ホビーリンク・ジャパン、世界的な事業成長を管理するため、NetSuite OneWorldを選ぶ
ホビーリンク・ジャパン、世界的な事業成長を管理するため、NetSuite OneWorldを選ぶ
AsiaNet 64476(0617)
【サンノゼ(米カリフォルニア州)、東京2016年5月19日=共同通信JBN】
*世界的なおもちゃサプライヤーがNetSuite Cloud ERPにより可視性、効率性を獲得し、顧客満足体験を向上
NETSUITE SUITEWORLD 2016-クラウド型のフィナンシャル/ERP(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/erp.shtml )およびオムニチャンネルコマース(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/suitecommerce.shtml )のソフトウエアスイートの業界大手プロバイダーであるNetSuite Inc.(NYSE: N)の日本子会社、ネットスイート株式会社(NetSuite Co., Ltd.)は19日、日本のおもちゃ・ホビー製品を世界の顧客、小売業者に販売している株式会社ホビーリンク・ジャパン(HobbyLink Japan Inc.)(https://www.hlj.com/ )が同社の国際的な拡大計画のサポートを受けるためNetSuite OneWorldを選んだ、と発表した。ホビーリンクは経理、財務、在庫管理、発注管理などのミッションクリティカルな業務処理をNetSuite上で行う。
ホビーリンク・ジャパンは1995年に創立され、栃木の4000平方メートルの施設からガンダム、サイエンスフィクション、アニメ、ミリタリーモデルの包括的なセレクションを含む世界で最も上質なホビーキット、フィギュア、おもちゃの一部、並びに書籍、生活必需品を供給している。同社は12万5000 SKU(最小在庫管理単位)の目録と6万アイテムの実在庫を持っており、これらはオンラインで注文し、世界中の顧客やコレクターに発送することができる。米国、オーストラリア、英国、カナダ、スペイン、イタリア、ブラジル、ドイツ、マレーシア、フィリピンには大きな市場がある。現在、販売の30%はホビーショップを経由し、残りの70%はeコマースのサイトを経由している。
日本のポップカルチャーが世界中の市場で人気を得るにつれ、同社は急激な成長を経験した。同社はこの事業成長を享受する一方で、同時に、大量の手作業を引き起こし、間違いも起きやすい同社の既存の業務用会計システムと多数のExcel(エクセル)シートに課題を抱えた。古いシステムは多くのカスタマイズを必要とし、基本的な報告機能を提供することができるだけだった。従業員は顧客の問い合わせや反応の大半を手作業でコード化しなければならなかった。これは結局、同社の成長管理能力を妨げた。
ホビーリンクは、SAPやMicrosoft Dynamicsを含むソフトウエアソリューションの厳格な審査を経て、以下の理由により、NetSuite OneWorldを選んだ。
*在庫切れまたは超過在庫の問題を回避するのに役立つため、在庫水準および補充時期の可視性を提供することができる優れた在庫管理
*全ての発注を集中して効率的に処理することができ、手書きの発注や記録のような手作業をなくすのに役立つ効率的な発注管理
*組織全体での単一・統合の財務記録システムと財務報告によるリアルタイムの可視性
*同社が特定の製品、特定の地理的市場に対する需要をより良く満たすため、顧客層をより良く区分し、広報宣伝を企画できるようにする360度の顧客観
*スタッフに対する最小限の研修を必要とする最新の直感的なユーザーインターフェイス
*顧客サービス対応を自動化し、より迅速かつより効率的に顧客の問題を解決することによる生産性の向上
さらに、NetSuite OneWorldはホビーリンクの「My倉庫」システムを管理する。このシステムを使えば、顧客は注文商品に支払いを済ませた後、商品を受け取る準備ができるまでNetSuite OneWorldの倉庫に保管することができるので、購入した商品を一定の期間にまとめて配達料金の支払いを1回で済ませたいコレクターにとっては大きなメリットとなる。
ホビーリンクのスコット・ハーズ最高経営責任者(CEO)は以下のように語った。
「NetSuite OneWorldによって、われわれはこのビジネスおよび業績を明確に理解できると期待している。このシステムはビジネスに不可欠な情報にほぼリアルタイムでアクセスすることを可能にするので、生産性を大幅に向上させると確信している」
「さらに、NetSuite OneWorldは、一部の製品セグメントにおける成否を判断するために極めて有益である。NetSuiteによって、当社の在庫を効率的に管理し、在庫レベルおよびその種類に対する需要に十分対応でき、顧客サービス部門が顧客に対し最新情報を提供できる水準に保つことができると考える。ホビーリンクの目標は、世界で最も優れた製品およびおもちゃを顧客に供給し、並外れた顧客体験を提供することを継続していくことにある」と語った。
NetSuiteの中西智行副社長兼GM Japanは「ホビーリンクはミッションクリティカルなデータをNetSuiteに集めることの価値を理解する数多くの企業の1つになった。NetSuiteのクラウドERPの柔軟性、機敏性、拡張性により、これらの企業は引き続き成長し、利益を得ることができる」
▽ホビーリンク・ジャパン(HobbyLink Japan)について
1995年に創設されたホビーリンク・ジャパンは日本および海外ブランドのプラモデル、おもちゃ、フィギュアを同社のウェブサイト(http://hlj.com/ とhttp://hlj.co.jp/ )を通じて世界中の顧客および小売業者に販売している。同社はビーバーコーポレーションの子会社を通じて日本に輸入したホビー製品の卸売りもしている。
現在、3万を超える企業および子会社がNetSuiteを利用し、複雑かつミッションクリティカルなビジネスプロセスをクラウドで遂行している。NetSuiteは1998年の創業以来、あらゆる規模の企業向けに、クラウド型フィナンシャル/エンタープライズ・リソース・プランニング(ERP)およびオムニチャンネルコマース・ソフトウエアアプリケーションの大手プロバイダーとしての地位を確立した。フォーチュン100社の多くがNetSuiteを利用してイノベーションおよびビジネス変革を加速している。NetSuiteは今後も世界中の企業に対し最高のクラウド型ビジネスマネジメント・ソフトウエアを提供し、世界中でクラウド採用が加速するに伴い、企業がITコストを大幅に軽減するとともに生産性を向上させることを可能にしていく。
詳細は、リアルタイムで更新されるNetSuiteのCloudブログ(http://www.netsuiteblogs.com/ )、NetSuiteのFacebook(http://www.facebook.com/netsuite )ページ、@NetSuite(http://www.twitter.com/netsuite )Twitterのハンドル名をフォローしていただきたい。
NetSuiteに関する詳細はウェブサイトwww.netsuite.com を参照。
ネットスイート・ジャパンに関する詳細はウェブサイトwww.netsuite.co.jp を参照。
(注)NetSuiteおよびNetSuiteロゴはNetSuite Inc.の登録サービスマークである。このリリースで言及した第三者の商標はそれぞれの所有者の財産である。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20090924/SF81218LOGO-b
ソース:NetSuite Inc.
▽問い合わせ先
Mei Li
NetSuite Inc.
+1 650.627.1063
mli@netsuite.com
HobbyLink Japan Selects NetSuite OneWorld To Manage Global Business Growth
PR64476
SAN JOSE, Calif. and TOKYO, May 19, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Global Toy Supplier to Gain Visibility, Efficiency and Improve the
Customer Experience with NetSuite Cloud ERP
NETSUITE SUITEWORLD 2016 - NetSuite Co., Ltd., the Japanese subsidiary of
NetSuite Inc. (NYSE: N), the industry's leading provider of cloud-based
financials / ERP (http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/erp.shtml )
and omnichannel commerce
(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/suitecommerce.shtml )
software suites, today announced that HobbyLink Japan Inc.
(https://www.hlj.com/ ), distributor of Japanese toys and hobby products to
consumers and retail businesses across the globe, has selected NetSuite
OneWorld to support its global expansion plans. HobbyLink will run its
mission-critical business processes on NetSuite, including accounting,
financials, inventory management and order management.
Established in 1995, HobbyLink Japan, supplies some of the world's finest hobby
kits, figures and toys, including a comprehensive selection of Gundam, Sci-Fi,
anime and military models, books and supplies from a 4,000-square-meter
facility in Tochigi. It has a catalogue of 125,000 SKUs and actual inventory of
60,000 items that can be ordered online and shipped to customers and collectors
around the world with large markets in the US, Australia, the UK, Canada,
Spain, Italy, Brazil, Germany, Malaysia and the Philippines. Currently, 30
percent of sales go through hobby shops and the other 70 percent through the
ecommerce site.
As Japanese pop culture gained popularity in markets around the world, the
company experienced exponential growth. While the company enjoyed this
business growth, at the same time, it had challenges with its existing
on-premise accounting system and numerous Excel sheets that created extensive
manual work and were error prone. The old system required heavy customization
and could only offer basic reporting capabilities. Employees had to hand code
most of the customer queries and responses. This ultimately hampered the
company's ability to manage growth.
After a rigorous evaluation of software solutions including SAP and Microsoft
Dynamics, HobbyLink chose NetSuite OneWorld for the following reasons:
-- Superior inventory management that can provide visibility into stock
levels and when to replenish to help avoid out of stock or over-stock
issues.
-- Efficient order management that can centralize all orders and process
them efficiently, helping to eliminate manual processes such as hand
written orders and notes.
-- Real-time visibility with one single unified financial system of record
and financial reporting across the entire organization.
-- 360-degree view of its customers, allowing the company to better
segment its customer base and tailor promotions to better meet demand
for specific products and for specific geographic marketplaces.
-- A modern, intuitive user interface that will require minimal training
for staff.
-- Productivity improvements by automating customer service responses and
more quickly and efficiently resolving customer issues.
Additionally, NetSuite OneWorld will manage HobbyLink's "Private Warehouse"
System, which will allow customers to pay for an order but hold them in the
company's warehouse until they are ready to receive them, a key benefit to
collectors who want to consolidate purchases made over a period of time and
only pay shipping costs once.
"With NetSuite OneWorld, we expect to have clear insights into the business and
business performance and I believe that there will be significant productivity
improvements as the system will allow us to get near-instant access to business
critical information," said HobbyLink CEO Mr. Scott Hards.
"In addition, NetSuite OneWorld will be invaluable for assessing successes and
failures in some of the product segments. We believe with NetSuite, we will be
able to effectively manage our inventory to keep our stock levels and types at
a point where we can execute well on demand and our customer service department
can give the most up-to-date information to our customers. HobbyLink's aim is
to continue to supply the world's finest hobby products and toys to its
customers and provide an exceptional customer experience."
"HobbyLink joins the growing number of businesses that see the value of
bringing their mission-critical data together in NetSuite," said Tomoyuki
Nakanishi, VP and GM Japan for NetSuite. "With the flexibility, agility and
scalability of NetSuite's cloud ERP, these businesses can continue to grow and
profit."
About HobbyLink Japan
Established in 1995, HobbyLink Japan distributes Japanese and
international-brand plastic models, toys and figures to consumers and resellers
around the world through its web sites at hlj.com (http://hlj.com/ ) and
hlj.co.jp (http://hlj.co.jp/ ). The company also wholesales imported hobby
products in Japan through its Beaver Corporation subsidiary.
Today, more than 30,000 companies and subsidiaries depend on NetSuite to run
complex, mission-critical business processes globally in the cloud. Since its
inception in 1998, NetSuite has established itself as the leading provider of
cloud-based financials/enterprise resource planning (ERP) and omnichannel
commerce software applications for businesses of all sizes. Many FORTUNE 100
companies rely on NetSuite to accelerate innovation and business
transformation. NetSuite continues its success in delivering the best cloud
business management software to businesses around the world, enabling them to
lower IT costs significantly while increasing productivity, as the global
adoption of the cloud accelerates.
Follow NetSuite's Cloud blog (http://www.netsuiteblogs.com/ ), NetSuite's
Facebook (http://www.facebook.com/netsuite ) page and @NetSuite
(http://www.twitter.com/netsuite ) Twitter handle for real-time updates.
For more information about NetSuite, please visit www.netsuite.com.
For more information about NetSuite K.K., please visit www.netsuite.co.jp.
NOTE: NetSuite and the NetSuite logo are registered service marks of NetSuite
Inc. Third-party trademarks mentioned are the property of their respective
owners.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20090924/SF81218LOGO-b
SOURCE NetSuite Inc.
CONTACT: Mei Li, NetSuite Inc., +1 650.627.1063, mli@netsuite.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。