AsiaNet 65037 (0839)
【香港2016年7月6日PR Newswire=共同通信JBN】
*Huawei Asia-Pacific FSI Forum 2016は革新的なICTの取り組みを話し合い、金融サービス企業がデジタル時代で勝利することを支援する
ファーウェイ(Huawei、華為技術)は金融業界団体The Asian Bankerと、Asia-Pacific Financial Services Industry (FSI) Forum 2016を共催した。アジア太平洋地域の金融業界幹部160人以上が、FSIセクターのデジタル技術の推進に焦点を合わせた「Reshaping IT to Fuel Digital Banking Transformation」をテーマに掲げるフォーラムに参加した。業界リーダーおよびオピニオンリーダーは、デジタル技術が金融サービス企業の顧客動向、製品、サービスイノベーション、企業運営、今後のチャンスに与える影響を話し合った。
フォーラムの開会あいさつの中で、ファーウェイのエンタープライズ・ビジネス・グループのプレジデントであるヤン・リダ氏は「テクノロジーは金融サービスが構築され、提供され、消費される方法を再編し続けており、銀行はそのサービス・製品が『いつでもどこでも』可能なサービスを期待する消費者の要望に確実に応えることを実現する必要がある。この新しい時代におけるビジネス・イノベーションをサポートするため、銀行はその経営システムをクローズド・アーキテクチャーからオープン・プラットフォームに徐々に移行しており、一部の銀行は進化する消費者のニーズに応える柔軟性とアジリティーを提供するクラウドベース・アーキテクチャーをすでに採用している。ファーウェイはオープンで、協調的かつイノベーティブであるという指針に沿って、FSI顧客およびパートナーと緊密な協力を進め、新しいICTをリードすることによってこのデジタル変革を推進している。われわれはすでに大幅な進展を成し遂げており、顧客がデジタルワールドで成長することを大いに期待している」と語った。
The Asian Bankerのフー・ブーン・ピン編集長は「銀行の多くはデジタル変革を進めている。金融セクターは今後も、モバイル化、ソーシャル化、多様化を進めていく。銀行がデジタル変革の高まりの中で成長するには4つの主要能力を必要とする。それは洗練された顧客管理、製品・サービスのイノベーション、オムニチャンネル最適化・変革、広範なエコシステム全体でのコラボレーションである」と語った。
OCBC Bankのオンラン&モバイルバンキング、Eビジネス、グローバル・コンシューマー金融サービスの責任者であるイボンヌ・チョン氏は「今は最も良い時でもあり、最悪の時でもある。OCBCはこれらの変化を受け止め、徹底的にバンキングサービスを再設計し、製品・サービスのイノベーションからプラットフォームのリモデリングに至る変革を実施して総合的なデジタル成長戦略を構築した」と語った。
Industrial and Commercial Bank of China (Asia) LimitedのIT責任者であるタン・ビン氏は「デジタルワールドで競争するために、われわれはITインフラストラクチャーを再構築し、モバイル化、プラットフォーム主導、かつインテリジェントなインフラストラクチャーを実現し、サービス提供のデジタル化を可能にした。例えば、ネットワーク会議テクノロジーは支店のスマート展開を支援し、ビッグデータ技術はバンキングデータから貴重な洞察を得ることに役立ち、プライベートクラウド技術によってアジリティー、柔軟性、コスト効率を向上させ、高まる顧客の期待に応えることが可能になった。ICBC Asiaは今後も新規ICTへの投資を継続し、金融のIoTを開発するためにファーウェイおよび業界パートナーと協力していく用意がある」と語った。
デジタル変革における最高の銀行パートナーであるファーウェイは開発者向けのワンストップICTオープン・プラットフォームを提供し、業界顧客と共同イノベーションを推進して持続可能な互いに有益なエコシステムを構築、技術および経済発展を推進する。
ファーウェイは世界中の大手金融機関および独立系ソフトウエアベンダー(ISV)と共同イノベーションを推進している。クラウド、ビッグデータ、次世代ITアーキテクチャーを通じて、ファーウェイおよびそのパートナーは金融機関がデジタル時代における新しい課題に対処することを支援する。金融のクラウドおよびビッグデータ・ソリューションは、ICBCやCMBなど10の大手および中堅の銀行に実装されてきた。ファーウェイのOmni-Channel Banking Solutionは世界トップ10銀行のうちの6行を含む300以上の金融機関が利用している。
今回のイベントに関する詳細はウェブサイトhttp://enterprise.huawei.com/topic/asia_pacific_fsi_forum を参照。
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160706/0861606755
ソース:Huawei
Huawei Hosts FSI Forum to Accelerate Digital Banking Transformation
PR65037
HONG KONG, July 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-Huawei Asia-Pacific FSI Forum 2016 explores innovative ICT approaches to help
financial services firms win in the digital era-
Huawei hosted its Asia-Pacific Financial Services Industry (FSI) Forum 2016
together with industry association The Asian Banker. Over 160 industry
executives from across Asia-Pacific attended the Forum, themed "Reshaping IT to
Fuel Digital Banking Transformation", which focused on advancing digital
technology in the FSI sector. Industry and thought leaders discussed how
digital technology is impacting customer behavior, product and service
innovation, and business operation, and the future opportunities for financial
services firms.
During an opening speech at the Forum, Yan Lida, President of Enterprise
Business Group, Huawei said: "As technology continues to reshape the way
financial services are structured, delivered and consumed, banks need to ensure
their offerings meet consumer expectations for 'anytime and anywhere' services.
To support business innovation in this new era, banks are gradually migrating
their business systems from closed architectures to open platforms, with some
already adopting cloud-based architecture that provide the flexibility and
agility to meet evolving consumer needs. Under the guiding principle of being
open, cooperative and innovative, Huawei works closely with FSI customers and
partners to fuel this digital transformation through leading new ICT. We have
already made significant progress and look forward to achieving more to help
our customers thrive in the digital world."
Foo Boon Ping, Managing Editor at The Asian Banker said: "Banks are
increasingly moving towards digital transformation. The financial sector is
continuing to be more mobile, social, and diversified. Banks will need four key
capabilities to thrive under this wave of digital transformation: refined
customer management, product and service innovation, omni-channel optimization
and transformation, and extensive ecosystem-wide collaboration."
Yvonne Cheong, Head of Online & Mobile Banking, E-business, Global Consumer
Financial Services at OCBC Bank said, "This is the best and worst of times;
OCBC has been embracing these changes, and redesigning banking services from
end to end, facilitating transformation from products and services innovation
to platform remodeling, to establish a comprehensive digital development
strategy."
Tang Bin, Head of IT, Industrial and Commercial Bank of China (Asia) Limited
said: "To compete in the digital world, we have restructured our IT
infrastructure to enable a more mobile, platform-centric and intelligent
infrastructure, making it possible to digitalize our service delivery. For
example, e-conferencing technology has enabled the smart deployment of our
branches, big data technology has helped us gain valuable insights from our
banking data, and private cloud technology provides agility, flexibility and
cost-efficiency to meet increasing customer expectations. ICBC Asia will
continue to invest in new ICT, and is open to working with Huawei and other
industry partners to develop financial IoT."
As banks' best partner in digital transformation, Huawei provides one-stop ICT
open platforms for developers and conducts joint innovation with industry
customers to build a sustainable, win-win ecosystem to drive technological and
economic progress.
Huawei conducts joint innovation with leading financial institutions and
independent software vendors (ISVs) around the world. Through cloud, big data,
and next-generation IT architecture, Huawei and its partners help financial
institutions address new challenges in the digital era. Financial cloud and big
data solutions have been implemented in more than 10 large- and mid-sized
banks, such as ICBC and CMB. Huawei's Omni-Channel Banking Solution is used by
more than 300 financial institutions, including six of the world's top ten
banks.
For more details about the event, please visit the following website:
http://enterprise.huawei.com/topic/asia_pacific_fsi_forum
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160706/0861606755
Source: Huawei
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