Animoca Brandsが ″ちびまる子ちゃんDream Stage”を公開
AsiaNet 64312
Animoca Brandsが ″ちびまる子ちゃんDream Stage”を公開
ちびまる子ちゃん漫画とアニメによる世界配信初の公式携帯ゲーム
【香港2016年5月10日PR Newswire】Animoca Brands (ASX:AB1)と日本の大手アニメスタジオの一つ、日本アニメーション株式会社(http://www.nippon-animation.co.jp/ )、は5日、ちびまる子ちゃんDream Stageの公開を発表しました。有名なちびまる子ちゃんアニメに基づいた新しい携帯ゲームです。このゲームはApp Store(SM)にiPhone(R)、iPad(R)、iPod touch(R)のバージョン及び、Google Play(TM)にAndroid(TM) のバージョンが提供されています。
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160504/8521602875
Animoca Brandsにちびまる子ちゃんのキャラクターの権利与えるレベニューシェア契約によって、Animoca Brandsが日本アニメーション株式会社の協力のもと、ちびまる子ちゃんDream Stageの開発と発表を行い、会社の実績を更に向上させます。
この共同作業が人気のちびまる子ちゃんブランドの、世界で初めての公式携帯ゲームサイトを生み出しました。この新しい携帯パズルゲームは無料でダウンロード、操作ができますが選択自由の有料コンテンツも付いています。
ちびまる子ちゃんDream Stageに有名なちびまる子ちゃんアニメからのちびまる子ちゃんと他のキャラクターが登場します。ちびまる子ちゃんのはじめての放送は1990年で、今日まで継続して放送されています。当アニメが日本のレーティング・ランクに乗ったことあり、世界中の数多くの国にも配信、放送されました。
ちびまる子ちゃんは可愛い愛称を付けられた、1970年代の日本に生まれた9才の女の子、まる子の日常冒険の物語を語ります。当漫画最初は1986年に発表されました、その深い思慮と過去を懐かしむ題材がアジアで大好評を博し、史上最高のベストセラー少女漫画の一つになりました。
この受賞作は二つのアニメシリーズ、三つのテレビ実写版、三つの映画版、多数のビデオゲームになりました。
ちびまる子ちゃんDream Stageのプレイヤーは、まる子のテレビスターになる夢を手伝い、ハイスピードなパズルゲームプレイで宝石を組み合わせて操作します。高いコンボ数とスコアによって新キャラクター、ボーナス、コレクション、パワーアップが獲得できます。
独特なアニメシリーズの画風と共に、ちびまる子ちゃんDream Stageには日本、台湾、香港各地でアニメシリーズまる子を演じる声優達の声も入っています。
Animoca Brandsと日本アニメーション株式会社は漫画・ちびまる子ちゃんの30周年に合わせ、ゲームのオンラインとオフラインによる販売促進、宣伝を協業しています。
Animoca BrandsのCEO、Robby Yungはこう言いました:“人々に愛され、ベストセラーになった漫画、アニメのちびまる子ちゃんのはじめての公式携帯ゲームを発表できて光栄です。そのブランドは携帯ゲームマーケットが最も大きく急速発展してるアジアに広く人気を博しています、我々はちびまる子ちゃんDream Stage が、アジアでも年齢に関係なく普及することと思います。
ダウンロードと映像紹介
ちびまる子ちゃんDream StageはApp Store(SM)のhttps://itunes.apple.com/app/id1084263105 とGoogle Play(TM)のhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.animocabrands.google.chibiMarukoTVShow. で無料でダウンロードできます。ゲーム内に選択自由の有料コンテンツが付いています。
ちびまる子ちゃんDream Stageのゲーム映像紹介をhttps://www.youtube.com/watch?v=k9XD2MNfwh4 で見られます。
スクリーンショット:https://goo.gl/2yftNW
Apple、Appleロゴ、iPhone、iPod touch、iPadは全て アメリカと他の国に登録したApple Incの商標です。App StoreはApple Incのサービス商標。Google PlayとAndroid はGoogle Incの商標です。
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Animoca Brandsについて
Animoca Brands (ASX:AB1) は全世界でさまざまな種類の携帯ゲームを発表し、その中には著名な知的所有権に基づいたものもあります。例えば、ガーフィールド、きかんしゃトーマス(TM)とウルトラマンも含まれています。 Animoca Brandsゲームのダウンロード数は既に2億回超えられた上に、毎月のダウンロード数は80万回に達しています。Animoca Brandsの本社は香港です。詳しくはこちらwww.animocabrands.com 、またはAnimoca BrandsをFacebook, Twitter あるいは Google +でフォローして最新情報を入手できます。
Source: Animoca Brands
(日本語リリース:クライアント提供)
Animoca Brands Launches "Chibi Maruko Chan Dream Stage"
PR64312
HONG KONG, May 5, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
First official worldwide mobile game for Chibi Maruko Chan manga & anime
Animoca Brands (ASX:AB1) and Nippon Animation Co., Ltd
(http://www.nippon-animation.co.jp/), a leading Japanese animation studio,
announced today the launch of Chibi Maruko Chan Dream Stage, the new mobile
game based on the popular Chibi Maruko Chan anime. It is available for
iPhone(R), iPad(R) and iPod touch(R) at the App Store(SM), and for Android(TM)
devices on Google Play(TM).
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160504/8521602875
Chibi Maruko Chan Dream Stage is developed and published by Animoca Brands in
partnership with Nippon Animation, under a revenue share agreement providing
Animoca Brands with rights to the Chibi Maruko Chan characters, further
expanding the Company's brand portfolio.
This collaboration has produced the first official worldwide mobile game for
the highly popular Chibi Maruko Chan brand. The new mobile puzzle game is free
to download and play, with optional paid content.
Chibi Maruko Chan Dream Stage features Chibi Maruko Chan and other characters
from the hugely popular Chibi Maruko Chan anime, first broadcast in 1990 and
aired continuously since then. The anime achieved record ratings in Japan and
was distributed to dozens of countries around the world.
Chibi Maruko Chan tells the everyday adventures of the sweetly obnoxious title
character Maruko, a nine year-old girl growing up in 1970s Japan. First
published in 1986 as a manga, the thoughtfulness and nostalgia of the source
material have rendered it highly popular across Asia, making it one of the top
selling shojo manga of all time (shojo refers to manga aimed at a teenage
female readership).
The award-winning manga has been adapted into two anime series, three live
action TV series, three motion pictures, and numerous console video games.
Players of Chibi Maruko Chan Dream Stage will help Maruko realise her ambition
of becoming a TV star by stringing together combinations of orbs in fast-paced
puzzle tile gameplay. High combos and scores will unlock new characters,
bonuses, collections, and powerups.
Featuring distinctive artwork based on the anime series, Chibi Maruko Chan
Dream Stage includes voice acting by the seiyuu (character voices) who perform
as Maruko in the Japanese, Taiwanese, and Hong Kong versions of the anime TV
series.
Animoca Brands and Nippon Animation are collaborating on online and offline
promotions for the game on the occasion of the Chibi Maruko Chan manga's 30th
anniversary.
Robby Yung, CEO of Animoca Brands, commented: "We're honoured to bring to
market the first official mobile game for Chibi Maruko Chan, a beloved and
best-selling manga and anime series. The popularity of the brand is significant
across Asia, which is the largest and fastest growing mobile gaming market, and
we expect Chibi Maruko Chan Dream Stage to be popular with young and old alike
throughout the region."
Download and trailer
Chibi Maruko Chan Dream Stage is free to download on the App Store at
https://itunes.apple.com/app/id1084263105 and on Google Play at
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.animocabrands.google.chibiMarukoTVShow.
The game offers optional paid content.
Watch the game trailer for Chibi Maruko Chan Dream Stage at
https://www.youtube.com/watch?v=ZLwmOC4CgwY.
Screenshots:
http://www.animocabrands.com/#!ab1-launches-chibi-maruko-chan-game/cd4l
Apple, the Apple logo, iPhone, iPod touch and iPad are trademarks of Apple
Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark
of Apple Inc. Google Play and Android are trademarks of Google Inc.
About Animoca Brands
Animoca Brands (ASX:AB1) publishes globally a broad portfolio of mobile games,
including several games based on popular intellectual properties such as
Garfield, Thomas & Friends(TM), and Ultraman. The company's games have been
downloaded over 200 million times and are growing at over 8 million downloads
per month. Animoca Brands is based in Hong Kong. For more information visit
www.animocabrands.com or get updates by following Animoca Brands on
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SOURCE Animoca Brands
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