IBSのiFly ResがIATAのNDC Capable Level 3ステータス認定を受ける

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IBSのiFly ResがIATAのNDC Capable Level 3ステータス認定を受ける

AsiaNet 64706 (0708)

【ジュネーブ2016年6月8日PR Newswire=共同通信JBN】世界の航空輸送業界向けの大手ITソリューションプロバイダーであるIBS Softwareは、同社のiFly Res旅客サービスシステム(PSS)に対し国際航空運送協会(IATA)から最高レベルの認定である「NDC Capable」Level 3ステータスが与えられた。iFly Resはこの認定を獲得した最初のPSSの1つである。このステータスは、IBSが標準NDCメッセージ・スキーマのPADIS Publication 15.2バージョンに準拠するスキーマを持つ提案・注文管理メッセージを使って展開をサポートすることを認定した。IATAはNDC規格をサポートする唯一の公式業界認定プログラムを提供する。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121122/577929

New Distribution Capability(NDC)は、IATAが開始した旅行業界スポンサープログラムで、同業界が現在直面する販売の限界に対処する。このプログラムは、リッチコンテンツの表示を可能にするXMLベースのデータ送信規格の開発と、その市場導入に重点的に取り組んでいる。NDCによって、航空会社は製品を差別化し、それを直接販売できるだけでなく、GDSやトラベルエージェントのシステムなど間接チャンネルを通じても販売でき、航空会社および非航空会社の製品を団体、レジャー、ビジネスの旅行客に販売する方法を変革することもできる。

IBSのiFly Resは、乗客予約、スケジュールおよびフライト・コントロール、在庫コントロール、料金および発券、複雑な付帯的サービス管理および販売、出発コントロールなど、航空会社の乗客サービスシステムの主要機能すべてに包括的に対応する。設定可能な機能およびリアルタイムの業務データを完備するこのソリューションは、乗客体験の向上、業務効率化、収益増大に焦点を合わせている。NDC準拠のiFly Resは航空会社がPSS内のシートだけでなく、その他の付帯製品すべてを管理、販売できる恩恵をもたらす。強力なルールエンジンが組み込まれたソリューションは航空会社の業務を簡略化し向上させ、航空会社が自らその命運をコントロールできるようにする。NDCスキーマを付加することは、航空会社のエンドツーエンド販売プロセスに対処し、顧客体験の向上を実現するチャンスを生み出す。

IBS Softwareの乗客サービス担当責任者であるポール・リンチ氏は「IBSは、航空会社が有意義なデジタル・インタラクションに期待する乗客に近づくことを可能にするものとして、NDCの将来性を評価している。われわれはNDC、すなわちIATAワーキンググループおよび製品投資の両面に大幅投資した。われわれは、NDC Level 3認定を達成した最初のPSSの1つであることを誇りに思う。われわれは今後ともNDC規格の進化に応じてポートフォリオを強化していく」と語った。

IATAのNDCプログラム担当ディレクターであるヤニク・ホイレス氏は「ますます多くの航空会社がNDC規格の実装に向けて動き出しており、航空会社はこの移行を支援するITパートナーの能力に大幅に依存することになる。NDC Level 3 Capableステータスを獲得することによって、IBS Softwareは航空会社がNDC規格を通じて航空旅客により多くの価値を届けることを支援するという強いコミットメントを実証している」と語った。

IBSに関する詳細はウェブサイトhttp://www.ibsplc.com を参照。

▽問い合わせ先

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

ソース:IBS Software

IBS' iFly Res Awarded NDC Capable Level 3 Status by IATA

PR64706

GENEVA, June 8 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   IBS Software, one of the leading IT solution providers to the global air

transportation industry, has been accorded 'NDC Capable' Level 3 status, the

highest level certification, by the International Air Transport Association

(IATA) for its iFly Res Passenger Service System (PSS). iFly Res is one among

the first PSS to attain this recognition. This status recognizes that IBS

supports deployments using offer and order management messages whose schemas

are compliant with the standard NDC message schema, version PADIS Publication

15.2. IATA provides the only official industry certification program in support

of NDC standard.

   (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121122/577929 )

   New Distribution Capability (NDC) is a travel industry-supported program

launched by IATA to address the industry's current distribution limitations.

The program focuses on the development and market adoption of a XML-based data

transmission standard which allows rich content display. This will enable

airlines to differentiate their products, sell directly as well as through

indirect channels such as GDS or travel agency systems and transform the way

air and non-air products are retailed to corporations, leisure and business

travellers.  

   IBS' iFly Res comprehensively addresses all the key functions of an

airline's passenger services system, including passenger reservations,

schedules & flight control, inventory control, fares & ticketing, complex

ancillary services management & distribution and departure control. With

configurable capabilities and real-time operational data, the solution focuses

on enhanced passenger experience, operational efficiency and revenue growth.

NDC compliant iFly Res will benefit airlines to manage and distribute not just

seats but all other ancillary products from within their PSS. Built with

powerful rules engines, it simplifies and enhances an airlines' business giving

them control of their own destiny. The addition of NDC schemas provide the

opportunity to address the end-to-end airline distribution process, and to

deliver enhanced customer experiences.

   "IBS recognises the potential of NDC to allow airlines to get closer to

their passengers who now expect meaningful digital interactions. We have made

significant investments in NDC, both in IATA working groups and in product

investment. We are proud to be one of the first PSS to achieve NDC Level 3

certification and will continue to enhance our portfolio to NDC standards as

they evolve," said Paul Lynch, Head of Passenger Services, IBS Software.

   "As more and more airlines move toward implementing the NDC standard, they

will rely heavily upon the ability of their IT partners to support this

transition. By achieving NDC Level 3 capable status, IBS Software is

demonstrating its strong commitment to helping airlines deliver more value to

the air traveller through the NDC Standard," said Yanik Hoyles, IATA Director,

NDC Program.

   More information on IBS is available at: http://www.ibsplc.com

For media enquiries, please contact:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

SOURCE: IBS Software  

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