UGGがハンティントンホワイトリーさんを初のグローバル女性のブランド大使と発表

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UGGがハンティントンホワイトリーさんを初のグローバル女性のブランド大使と発表

AsiaNet 64031(0434)

【ニューヨーク2016年4月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*女優兼スーパーモデルが2016年秋のキャンペーンで新しいClassic IIを売り出す

Deckers Brands(NYSE:DECK)の1部門で、カリフォルニア州に拠点を置くブランド、UGG(R)(http://www.uggaustralia.com/ )は、史上初のグローバル女性のブランド大使として、国際的なスーパーモデルで女優のロージー・ハンティントンホワイトリーさんと提携したと発表した。ハンティントンホワイトリーさんのUGG(R)との提携は、アイコニックなClassic Bootを売り物にする2016年秋のキャンペーンから始まる。一連の新しい特長と利点によって再び思い起こされるClassic Bootは、2016年8月に全世界的に始まるとみられている。

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ロージー・ハンティントンホワイトリーさんは「UGGほどの愛されている世界的ブランドと提携できて光栄に思う。私がモデルの仕事を始めたとき、私が最初に買ったものの1つがClassicのブーツだった。私には何もかも快適だった。最新のClassicも同様の直接的な快適さを提供するが、現在は屋内外で着用できる先端的なストリートスタイルの魅力を備えている」と語った。

Deckers Brandsのデーブ・パワーズ社長は「国際的に熟達したモデルであり、女優であるロージーさんは、彼女の巧みな優雅さとUGG(R)への本物の愛情によってパーフェクトな大使になる。それは、彼女の自信、スタイル、生まれながらの温かさがわれわれのブランドの価値をパーフェクトに映し出しているからだ。もともとは英国の出身だが、今はマリブを拠点としているハンティントンホワイトリーさんは、現代的なカリフォルニア・カジュアルではあるが、グローバルなライフスタイルを送るということを体現している。われわれは彼女をUGGファミリーに迎え入れること以上に誇れるものはない」と語った。

新しいUGG(R)Classic IIの顔としてのハンティントンホワイトリーさんの契約署名は、37年前の創業以来、同ブランドが行った最大のリニューアルと一致している。摩擦増加に対応するTreadlite by UGG(TM)の外底、より大きな支えのためのクッション材の改良、水と染みをはじくのに役立つScotchgard(TM)Protectorなど、新しいClassic IIは、自信を持って顧客が自分のお気に入りのUGG(R)Classicで街頭に繰り出すことができる特長と利点を含んでいる。

UGG(R)シーズンに合わせ、同キャンペーンは今年9月にプリント、デジタル、屋外広告で始まり、年間を通じて多くの新しく改良されたClassicブーツの販売を展開する。詳しい情報とブランドの最新情報はwww.uggaustralia.com を参照。

▽UGG(R)ブランドについて

1978年にカリフォルニア州で創立されたUGG(R)ブランド(Deckers Brands, NYSE:DECKの1部門)は、世界で最も高級な材料を使用し、最高水準の職人技術を採用し、新しい革新的スタイルを提供することによって豪華さと快適さの評判を築き上げた。UGG(R)ブランドは高級ライフスタイルブランドとして評価され、年間売上高は10億ドル以上で、男性および女性、子供のフットウエア、並びにラウンジウエア、アウターウエア、家庭用品、防寒アクセサリー、ハンドバッグを販売している。同ブランドのコンセプトおよびアウトレットの店舗は、ニューヨーク、サンフランシスコ、ロサンゼルス、パリ、ロンドン、東京、上海、北京など世界の150カ所で究極的なブランド体験を提供している。詳しい情報はwww.uggaustralia.com または同ブランドの公式ブログhttp://www.uggaustralia.com/blog @UGGAustralia #thisisUGGを参照。

ソース:UGG

▽問い合わせ先

Matthew Magnin

matthew.magnin@deckers.com

Lindsey Dicola

lindsey.dicola@deckers.com

UGG Announces Rosie Huntington-Whiteley As First Global Women's Brand Ambassador

PR64031

NEW YORK, Apr. 8, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Actress and supermodel features the new Classic II in fall 2016 campaign

California-based brand UGG(R) (http://www.uggaustralia.com/ ), a division of

Deckers Brands (NYSE:DECK), has announced it has partnered with international

supermodel and actress, Rosie Huntington-Whiteley, as the first-ever global

women's brand ambassador. Huntington-Whiteley's UGG(R) partnership will begin

with a fall 2016 campaign featuring the iconic Classic Boot reimagined with a

range of new features and benefits anticipated to launch globally in August

2016.

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"It's an honor to be partnering with a global brand that is loved as much as

UGG," said Rosie Huntington-Whiteley. "When I started modeling one of the first

things I ever purchased was a pair of Classic boots as comfort to me is

everything. The updated Classic offers the same immediate comfort but now with

an edgier, street style appeal that can be worn indoors or out."

"As an internationally accomplished model and actress, Rosie's effortless

elegance and authentic love for UGG(R) make her the perfect ambassador as her

confidence, style and natural warmth mirror our brand values perfectly," said

Dave Powers, President of Deckers Brands. "Originally from England but now

based in Malibu, Huntington-Whiteley personifies what it means to live a

contemporary California casual, yet global, lifestyle. We could not be more

proud to welcome her into the UGG family."

As the face of the new UGG(R) Classic II Huntington-Whiteley's signing

coincides with the biggest re-launch the brand has ever made since its

inception thirty-seven years ago. Including a Treadlite by UGG(TM) outsole for

increased traction, improved cushioning for greater support and Scotchgard(TM)

Protector to help repel water and stains, the new Classic II contains features

and benefits that will confidently allow consumers to take their favorite

UGG(R) Classic to the street.

Just in time for UGG(R) season, the campaign will kick off this September in

print, digital and out of home advertisements and feature an array of new and

improved Classic boots rolling out throughout the year. Please visit

www.uggaustralia.com for further news and brand updates.

About the UGG(R) brand

Founded in 1978 in California, the UGG(R) brand (a division of Deckers Brands,

NYSE:DECK) has built a reputation on luxury and comfort by using only the

finest materials in the world, employing the highest standards of

craftsmanship, and delivering new and innovative styles. The UGG(R) brand is

recognized as a premium lifestyle brand with more than $1 billion in annual

sales, offering men's, women's and kid's footwear as well as loungewear,

outerwear, home products, cold weather accessories and handbags. The brand's

concept and outlet stores offer the ultimate brand experience with 150

locations worldwide, including New York, San Francisco, Los Angeles, Paris,

London, Tokyo, Shanghai and Beijing. For more information please visit

www.uggaustralia.com or the brand's official blog at

http://www.uggaustralia.com/blog. @UGGAustralia #thisisUGG

SOURCE:  UGG

CONTACT: Matthew Magnin, matthew.magnin@deckers.com, Lindsey Dicola,

lindsey.dicola@deckers.com

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