2016年3月15日

Intex Shanghai Co., Ltd.

高齢者の購買力増加で急拡大する中国の「シルバー市場」

高齢者の購買力増加で急拡大する中国の「シルバー市場」

AsiaNet 63746 (0323)

【上海2016年3月15日PR Newswire=共同通信JBN】中国経済の推定3分の1を占める円熟した消費者層は、世界最大の「シルバー市場」(高齢者市場)である。その市場への参入を目指す外国企業には、恐らく貿易見本市への参加がベストな道だろう。

中国の人口は急速に高齢化が進んでいる。中国で60歳以上の人は既に2億2000万人を超え、英国、フランス、ドイツを合わせた人口より多い。2050年には4億8000万人に達する見込みで、中国の人口の3人に1人が高齢者となり、世界の高齢者人口の4分の1を中国人が占めることになる。

この急速に増加し、重要性が高まる消費者層は、これまでより購買力が高く、自由な時間を楽しみ、生活を向上させ、高い期待を持っている。現実的にも60歳以上のグループは他人に頼らない消費生活を享受し始めている。

結果的に「シルバー」消費需要が爆発的に高まっている分野で急増する消費需要に応えるため、外国企業にはチャンスが広がっている。ただ今のところ、成熟した中国の消費者のニーズや要望に対応する企業はほとんどなく、こうした人々に製品やサービスを直接届けるには至っていない。

上海で毎年開かれる影響力の大きいChinaAID(中国国際福祉機器展示会、http://www.china-aid.com/en/ )のような大規模国際見本市は、取りあえず中国でしっかり足場を得たいと期待する企業には売り込みと関係作りのバランスの取れた機会を提供する。次回は6月上旬に開催されるChinaAIDは16年の歴史があり、この3年間だけで規模が66%拡大した。こうした貿易見本市は、ブランドを売り込み、適切な地位の有力者や政策担当者、高官から関心を得る有望な場所を提供する。

中国の高齢消費者のニーズに製品やサービスを適合させることによって市場の空白を埋める態勢にある企業にとって、今こそ実際に、提示された多くの好機に投資する時である。中国のシルバー市場は広大で手付かずの可能性があり、このブームへの参入を検討している企業にはChinaAIDのような有名貿易見本市への参加が最高の出発点になる。

▽詳細情報問い合わせ先
Michelle Ma
+86-21-6295-7553
mazhiwen@intex-sh.com
www.china-aid.com/en

ソース:Intex Shanghai Co., Ltd.


China’s ‘Silver Market’ Surges with Spending Power of Older People on the Rise

PR63746

SHANGHAI, Mar. 15, 2016, /PRNewswire=KYODO JBN/ —

For those looking to make inroads into the world’s largest ‘silver market’,
with the maturing consumer now estimated at one third of the economy, trade
shows are perhaps the best route in for foreign companies.

China’s population is ageing rapidly. Today there are already over 220 million
people over the age of 60 in China, more than the populations of the UK, France
and Germany combined. This is set rise to 480 million by 2050, representing one
third of China’s population and one quarter of the whole world’s elderly
population.

This rapidly growing and increasingly important consumer segment has greater
spending power, more leisure time, improving lifestyles and higher expectations
than ever before. Indeed, the over 60 age group is starting to really embrace
consumerism and independence.

As a result there are an increasing amount of opportunities for foreign
companies to meet the growing consumer demand in areas where the ‘silver’
consumer demand is currently exploding. However, as yet few companies have
attempted to serve the growing needs and aspirations of these mature Chinese
consumers and have not marketed their products and services directly to them.

Leading international exhibitions, such as the influential ChinaAID
(http://www.china-aid.com/en/) held annually in Shanghai, offer the right
balance of promotional and networking opportunities for businesses looking to
act first to gain the proper footing here. Next set to take place in early
June, the show has been going for 16 years and experienced growth of 66% over
the last three years alone. Shows like this provide fertile ground to promote
brand awareness and court the interests of key influencers, policy-makers and
officials in the right places.

For businesses who might be in a position to fill gaps in the market by
adapting products and services tailored to the needs of older consumers in
China, now really is the time to invest in the considerable opportunities on
offer. The Chinese ‘silver market’ holds huge as yet unrealized opportunities,
and for those considering to join this rising tide, participating in renowned
shows like ChinaAID is the best first step forward.

For more information please contact:

Michelle Ma
+86-21-6295-7553
mazhiwen@intex-sh.com
www.china-aid.com/en

SOURCE  Intex Shanghai Co., Ltd.