18番目、19番目BMWアートカーコンセプトを公表
18番目、19番目BMWアートカーコンセプトを公表
AsiaNet 64766 (0730)
【ミュンヘン2016年6月15日PR Newswire=共同通信JBN】BMWアートカーの制作を依頼されているアーティスト、ツァオ・フェイ(曹斐)、ジョン・バルデッサリ(John Baldessari)両氏は第18番目および第19番目アートカーの最初のコンセプトを公表した。2人はBMW M6 GT3をそれぞれ1台デザインし、アンディー・ウォーホール氏やジェフ・クーンズ氏に匹敵する著名アーティストに仲間入りする。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378292 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378293 )
BMW AG(ドイツBMW本社)のハラルド・クルーガー取締役会会長は「わたしたちは革新的で影響力のある2人のアーティスト、ツァオ・フェイとジョン・バルデッサリ両氏ともに新しい2台のBMWアートカーを創作することを喜びに思う。ジェフ・クーンズ氏は前代のアートカーで素晴らしい仕事を成し遂げた。わたしたちはさらに魅力的な作品を作り上げることを目指している。フェイの網羅的な好奇心、ならびにジョンの直観的なミニマリズムは、何にも劣らないわたしたちの偉大なコレクションをさらに豊かにすることになるだろう」と述べた
ツァオ・フェイ氏は次のように語っている。
「今世紀のテーマは、例えば自動車や航空機の自動運転やバーチャルリアリティーなど、これまでだれも足を踏み入れたことがない無人の荒野にわれわれが踏み入れることである。わたしは『自動車』が現在の概念から超越し、新しい表現を抱合することになると考えている」
ジョン・バルデッサリ氏は次のように語っている。
「誰かとコラボレーションをするという感覚を持つのは今回が初めてである。わたしは車をデザインしたのではない。車のデザイナーたちとコラボレーションをしたのである。自分のカラードドットを使ったのはある種のアイコニックなシリーズであり、それを使わないわけにはいかなかったのだ」
No.18 ツァオ・フェイ氏による:
2017年夏 有名美術館でワールドプレミア
2017年アジアの有名レーストラックに登場
No. 19 ジョン・バルデッサリ氏による:
2016年11月30日マイアミビーチの Art Baselでワールドプレミア
2017年1月 デイトナ・レーストラックに登場
BMWArtCar
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Dr Thomas Girst
BMW Group Corporate and Intergovernmental Affairs
Head of Cultural Engagement
Telephone: +49-89-382-24753
http://www.press.bmwgroup.com;
E-mail: presse@bmw.de
ソース:BMW Group
Design Concepts and Race Participation for 18th and 19th BMW Art Cars Revealed: Cao Fei and John Baldessari
PR64766
MUNICH, June 15 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The artists Cao Fei and John Baldessari revealed first concepts for the
18th and 19th BMW Art Car. With their vision for one BMW M6 GT3 each, they will
join the ranks of outstanding artists like Andy Warhol and Jeff Koons.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378292 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378293 )
Harald Krueger, Chairman of the Board of Management of BMW AG:
"We are delighted to be working together with two very innovative and
influential artists, Cao Fei and John Baldessari, in creating two new BMW Art
Cars. Jeff Koons did a fantastic job on our last Art Car and we are looking
forward to further, compelling pieces. Fei's all-encompassing curiosity as well
as John's intuitive minimalism will make for great additions to our collection
that are second to none."
"The theme of this century is that we enter 'a landscape of no man's land',
e.g. autonomous cars and aircrafts and virtual reality. I expect to transcend
the current context of 'cars' and to embrace new possible ways of expressions."
Cao Fei
"It's the first time I have ever in a sense collaborated. I didn't design
the car - I collaborated with the designers of the car. I figured my use of
colored dots is kind of an iconic series, so I had to include that."
John Baldessari
#18 by Cao Fei:
World premiere: at a major museum, summer 2017
On racetrack: a major race in Asia, 2017
#19 by John Baldessari:
World premiere: Art Basel in Miami Beach, November 30, 2016
On racetrack: Daytona, January 2017
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SOURCE: BMW Group
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