豪消費者市場に多大な可能性をもたらすUnionPay(銀聯)カード

銀聯国際(UnionPay International)

豪消費者市場に多大な可能性をもたらすUnionPay(銀聯)カード

AsiaNet 64634 (0677)

【上海(中国)2016年6月1日新華社=共同通信JBN】中国とオーストラリアの市民交流が増大するにつれて、オーストラリア旅行を望む個人だけでなく、ますます多くの中国企業が従業員のオーストラリア旅行を企画するようになり、オーストラリアにおける購買の連続的成長をもたらしている。

オーストラリアは先週、1000人を超える中国人ビジネス観光客で構成される大規模観光グループの先駆けになった。オーストラリアに少なくとも400万オーストラリア・ドルの購買力を招くとみられている。

一部の中国企業は最近、観光、会議、チーム育成を目的とする従業員の海外旅行を企画している。このため、1団体の観光客数は多い。一方、このような企業や参加者には強力な購買力があり、明らかに旅行先の購買を促進するUnionPay(銀聯)カードを使って買い物をするとみられている。

中国の旅行代理店の観光ガイドは「UnionPay(銀聯)カードを受け入れる海外小売店の増大とUnionPay(銀聯)カードが提供する数多くの特典により、中国人ビジネス観光客のカード保有率はかなり増大しており、カードによる平均購入額も着実に伸びている」と話した。

中国人観光客はオーストラリアで進んでお金を使っており、それが地元経済を伸ばしているもようである。Tourism Research Australia (TRA)がこのほど公表したデータによると、オーストラリアにおける中国人観光客の購入額は昨年62億オーストラリア・ドルに達し、過去10年でほぼ7倍増になった。

このような背景の下、ますます多くのオーストラリア小売店が観光客を引き付ける手段としてUnionPay(銀聯)カードを受容している。現在、地元ATMの80%、観光客がよく訪れる場所をカバーする地元小売店の50%がUnionPay(銀聯)カードを受け入れている。このうちUnionPay(銀聯)のクイック・パス(QuickPass)を受け入れるPOS端末は16万ある。また、タクシーの97%はUnionPay(銀聯)カードを利用できる。

消費者は年内に、メルボルン空港の中国コーナーでUnionPay(銀聯)カードの特典を享受することになる。これは銀聯国際(UnionPay International)が導入した新特典プログラムの一部で、多くの観光客が好む国際空港の免税店100店に特別割引料金が設定される。さらに、シドニー・シーワールド、ワイルドライフ・パーク、マダム・タッソー、シドニータワーの観光名所4カ所では、UnionPay(銀聯)カードの割引料金最大40%が適用される。

オーストラリア統計局のデータは、2015年にオーストラリアを訪れた中国人観光客数が初めて100万人を超えたことを示している。この数字は2020年までに140万人に増加し、国別オーストラリア観光のトップを占める見通しである。

詳しい情報はウェブサイトhttp://www.unionpayintl.com/ を参照。

ソース:UnionPay International

UnionPay Card Brings Huge Potential for Australia Consumer Market

PR64634

SHANGHAI, China, June 1, 2016 /Xinhua=KYODO JBN/--

With the increasingly close contacts between the citizens of China and

Australia, not only individual tourist likes to travel to Australia, but also

more and more Chinese enterprises organize their employees to travel to

Australia, which brings Australia continuous growth of purchase.

Last week, Australia ushered in a large-scale touring group consisting of over

1,000 Chinese business tourists. It is predicted to bring Australia the

purchase power of AU$ 4 million at least.

Nowadays, some Chinese enterprises organize employees to travel abroad for

sightseeing, conference holding and team building. Therefore, the number of

tourist in a single touring group is high. Meanwhile, these enterprises and

participants have strong purchase power, and would like making purchase with

UnionPay card, which obviously promote the purchase at the travel destination.

A tour guide from Chinese travel agency says, "with the increase of overseas

merchants accepting UnionPay card and numerous exclusive offers for UnionPay

card, the card holding rate of these business tourists from China rises

significantly, and the average purchase volume with card increases steadily."

Chinese tourists are willing to spend money in Australia, which apparently

improve the local economy. According to the data recently published by Tourism

Research Australia (TRA), the purchase volume generated by Chinese tourists in

Australia last year was AU$ 6.2 billion, increasing by nearly 7 times over last

10 years.

Against this background, more and more Australian merchants accept UnionPay

card as a way to attract tourists. At present, 80% of local ATMs and 50% of

local merchants accept UnionPay card, covering the places frequently visited by

tourists. Among that, there are 160 thousand POS terminal accepting UnionPay

"QuickPass". Meanwhile, 97% of taxis accept UnionPay card.

Within this year, consumers will enjoy special benefits with UnionPay card at

Chinese Corner in Melbourne Airport. This is a part of a new privilege program

launched by UnionPay International, featuring special discounts at 100

international airport duty free shops, which loved by many tourists. In

addition, four major tourist attractions, including Sydney sea world, wildlife

park, Madame Tussaud's, and Sydney tower will get up to 40% off with UnionPay

card.

Data from Australian Bureau of Statistics shows the number of Chinese tourists

travelling to Australia in 2015 exceeds 1 million for the first time. By 2020,

this number will increase to 1.4 million, ranking the first in the source

countries of Australia.

For more information: http://www.unionpayintl.com/

Source: UnionPay International

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