LAオートショーのプレス&トレードデーとコネクテッド・カー・エキスポはオートモビリティーLAに統合

ロサンゼルス・オートショー

LAオートショーのプレス&トレードデーとコネクテッド・カー・エキスポはオートモビリティーLAに統合

AsiaNet 64410 (0591)

【ロサンゼルス2016年5月17日PR Newswire=共同通信JBN】

*フォード・モーターのマーク・フィールズ社長兼最高経営責任者(CEO)がオートモビリティーLA開幕で基調演説

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show(R)、http://laautoshow.com/ )のオーナー兼運営者のANSA Productionsは17日、LAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)と4年間続けた自動車技術会議、コネクテッド・カー・エキスポ(CCE)を合わせてオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))を立ち上げると発表した。これは、LAオートショーのプレス&トレードデーを新自動車業界向けの真正トレードショーに進化させる5年間の努力の頂点になる。4日間のイベントは引き続き、自動車メーカー、技術企業、デザイナー、デベロッパー、新興企業、投資家、ディーラー、政府当局者、アナリストらで構成される「新モビリティー・エコシステム」全体をひとつにまとめ、輸送の将来を再定義して明らかにする。

10日間のLAオートショーの消費者イベントに先立ち、オートモビリティーLAは11月14日から17日までLos Angeles Convention Center、および昨年のCCEの2倍の自動車技術展示品を収容するため新設される5万平方フィートのTechnology Pavilionで開催される。主要自動車メーカーや大手テクノロジー企業はすでに、オートモビリティーLA期間中の重大発表を予定しており、フォード・モーターのマーク・フィールズ社長兼CEOは11月15日(火)、オートモビリティーLA開幕の基調演説を行う。

2012年以来、LAオートショーの先進技術展(Advanced Tech Showcase)と後身のCCEは100を超える新企業を従来の自動車業界に紹介してきた。専門家多数が重要技術数十件の発表に関して講演し、数えきれない商取引を手助けした。CCEは2014年、Auto Connected Car Newsによって「best car tech/connected car trade show(最優秀自動車技術/コネクテッド・カー・トレードショー)」に選定された。2015年のCCE出展者は前年比で倍増、入場者は95%も伸び、CCEがもたらした技術関連記事は73%増加した。

CCEに出展した数社はショーを受けて、かなりの資金を獲得した。中でも注目されたのは、ゼネラルモーターズのLyftに対する5億ドルの投資で、自動車メーカーと相乗りサービス業者による過去最大の提携になった。

オートモビリティーLA とLAオートショーのリサ・カーズ社長兼CEOは「何年にもわたり、われわれは変わりゆく自動車業界の中心点になり、ゼネラルモーターズとLyftのような大型提携の環境を整えてきた。われわれは引き続き、有名・新興企業ブランドを影響力ある人々と結びつけ、世界の大手企業に関与する体験を提供したいと思っている」と語った。

オートモビリティーLAの日程は4日間のネットワーキング、3日間の記者会見、2日間の学習機会(多彩な専門家のプレゼンテーション)を含む。パネルの議題と講演者の詳細リストは後日発表される。現時点での日程はhttp://www.laautoshow.com/automobility を参照。

Technology Pavilionの出展者はATMO Auto Power、Continental International、Garmin International、Mocana、QNX、whiteCryptionなどで、今年もGlobal Automakers、KPMG、Mojio、State Farm、ピレリなどが後援する。

オートモビリティーLAではパネル、役員の高水準プレゼンテーション、技術の展示、メーカーの展示、ネットワーキング・イベント、速報会見によって、急激に進化する自動車および新モビリティー業界のあらゆる側面を検討する。オートモビリティーLAの期間中には、50以上の世界・北米製品デビューも扱われる。

今年のオートモビリティーLA には、2万5000人近い起業家、ディスラプター、プログラマー、デザイナー、自動車メーカー、政府当局者らが参加する見込みである。11月14日(月)午後5時、Technology Pavilion内のネットワーク・レセプションで開会し、午後7時には恒例のキックオフ・パーティーが開催される。L.A. Convention Centerの展示エリアは11月16日と17日だけ公開される。

LAオートショーの先触れとして11月12日(土)朝、Mojioと主要パートナーが36時間のハッカソンを主催する。デベロッパーやデザイナー、起業家はMojioの公開プラットフォームとパートナーAPIを利用したコネクテッド・カーのアプリとサービスを構想、創出して売り込む。今年で2回目になるチャレンジの優勝者は、14日夜のオートモビリティーLA開幕レセプションで発表される。

オートモビリティーLAの期間中、LAオートショーの消費者デーには全く新しい目的地、GOが開設され、個人の移動を再定義する自動車メーカーと新参者の最新スマート・モビリティー・デバイス、アプリに脚光が当てられる。L.A. Convention Center内のGOにはeキックバイクからホバーボード、ウエアラブルまで全てがそろう。

過去109年間に引き続き、LAオートショーの名称は一般公開日に対して使われる。一般公開は2016年11月18日から27日に行われる。

オートモビリティーLAへの登録はウェブサイトhttp://laautoshow.com/join へ(2016年6月以降)。

オートモビリティーLAとLAオートショーに関する追加情報は以下のサイト参照。

http://www.automobilityla.com/

http://laautoshow.com/

▽ロサンゼルス・オートショーおよびオートモビリティーLAについて

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年のLAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)はコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)と統合されてオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になる。テクノロジーと自動車業界を収束し、輸送の将来を取り巻く喫緊の問題を討議す業界初の本格的なトレードショーである。2016年のオートモビリティーLAは11月14日から17日までLos Angeles Convention Centerで開催され、11月16日からはメーカーの新車も併せて披露される。LAオートショーは11月18日から27日まで一般公開される。オートモビリティーLAは車両の製造、販売、サービス、所有の基準が変化していることから、その戦略を練る舞台になる。オートモビリティーLAはビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のLAオートショー関連ニュース、情報はTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(http://facebook.com/LosAngelesAutoSho )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com 参照。

「オートモビリティーLA」(AutoMobility LA)はLAオートショーの独占的商標である。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

+1 (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Los Angeles Auto Show's Press & Trade Days Merge With The Connected Car Expo To Form Pre-Show Event: AutoMobility LA(TM)

PR64410

LOS ANGELES, May 17, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Ford Motor Company President and Chief Executive Officer Mark Fields to

Deliver Opening AutoMobility LA Keynote Speech

ANSA Productions, owners and operators of the Los Angeles Auto Show

[http://laautoshow.com ] (LA Auto Show(R)), today announced that they are

combining LA Auto Show Press and Trade Days with their four-year-old auto-tech

conference, Connected Car Expo (CCE), to form the four-day pre-show event,

AutoMobility LA(TM). This is the culmination of a five-year effort to evolve

the show's press and trade days into a bona fide trade show, designed

exclusively for the new automotive industry. The four-day event will continue

to bring together the entire "new mobility ecosystem" - comprised of

automakers, tech companies, designers, developers, startups, investors,

dealers, government officials, analysts, etc. - to redefine and unveil the

future of transportation.

Preceding the 10-day LA Auto Show consumer event, AutoMobility LA will occur

from November 14-17, at the Los Angeles Convention Center and includes the

Technology Pavilion - a new 50,000-square-foot building being constructed to

accommodate double the auto-tech exhibits over last year's CCE. Leading

automakers and technology giants alike are already signed on to make major

announcements during AutoMobility LA, including Mark Fields, President and

Chief Executive Officer of Ford Motor Company, who will deliver the opening

AutoMobility LA keynote on Tuesday, November 15.

Since 2012, the LA Auto Show's Advanced Tech Showcase and subsequent CCE have

introduced more than 100 new companies to the traditional auto industry. It has

featured hundreds of expert speakers, been the stage for dozens of significant

technology announcements and facilitated countless business deals. In 2014, it

was voted "best car tech/connected car trade show" by Auto Connected Car News.

In 2015, CCE doubled its number of exhibitors over the previous year, saw a 95

percent increase in attendance and achieved a 73 percent increase in the number

of technology stories, as a result of the conference.

Several of CCE's exhibitors received significant funding following the show.

Most notably was the $500 million investment from General Motors in Lyft, which

to date, is the most significant partnership between an automaker and

ride-sharing service.

"For years, we've been at the epicenter of the changing automotive industry,

creating a setting for some of the largest partnerships such as that between

General Motors and Lyft," said AutoMobility LA and LA Auto Show President and

Chief Executive Officer, Lisa Kaz. "We're excited to continue to connect

brands, whether established or start-up, with influential people and provide

engaging experiences with the world's leading companies."

The AutoMobility LA schedule will encompass four days of networking, three days

of press conferences and two days of learning opportunities (presentations by a

diverse range of experts). A full list of panel topics and speakers to be

announced in the coming months. A preliminary schedule can be found at

http://www.laautoshow.com/automobility.

Technology Pavilion exhibitor highlights include but are not limited to

companies such as ATMO Auto Power, Continental International, Garmin

International, Mocana, QNX and whiteCryption. Returning sponsors include Global

Automakers, KPMG, Mojio, State Farm and Pirelli.

AutoMobility LA will feature panels, high-level presentations by executives,

technology exhibits, automaker displays, networking events and breaking news

conferences that will examine all aspects of the rapidly evolving automotive

and new mobility industry. AutoMobility LA will also feature more than 50 world

and North American product debuts over the course of the show.

Nearly 25,000 entrepreneurs, disruptors, programmers, designers, automakers,

government officials and more are expected to attend this year's AutoMobility

LA. It will kick off on Monday, November 14, with a networking reception at 5

p.m. in the Technology Pavilion followed by the annual Kickoff Party at 7 p.m.

Exhibit areas at the L.A. Convention Center will be open on Nov. 16 and 17 only.

As a lead-up to the show, Mojio and its key partners will be hosting a 36-hour

hackathon taking place on the morning of Saturday, November 12. Developers,

designers and entrepreneurs will ideate, create and pitch connected car apps

and services that harness Mojio's open platform and partner APIs. Winners of

the second annual challenge will be announced on Monday evening at the opening

reception of AutoMobility LA.

Also during AutoMobility LA and featured during LA Auto Show's consumer days,

will be GO, an all-new destination that will highlight automakers' and

newcomers' latest smart mobility devices and apps that are redefining personal

mobility. Located inside the L.A. Convention Center, GO will feature everything

from e-kick bikes to hover-boards to wearables and more.

The LA Auto Show name will continue for the public attendance days, as it has

for the past 109 years. The public show will run from November 18-27, 2016.

To register for AutoMobility LA, please visit: http://laautoshow.com/join

(starting July 2016).

For additional information on Automobility LA and the LA Auto Show please

visit: http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first true trade show converging the technology and

automotive industries to discuss the most pressing issues surrounding the

future of transportation. AutoMobility LA 2016 will take place at the Los

Angeles Convention Center on Nov. 14-17, with manufacturer vehicle debuts

intermixed starting Nov. 16. LA Auto Show will open to the public from Nov.

18-27. AutoMobility LA is where the rules for how vehicles are made, sold,

serviced and owned are changing and where the playbook is being written.

AutoMobility LA is where the new auto industry gets business done, unveils

groundbreaking products and makes strategic announcements in front of media

from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car

Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest

show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com.

"AutoMobility LA" is the exclusive trademark of the LA Auto Show.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

+1 (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE:  Los Angeles Auto Show

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