Siam Piwatが革命的な小売コンセプトをタイに導入 サイアム・ディスカバリーが新装オープン

Siam Piwat Co.,Ltd.

Siam Piwatが革命的な小売コンセプトをタイに導入 サイアム・ディスカバリーが新装オープン

AsiaNet 64603(0668)

【バンコク(タイ)2016年5月29日インフォクエスト=共同通信JBN】

*小売展開の「ソートリーダー」として地位強化

*有名ブランド多数がタイに初登場

サイアム・パラゴン、サイアム・センターなど一流小売店のオーナー、運営会社であるSiam Piwat Co., Ltd.は28日、5000人を集めて、新装の小売店街サイアム・ディスカバリーを華々しくオープンした。

1億1200万ドルかけて改装されたばかりのサイアム・ディスカバリーは、4万平方メートルに及ぶタイ最大のライフスタイル専門店街である。

サイアム・ディスカバリーは自身をタイ「最大のライフスタイル実験アリーナ」と呼び、ビジターが新しい製品・アイデアを試して、自己発見・再発見する機会を得ることを主眼としている。

Siam Piwat Co.,Ltd.のチャダティップ・チュトラクル最高経営責任者(CEO)は「その革新性は、先例のない目的地を創出できるタイ小売部門の『ソートリーダー』としてのSiam Piwatの評価を高める。世界最高級であり、ASEAN経済共同体(AEC)の小売ハブ、世界のお気に入りショッピング目的地というバンコクのアピールを支援するものでもある」と語った。

サイアム・ディスカバリーでデビューする店舗の中には、世界で初めて利用され、世界一流のデザイン事務所nendoとロフト・ジャパンのデザイナーが考案したデザインコンセプトのロフト店がある。ナイキは東南アジア唯一のコンセプトストアをオープン。イッセイミヤケは海外初のコンセプトストアを開店する。この店は「イッセイミヤケの世界」と称し、タイ初のイッセイミヤケのメンズ製品を含む幅広い製品を取りそろえている。Hay、Tom Dixon(トム・ディクソン)、Kartell(カルテル)など室内装飾ブランドはタイで初めてかつ唯一のコンセプトストアをオープンする。草間彌生、リサ・ラーソンなど世界一流アーティストによるデザイン製品のタイ初、唯一のストアも開店する。さらに、Adidas(アディダス)がインタラクティブのストアコンセプトを持つタイ最大のコンセプトストアを開く。

チュトラクルCEOは「われわれは、5000を超える内外ライフスタイルブランドが顧客中心というひとつの普遍的コンセプトの下に結集する場を生み出した。すなわち、サイアム・ディスカバリーで提供されるものはいずれも、ブランドやジャンル、従来の小売業ではなく、ビジターの関心によって企画されたということである。われわれの目的はもはや、単に製品を売るだけではなく、特別の感動体験を提供して、ビジターに自己発見、自己表現をしてもらうことにあるからである」と付け加えた。

また「このような体験は高度にインタラクティブで、ビジターが購入品を自分流にする多くの機会がある。われわれは、ビジターが持続可能性か自然志向か、生活上の好みを表明することも奨励したい。購入、および同好の士やコミュニティーと交流する機会を通じて、このような選好をサポートしたい」と語った。

nendoの創立者で、ニューズウィーク誌が「最も尊敬されている100人の日本人」に選定した世界のトップデザイナーの1人、佐藤オオキ氏が、新しいサイアム・ディスカバリーの全体的なデザイン・インスピレーションを提供した。nendo最大で同氏タイ初のプロジェクトである。

チュトラクル氏は、新装のサイアム・ディスカバリーが1年目に1日10万人を集客し、このうち約35%が国外ビジターで、1年以内に平方メートル当たりの売り上げを倍増すると見込んでいる。

Siam Piwat Co., Ltd: S. Niyomsen - Tel: +662-610-8230

Bangkok Public Relations Ltd: P. Kwantientong - Tel: +662-664-9500

ソース:Siam Piwat Co.,Ltd.

Siam Piwat Introduces Revolutionary Retail Concept to Thailand with Opening of New ‘Siam Discovery’ as the ‘Biggest Arena of Lifestyle Experiments

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Siam Piwat Introduces Revolutionary Retail Concept to Thailand with Opening of New ‘Siam Discovery’ as the ‘Biggest Arena of Lifestyle Experiments’

BANGKOK, Thailand, May 29 / InfoQuest=KYODO JBN / --

- Reinforces position as ‘thought leader’ in retail development

- First rollout in Thailand of many famous brands

Siam Piwat Co., Ltd., the owner and operator of prestige retail developments

such as Siam Paragon and Siam Center, yesterday (28 May), opened the doors of

its new Siam Discovery retail destination with much fanfare to a crowd of 5,000

people.

The new Siam Discovery, which has just undergone a US$ 112 million re-build, is

spread across 40,000 square metres of space and is Thailand’s largest lifestyle

specialty store.

Siam Discovery calls itself Thailand’s ‘biggest arena of lifestyle experiments’

and places special emphasis on allowing visitors to experiment by trying out

new products and new ideas and giving them opportunities to to discover and

re-discover themselves.

Mrs. Chadatip Chutrakul, Chief Executive Officer of Siam Piwat Co., Ltd. said:

“Its innovativeness will reinforce Siam Piwat’s reputation as a thought-leader

in Thailand’s retail sector capable of creating unprecedented destinations that

compete with the best of the world as well as support Bangkok’s appeal as the

retail hub of the ASEAN Economic Community (AEC) and a favourite shopping

destination for the world.”

Among the exciting debuts at Siam Discovery is a new Loft store with a design

concept that is being utilised for the first time in the world and which is

conceived by world-renowned designer Nendo and Loft Japan’s designers. Nike is

opening its only concept store in Southeast Asia. Issey Miyake will open its

first concept store outside of Japan. It is called the World of Issey Miyake

and offers a full line of products including, for the first time in Thailand,

Issey Miyake’s products for men. Home decoration brands like Hay, Tom Dixon and

Kartell will open their first and only concept stores in Thailand. Artist’s

Design Products from world-class artists like Yayoi Kusama and Lisa Larson will

have their first and only stores in Thailand. And, Adidas will open its largest

concept store in Thailand and with an interactive store concept.

Mrs. Chutrakul added, “We have created a venue where more than 5,000

international and local lifestyle brands are brought together under a single

universal concept that puts customers at the centre. That means everything

presented at Siam Discovery is not organized by brand, or category, as in

traditional retailing, but by visitors’ interests, because our purpose is no

longer just to sell products but to provide an extraordinary and emotional

experience that allows visitors to discover and express themselves.”

“These experiences are highly interactive and with lots of opportunities for

visitors to personalize their purchases. We also empower visitors to make

statements about their life preferences, whether it be about sustainability or

a love of nature, and to support those preferences through their purchases, and

through occasions to interact with like-minded people and communities,” she

said.

Mr. Oki Sato, the founder of ‘nendo’ and one of the world’s top designers who

was voted as among the ‘100 Most Respected Japanese’ by Newsweek Magazine,

provided the overall design inspiration for the new Siam Discovery. It is

nendo’s largest project, ever, and his first in Thailand.

She expects the new Siam Discovery to attract, in the first year, 100,000

visitors a day, with around 35% being international visitors, and to double

per-square-metre sales within a year.

Siam Piwat Co., Ltd: S. Niyomsen - Tel: +662-610-8230

Bangkok Public Relations Ltd: P. Kwantientong - Tel: +662-664-9500

SOURCE: Siam Piwat Co.,Ltd.

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