CafeX、CBA、クララオンラインがChimeの中国販売で提携
CafeX、CBA、クララオンラインがChimeの中国販売で提携
AsiaNet 63701(0306)
【オーランド(米フロリダ州)2016年3月8日PR Newswire=共同通信JBN】
画期的なチーム一体となったソリューションは、ダウンロードなしですべてのブラウザーを全機能搭載のビデオコラボレーションエンドポイントに転換する。クララオンラインは中国企業に提供する主要なコラボレーションサービスとしてChimeを選択
モバイルおよびウェブエンゲージメントソリューションの大手サプライヤーCafeX Communications(R)、コミュニケーションビジネスアヴェニュー(CBA)、クラウドサービスの大手プロバイダー、クララオンラインはCafeXの画期的なChimeブラウザーベースのコラボレーション技術を急成長する中国のビジネス市場に提供する提携を発表した。クララオンラインは同社の主要ビデオコラボレーションサービスとしてChimeを提供するとともに、CafeXの高度な顧客エンゲージメントソリューション一式を同社顧客に提供する。
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クララオンラインは最先端の革新的技術を顧客に提供するリーダーであり、クラウドサービス、セキュアなデータセンター、インフラストラクチャーの一流プロバイダーとしてアジア全域で評価されている。アジアでCafeXの主要なビジネスパートナーであるCBAはマーケティング、販売、トレーニング、技術サポートでクララオンラインと協力し、CafeX製品の普及を加速することを支援する。
Chime(Chimeのビデオはhttps://vimeo.com/156538367 参照)は新しいビジネスアプリケーションで、従来のビデオコンフェレンスおよびコラボレーションシステムで頻繁に発生する障壁を取り除く。今年のBest of Enterprise ConnectのファイナリストであるChimeを使えば、あらゆるプラットフォーム上のあらゆるブラウザーがブラウザーのダウンロードないしは重いソフトウエアアプリケーションなしで、全機能を搭載するビデオコラボレーションエンドポイントになる。Chimeはビデオコンファレンスシステムをあらゆるブラウザー上のすべてのユーザーにシームレスに拡大することによって、Web real-time-communication(WebRTC)の果たされていない約束を実現する。さらに、Chimeは同等のコラボレーションシステムに比べ最大70%のコストを削減する。
クララオンラインは、クラウドないしはプレミスベースの顧客エンゲージメントプラットフォームであるCafeXのLive Assistも販売する。これは顧客コンタクトチャンネルを統合し、顧客に対応するエージェントは顧客が回答を得るために使用するチャンネルの数、チャンネルの種類に関係なく、顧客の質問の内容を360度でリアルタイムに視認することを保証する。さらに、同社は魅力的なエージェントモニタリングツールのSupervisor Assist(Supervisor Assistのビデオはhttps://vimeo.com/156407383 を参照)によってコンタクトセンターマーケットプレースに対処する。これはブラウザーベース技術を利用していかなる地点からも直接指導することを可能にする。Supervisor Assistは、エージェントが室内にいようが、世界中に展開していようが、対面指導を新しいレベルに引き上げる。
3社は新製品を中国の全市場に直ちに提供するつもりである。
賛辞
クララオンラインの家本賢太郎氏創設者兼最高経営責任者(CEO)
「CafeXはこれまで見たいかなるソリューションに比べ効率的で使い勝手が良い一連の高度なソリューションを開発してきた。Chimeの能力と使いやすさを中国の顧客とパートナーに提供する最初のプロバイダーになれたことを誇りに思う。このプラットフォームはコラボレーションの方法を大幅に向上させることは間違いない。CafeXとCBAと、この製品をはじめ将来のプロジェクトで長期的かつ有意義な関係を保っていきたい」
CareXのラミムサラム創設者兼CEO
「中国にChimeを導入するためにクララオンラインとCBAのような高い評価を受ける組織と提携できることを極めてうれしく思う。技術的に複雑な中国市場で積み重ねた両社の経験はスムースな展開を実現することに役立つ。この強力な技術が効率的なコラボレーションとチームワークに依存しているあらゆる企業の共感を呼ぶと確信している」
CBAの柴山浩創設者兼CEO
「CafeX、クララオンライン、CBAの提携は、中国で最先端技術のソリューションを提供する強力なチャンネルを生み出す。Chimeの導入は、極めて競争的な市場において効率性を付加し、弾みをつける大きなチャンスを企業に提供する。この提携が拡大し、全ての関係者が大きな成功を収めるのは大変喜ばしい」
参考資料
CafeX Communicationsウェブサイト(https://www.cafex.com/ )
CafeX Chimeビデオ(https://vimeo.com/156538367 )
CafeX Supervisor Assistビデオ(https://vimeo.com/156407383 )
CafeX Brand Video(https://vimeo.com/157608264 )
▽CafeXについて
CafeXは企業がウェブおよびモバイルアプリケーションの中でライブエンゲージメントを向上させることを容易にする。CafeXの受賞歴があるソフトウエアは、ビジネスワークフローのコンテクストの中にリアルタイムコラボレーションをエンベッドし、顧客満足度と職員の生産性を高める。多数のグローバル2000社に信頼されるCafeXソフトウエアはWebRTCとエンタープライズ通信技術を一体化して、既存のIT投資を守りながら顧客のジャーニーを統合しチームワークを加速する。CafeXに関する詳細は、ウェブサイトwww.cafex.com を参照するか、@CafeXComms でフォローを。
▽クララオンライン(Clara Online, Inc.)について
家本賢太郎氏が1997年創設したクララオンラインは、日本、中国、シンガポール、韓国、台湾で、クラウドソリューションとしてのインターネットサービス、ウェブホスティングサービスをはじめクロスボーダービジネスコンサルティングサービスを提供する。同社は、顧客の視点から見る、卓越した長期関係を築く、革新的なサービスを提供し続けることができるために最新テクノロジーを研究、実現することに努力する、との指針を通じて、アジアでナンバーワンのインターネットサービスプラットフォームカンパニーになることを目指している。クララオンラインに関する詳細はウェブサイトhttp://www.clara.ad.jp を参照。
CafeX Communications、CafeX Fusion、Live AssistはCafeX Communications Inc.の商標である。その他の商標はそれぞれ所有者の財産である。
▽問い合わせ先
Sajeel Hussain
Chief Marketing Officer
CafeX Communications
+1-646-351-0054
shussain@cafex.com
John Stafford
Parallel Communications
+1-515-708-1296
jstafford@parallelpr.com
ソース:CafeX
CafeX, CBA and Clara Online to Bring Chime Collaboration to China
PR63701
ORLANDO, Fla., Mar. 8, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Groundbreaking teaming solution turns any browser into a full-function video
collaboration endpoint without downloads; Clara Online selects Chime as its
primary collaboration offering to Chinese businesses
Enterprise Connect - CafeX Communications(R), a leading supplier of mobile and
web engagement solutions, Communication Business Avenue, Inc. (CBA), and Clara
Online, Inc., a leading provider of cloud services, announced a partnership to
bring CafeX's revolutionary Chime browser-based collaboration technology to
China's burgeoning business market. Clara Online will position Chime as its
primary video collaboration offering, as well as provide CafeX's complete
portfolio of advanced customer engagement solutions to its customers.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160225/337466LOGO
Clara Online is recognized throughout Asia as a leader in providing cutting
edge innovative technologies to its customers, and as a premier provider of
cloud services, secure datacenters, and infrastructure. As CafeX's primary
business partner in Asia, CBA will team with Clara Online on marketing, sales,
training, and technical support to help accelerate the adoption of the CafeX
products.
Chime (view Chime video here - https://vimeo.com/156538367 ) is a new business
application that breaks down the barriers often encountered with traditional
video conferencing and collaboration systems. A finalist for this year's Best
of Enterprise Connect, it enables any browser on any platform to be a
full-featured video collaboration endpoint - without browser downloads or heavy
software applications. Chime delivers on the unfulfilled promises of Web
real-time-communication (WebRTC) by seamlessly extending today's video
conferencing systems to every user on every browser. And, Chime delivers cost
savings up to 70% over comparable collaboration systems.
Clara Online will also market CafeX's Live Assist, a cloud- or premise-based
customer engagement platform that unifies customer contact channels to ensure
that agents working with customers have a 360-degree real-time view of the
context of the customer's questions - regardless of how many or which channels
they have used trying to find a resolution. In addition, the company will
address the contact center marketplace with Supervisor Assist, (see Supervisor
Assist video - https://vimeo.com/156407383 ) a compelling agent monitoring tool
that enables live coaching to be done from any location using browser-based
technology. Supervisor Assist brings the one-on-one coaching to a new level
whether agents are located across the room or across the world.
The companies anticipate rolling out the new products to markets throughout
China immediately.
Supporting Quotes
Kentaro Iemoto, founder and chief executive officer, Clara Online, Inc.
"CafeX has created a set of advanced solutions that are far more efficient and
easy to use than anything we have encountered to date. We are very proud to be
the first provider to offer the power and simplicity of Chime to our customers
and partners in China. This platform will certainly help radically improve the
way they collaborate. We are looking forward to a long and fruitful
relationship with CafeX and CBA on this, and future projects."
Rami Musallam, founder and chief executive officer, CafeX
"We are very pleased to partner with such well-respected organizations as Clara
Online and CBA for the launch of Chime into China. Their experience with the
technological intricacies of the Chinese market will help to ensure a smooth
roll-out. We are certain that this the powerful technology will resonate with
every business that relies on efficient collaboration and teamwork."
Hiroshi Shibayama, founder and chief executive officer, CBA
"The partnership between CafeX, Clara Online, and CBA creates a powerful
channel to deliver cutting-edge technology solutions in China. The introduction
of Chime will provide businesses with a tremendous opportunity to add
efficiency and build momentum in a highly competitive marketplace. We are very
excited to see this partnership grow and enhance the success of all parties."
Supporting Resources
-- CafeX Communications website (https://www.cafex.com/ )
-- CafeX Chime video (https://vimeo.com/156538367 )
-- CafeX Supervisor Assist video (https://vimeo.com/156407383 )
-- CafeX Brand Video (https://vimeo.com/157608264 )
About CafeX
CafeX makes it easier for companies to enhance live engagement within web and
mobile applications. CafeX's award-winning software embeds real-time
collaboration within the context of business workflows to increase customer
satisfaction and employee productivity. Trusted by many Global 2000 companies,
CafeX software brings together WebRTC and enterprise communications
technologies to create omnichannel experiences that unify the customer journey
and accelerate teaming while protecting existing IT investments. For more
information about CafeX, please visit http://www.cafex.com or follow
@CafeXComms.
About Clara Online, Inc.
Founded by Kentaro Iemoto in 1997, Clara Online provides internet services as a
cloud solution and web hosting service as well as cross border business
consulting services based in Japan, China, Singapore, South Korea and Taiwan.
The company aims to become Asia's No.1 internet service platform company
through its guiding principles to: always try to see things from the customer's
point of view and hope to build an excellent, long-lasting relationship; and
through striving to research and implement the latest technologies so that it
can continue to provide innovative services. For more information about Clara
Online, please visit http://www.clara.ad.jp.
CafeX Communications, CafeX Fusion, and Live Assist are trademarks of CafeX
Communications, Inc. All other trademarks are the property of their respective
owners.
Contact
Sajeel Hussain
Chief Marketing Officer
CafeX Communications
+1-646-351-0054
shussain@cafex.com
John Stafford
Parallel Communications
+1-515-708-1296
jstafford@parallelpr.com
SOURCE: CafeX
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