オムニコム・メディア・グループがメディアライオン受賞者リストのトップとなる
オムニコム・メディア・グループがメディアライオン受賞者リストのトップとなる
AsiaNet 64894(0781)
【カンヌ(フランス)2016年6月24日PR Newswire=共同通信JBN】
OMDとPHDは合わせて15のLionを獲得
OMDはこの部門で最多受賞エージェンシーである
オムニコム・グループ(Omnicom Group Inc.)(NYSE:OMC)(http://www.omnicomgroup.com/ )のメディア・サービス部門オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group、OMG)(http://www.omnicommediagroup.com/ )は5年間で4回、カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバル(Cannes Lions International Festival of Creativity)でメディアエージェンシー・ホールディングカンパニー受賞者リストのトップになるとともに、そのエージェシーOMDとPHDが総計15のメディアライオン賞を受賞した。
OMDはこの部門で最多受賞エージェンシー・ネットワークであり、1つのゴールド、3つのシルバー、6つのブロンズの総計11のメディアライオン賞を獲得した。OMDも「PR, Creative Effectiveness and Mobile」部門のグランプリ受賞者として認められたパートナーである。PHDはメディアライオン賞で、1つのゴールド、1つのシルバー、2つのブロンズを獲得した。
OMDとPHDの2つを合わせた業績はオムニコム・メディア・グループをこの部門のトップに押し上げ、2番目に多くのメディアライオン賞を受賞したメディア・ホールディングカンパニーの2倍を獲得した。
▽OMDは世界各地で幅広いカテゴリーで受賞
OMDが獲得した11のメディアライオン賞は、OMDのエージェシーが世界で提出した幅広いクライアント部門における作品に対して与えられた。クライアントの中には、自動車、CPG、金融サービス、メディア、小売り、スポーツ用品、テクノロジーがある。受賞したエージェンシー、クライアント、キャンペーンは以下の通り。
*ゴールドライオン
-OMDドミニカ共和国-La Sirenaの「Ending the Silence」キャンペーン
*シルバーライオン
-OMD英国-Channel 4の「Humans」キャンペーン(2)
-OMDドミニカ共和国-La Sirenaの「Ending the Silence」キャンペーン
*ブロンズライオン
-OMDイタリア-ルノーの「Business Booster」
-OMDスウェーデン-IF Insuranceの「Slow Down GPS」キャンペーン
-OMD UAE-Go Sportの「Champions Huack」キャンペーン
-OMD UAE-Dubai Caresの「I Can Teach You Too」
-OMD英国-Channerl 4の「Hunted」キャンペーン
-OMD英国-John Lewisの「Campaign to Combat Loneliness」
-OMD米国-インテルの「Intel Winter Games」
▽PHD APACエージェンシーの躍進
PHDが獲得した4つの賞のうち3つはAPACエージェンシーが獲得した。PHDシンガポールがDB Breweriesの「Brewtroleum」キャンペーンでゴールド・メディアライオン、PHDオーストラリアがAustralia and New Zealand Banking Groupの「Smart Girls - Equal Future」キャンペーンでブロンズ、さらにPHDインドがHindustan Unleverの「LO Kar Lo Bat」キャンペーンでブロンズをそれぞれ獲得した。PHD英国はSainsburyの「Sharing the Gift of Reading at Christmas」でシルバーライオンを獲得した。
オムニコム・メディア・グループ・ワールドワイドのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「オムニコム・メディア・グループが今年カンヌで獲得した規模と広がりは、卓越性、イノベーション、人材に粘り強く集中すれば、業界の評価だけでなく、最も重要なことにクライアントの事業拡大を推進するという結果が常に出ることを証明している」と語った。
▽オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)について
オムニコム・メディア・グループ(OMG)(http://www.omnicommediagroup.com/ )は大手広告、マーケティング、コーポレート・コミュニケーション企業であるオムニコム・グループ(NYSE: OMC)のメディア・サービス部門で、世界100カ国以上で5000を超えるクライアントにサービスを提供している。オムニコム・メディア・グループには、フルサービスのメディア・ネットワークであるOMD、PHD、Hearts & Science、デジタル/メディア/分析プラットフォームのAnnalect Group、グローバル・パフォーマンス・マーケティング・エージェンシーResolution Mediaのほか、多数の特定メディア・コミュニケーション企業が含まれている。
ソース:Omnicom Media Group
▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry
+1-917-435-6457
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
Omnicom Media Group Tops Media Lions Winners List
PR64894
CANNES, France, June 24, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
OMD and PHD Win Combined Total of 15 Lions
OMD Is Most Medaled Agency in the Category
For the fourth time in five years, Omnicom Media Group (OMG) (
http://www.omnicommediagroup.com/ ), the media services division of Omnicom
Group Inc. (NYSE: OMC) ( http://www.omnicomgroup.com/ ), tops the list of media
agency holding company winners at the annual Cannes Festival of Creativity,
with its agencies OMD and PHD taking home a total of 15 Media Lions.
OMD was the most awarded agency network in the category, earning a total of 11
Media Lions - one gold, three silver and six bronze; OMD was also the credited
partner for the Grand Prix winners in the PR, Creative Effectiveness and Mobile
categories. PHD earned one gold, one silver and two bronze Media Lions.
The combined performance from OMD and PHD propelled Omnicom Media Group to the
top of the category, winning more than twice as many Media Lions as the next
most awarded media holding company.
OMD Wins Span Globe and Categories
OMD's 11 Media Lions were awarded for work across a broad spectrum of client
categories - including automotive, CPG, financial services, media , retail,
sports goods, and technology - submitted by OMD agencies across the globe.
Winning agencies, clients and campaigns included:
-- GOLD LION
-- OMD Dominican Republic - "Ending the Silence" campaign for La Sirena
-- SILVER LION
-- OMD UK - "Humans" campaign for Channel 4 (2)
-- OMD Dominican Republic - Ending the Silence campaign for La Sirena
-- BRONZE LION
-- OMD Italy - "Business Booster" for Renault
-- OMD Sweden - "Slow Down GPS" campaign for IF Insurance
-- OMD UAE - "Champions Huack" campaign for Go Sport
-- OMD UAE - "I Can Teach You Too" for Dubai Cares
-- OMD UK - "Hunted" campaign for Channel 4
-- OMD UK - "Campaign to Combat Loneliness" for John Lewis
-- OMD USA - "Intel Winter Games" for Intel
Strong Showing for PHD APAC Agencies
Three of PHD's four wins were claimed by APAC agencies, including a Gold Media
Lion won by PHD New Zealand for DB Breweries "Brewtroleum" campaign; a Bronze
won by PHD Australia for Australia and New Zealand Banking Group's " Smart
Girls - Equal Future" campaign; and a Bronze won by PHD India for Hindustan
Unilever's Lo Kar Lo Bat" campaign. PHD UK took a Silver Lion for Sainsbury's
"Sharing the Gift of Reading at Christmas" campaign.
"The scale and scope of Omnicom Media Group's win at Cannes this year proves
that relentless focus on excellence, innovation and talent always achieves
results," says Daryl Simm, CEO of Omnicom Media Group Worldwide, "not only in
terms of industry recognition, but most importantly, in driving business growth
for our clients."
About Omnicom Media Group
Omnicom Media Group (OMG) ( http://www.omnicommediagroup.com/ ) is the media
services division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) (
http://www.omnicomgroup.com/ ), the leading global advertising, marketing and
corporate communications company, providing services to over 5,000 clients in
more than 100 countries. Omnicom Media Group includes the full service networks
OMD, PHD and Hearts &Science; the Annalect global data and analytics platform;
the Accuen global programmatic buying platform; global performance marketing
agency Resolution Media; as well as a number of specialty media communications
companies.
SOURCE Omnicom Media Group
CONTACT: Isabelle Gauvry, +1-917-435-6457, isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
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