世界のリテールに奇跡を起こす名創優品「メイソウ」

MINISO名創優品「メイソウ」

世界のリテールに奇跡を起こす名創優品「メイソウ」

AsiaNet 63899 (0383)

【東京2016年3月25日PR Newswire=共同通信JBN】日本のデザイナー、三宅順也氏と中国の若い起業家、葉国富氏が2013年に共同創業した一番人気のリテールストア、名創優品「メイソウ」は2015年、わずか2年にして世界に1400以上の店舗をオープンした。2015年の売上高が50億元を上回った名創優品「メイソウ」は、爆発的な成長と拡大を遂げた。名創優品「メイソウ」は2016年、100億元を目指して急成長を続ける。名創優品「メイソウ」のケースは世界でも近年まれなものである。

▽名創優品「メイソウ」の成長

上質なファッショナブル、カジュアル製品消費分野のアドボケーターとして、名創優品「メイソウ」は「高品質、低価格、フルテクスチャー」のブランド哲学を採用している。この哲学は、最高の消費者向け製品をデザインするために使われている。名創優品「メイソウ」ストアの製品価格は10 元から29元で、幅広い消費者向けのものである。名創優品「メイソウ」ストアは人気が高く、他店への客の出入りを増やしている。

2015年の名創優品「メイソウ」の拡大スピードは世界最速だったといわれている。

▽名創優品「メイソウ」の究極の武器は「four goods(4つの美点)」

名創優品「メイソウ」は当初、消費者の注意を引くためにストアのデザインと装飾に集中した。次いで上質なサービスを実践して、消費者が低価格でありながら高品質の製品を気軽に選んで体験できるようにした。装飾、サービス、高品質、低価格は結びついて分割できない。名創優品「メイソウ」はそれを「four goods(4つの美点)」と呼んでいる。

名創優品「メイソウ」はこの4要素のいずれが欠けても繁栄せず、成長を続けることもできない。

名創優品「メイソウ」は消費者の期待を高め、彼らのニーズに対応し、クライアントに幸せをもたらし、最高のショッピング体験を与える製品をそろえた。

停滞気味のリテール業界の中で、名創優品「メイソウ」は自己完成と品質向上を継続した。これが名創優品「メイソウ」を困難な状況で「冷やさず」「ホット」にする秘訣である。

ソース:MINISO

MINISO Works a Global Retail Miracle

PR63899

TOKYO, Mar. 25, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   In 2015, the most popular retail store, Miniso, which was jointly

established in Tokyo by Japanese designer Miyake Jyunya and Chinese young

entrepreneur Ye Guofu in 2013, has opened more than 1,400 stores all over the

word in only two years. In 2015 with the sales revenue over RMB5 billion,

Miniso has had explosive growth and expansion. In 2016, Miniso will keep

growing rapidly, aiming at sales of RMB10 billion. The case of Miniso is rarely

seen in the world these years.

   Miniso's Growth

   As an advocator in the field of consumption of superior fashionable and

casual products, Miniso has been adopting the brand philosophy of "high

quality, low price and full of texture." This philosophy is used to design the

best products for consumers. Product prices in Miniso stores are priced from 10

yuan to 29 yuan, specific to a wide range of target consumers. Miniso stores

are very popular, boosting traffic to other stores.

   It is known that, the expansion speed of Miniso was the highest worldwide in

2015.

   Miniso's ultimate weapon is the 'four goods'

   Miniso first focused on store design and decoration to attract consumers'

attention, then demonstrated superior service, thus allowing consumers to pick

and experience low-price but high-quality products with ease and pleasure.

Decoration, service, high quality and low price are linked together and

indivisible, they are called 'four goods' by Miniso.

   Miniso would not have flourished and continued to expand without any one of

the four elements.

   Miniso raised consumer expectations, addressed the needs of consumers,

carried products that brought happiness to their clients and provided the best

shopping experience.

   Under the background of  a depressed retail industry, Miniso persisted to

perfect itself and improve product quality. This is the secret making Miniso

not "cold" but "hot" in adverse situations.

   SOURCE: MINISO

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中