ミュージック・ワールド・カップ、プラットフォームのソフト・ローンチを発表

ミュージック・ワールド・カップ(MUSIC WORLD CUP)

AsiaNet 63740

ミュージック・ワールド・カップ、プラットフォームのソフト・ローンチを発表

ドバイ(アラブ首長国連邦)

FIFAワールドカップ、スポーツの一大イベントオリンピック、モータースポーツイベントのF1、英国で毎年開催される変顔コンテスト、Gurningなど、世界には様々な国際イベントがあります。しかし、現在世界で最も消費されているコンテンツである音楽の分野ではこれまで、世界中から参加できるような国際コンテストがありませんでした。

     (ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334891 )

無契約アーティストが自らのパフォーマンスを、エンゲージ、共有、追跡、ランク付けが可能な最新のオンライン・プラットフォームへ世界の何処からでもアップロードする新しい形のコンテスト、ミュージック・ワールド・カップ(http://www.musicworldcup.com/ )2016の開催をここに発表します。各国における公開投票で決まったトップ・アーティストへは、ホスト都市(詳細は今後決定)で開催される決勝へエントリーする資格が与えられます。本プラットフォームは、アーティストとファンが相互にエンゲージし、アーティスト等がコラボレーション相手となる他のアーティストを探し、スポンサーが参加し、レコード・レーベルが才能を見出し、音楽業界のプロフェッショナルがトレンドを調査して接触しにくいアーティストとも接触し、何よりも、世界中で緊張状態と排除が蔓延しているこの時代に、音楽を通して世界中を一つにするよう、設計されています。

ミュージック・ワールド・カップ(http://www.musicworldcup.com/ )の広報担当者は次のようにコメントしています。「私たちは過去2年間をかけてこのプラットフォームを造り上げてきました。そして今、スポンサーや、テレビ局/オンライン放送局を確保する段階に入っています。オンライン、テレビ、どちらの放送局も、6回の劇的なエピソードと、4回のアイコニックな生放送のステージ・ショーから成る、大勢のスターが参加するコンテンツを受けて、大いに参加の意欲を示しています。放送局はこれらのコンテンツを放送すると同時に、自らも広告収入を得ることができます。ブランド各社やスポンサーからも、高いレベルの関心が寄せられています。ブランド各社は、15億人の視聴者がこの一大スペクタクルを見守る中、国の候補者が決勝に到達して自らの人生を改善するよう支持したいと考えています。」

デジタルの世界におけるこの歴史的な動きに参加したいと希望する世界トップレベルのセレブ達からも関心が寄せられる中、ミュージック・ワールド・カップ(http://www.musicworldcup.com/ )は盛大な幕開けを迎えようとしています。広報担当者は次のように付け加えています。「今後2、3週間の内に、イベントの開催都市とプラットフォームのローンチに関する発表を予定しています。」

ミュージック・ワールド・カップ(http://www.musicworldcup.com/ )のIT、マーケティング、スポンサーシップ、放送、および経営管理のそれぞれに関わるチームは、ドバイ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ベルリンなど、複数の都市に拠点を置いています。

情報源: ミュージック・ワールド・カップ(MUSIC WORLD CUP)

動画 - https://www.musicworldcup.com/page/about

(日本語リリース:クライアント提供)

Music World Cup Announces Soft Launch of Platform

PR63740

DUBAI, UAE, Mar. 10 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     In the world of global events we have FIFA World Cup for Soccer, The

Olympics for Athletics, Formula 1 for motorsports, and even Gurning, which is

the art of making an ugly face, where the world championship is held every year

in England. Music however, the most consumed content in the world today, does

not have a global competition for all countries to compete in; that is, until

now.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334891 )

    Introducing MUSIC WORLD CUP [http://www.musicworldcup.com ] 2016. A

competition where unsigned artists upload their performances from any corner of

the globe onto a state of the art online platform designed to engage, share,

track and rank content. The top, publicly voted artist, from each country is

then qualified as a finalist to enter the finals and invited to the host city

(T&C's apply). The platform is built to allow artists to engage their fans,

fans to engage artists, artists to find other collaborating artists, brands to

engage fans, artists to represent brands, sponsors to get involved, record

labels to search for talent, music industry professionals to study trends and

reach unreachable artists and, most importantly, to get the world to unite

through music during a time of increased world tension and displacement.

    A spokesperson of MUSIC WORLD CUP [http://www.musicworldcup.com ] said, "We

have been working on the platform for the last two years and have begun the

process of securing sponsors and TV Network/Online Broadcasters. Both Online

and TV Network broadcasters have been keen to participate as they receive star

studded content from six dramatic episodes with regional and national

candidates plus four LIVE iconic stage shows, which they can broadcast while

attracting advertising revenue for themselves. As for the brands and sponsors,

we have experienced a high level of interest so far. Brands want to back

national candidates get to the finals and better their lives, while over 1.5

billion viewers watch the spectacle".

    MUSIC WORLD CUP [http://www.musicworldcup.com ] is launching with a big

bang, having received interest from dozens of global A-list celebrities wanting

to be part of this historical digital movement. The spokesperson added, "The

announcement of the host city and the launch of the platform will be in the

coming few weeks."

    Music World Cup [http://www.musicworldcup.com ] teams for IT, Marketing,

Sponsorship, Broadcast, and executive management are based across several

cities. Dubai, New York City, London, Singapore and Berlin.

    Video - https://www.musicworldcup.com/page/about

SOURCE:  MUSIC WORLD CUP

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中