Telepizza、サウジで1000店開設のマスターフランチャイズ契約を結ぶ
Telepizza、サウジで1000店開設のマスターフランチャイズ契約を結ぶ
AsiaNet 63710 (0311)
【マドリード2016年3月9日PR Newswire=共同通信JBN】
*Telepizzaがサウジアラビア大手企業グループのAl Bayan Holding Groupとマスターフランチャイズ契約に署名
*Telepizzaは現在14カ国に展開し、国際的な売上高は全売上高の30%を超える
Telepizzaが国際戦略を推進し、提携企業とのマスターフランチャイズ契約を通して国際市場への進出を加速している。同社はサウジアラビアでAl Bayan Holding Groupの100%子会社Emtyaz Catering Companyとマスターフランチャイズ契約を結び、同国で活動を開始する。Telepizzaの戦略的提携会社となったAl Bayan Holding Groupは、サウジの大手企業グループである。
マルチメディア向けニュースリリースは以下をクリック:
http://www.multivu.com/players/uk/7780751-telepizza-franchise-expansion-saudi-arabia
契約には今後10年間で最大100店舗の開設が含まれる。首都リヤドでは第1弾となる4店舗の建設が始まっており、4月下旬から5月上旬にかけてオープンする。サウジ西部のジッダや東部地域へもブランド店を広げる計画だ。
Telepizzaはこの新しい戦略的提携会社とともにサウジのピザ宅配市場でトップを目指す。調査会社ユーロモニターの推計によると、その市場価値は2016年時点で13億ユーロに上り、今後5年間は毎年6%の平均成長率(CAGR)が見込まれる。
Telepizzaのサウジ事業での提携企業は、食品や飲料、不動産開発、建設などの企業の権益を持つ多角経営企業グループである。
Telepizzaのパブロ・フアンテギ最高経営責任者(CEO)は「わが社の国際展開は強力にスタートした後、国際的提携企業との協力によって加速している。提携企業は地元の豊富な知識と主要市場の専門技能を持ち、わが社のブランドの世界的成長に関心が高い」と説明した。
▽柔軟性とブランド認知
Telepizzaは、異なる市場で拡大縮小が可能で、フランチャイズ先に柔軟に対応できる強固な事業モデルと認知されたブランドがある。
Telepizza国際部門のジョルジョ・ミナルディ社長は「われわれは競争で非常に有利な立場にある。素早く対応する能力と、事業に地元のコンセプトを合わせる柔軟性が、わが社の成功の鍵である。そのうえ、地中海風のフレッシュな手作り高級ピザという国際市場で価値が高まっている斬新な製品コンセプトは差別化の価値がある」と説明した。
Telepizzaのフランチャイズ事業モデルの柔軟性、対応能力、経験あるチームのサポート、良質なサービスは、成長力ある市場のTelepizzaとの成長に前向きな投資企業にとっては鍵となる要素である。
Al Bayan Holding Groupのナセル・アル・ハマド執行副社長は「Telepizza Companyと手を組めてとてもうれしい。その独自のブランドコンセプトと地中海風のフレッシュな手作り高級ピザという高い製品イノベーションは、わが社が新しい提携企業を選ぶうえで決め手になった。Telepizzaの持つ文化や品質に対する強い価値観は、Al Bayan Holding Groupでわれわれが確立したものかなり似ている。この長期提携契約の成功で両社がともに伸びていけることに期待している」と語った。
▽国際戦略
Telepizzaの国際戦略は、現在営業している市場での成長と新しい事業機会の開拓、地元企業の買収による組織的拡張、あるいはマスターフランチャイズ契約による新市場への参入を重点にしている。
現在Telepizzaは14カ国に展開し、全売上高に占める国際的な売上高は30%を超える。
▽Telepizzaについて
Telepizzaはいつでもどこでも手ごろな価格で気軽に提供される地中海風のフレッシュな手づくり高級ピザで知られる大手ピザ配達会社である。
この業界で30年の歴史がある先駆的な地位と事業モデルによって、欧州や中南米、アフリカ14カ国へ着実に進出し、しっかりした国際的成長を遂げた。世界中に1300以上の店舗がある。
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ソース:Telepizza
Telepizza Pushes Ahead with Master Franchising for its International Expansion and Expects to Open 100 Stores in 10 Years in Saudi Arabia
PR63710
MADRID, Mar. 9/PR Newswire=KYODO JBN/ --
- Telepizza signs a master franchise agreement with Al Bayan Holding Group,
one of the leading business groups in the country
- Telepizza is currently present in 14 countries and its international
sales represent over 30% of total chain sales
Telepizza pushes ahead with its international strategy and reinforces its
commitment to international markets through master franchise agreements with
local partners. The company expects to launch operations in Saudi Arabia
following the signing of a master franchise agreement with Emtyaz Catering
Company, a 100% subsidiary of the Al Bayan Holding Group, which is the
Strategic Partner for Telepizza in Saudi Arabia and one of the leading business
groups in the country.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/players/uk/7780751-telepizza-franchise-expansion-saudi-arabia
The agreement includes a commitment to open up to 100 stores within the
next ten years, and construction of the first four stores has already begun in
the capital city of Riyadh, with openings planned between late April and early
May this year. The company aims to continue expanding its brand to other Saudi
locations, including the west -Jeddah- and eastern areas of the country.
With this new strategic partner, Telepizza aims to become market leader for
pizza delivery in Saudi Arabia, whose market value in 2016 is estimated by
Euromonitor to be 1.3 billion euros and has growth prospects of 6% (CAGR) over
the next 5 years.
Telepizza's local partner in this venture is a diversified business group
with interests in several companies, in sectors such as food and beverages, as
well as real estate development and construction.
"Our international expansion is gaining momentum after a strong launch,
which has been reinforced by international partners who have extensive local
knowledge and expertise in key markets, and who are interested in growing our
brand globally," explains Pablo Juantegui, CEO of Telepizza.
Flexibility and brand recognition
Telepizza has a solid model and a recognized brand, scalable to different
markets with a wide degree of flexibility for the franchisee.
"We have a great competitive advantage: our capacity to respond quickly and
our flexibility to apply local concepts to the business, both of which are key
to our success. In addition, we have the differentiating value of an innovative
product -freshly handmade quality pizzas in a Mediterranean style- concepts
increasingly valued in the international markets," explains Giorgio Minardi,
President International of Telepizza.
The flexibility of its franchising model, with its capacity for response,
support of an experienced team and quality service, are key elements for
investors that are interested in growing along with Telepizza in markets with
growth potential.
"We are very pleased to join the Telepizza Company. Its unique brand
concept and the high degree of product innovation -freshly handmade quality
pizzas in a Mediterranean style - have been crucial when selecting a new
partner. Telepizza has strong cultural and quality values, very similar to what
we have established in Al Bayan Holding Group. We look forward to growing
together in this long term successful partnership," says Mr. Nasser Al Hammad,
Executive Vice President of Al Bayan Holding Group.
International strategy
Telepizza's international strategy is focused on growth in markets where it
is currently operating, exploring new business opportunities, and entering new
markets, either organically, through acquisitions of local companies or via
master franchises.
Currently, the company is present in 14 countries and its international
sales exceed 30% of the total sales.
About Telepizza
Telepizza is a leading pizza delivery company recognized for its freshly
handmade quality pizzas in a Mediterranean style, friendly served anytime,
anywhere at a great value.
Due to its pioneering positioning in the sector with a 30-year history and
its management model, it has experienced a solid international growth with a
consolidated presence in 14 countries of Europe, Latin America and Africa, and
more than 1,300 stores worldwide.
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SOURCE: Telepizza
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