ホビーリンク・ジャパン、世界的な事業成長を管理するため、NetSuite OneWorldを選ぶ

NetSuite Inc.

ホビーリンク・ジャパン、世界的な事業成長を管理するため、NetSuite OneWorldを選ぶ

AsiaNet 64476(0617)

【サンノゼ(米カリフォルニア州)、東京2016年5月19日=共同通信JBN】

*世界的なおもちゃサプライヤーがNetSuite Cloud ERPにより可視性、効率性を獲得し、顧客満足体験を向上

NETSUITE SUITEWORLD 2016-クラウド型のフィナンシャル/ERP(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/erp.shtml )およびオムニチャンネルコマース(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/suitecommerce.shtml )のソフトウエアスイートの業界大手プロバイダーであるNetSuite Inc.(NYSE: N)の日本子会社、ネットスイート株式会社(NetSuite Co., Ltd.)は19日、日本のおもちゃ・ホビー製品を世界の顧客、小売業者に販売している株式会社ホビーリンク・ジャパン(HobbyLink Japan Inc.)(https://www.hlj.com/ )が同社の国際的な拡大計画のサポートを受けるためNetSuite OneWorldを選んだ、と発表した。ホビーリンクは経理、財務、在庫管理、発注管理などのミッションクリティカルな業務処理をNetSuite上で行う。

ホビーリンク・ジャパンは1995年に創立され、栃木の4000平方メートルの施設からガンダム、サイエンスフィクション、アニメ、ミリタリーモデルの包括的なセレクションを含む世界で最も上質なホビーキット、フィギュア、おもちゃの一部、並びに書籍、生活必需品を供給している。同社は12万5000 SKU(最小在庫管理単位)の目録と6万アイテムの実在庫を持っており、これらはオンラインで注文し、世界中の顧客やコレクターに発送することができる。米国、オーストラリア、英国、カナダ、スペイン、イタリア、ブラジル、ドイツ、マレーシア、フィリピンには大きな市場がある。現在、販売の30%はホビーショップを経由し、残りの70%はeコマースのサイトを経由している。

日本のポップカルチャーが世界中の市場で人気を得るにつれ、同社は急激な成長を経験した。同社はこの事業成長を享受する一方で、同時に、大量の手作業を引き起こし、間違いも起きやすい同社の既存の業務用会計システムと多数のExcel(エクセル)シートに課題を抱えた。古いシステムは多くのカスタマイズを必要とし、基本的な報告機能を提供することができるだけだった。従業員は顧客の問い合わせや反応の大半を手作業でコード化しなければならなかった。これは結局、同社の成長管理能力を妨げた。

ホビーリンクは、SAPやMicrosoft Dynamicsを含むソフトウエアソリューションの厳格な審査を経て、以下の理由により、NetSuite OneWorldを選んだ。

*在庫切れまたは超過在庫の問題を回避するのに役立つため、在庫水準および補充時期の可視性を提供することができる優れた在庫管理

*全ての発注を集中して効率的に処理することができ、手書きの発注や記録のような手作業をなくすのに役立つ効率的な発注管理

*組織全体での単一・統合の財務記録システムと財務報告によるリアルタイムの可視性

*同社が特定の製品、特定の地理的市場に対する需要をより良く満たすため、顧客層をより良く区分し、広報宣伝を企画できるようにする360度の顧客観

*スタッフに対する最小限の研修を必要とする最新の直感的なユーザーインターフェイス

*顧客サービス対応を自動化し、より迅速かつより効率的に顧客の問題を解決することによる生産性の向上

さらに、NetSuite OneWorldはホビーリンクの「My倉庫」システムを管理する。このシステムを使えば、顧客は注文商品に支払いを済ませた後、商品を受け取る準備ができるまでNetSuite OneWorldの倉庫に保管することができるので、購入した商品を一定の期間にまとめて配達料金の支払いを1回で済ませたいコレクターにとっては大きなメリットとなる。

ホビーリンクのスコット・ハーズ最高経営責任者(CEO)は以下のように語った。

「NetSuite OneWorldによって、われわれはこのビジネスおよび業績を明確に理解できると期待している。このシステムはビジネスに不可欠な情報にほぼリアルタイムでアクセスすることを可能にするので、生産性を大幅に向上させると確信している」

「さらに、NetSuite OneWorldは、一部の製品セグメントにおける成否を判断するために極めて有益である。NetSuiteによって、当社の在庫を効率的に管理し、在庫レベルおよびその種類に対する需要に十分対応でき、顧客サービス部門が顧客に対し最新情報を提供できる水準に保つことができると考える。ホビーリンクの目標は、世界で最も優れた製品およびおもちゃを顧客に供給し、並外れた顧客体験を提供することを継続していくことにある」と語った。

NetSuiteの中西智行副社長兼GM Japanは「ホビーリンクはミッションクリティカルなデータをNetSuiteに集めることの価値を理解する数多くの企業の1つになった。NetSuiteのクラウドERPの柔軟性、機敏性、拡張性により、これらの企業は引き続き成長し、利益を得ることができる」

▽ホビーリンク・ジャパン(HobbyLink Japan)について

1995年に創設されたホビーリンク・ジャパンは日本および海外ブランドのプラモデル、おもちゃ、フィギュアを同社のウェブサイト(http://hlj.com/http://hlj.co.jp/ )を通じて世界中の顧客および小売業者に販売している。同社はビーバーコーポレーションの子会社を通じて日本に輸入したホビー製品の卸売りもしている。

現在、3万を超える企業および子会社がNetSuiteを利用し、複雑かつミッションクリティカルなビジネスプロセスをクラウドで遂行している。NetSuiteは1998年の創業以来、あらゆる規模の企業向けに、クラウド型フィナンシャル/エンタープライズ・リソース・プランニング(ERP)およびオムニチャンネルコマース・ソフトウエアアプリケーションの大手プロバイダーとしての地位を確立した。フォーチュン100社の多くがNetSuiteを利用してイノベーションおよびビジネス変革を加速している。NetSuiteは今後も世界中の企業に対し最高のクラウド型ビジネスマネジメント・ソフトウエアを提供し、世界中でクラウド採用が加速するに伴い、企業がITコストを大幅に軽減するとともに生産性を向上させることを可能にしていく。

詳細は、リアルタイムで更新されるNetSuiteのCloudブログ(http://www.netsuiteblogs.com/ )、NetSuiteのFacebook(http://www.facebook.com/netsuite )ページ、@NetSuite(http://www.twitter.com/netsuite )Twitterのハンドル名をフォローしていただきたい。

NetSuiteに関する詳細はウェブサイトwww.netsuite.com を参照。

ネットスイート・ジャパンに関する詳細はウェブサイトwww.netsuite.co.jp を参照。

(注)NetSuiteおよびNetSuiteロゴはNetSuite Inc.の登録サービスマークである。このリリースで言及した第三者の商標はそれぞれの所有者の財産である。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20090924/SF81218LOGO-b

ソース:NetSuite Inc.

▽問い合わせ先

Mei Li

NetSuite Inc.

+1 650.627.1063

mli@netsuite.com

HobbyLink Japan Selects NetSuite OneWorld To Manage Global Business Growth

PR64476

SAN JOSE, Calif. and TOKYO, May 19, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- Global Toy Supplier to Gain Visibility, Efficiency and Improve the

                 Customer Experience with NetSuite Cloud ERP

NETSUITE SUITEWORLD 2016 - NetSuite Co., Ltd., the Japanese subsidiary of

NetSuite Inc. (NYSE: N),  the industry's leading provider of cloud-based

financials / ERP (http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/erp.shtml )

and omnichannel commerce

(http://www.netsuite.com/portal/products/netsuite/suitecommerce.shtml )

software suites, today announced that HobbyLink Japan Inc.

(https://www.hlj.com/ ), distributor of Japanese toys and hobby products to

consumers and retail businesses across the globe, has selected NetSuite

OneWorld to support its global expansion plans. HobbyLink will run its

mission-critical business processes on NetSuite, including accounting,

financials, inventory management and order management.  

Established in 1995, HobbyLink Japan, supplies some of the world's finest hobby

kits, figures and toys, including a comprehensive selection of Gundam, Sci-Fi,

anime and military models, books and supplies from a 4,000-square-meter

facility in Tochigi. It has a catalogue of 125,000 SKUs and actual inventory of

60,000 items that can be ordered online and shipped to customers and collectors

around the world with large markets in the US, Australia, the UK, Canada,

Spain, Italy, Brazil, Germany, Malaysia and the Philippines. Currently, 30

percent of sales go through hobby shops and the other 70 percent through the

ecommerce site.

As Japanese pop culture gained popularity in markets around the world, the

company experienced exponential growth.  While the company enjoyed this

business growth, at the same time, it had challenges with its existing

on-premise accounting system and numerous Excel sheets that created extensive

manual work and were error prone.  The old system required heavy customization

and could only offer basic reporting capabilities. Employees had to hand code

most of the customer queries and responses. This ultimately hampered the

company's ability to manage growth.  

After a rigorous evaluation of software solutions including SAP and Microsoft

Dynamics, HobbyLink chose NetSuite OneWorld for the following reasons:

    -- Superior inventory management that can provide visibility into stock

       levels and when to replenish to help avoid out of stock or over-stock

       issues.

    -- Efficient order management that can centralize all orders and process

       them efficiently, helping to eliminate manual processes such as hand

       written orders and notes.

    -- Real-time visibility with one single unified financial system of record

       and financial reporting across the entire organization.

    -- 360-degree view of its customers, allowing the company to better

       segment its customer base and tailor promotions to better meet demand

       for specific products and for specific geographic marketplaces.

    -- A modern, intuitive user interface that will require minimal training

       for staff.

    -- Productivity improvements by automating customer service responses and

       more quickly and efficiently resolving customer issues.

Additionally, NetSuite OneWorld will manage HobbyLink's "Private Warehouse"

System, which will allow customers to pay for an order but hold them in the

company's warehouse until they are ready to receive them, a key benefit to

collectors who want to consolidate purchases made over a period of time and

only pay shipping costs once.

"With NetSuite OneWorld, we expect to have clear insights into the business and

business performance and I believe that there will be significant productivity

improvements as the system will allow us to get near-instant access to business

critical information," said HobbyLink CEO Mr. Scott Hards.

"In addition, NetSuite OneWorld will be invaluable for assessing successes and

failures in some of the product segments. We believe with NetSuite, we will be

able to effectively manage our inventory to keep our stock levels and types at

a point where we can execute well on demand and our customer service department

can give the most up-to-date information to our customers.  HobbyLink's aim is

to continue to supply the world's finest hobby products and toys to its

customers and provide an exceptional customer experience."

"HobbyLink joins the growing number of businesses that see the value of

bringing their mission-critical data together in NetSuite," said Tomoyuki

Nakanishi, VP and GM Japan for NetSuite. "With the flexibility, agility and

scalability of NetSuite's cloud ERP, these businesses can continue to grow and

profit."

About HobbyLink Japan

Established in 1995, HobbyLink Japan distributes Japanese and

international-brand plastic models, toys and figures to consumers and resellers

around the world through its web sites at hlj.com (http://hlj.com/ ) and

hlj.co.jp (http://hlj.co.jp/ ). The company also wholesales imported hobby

products in Japan through its Beaver Corporation subsidiary.

Today, more than 30,000 companies and subsidiaries depend on NetSuite to run

complex, mission-critical business processes globally in the cloud. Since its

inception in 1998, NetSuite has established itself as the leading provider of

cloud-based financials/enterprise resource planning (ERP) and omnichannel

commerce software applications for businesses of all sizes. Many FORTUNE 100

companies rely on NetSuite to accelerate innovation and business

transformation. NetSuite continues its success in delivering the best cloud

business management software to businesses around the world, enabling them to

lower IT costs significantly while increasing productivity, as the global

adoption of the cloud accelerates.

Follow NetSuite's Cloud blog (http://www.netsuiteblogs.com/ ), NetSuite's

Facebook (http://www.facebook.com/netsuite ) page and @NetSuite

(http://www.twitter.com/netsuite ) Twitter handle for real-time updates.

For more information about NetSuite, please visit www.netsuite.com.

For more information about NetSuite K.K., please visit www.netsuite.co.jp.

NOTE: NetSuite and the NetSuite logo are registered service marks of NetSuite

Inc. Third-party trademarks mentioned are the property of their respective

owners.

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SOURCE  NetSuite Inc.

CONTACT: Mei Li, NetSuite Inc., +1 650.627.1063, mli@netsuite.com   

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