Essenceが日本のマネジングディレクターに西谷大蔵氏を採用
Essenceが日本のマネジングディレクターに西谷大蔵氏を採用
AsiaNet 64407(0588)
【ニューヨーク2016年5月16日PR Newswire=共同通信JBN】
*Essenceのアジア太平洋地域における急速な発展を促進するため新ポストを創設
グローバル・デジタルエージェンシーのEssence(エッセンス)は16日、西谷大蔵氏を日本のマネジングディレクターとして雇用したと発表した。この新ポストは、アジア太平洋地域で当エージェンシーが引き続き成長していることに対応して創設された。
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西谷氏は18年間にわたり、日本におけるメディアとマーケティングの最前線で成功を収めている。同氏は最近までAppleのiADのゼネラルマネジャーを務め、日本における事業を管理すると共に、多くのグローバルブランド、エージェンシー・パートナーとマーケティング上の提携関係を発展させた。西谷氏はiADに加わる前、コムスコア・ジャパンの副社長兼ゼネラルマネジャーとしてチームを結成し、マーケティングと事業開発をリードした。西谷氏は広範なデジタルマーケティング体験に加え、電通のメディアプランナーとしてキャリアを開始しており、ウォルト・ディズニー・カンパニーとバイアコムの担当として豊かなマーケティング経歴を発展させた。
Essenceは2014年に東京に進出し、それ以降急速に発展している。Essenceは新しいスタッフのためオフィスのスペースを倍増した。現在は20人以上の専門家を雇用しており、積極的に日本および海外の人材からメディア専門の担当者を募集している。マネジングディレクターとしての西谷氏の職責には、日本におけるEssenceの事業促進、収益増、事業展開、クライアントとの関係、チームの結成などに対する責任が含まれる。
Essenceアジア太平洋地域最高経営責任者(CEO)である松下恭子氏は「当社の事業を可能な限り最高の標準に保ち続けるため、現地メディアに関する知識を持つ強力なリーダーを求めていた。それに加えてその地域のメディア環境の中で変化を促す専門家チームを率いることが可能な人物を求めていた。革新を加速し当社の事業を前進させる力を十二分に持っている西谷大蔵氏を迎えることにわくわくしている」と語った。
西谷氏は「Essenceは日本やアジア太平洋地域で成長する大きな潜在力を持っていることを示している。自分のこれまでの経歴として伝統的な日本企業やグローバル企業の両方で大企業や新興ベンチャー企業で働いてきた。Essenceの成長を加速するため自分の持つ幅広い宣伝、マーケティング、事業開発の体験を活用できることにわくわくしている」
西谷氏の就任は16日付け。松下氏に報告することになりEssenceの東京オフィスに勤務する。
▽Essenceについて
Essenceはブランドと消費者間に価値あるつながりを構築するため、データ・サイエンス、ターゲットとなるメディア、魅力的な体験をブレンドするグローバルなデジタルエージェンシーである。当社クライアントにはGoogle、Viber、method、Tesco Mobile、フィナンシャル・タイムズが含まれる。当エージェンシーでは540人以上が働きメディア支出の8億5000万ドル超を管理している。シカゴ、ロンドン、ニューヨーク、サンフランシスコ、シアトル、上海、シンガポール、シドニー、東京のオフィスを通じて71の市場でキャンペーンを展開している。Essenceはグループエムの1部門で世界の大手コミュニケーション・サービス・グループであるWPPが筆頭株主である。
詳細はessencedigital.com を参照。Twitterは@essencedigital でフォローを。
ソース:Essence
▽問い合わせ先
Isabelle Brenton, Communications Director,
isabelle.brenton@essencedigital.com
Digital Agency Essence Appoints Daizo Nishitani as Managing Director, Japan
PR64407
NEW YORK, May 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- New Leadership Position Created to Bolster Agency's Rapid APAC Growth
Essence, a global digital agency, today announced it has hired Daizo Nishitani
to serve as Managing Director of Japan, a new position that was created in
response to the continuous growth the agency is experiencing in the region.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160128/327027LOGO
Nishitani joins Essence with over 18 years of experience successfully leading
the forefront of media and marketing in Japan. Most recently at Apple, he
served as General Manager for iAd, managing the Japan business and developing
marketing partnerships with many global brands and agency partners. Prior to
iAd, Nishitani was Vice President and General Manager of comScore Japan, where
he built a team and led marketing and business development. In addition to his
extensive digital marketing experience, Nishitani began his career in
advertising as a media planner at Dentsu, and developed his rich marketing
experience at Walt Disney Company and Viacom.
Essence opened its doors in Tokyo in 2014 and has rapidly grown since
inception. The agency has upgraded office space twice to accommodate new
staff; it currently employs over 20 professionals and is actively recruiting to
fill media specialist roles from both a local and global talent pool.
Nishitani's new role as Managing Director of Japan holds him accountable for
boosting the Essence business in Japan, including revenue growth
responsibilities, business operations, client relationships and team building.
"We were in search of a strong leader with local media knowledge to ensure we
continue to hold our business to the highest standards possible," said Kyoko
Matsushita, CEO of Essence APAC. "Additionally, we wanted someone who could
lead a team of experts to drive change within the regional media landscape.
We're so excited to have Daizo joining us as we know he is well qualified to
accelerate innovation and advance our business."
"Essence has demonstrated it has massive growth potential in Japan and across
APAC," said Nishitani. "Over the course of my career, I've worked with large
companies and startup ventures in both traditional Japanese and global
companies. I'm excited to apply my diverse advertising, marketing and business
development experience to help fuel Essence's growth."
Nishitani's appointment is effective immediately. He will report into
Matsushita and will be based out of Essence's Tokyo office.
About Essence
Essence is a global digital agency that blends data science, objective media
and captivating experiences to build valuable connections between brands and
consumers. Clients include Google, Viber, method, Tesco Mobile and the
Financial Times. The agency is more than 540 people strong, manages over $850MM
in media spend and deploys campaigns in 71 markets via offices in Chicago,
London, New York, San Francisco, Seattle, Shanghai, Singapore, Sydney and
Tokyo. Part of GroupM, Essence is majority owned by WPP, the world's leading
communications services group.
Visit essencedigital.com for more information and follow us on Twitter at
@essencedigital.
SOURCE: Essence
CONTACT: Isabelle Brenton, Communications Director,
isabelle.brenton@essencedigital.com
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