上海家化の前GMが中国でナンバーワンの化粧品ブランドをFosunとともに構築するため、DR PLANTに参加

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上海家化の前GMが中国でナンバーワンの化粧品ブランドをFosunとともに構築するため、DR PLANTに参加

AsiaNet 64495(0620)

【上海2016年5月20日PR Newswire=共同通信JBN】上海家化(Shanghai Jahwa)のGMだったワン・ジュオ(Wang Zhuo)氏は、復旦大学でのフォーラムでFosun Capitalのタン・ビン(Tang Bin)社長、DR PLANTのシエ・ヨン(Xie Yong)創立者とともに登場し、初のカムバックを果たすとともに、両社が国境を超えた統合および投資後の経営の戦略的協力に関する正式契約に調印したと宣言した。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160519/0861604755

▽中国でナンバーワンの化粧品ブランドの構築

ワン氏は戦略的投資家としてDR PLANTに参加する。DR PLANTは2200以上の単一ブランドの小売店を持っている。過去5年間で販売額は50%増加した。

ワン氏は昨年、多くの化粧品会社から勧誘された。ワン氏は「しかし、私には消極的な起業家精神やイノベーションのものも含め、それぞれ視察した後、耐えられない点があった。あらゆる所でインキュベーターが設立されたが、事務所と税金控除・免除が提供されただけであり、ブランド、チャンネル、マーケティングにはほとんど役立たなかった。私は、企業が事業を始めるのを支援したかった。指導者の能力と個性は、企業を選ぶ際の重要な基準である。指導者は展望と大志を持たなければならない」と語った。

DR PLANTは1994年に創立され、中国では大手・単一ブランドのスキンケア企業である。シエ氏はグローバルコンセプトの小売店を上海タワーに開設することを明らかにし「われわれは海外リソースの統合と国際ブランドの買収に関して投資家と協力する」と述べた。

▽革新的遺伝子を持った産業チェーンの構築

DR PLANTは値引き、広告、有名人の推薦がないことで知られている。しかし、DR PLANTは昨年、マーク・ジャオ(Mark Zhao)氏をチーフ・エクスペリエンス・オフィサー兼サンライトアンバサダー(Sunlight Ambassador)に就任させた。シエ氏は「マークはDR PLANTの製品を体験し、問題を見つけるだろう」とし、ファンはマーク氏が体験し高圓圓(Gao Yuanyuan)氏に与える製品を信頼する、と信じている。シエ氏は「われわれはこのようにして最初の市場消費者と意思疎通を図る」と述べた。

最上位の都市と消費者の進歩に立ち向かうため、シエ氏は研究開発と製品の核となる競争力に関してイノベーションを起こすことを決めた。DR PLANTは毎年、総販売額の5%に相当する5000万元を研究開発に投資している。DR PLANTは雲南州麗江に遺伝資源の倉庫と高山植物のプランテーションを所有し、CASと提携する一方で、中国で最も先進的かつオープンな「ガラスの工場」を建設している。

ワン氏は、DR PLANTがブランド価値を促進し、経済とプラットフォームの共有を通じて国境を超えたリソースを統合するのを支援するため、集中的な知識センターとマーケティング・サポート・システムが創設されると語った。

ソース:DR PLANT

Wang Zhuo, Former GM of Shanghai Jahwa, Joins DR PLANT To Build the NO.1 Cosmetics Brand In China with Fosun

PR64495

SHANGHAI, May 20, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Wang Zhuo, Former GM of Shanghai Jahwa, made his first comeback appearance with

Tang Bin, President of Fosun Capital, and Xie Yong, founder of DR PLANT, in a

forum at Fudan University, declaring that the two companies had signed a formal

agreement on strategic cooperation in cross-border integration and

post-investment management.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160519/0861604755

Building the NO.1 cosmetics brand in China

Wang joins in DR PLANT as a strategic investor. DR PLANT has over 2,200

single-brand stores. The past five years have seen a 50% increase in sales.

Wang was courted by many cosmetics companies last year, "but I found painful

points after each visit, including inactive mass entrepreneurship and

innovation. Incubators have been established everywhere, but only offices and

tax deduction & exemption were provided, with little help to brands, channels

and marketing. I would help enterprises start their business," Wang said. "The

capacity and personality of leaders is the key criterion when selecting

enterprises. Leaders must have vision and ambition."

Founded in 1994, DR PLANT is a leading single-brand skin-care company in China.

Xie disclosed that a global concept store will be established in Shanghai

Tower. "We will cooperate with our financiers on the integration of overseas

resources and international brand acquisition."

Building an industrial chain with innovative genes

DR PLANT has been well-known for its lack of discounts, advertisement, and star

endorsements. However, DR PLANT engaged Mark Zhao to be its Chief Experience

Officer and Sunlight Ambassador last year. "Mark would experience products from

DR PLANT and find problems." Xie believes that fans trust the products that

Mark experiences and gives to Gao Yuanyuan. "We will communicate with first

market consumers in this way."

Facing the upgrading of first-tier cities and consumers, Xie decided to make

innovation in R&D and product core competitiveness. DR PLANT is investing 50

million yuan in R&D every year, accounting for 5% of total sales. DR PLANT has

a germplasm repository and an alpine plant plantation in Lijiang, Yunan

Province and partners with CAS, while constructing the most advanced and open

"transparent factory" in China.

Wang said that a centralized knowledge center and marketing support system will

be established to help DR PLANT promote brand value and integrate cross-border

resources via a sharing economy and platform.

SOURCE:  DR PLANT

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