世界で最も魅力的な企業ランキング2016

ユニバーサム

世界で最も魅力的な企業ランキング2016

AsiaNet 64914

/PRニュースワイヤー/  2016年6月29日 ストックホルム(スウェーデン)

-ミレニアル世代にとってエネルギー産業が魅力的ではなくなりつつある一方、強力なライフスタイルのブランドの人気が上昇中

世界12大経済圏のビジネスおよびエンジニアリング/IT専攻の学生たちが、好きな企業12社を選びました。ユニバーサム人材調査(Universum's Talent Survey)では、24万人以上のミレニアル世代が、最も魅力のある就職先をランク付けしていますが、その結果は示唆に富んでいます。

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160616/380236

適切なバランスを作り出すことがすべて

ビジネスおよびエンジニアリング/ITの学生たちは、プライベートな時間のとれる仕事を持つバランスの取れたライフスタイルを積極的に追及しています。バランスの良いライフスタイルは、国際的なキャリアがより大切だとみなされるインドと、雇用の安定を最重要とするロシア以外のすべての調査対象国の両方の分野で職業としてのキャリア目標の第1位になっています。

英語圏の国々に独自の類似性

オーストラリア、カナダ、英国、米国などの英語圏では、地域ごとの企業の価値と提案はほとんど要求されません。その一方で、アジア太平洋地域における差異は、何を魅力的だとみなすかは明確に表せないことを示しています。日本は特にユニークで、ユニバーサム調査対象の他のどの国とも異なっています。

グーグルはビジネスおよびエンジニアリング/ITの人材でトップを占めるものの、アップルが追い上げている

エンジニアリング/ITでは、グーグルがトップを占め、マイクロソフト、アップル、BMWグループ、そしてGEから5位の座を奪ったIBMがこれに続きます。ビジネスランキングでは、7位から5位に上昇して2位になったアップルがグーグルのトップの座に迫っており、アーンスト・アンド・ヤング(EY)、ゴールドマン・サックスがこれに続きます。プライスウォーターハウスクーパース(PwC)は3位に下落して5位になりました。

銀行は、技術系企業との人材競争で苦戦しており、その結果いくつかの銀行のランクが落ちました。他行は、エンジニアリング/ITの人材が専門的な金融サービス会社入社に興味を持っていることに乗じて、ランクが上昇しました。

自動車産業の魅力レベルは安定した状態を保っていますが、消費財企業では変動があり、ビジネスランキングで初登場16位のナイキのように強力な「ライフスタイル」のブランドの業績が他社をしのぎました。石油やガスの価格が暴落してからは、エネルギー産業の魅力が著しく低下したものの、再生可能エネルギーの企業が双方の人材で人気上昇しました。

ユニバーサムは企業ブランディングを専門とする洞察主導のリサーチ、コンサルティング、活性化企業です。詳細情報と全ランキングは、http://bit.ly/WMAE2016 をご覧ください。

メディア問合せ先:

メディアと広報のグローバル・ディレクター

Jonas Barck

Jonas.barck@universumglobal.com

+46-706-933-388

情報源:ユニバーサム

(日本語リリース:クライアント提供)

World's Most Attractive Employers Ranking | 2016

PR64914

STOCKHOLM, June 29 / PRNewswire=KYODO JBN / --

    - For Millennials the Energy industry becomes less attractive while strong

lifestyle brands are on the rise

    Business and engineering/IT students in the world's 12 largest economies

have chosen their favorite employers. More than 267,000 millennials in

Universum's Talent Survey have ranked the companies they find most desirable

for employment, and the results delivered some valuable insights.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160616/380236 )

     It's all about creating the right balance

    Business and engineering/IT students are actively in pursuit of obtaining a

well-balanced lifestyle that encompasses work with personal time. A

well-balanced lifestyle is the number one career ambition in both fields of

study for all countries apart from India, where having an international career

is considered more important and Russia, where job security is key.

    English-speaking countries unique in their similarity

    Very little localization of the Employer Value Proposition is required for

most English speaking countries including Australia, Canada, the UK and the

USA. Meanwhile the differentiation in the APAC region demonstrates that there's

no clear outline in connection to what's considered attractive. Japan is

especially unique, distinct from any other country Universum surveys.

    Google retains the top spot for business and engineering/IT talent, but

Apple is biting at their heels

    On the engineering/IT side, Google retains its top position followed by

Microsoft, Apple, BMW Group and IBM, which took over GE's spot at 5. On the

Business rankings, Apple which moved up 5 spots from 7th to 2nd place is

challenging Google for the top position, followed by EY and Goldman Sachs. PwC

fell 3 places to 5th place.

    Banks are struggling to compete with tech firms for business talent, and as

a result, certain banks have fallen in the ranks. Others have taken advantage

of Engineering/IT talent's interest in joining professional and financial

services firms and have risen in the ranking.

    The attractiveness level of the automotive industry remains stable but

there have been fluctuations for consumer goods firms, with certain strong

"lifestyle" brands performing better than others, like Nike, which makes its

debut on the business ranking at 16. The energy industry is noticeably less

attractive following the collapse in oil & gas prices, yet renewable energy

firms have risen in popularity among both sets of talent.

    Universum is an insight driven research, consulting and activation firm

specialized in employer branding. For more info & full rankings:

http://bit.ly/WMAE2016

    Media contact:

    Jonas Barck, Global Director of Media and Public Relations

    Jonas.barck@universumglobal.com

    +46706933388

    Source: Universum

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