DDBが「才能に性別なし」キャンペーンで2016年国際女性デーを祝う

DDB Worldwide

DDBが「才能に性別なし」キャンペーンで2016年国際女性デーを祝う

AsiaNet 63712 (0313)

【ニューヨーク2016年3月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界的なソーシャル・キャンペーンが「Talent Has No Gender(才能に性別なし)」の事実を促進

2016年国際女性デー(IWD)を祝って、Omnicom Group(NYSE:OMC)傘下のDDB Worldwideは9日、DDBと広告業界全体で男女平等を促進するDDBのコミットメントをさらにサポートするソーシャル・キャンペーンと行動呼びかけ「Talent Has No Gender」 (http://www.talenthasnogender.com/ )の開始を発表した。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341650

「Talent Has No Gender」によって、DDB Worldwide は同社の2000人以上の従業員ネットワークの全員に、ジェンダーレスに見えるようにプロフィール写真を変え、LinkedInで性を示すファーストネームを省略形で示すように奨励している。新しい写真と名前をアップロードすると、そのアカウントは関係するすべての人のタイムラインにアップデートを送り、ほかの人がTalentHasNoGender.comを訪れて関与するよう励ます。Facebook、Twitter、Instagramにもマルチプラットフォーム実行が現れる。

DDBノースアメリカのウェンディ・クラーク社長兼最高経営責任者(CEO)は「DDB最高の成功メトリクスは思考と仕事でクライアントの事業を活発化させる才能ある人材のリクルートと引き止めである。本日の国際女性デーにあたり、この信念をDDBネットワークとさらには業界全体に広げる機会を得た。われわれの目標は、業界で純粋に才能を認め、性別を除外して均等化することである」と語っている。

「Talent Has No Gender」ウェブサイトには、DDBネットワーク全体の男女のリーダー、クライアント、パートナー(4A多様化・インクルージョン戦略・人材開発担当執行副社長のシングルトン・ビート氏、3% Conferenceの創立者カット・ゴードン氏、Omnicomのコミュニケーション世界責任者ジョアン・トラウト氏と同持株会社執行副社長のジャネット・リッシオ氏を含む)が才能がどのように見えるか、才能ある人はどのように豊かになるか、才能ある人への刺激について学んだ教訓について討議し、規定し、才能は多くのことに依存するが性別はそのなかに入らないというDDBの信念をサポートするビデオ(https://youtu.be/8T9gJoN196k )が含まれる。

このウェブサイトには「Talent Has No Gender」のプロフィール映像、アップロード指示、および「Talent Has No Gender」Tシャツの購入リンクが含まれる。さらに、このサイトはOmniWomen CEOパネルを含むネットワーク全体のIWDイベントを生でストリーミングする。ソーシャル・ストリーミングはTalentHasNoGenderハッシュタグを使って、DDBのチャンネルと業界全体に刺激を与えるメッセージをとらえる。

最後にDDBは、北米全体の最上級リーダーと雇用ポストのリーダーに重点を置く「Unconscious Bias(無意識の偏見)」トレーニングプログラムを開始する。多様性・インクルージョン戦略の基礎的な柱としてDDBは偏見を減らし、理解を高めるためのeラーニング・ツールでサポートされた自己訓練機会をすべての従業員に提供することを計画している。

▽DDB Worldwideについて

DDB Worldwide(www.ddb.com)は世界最大で最も影響力が大きい広告、マーケティング・ネットワークの1つである。DDBはカンヌ国際クリエーティビティー・フェスティバル、業界の有力な広告発行、顕彰ショーで何回も年間最優秀賞を受けている。ガン・リポートは過去15年のうち12年のグローバルネットワーク・トップ3の1つにDDBを挙げている。同社のクライアントにはフォルクスワーゲン、マクドナルド、ユニリーバ、マース、ジョンソン・エンド・ジョンソン、エクソン・モービルなどが含まれている。

1949年創立のDDBはOmnicom Group(NYSE:OMC)の一部で、米ニューヨーク州ニューヨークの旗艦事務所など約90カ国に200以上の事務所がある。

▽Omnicom Group Inc.について

Omnicom Group Inc.(NYSE:OMC)は有力な世界的マーケティング、コーポレート・コミュニケーション会社である。オムニコムのブランドネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア計画と購入、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100カ国以上、約5000社のクライアントに提供している。

Omnicom Groupとそのブランドについての詳しい情報はwww.omnicomgroup.comへ。

▽問い合わせ先

Christie Giera

Director of Corporate Communications and North American PublicRelations, DDB Worldwide

Email: christie.giera@ddb.com

Office: +1-212-415-2186

ソース:DDB Worldwide

DDB Worldwide Celebrates 2016 International Women's Day with a "Gender Blackout"

PR63712

NEW YORK, March 9, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- A global social campaign to promote the fact that "Talent Has No Gender"

In celebration of 2016 International Women's Day (IWD), DDB Worldwide, part of

Omnicom Group (NYSE: OMC), announced today the launch of "Talent Has No

Gender," (http://www.talenthasnogender.com/ ) a social campaign and

call-to-action that further supports DDB's commitment promoting gender equality

at DDB and throughout the advertising industry.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341650

With "Talent Has No Gender," DDB Worldwide is encouraging everyone in its its

2,000+ employee network to change their profile pictures and abbreviate their

gender-defining first names on LinkedIn to appear genderless. When people

upload the new image and name, their account will post an update to the

timeline of every one of their connections, encouraging others to get involved

by visiting TalentHasNoGender.com. The multiplatform execution also appears on

Facebook, Twitter and Instagram.

"At DDB our highest metric of success is recruitment and retention of talented

people who, in turn, fuel our clients' businesses with their thinking and

work," said Wendy Clark, President and Chief Executive Officer of DDB North

America. "Today, on International Women's Day, we have the opportunity to

further that belief across the DDB network and the industry at large. Our goal

is to recognize pure talent in our industry and take gender out of the

equation."

The "Talent Has No Gender" website will include a video

(https://youtu.be/8T9gJoN196k ) featuring male and female leaders, clients and

partners across the DDB Network - including EVP of the 4A's Diversity &

Inclusion Strategy and Talent Development Singleton Beato; founder of the 3%

Conference Kat Gordon;  Omnicom's  Global Head of Communications, Joanne Trout,

and the holding company's Executive Vice President, Janet Riccio - discussing

and defining what talent looks like, how talented people thrive, and lessons

learned on inspiring talented people, supporting DDB's belief that talent

depends on many things, but gender isn't one of them.

The website will include a "Talent Has No Gender" profile image and upload

instructions, as well as a link to purchase "Talent Has No Gender" T-shirts. In

addition, the site will be live streaming IWD events across the network,

including the OmniWomen CEO panel. A social stream will capture inspirational

messages across DDB's channels and the industry at large using the

#TalentHasNoGender hashtag.

Lastly, DDB will be kicking off an "Unconscious Bias" training program with an

initial focus on its most senior leaders and those in a position to hire across

North America. Serving as a foundational pillar for its diversity and inclusion

strategy, DDB has plans to offer all employees in-person training opportunities

supported by e-learning tools to mitigate bias and raise awareness.

About DDB Worldwide

DDB Worldwide (www.ddb.com) is one of the world's largest and most influential

advertising and marketing networks. DDB has been named Agency of the Year

numerous times by the Cannes International Festival of Creativity and the

industry's leading advertising publications and awards shows. The Gunn Report

has listed DDB as one of the Top 3 Global Networks for 12 of the last 15 years.

The agency's clients include Volkswagen, McDonald's, Unilever, Mars, Johnson &

Johnson, and Exxon Mobil, among others.

Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of more

than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New York, NY.

About Omnicom Group Inc.

Omnicom Group Inc. (OMC; NYSE) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

For further information on Omnicom Group Inc. and its brands, please visit

www.omnicomgroup.com.

Contact:

Christie Giera

Director of Corporate Communications and North American Public Relations, DDB

Worldwide

Email: christie.giera@ddb.com

Office: +1-212-415-2186

SOURCE: DDB Worldwide

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