AACSBがビジネス教育の未来に向けた共同ビジョンを発表
AACSBがビジネス教育の未来に向けた共同ビジョンを発表
AsiaNet 63944 (0400)
【タンパ(米フロリダ州)2016年4月5日PR Newswire=共同通信JBN】
*ビジョンは付加価値創造、市場差別化、より良い世界への社会貢献の面でビジネススクールに開かれた5つの主要機会に焦点を当てている
世界最大のビジネス教育ネットワークであるAACSB International(国際マネジメント教育協議会、AACSB、http://www.aacsb.edu/ )は5日、ビジネス教育の未来に向けた業界の全体ビジョンを発表、その中でビジネススクールが変革の原動力になるための機会を5分野にわたって同定した。このビジョンはAACSBの創立100年を記念してICAM 2016(http://www.aacsb.edu/Events/Conference/2016/icam )で披露されたもので、今後ビジネススクールが高等教育業界の中の重大な変遷に適応し、社会における目的を再定義するにあたり、指導的な枠組みになる。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160331/350107
AACSBの「経営教育問題に関わる委員会」議長兼次期AACSB取締役会会長でIE Business Schoolの学長でもあるサンティアゴ・イニゲス・ディ・オンゾノ氏は「ビジネス教育はこの10年で劇的な変化を遂げ、ビジネススクールも社会、経済両面で前向きな影響をもたらすことを求められている」として次のように述べた。「現在、世界の多くのビジネススクールが既にその挑戦に立ち向かっている。今回の共同ビジョンは未来に向け、はっきりした道筋を同定することで、現在既に進行中の変革を加速し、その一方でビジネススクールが革新を遂げ、社会により意味深い方法で貢献するための重要なリソースになるものだ」
このビジョンは最近刊行された報告書「A Collective Vision for Business Education(ビジネス教育のための共同ビジョン)、http://www.aacsb.edu/vision 」に掲載されており、その中で具体的な5つの役割を同定しているが、これらの役割を果たすにはビジネススクールがもっとも良い立場にある。
*革新の触媒
企業家精神と経営革新が未来における新たなビジネスの創出および経済発展を促進する。ビジネススクールは学際的なアプローチやネットワークを持ち、セクターの違いを超えて人を糾合する力があり、社会の革新を促進する上で指導的な役割を果たすための重要な資産を持っている。
*識見の共同創造者
今日、ビジネス、経済、社会の情勢は複雑かつ学際的な問題に直面している。新たなインサイトが出現するが、業界やそのビジネスの中心にはビジネススクールが知識創造の糾合者あるいはパートナーとしてしっかりとした地歩を占めることになる。
*生涯学習のハブ
ビジネススクールは、多種多様な人々のキャリアのライフ・サイクルにおけるいろいろな時点で学習機会を提供する可能性を持っている。ビジネススクールは専門知識と経験を組み合わせることで、学習と知識交換の可能性を広げることができる。
*リーダーシップ開発のリーダー
リーダーを目指すすべてのタイプの人々は学問としての指導者開発の進展によって大きな利益を受ける。ビジネススクールには幹部教育、ドメイン知識、さらに業界とのコネクションがあり、効果的なリーダーシップに関するインサイトを新たに発見し、リーダーを訓練、養成する環境を創造することができる。
*世界繁栄のイネブラー
今やビジネスは広範な社会的目標、社会的課題の取り組みの中で積極的な参加者としての役割を期待されている。ビジネススクールは効果的かつ倫理的な組織に関するインサイトを開発する上で引き続き指導的な役割を果たす必要があり、その一方で、世のために経営スキルを使うよう学生を励ます必要がある。
今回の発表はビジネスや経営教育コミュニティーの何千ものステークホルダーの集合的観念化を含めた何年にもおよびプロセスの成果であり、その中には91カ国および地域の1500校を超えるAACSBのビジネススクール会員も含まれている。このビジョンは単一の方向性を示すことや一つの理想モデルを規定することはせず、教育機関の間の多様性を認め、それぞれの学校の独自のミッションや価値命題に沿った異なるアプローチを採用するよう勧めている。
AACSB社長兼最高経営責任者(CEO)トーマス・R・ロビンソン氏は「ICAM 2016における新ビジョンの導入は社会におけるビジネス教育の役割を強化し、ビジネススクールが新たな可能性に向けてより深く、戦略的かつ成功裏に動けるようエンパワーすることに焦点を当てたものだ」として次のように述べた。「当社としてはビジネススクールがこの新たな枠組みを受け入れ、互いに学び会い、共に発展することを期待している。この共同ビジョンは目的ではなく、ビジネススクールが最終的に世のためになる力になるための最初の一歩にすぎない」
AACSBは現在、より広いビジネス教育業界とのコラボレーションを通じ、進歩を加速する助けになるべくその注目するところを変えつつある。5つの機会を承認、採用する動きが広まれば、ビジネススクールは多くの文化、政治、経済、財政面で異なる状況を乗り越えることができる。それらは伝統的なビジネススクールの定義を押し広げるために必要な考え方の多様性を許容、イネーブルし、ビジネス教育の新たな基準を設定するユニークな戦略を生むことになる。
詳しい情報はウェブサイト(http://www.AACSB.edu/vision )を参照。
▽AACSB International(国際マネジメント教育協議会)について
AACSBはアカデミズムとビジネスを結びつける世界最大のビジネス教育ネットワークで、世界91カ国・地域の1500を超える会員機関に対してビジネス教育インテリジェンス、品質保証、およびプロフェッショナル開発サービスを提供している。AACSB Accreditationは1916年に設立されたビジネス教育最高の品質の認証機関として、世界で755校を超えるビジネススクールを認証している。AACSBの世界本社は米フロリダ州タンパ、アジア太平洋本社はシンガポール、欧州・中東・アフリカ本社はオランダ・アムステルダムに置かれている。詳しい情報はウェブサイト(http://www.aacsb.edu)を参照。
ソース:AACSB International
▽問い合わせ先
Amy Ponzillo, Senior Manager, Public Relations, MediaRelations@aacsb.edu, +1 813.367.5288
AACSB Announces Collective Vision for the Future of Business Education
PR63944
TAMPA, Fla., Apr. 5, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- The vision highlights five key opportunities for business schools to add
value, create market differentiation, and better serve society globally
AACSB International (http://www.aacsb.edu/ ) (AACSB), the largest global
business education network, announced today an industry-wide vision for the
future of business education that identifies five forward-looking opportunities
for business schools to serve as key drivers of change. Unveiled at ICAM 2016
(http://www.aacsb.edu/Events/Conference/2016/icam ) on the occasion of AACSB's
Centennial Anniversary, the vision serves as a guiding framework for business
schools, as they adapt to the significant shifts within the higher education
landscape, and reimagine their purpose in society.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160331/350107
"Business education has changed dramatically in the past decade, and schools
are facing increasing pressure to drive positive economic and social impact,"
said Santiago Iniguez de Onzono, chair of AACSB's Committee on Issues in
Management Education, chair-elect of the AACSB Board, and dean of IE Business
School. "Currently many business schools across the globe are already rising to
the challenge. By identifying a clearer path forward, the collective vision
helps to accelerate the transformation already underway, while becoming a key
resource for business schools as they innovate and contribute to society in a
more meaningful way."
Captured in the newly-released report "A Collective Vision for Business
Education (http://www.aacsb.edu/vision )," the vision identifies five specific
roles that business schools are well-positioned to fulfill, including:
-- Catalysts for Innovation: Entrepreneurship and management innovation
will drive new business creation and economic development in the
future. With their multi-disciplinary approaches, networks, and the
power to convene across sectors, business schools possess significant
assets for taking a leading role in fostering innovation in society.
-- Co-Creators of Knowledge: Today's business, economic, and social
landscapes face complex and multidisciplinary questions. New insights
will emerge, with business schools firmly positioned at the
intersection of industry and practice, as conveners and partners in
knowledge creation.
-- Hubs of Lifelong Learning: Business schools have the potential to
contribute to learning opportunities for a wide variety of individuals,
at different points in their career life cycles. By connecting
expertise and experiences, business schools will broaden the
possibilities for learning and knowledge exchange.
-- Leaders on Leadership: Aspiring leaders of all kinds will benefit from
better science behind leadership development. With experience in
executive education, domain knowledge, and their industry connections,
business schools can discover new insights into effective leadership,
and create environments that train and nurture leaders.
-- Enablers of Global Prosperity: Business is now expected to be an active
participant in addressing broad societal goals and social challenges.
Business schools must continue to lead in the development of insights
about effective, ethical organizations, while encouraging students to
use management skills for the greater good.
The announcement is the culmination of a multi-year process which involved
the collective ideation of thousands of stakeholders across the business and
management education communities, including AACSB's membership of over 1,500
business schools in 91 countries and territories. Rather than describing a
single direction or prescribing an ideal model, the vision acknowledges
diversity across education institutions and encourages schools to adopt varying
approaches in support of each school's unique mission and value proposition.
"The introduction of the new vision at ICAM 2016 signals a renewed focus to
enhance the role of business education in society, and empower business schools
to move deeply, strategically, and successfully toward new possibilities," said
Thomas R. Robinson, president and CEO of AACSB. "We look forward to schools
embracing this new framework, evolving with, and learning from one another.
This collective vision is not the end, it's only the beginning step for
business schools-and ultimately business-to serve as a force for good."
AACSB, in collaboration with the broader business education industry, now
shifts its attention to helping to accelerate progress. When acknowledged and
embraced, the five opportunities will transcend the many cultural, political,
economic, and financial contexts in which business schools serve. They will
enable and allow the diversity of mindset needed to push the boundaries of the
traditional definition of business schools-resulting in unique strategies that
will set a new standard of business education.
For more information, visit: http://www.AACSB.edu/vision.
About AACSB International
As the world's largest business education network connecting academe with
business, AACSB provides business education intelligence, quality assurance,
and professional development services to more 1,500 member organizations across
91 countries and territories. Founded in 1916, AACSB Accreditation is the
highest standard of quality in business education, with over 755 business
schools accredited worldwide. AACSB's global headquarters is located in Tampa,
Florida, USA; its Asia Pacific headquarters is located in Singapore; and its
Europe, Middle East, and Africa headquarters is located in Amsterdam, the
Netherlands. For more information, visit: http://www.aacsb.edu.
SOURCE: AACSB International
CONTACT: Amy Ponzillo
Senior Manager
Public Relations
MediaRelations@aacsb.edu
+1-813-367-5288
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