ちょっとしたWi-Fiのマジックが宿泊客に満足を

Danmagi

ちょっとしたWi-Fiのマジックが宿泊客に満足を

AsiaNet 64617

コペンハーゲン、デンマーク、2016年6月1日/PRニュースワイヤー/ --

頻繁に旅行していると、宿泊するホテルの90%では未だに Wi-Fiの調子が悪いことに 苛立ちます。最新、あるいは最高級のホテルでさえ、実際上の基本的なサービスの提供が難しそうなこともしばしばです。無料のWi-Fiは、あまりにお粗末なため請求できないことをホテルが知っていて、宿泊客の方も無料なので苦情が言えないことを意味している場合も多くあります。

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「日増しにモバイル利用が増加している世界にとって、高速インターネット・アクセスは必須です。ビジネス旅行者の90%以上は、ノートパソコンかタブレットを持ち運んでおり、ビジネスとは関係ない旅行者の非常に多くが、タブレットやモバイル機器で常にソーシャルメディアとつながっています。お客様との関係を築く秘訣は、お客様のニーズを理解し、それに応えることです。データ容量無制限の無料高速インターネットアクセスとシームレス体験が、世界中のコリンティア・ホテルには不可欠です。コリンティア・ホテルのビジョンは、オフィスや家庭のネットワークのスピード、信頼性、便利さをお客様に提供することです」と、コリンティア・ホテル・ロンドン財務担当重役のマイケル・イッツォは説明します。

コリンティアは、デンマーク発祥の国際企業であるDanmagiに切り替えた数多くの一流ホテルのひとつにすぎません。同社は、簡単な手順に従って高成長率を達成しました。Wi-Fiソリューションの提供ばかりでなく、宿泊客を満足させ、忠実にし、ホテルが利益センターを使用できるようにするソリューションを提供することです。

Danmagiのサービスは、アプリをダウンロードする必要がなく、ほとんど労力を要せず、積極的にサポートされていることを誇っているように思われます。

昨年は有名なホスピタリティ企業数社がDanmagiに切り替えました。成長が続く中、同社は最近北米に展開しました。すでに中南米、ヨーロッパ、アフリカ、中東、アジアには事業を拡大しています。DanmagiのCEO、ダニエル・リスターは、「今年は中東への拡大の話が突然持ち上がりました。昨年ヨーロッパのホテルの間で、わが社のサービスのことが口コミで広まったのと少し似ています。ファームデール・ホテルにあるのと同じものが欲しいと、いくつかのホテルから申し入れがあったのです」と説明しています。

しかしながら、Danmagiがなぜ自信を持っているのかを知るために探し回る必要はありません。この比較的新しい会社は、破壊的なほど革新的なクラウドベースのソリューションで目に見える変化を起こしているからです。2014年末から、同社はロンドンのホテルWi-Fiテスト(http://www.hotelwifitest.com/ )においてベストWi-FiのNo.1の座を見事に守り抜いており、それ以来トップ10の5位以下になったことはありません。ロンドンのホテルが利用できるWi-Fiプロバイダーとセルフソリューションの数を考慮に入れると、これは決して小さな業績ではありません。

ロンドンとニューヨークで非常に成功している高級ブティックホテル、ファームデール・ホテルITディレクターのマーク・ルパート・リードは、Danmagiソリューションのある機能が彼の戦略にマッチしたのだと説明します。

彼は、「Danmagiには、ユニークな長所がいくつかありますが、私どもが本当に気に入っている1点は、そのお客様の機器を記憶して、途切れることなくインターネットに接続することにより、リピート客を識別できることです。この機能はうまく設計されていて、お客様とわが社のブランドの双方に真の価値をもたらします。顧客は便利さを気に入っています」と述べ、「到着時のフラストレーションを取り去り、お客様は明らかにたった1つの簡単な処理ですべての機器を接続することができるようになります」と続けました。

このソリューションは、ニューヨークのクロスビー・ストリート・ホテルに滞在のお客様の下記のコメントのように、お客様にとっても大当たりです。

「具体的に言うと、ノートパソコンでWi-Fiシステムにサインインすると分かるように、前に使った他のノートパソコン/iPad/iPhoneをリストアップするので、1回クリックするだけでそれらを登録できます。これは本当に、とても素晴らしいデザインなので・・・おめでとうです」

ダニエルが素早く指摘するように、Danmagiは十分時間を取って技術的、つまり方法論・処理でと、目を楽しませるようにうまくデザインしました。今日ではシステムが使いやすく、機能させるために何もダウンロードする必要がないということは大変重要であり、ただただ良く機能して、使っていることをお客様が気づかないほどでなくてはなりません。

ダニエルは、「Danmagiは、数年前にデンマークデザインが家具にしたのと同じことをやっているのです。わが社では、デンマークデザインを使って、ずば抜けた接続性と使いやすさを作り上げました」と、冗談を言います。

Danmagiは、実際にはデンマークだけではなく、数か国から集まった才能あるスタッフが、サービス実績の改善と面白い新機能の追加に懸命に取り組む、刺激的な国際企業です。ダニエルは、計画を尋ねられても何のヒントも明かそうとしませんが、その自信に満ちた笑顔を見れば、Danmagiチームが従来のWi-Fiプロバイダーを動揺させるだけでは満足していないことが分かります。業界で優位に立つ以上のことを計画しているのです。顧客に集中し、インターネットがもたらす旅行者のフラストレーションを永久に取り除きたいと望んでいます。

私どもが話をしたDanmagiのお客様の中には、以前のプロバイダーと比べると、インターネットの問題と宿泊客の苦情が93%も激減したという方がいます。これはほとんど信じられないように聞こえますが、大勢のお客様と話すほど、大きな変化があったという同じ話が聞かれます。ロンドンのホテルで最近Danmagiに切り替えたたのは、コリンティア・ホテル・ロンドンです。同ホテルも、サービスが大きく変化し、宿泊客の問題が一夜にしてなくなったと指摘できることを喜んでいます。

コリンティア・ホテルのマイケル・イッツォは、次のように述べました。

「宿泊客が無料の朝食や無料の駐車場よりも望むのは、ただ一つ、Wi-Fiだということが、最近の調査で分かりました。お客様が到着するとすぐに試すものですので、コリンティア・ホテル・ロンドンは最近、インターネット/ Wi-Fiをアップグレードしました。サービスをDanmagiにアップグレードしたため、ホテルのインターネットサービスにアクセスするエンドユーザーは、どんな機器を使っていてもシームレスな処理が体験できます。リニューアル以来、お客様から否定的なフィードバックはなく、これはうまくデザインされた精巧なインターネットサービスだという、良い判断材料になります」

「Danmagiは、ダイナミックかつインタラクティブなブランディングポータルで、高度で円滑なユーザー体験を提供します。コリンティア・ホテル・ロンドンは、Danmagiを顧客インターネットサービスのプロバイダーに選んだことを嬉しく思います。システムデリバリは良く計画されていましたし、ヘルプデスク・スタッフのサービスの知識とプロ意識は称賛に値します。Danmagiは、どんなモバイル機器を使っても、世界のどこからでもモニターできる、クラウドベースのサービスを提供しています。望ましいソリューション・プロバイダーとしてDanmagiは大変お勧めです」

Danmagiには良いアイディアがあるようです。次にお泊りになるホテルにはDanmagiのサービスがありますように。

問合せ先:  

Daniel Lister

dlister@danmagi.com

+45-70-25-26-71

Danmagi広報アドバイザー

Eva Kistrup

eva@evakistrup.dk

+45-26-15-90-41  

ソース: Danmagi

(日本語リリース:クライアント提供)

A Little Wi-Fi Magic Makes Happy Guests

PR64617

COPENHAGEN, Denmark, June 1, 2016/PRNewswire=KYODO JBN/--

For frequent travellers it can be frustrating how bad the Wi-Fi in 90% of

hotels still is. Even the newest and most luxury hotels often fail to deliver

on what is effectively an essential service. In many cases free Wi-Fi means

that the hotel knows it is so bad they cannot charge you for it, and as a guest

you cannot complain because it is free.

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"High speed internet access is key for our ever increasingly mobile world. Over

90% of business travelers carry a laptop or tablet with them and a huge number

of non-business travelers are constantly connected to social media via tablets

or mobile devices. The key to building a relationship with guests is to

understand and meet their needs. High speed complimentary internet access with

no data limit, and a seamless experience is essential for Corinthia Hotels

around the globe. The vision for Corinthia Hotels is to provide our guests with

the speed, dependability, and convenience that their office or home network

provides," explain Michaell Izzo, Finance Director, Corinthia Hotel London.

Corinthia is just one of many leading hotel chains that have turned to Danmagi,

an international company, originated in Denmark. The company have achieved high

growth rates by following a simple recipe: deliver a solution that makes hotel

guests happy and more loyal as well as making the Wi-Fi solution and services a

profit center for the hotels.

The Danmagi service seems to pride itself on the fact there is no need to

download an app, it requires little effort and is supported proactively.

Over the last year several well-known hospitality names have switched to

Danmagi. The company has recently opened operations in North American as growth

continues. This is on top of its already expanding operations in Latin America,

Europe, Africa, Middle East and Asia.  "This year expansion in the Middle East

has sudden jumped for us," says Daniel Lister, CEO Danmagi "It is a bit like we

saw in Europe last year as word of mouth about our service between the hotels

got around. We were approached by several hotels wanting what Firmdale Hotels

have," he explains.

However you do not have to search far to discover why Danmagi is confident.

This relatively new company with their disruptive cloud based solution is

making visible waves. Since the end of 2014, they have successfully held the

number 1 position for best Wi-Fi on http://www.hotelwifitest.com in London and

continuously since then have had no fewer than 5 of the top ten positions and

that is not a small feat considering the number of Wi-Fi providers and self

solutions available to the hotels in London.

Mark Rupert Read, Director of IT at Firmdale Hotels in itself a highly

successful brand of luxury boutique hotels in London & New York, explains one

feature of the Danmagi solution that matched his strategy.

"Danmagi has several good and unique features but one we really like allows us

to recognise returning guests, by remembering their devices and connecting them

to the internet seamlessly. The feature is well designed and brings real value

to both our guests and our brand. Our clients like the convenience too." He

continues, "It removes frustration on arrival and clearly allows the guest to

connect all their devices in one simple process."

The solution is a hit with the guests too as the comment below from a guest

staying in Crosby Street Hotel, New York wrote:

"To be specific, as you know when you sign in to the Wi-Fi system with your

laptop your software lists the other laptops/iPads/iPhones previously used and

with a single click you can register them. This is a very, very good design, so

congratulations."

As Daniel is quick to point out, Danmagi have taken the necessary time to

design things well technically, in the methodology & processes and making them

pleasing on the eye. It is very important these days that systems are easy to

use and you do not need to download anything to make it work, it should just

work and work so well that the guests do not even know they are using it.

Daniel jokes: "Danmagi is only doing what Danish design did to the furniture

world years ago. Now we are using Danish design to create easy connectivity and

ease of use which places it in a class of its own."  

The reality is that Danmagi is not only Danish but is an exciting International

company that has a global pool of talented staff in several countries who are

all working hard on improving the performance of service and adding new and

exciting features. Daniel would not reveal any clues about their road map when

asked but a confident smile gives a clue that the Danmagi team are not

satisfied with upsetting the traditional Wi-Fi providers. They are planning

much more than to dominate the industry. They focus on the guest and want to

remove travellers' internet frustrations for good.

Several of the Danmagi customers we spoke to confirmed seeing internet issues

and guest complaints dropping as much as 93% from that of their previous

provider. This almost sounds unbelievable but the more you talk to their

customers, the more you hear the same story of significant changes. The latest

hotel in London to turn to Danmagi is the Corinthia Hotel London. They too were

very happy to point out the significant change in service and of guest issues

disappearing overnight.

Michael Izzo, Corinthia Hotels said:

"Recent research has shown that there is only one thing guests would prefer

over complimentary breakfast or free parking, and that is Wi-Fi. It is the

first thing that a guest will try on arrival and due to this Corinthia Hotel

London has recently upgraded its internet/Wi-Fi. Since the service upgrade to

Danmagi, the end user experience of accessing the hotel's internet service is a

seamless process for all types of devices. Since its relaunch we have had no

negative guest feedback so this is a good indication of a well-designed and

slick internet service.

"Danmagi provides an advanced and smooth user experience with a dynamic and

interactive branding portal. Corinthia Hotel London is very happy to have

selected Danmagi as our guest internet service provider. The system delivery

was very well planned and the help desk staff service should be commended for

their knowledge and professionalism. Danmagi provides a cloud based service

which can be monitored from anywhere in the world using any mobile device. We

would certainly recommend Danmagi as a preferred solution provider."

It seems that Danmagi is onto something good and hopefully the next hotel you

stay in will have their service.

Contact:  

Daniel Lister

dlister@danmagi.com

+45-70-25-26-71

PR adviser to Danmagi

Eva Kistrup

eva@evakistrup.dk

+45-26-15-90-41

SOURCE: Danmagi

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