キャットフードには美味しさと栄養の完璧な組み合わせが必要との新しい研究結果発表

マースペットケア

キャットフードには美味しさと栄養の完璧な組み合わせが必要との新しい研究結果発表

AsiaNet 64735

ブリュッセル(ベルギー)、2016年6月15日/PRニュースワイヤー/ --

マース ペットケアのウォルサム(R)研究所ペット栄養学センター(以下、ウォルサム(R)研究所)とオーストラリアのシドニー大学(University of Sydney)の科学者らの研究により、猫がフードを選ぶのには、初めは味が重要な要素を占めますが、その後、味と栄養の両方が影響することが分かりました。

マース ペットケアが本日発表した研究によると、飼い猫は味よりも栄養に基づいてフードを選ぶよう学習することが明らかになりました。本日の英国王立協会オープンサイエンス(Royal Society Open Science:http://rsos.royalsocietypublishing.org/lookup/doi/10.1098/rsos.160081 )に掲載された研究は、猫がフードに含まれる脂肪やたんぱく質の量について徐々に学習し、これらの栄養素の目標比率を達成するように摂取量を調整することを裏付けています。

     (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160530/373317

マース ペットケア、ウォルサム(R)研究所とオーストラリア、シドニー大学の科学者たちは、脂肪とたんぱく質の含有量を様々に変えて魚、ウサギ、オレンジで風味づけをしたフードを猫に与えました。最初に与えたとき、猫は味に関して好みを示しましたが、徐々に栄養成分を学習し、味に関係なく、たんぱく質と脂肪の目標比率に達するようにフードを選ぶようになったのです。

この研究の筆頭著者である、マースペットケア、ウォルサム(R)研究所のエイドリアン・ヒューソン=ヒューズは、調査結果がキャットフードの開発に影響を及ぼすものだとし、次のように述べました。「この研究によりマースペットケアは、猫が長く食べ続けてくれるような味と適切な栄養成分の両方を備えたキャットフードの開発についてより理解を深めることができました。また、すでに判明している栄養の知識を補うものであり、ウィスカス(R)(日本ではカルカン)、シーバ(R)、ロイヤルカナン(R)などのブラントを通してマースは、何よりもまず猫が喜ぶ方法で適正な栄養を摂取できるようなペットフードの開発に専念しています」

ウォルサム(R)研究所は、ペットの栄養学と、人と動物の関係学において躍進するマースペットケアの世界的な科学研究センターです。

ウォルサム(R)研究所ペット栄養学センターについて:

ウォルサム(R)研究所はペットの栄養と健康的な生活の研究をリードする機関で、50年以上にわたってコンパニオン・アニマルの栄養と健康に関する科学的な研究を行っています。英国レスターシャーに拠点を置き、栄養や行動に関するコンパニオン・アニマルのニーズと、コンパニオン・アニマルが人間に与える効用を中心とした最先端の科学的研究を行う機関であり、研究成果はそのようなニーズを満たす画期的な製品開発に生かされています。初めて研究成果を発表した1963 年以降、ウォルサム(R)研究所はペット栄養学や人と動物の相互関係の分野において画期的な発見をし、その結果として、600 以上の査読された学術論文を含む1700 以上の出版物を刊行しています。現在も、世界有数の科学機関との共同研究を行いながらマース ペットケア事業の理念「ペットのためのより良い世界(A better world for pets)」を推進し、研究から培われた科学・知見をマースブランドであるペディグリー(R)、カルカン(R)ウィスカス(R)、ロイヤルカナン(R)、バンフィールド(R)動物病院、アイムス(R)、シーザー(R)、ニュートロ(R)、シーバ(R)、ドリーミーズ(R)、ユーカヌバ(R)等の製品・サービスに役立てています。ウォルサム(R)研究所のホームページは、http://jp.waltham.com/

マース インコーポレイテッドについて

1911 年に米国ワシントン州タコマの自宅キッチンでフランク・C・マースがキャンディを作ったことが菓子企業としての始まりです。1920 年代には息子のフォレスト・マースが事業に参画し、MILKY WAY(R)バーを発売しました。1932 年にはフォレストが、あらゆるステークホルダーとの「互恵」の精神に基づいた事業を築く夢を抱き、渡英しました。この精神は今日も変わらずマースの礎であり続けています。現在、マースは米国バージニア州マクリーンを本拠に、ペットケア、チョコレート、リグレー、食品、ドリンク、シンビオサイエンスの6つの事業を展開し、世界には80000名を超えるアソシエイト(従業員)が働いており、マースの五原則を実践することで、ビジネスを通じて人々と地球に影響を与えています。

詳しい情報はhttp://www.mars.com を参考にしてください。

情報源:マースペットケア

(日本語リリース:クライアント提供)

New Study Reveals Cat Foods Need the Perfect Combination of Great Flavour and Nutrition

PR64735

BRUSSELS, June 15, 2016/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Research by scientists at the WALTHAM Centre for Pet Nutrition - part of

Mars Petcare - and the University of Sydney, Australia shows flavour and

nutrition both influence how cats choose their food

    A study unveiled today by Mars Petcare has revealed that while flavour is

important initially, domestic cats learn to choose their food based on

nutrition rather than flavour. The study published in Royal Society Open

Science (http://rsos.royalsocietypublishing.org/lookup/doi/10.1098/rsos.160081)

today confirms that over time cats learn about the fat and protein content in

their food and regulate their intake to reach a target ratio of these nutrients.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160530/373317 )

    Scientists at WALTHAM Centre of Pet Nutrition, Mars Petcare, and the

University of Sydney, Australia offered cats foods with various ratios of fat

and protein flavoured with fish, rabbit or orange. When first presented with

the foods, the cats showed a preference based on flavour. However, over time

they learnt about the nutrient composition and selected foods in order to reach

a target ratio of protein and fat, regardless of flavour.

    Adrian Hewson-Hughes from the WALTHAM Centre for Pet Nutrition at Mars

Petcare, and lead author of the study said the findings have implications for

the development of foods for cats: "This research has enabled Mars Petcare to

understand more about developing foods for cats with both appealing flavours

and the appropriate nutrient composition that ensures cats continue to eat

foods in the long-term. This in turn feeds into what we already know about

nutrition - and through our brands such as WHISKAS, SHEBA and ROYAL CANIN we

are committed to developing pet foods that first and foremost ensure cats have

access to the right nutrition in a format they enjoy."

    WALTHAM is the global scientific research centre for Mars Petcare delivering

breakthroughs in pet nutrition and the science of human-animal interactions.

    About the WALTHAM Centre for Pet Nutrition:

    Celebrating over 50 years of innovative science, the WALTHAM Centre for Pet

Nutrition serves as a leading scientific authority in advancing the frontiers

of research into the nutrition and health of companion animals. Located in

Leicestershire, England, the renowned state-of-the-art science institute for

Mars, Incorporated generates knowledge that enables the development of

innovative products that meet pets' needs in a practical way. Since the

publication of its first original research in 1963, WALTHAM has pioneered many

important breakthroughs in the field of pet nutrition and human-animal

interaction, resulting in more than 1,700 publications, including over 600

peer-review scientific papers. Today, WALTHAM continues to collaborate with the

world's foremost scientific institutes, driving Mars' Petcare vision to create

A Better World for Pets and providing the science and expertise that underpins

leading Mars brands such as PEDIGREE(R), WHISKAS(R), ROYAL CANIN(R), Banfield

Pet Hospital, and IAMS(R), CESAR(R), NUTRO(R), SHEBA(R), DREAMIES(R) and

EUKANUBA(R).

    About Mars, Incorporated:

    In 1911, Frank C. Mars made the first Mars candies in his Tacoma,

Washington kitchen and established Mars' first roots as a confectionery

company.  In the 1920s, Forrest E. Mars, Sr. joined his father in business and

together they launched the MILKY WAY(R) bar. In 1932, Forrest, Sr. moved to the

United Kingdom with a dream of  building a business based on the objective of

creating a "mutuality of benefits for all stakeholders" - this objective serves

as the foundation of Mars, Incorporated today. Based in McLean, Virginia, Mars

has net sales of more than $33 billion, six business segments including

Petcare, Chocolate, Wrigley, Food, Drinks, Symbioscience, and more than 75,000

Associates worldwide that are putting its Principles into action to make a

difference for people and the planet through its performance. For more

information, please visit http://www.mars.com.  Follow us:

http://facebook.com/mars,

http://twitter.com/marsglobal, http://youtube.com/mars .

    Source:

[http://rsos.royalsocietypublishing.org/lookup/doi/10.1098/rsos.160081]

   SOURCE: Mars Petcare

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