2016年3月4日

ヒルトン・ワールドワイド

ヒルトン・ワールドワイドとANAのコラボレーション第2弾を発表

ヒルトン・ワールドワイドとANAのコラボレーション第2弾を発表

AsiaNet 63583

~ヒルトン・ワールドワイドのホスピタリティをANA空港ラウンジと北米線機内サービスで展開~

【2016年3月4日、東京および米国バージニア州マクリーン】-本日、ヒルトン・ワールドワイドは、日本最大の航空会社ANAとのパートナーシップ第2弾として、日本のANA空港ラウンジやANA東京=北米路線の機内サービスでの新たなコラボレーションサービスを開始することを発表しました。

ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160226/338120LOGO

世界97ヵ国で12のホテルブランドを展開しているヒルトン・ワールドワイドと、SKYTRAXランキング世界最高評価「5スター」を3年連続で獲得している日本唯一の航空会社であるANAは、2015年から2017年まで三段階にわたるコラボレーションを実施しています。第1弾は2015年6月~8月、ヒルトン・ワールドワイドの旗艦ブランド「ヒルトン・ホテルズ&リゾーツ」とANAがコラボレーションし、ANA空港ラウンジおよびANA東京=ホノルル線機内にて各種サービスを提供、お客様より大変ご好評をいただきました。

第2弾となる今回は、ヒルトン・ワールドワイドのスマート・ラグジュアリー・ホテルブランド「コンラッド・ホテルズ&リゾーツ」とANAがコラボレーションし、2016年11月までの間、ANA空港ラウンジやANA北米路線の機内にて新たなサービスを提供いたします。

(1)ANA SUITE LOUNGEサービス:
羽田・成田空港の国際線ANA SUITE LOUNGEにて、コンラッド東京のレストラン、中国料理「チャイナブルー」の料理長が特別監修したラウンジメニューをご用意いたします。2007年から「ミシュランガイド東京」で6年連続1つ星を受賞した、クリエイティブで洗練された広東料理を斬新なプレゼンテーションでお届けいたします。

提供期間:2015年12月~2016年2月、および2016年9月~11月
提供場所:羽田・成田空港 国際線ANA SUITE LOUNGE
提供内容:コースメニュー(羽田空港 DINING h)、ビュッフェメニュー(成田空港)
*提供時間は場所により異なります。詳しくはANA SKY WEBをご覧ください。

(2)ANA機内サービス:
ANA北米路線のビジネスクラスを利用されるお客様を対象に、マンハッタン南端部・バッテリーパークの中心に位置し、ハドソン川の素晴らしい眺望と洗練されたサービスでビジネスとプライベートをシームレスに愉しむスマート・ラグジュアリー・トラベラーに人気の「コンラッド・ニューヨーク」内ダイニング「アトリオ」のエクゼクティブシェフが特別監修したコースメニューをご提供いたします。

提供期間:2016年3月~5月、および2016年6月~8月
提供路線:羽田・成田発北米行き昼間便 (2016年3月~5月)
ニューヨーク発成田便    (2016年6月~8月)
提供内容:コースメニュー、オリジナルカクテル

また、2016年3月~11月には、ニューヨークの魅力を紹介する特別番組を国際線機内で上映いたします。

以 上

ヒルトン Hオナーズと ANA でマイルが3倍に。
2016年2月1日から5月31日までの期間中、日本・ニューヨーク・オーストラリアのヒルトンブランドのホテルにご宿泊いただいたヒルトンHオナーズおよびANAマイレージクラブの会員様には、通常の3倍のマイルを進呈。上記以外のホテルにご宿泊いただいた方にも2倍のマイルをプレゼントします。
詳細はこちらをご覧ください。www.ana.co.jp/amc/news/cpn_partner/2015_4/hilton/

ヒルトン・ワールドワイドについて
ヒルトン・ワールドワイドは、世界100ヵ国に4,600軒以上(758,000室以上)のホテルとタイムシェア・プロパティを展開しているホスピタリティ業界のグローバルリーダーです。96年にわたって世界中のゲストに特別な体験を提供してきたヒルトン・ワールドワイドは、13のグローバル・ブランド・ポートフォリオ(ヒルトン・ホテルズ&リゾーツ、ウォルドーフ・アストリア・ホテルズ&リゾーツ、コンラッド・ホテルズ&リゾーツ、キャノピーbyヒルトン、キュリオ・コレクションbyヒルトン、ダブルツリーbyヒルトン、エンバシー・スイーツbyヒルトン、ヒルトン・ガーデン・イン、ハンプトンbyヒルトン、トゥルーbyヒルトン、ホームウッド・スイーツbyヒルトン、ホーム2 スイーツbyヒルトンおよびヒルトン・グランド・バケーションズ)を有しています。(日本では、コンラッド・ホテルズ&リゾーツ、ヒルトン・ホテルズ&リゾーツ、ダブルツリーbyヒルトンの3ブランド・12軒のホテルを展開。)また受賞歴を誇るゲスト・ロイヤルティ・プログラム「ヒルトンHオナーズ(Hilton HHonors(R))」を運営しており、ヒルトンの公認予約チャネル経由で直接予約したHオナーズ会員は、Wi-Fi無料や、ヒルトンHオナーズ・アプリ(Hilton HHonors app)を通してのみ利用できる様々なデジタルアメニティ(デジタル・チェックイン、ルーム・セレクト、デジタル・キー)などをご利用いただけます。
最新の情報はこちらをご覧ください。http://news.hiltonworldwide.com/ www.facebook.com/hiltonworldwide, www.twitter.com/hiltonworldwide, www.youtube.com/hiltonworldwide, www.flickr.com/hiltonworldwide, www.linkedin.com/company/hilton-worldwide

コンラッド・ホテルズ&リゾーツについて
ヒルトン・ワールドワイドの1ブランドとして世界5大陸に23のホテルを展開しているコンラッド・ホテルズ&リゾーツは、ビジネスと日々の生活と人生の歓びをシームレスに謳歌する次世代型スマート・ラグジュアリー・トラベラー向けのデスティネーションです。「その街と出逢うこと(Stay Inspired)」をテーマに一歩進んだ旅のスタイルを提案しているコンラッドでは、1時間、3時間、5時間でその街と出逢える旅のプランをコンシェルジュ・プラットフォーム「コンラッド1/3/5(Conrad 1/3/5)」として提供しています。「コンラッド1/3/5」は、ウェブサイト(www.stayinspired.com)またはモバイルアプリ「コンラッド・コンシェルジュ(Conrad Concierge)」からご利用いただけます。コンラッドのご予約はこちらから。www.conradhotels.com 
更に詳しい情報についてはこちらをご覧ください。news.conradhotels.com, www.facebook.com/conradhotels, www.instagram.com/conradhotels, www.twitter.com/conradhotels.

コンラッド東京について
銀座からほど近い汐留に位置し、浜離宮恩賜庭園、レインボーブリッジ、東京湾のパノラマビューを見渡す、和のモダンデザインがコンセプトのコンラッド東京。スタンダードルームでも都内最大級の48㎡を誇る広々とした290の客室、活気溢れる4つのレストランとバー&ラウンジ、最新鋭の設備を備える大・中・小の宴会施設、スパ、プール、フィットネスが備わった、1400㎡の面積を有する「水月スパ&フィットネス」などの充実した施設を用意しています。『ミシュランガイド東京』をはじめ、『コンデナスト・トラベラー“ゴールド・リスト”』や、『トリップ・アドバイザー“トップ25ホテルズ”』など国内外で常にトップの評価を獲得し続けています。コンラッド東京に関する詳細はwww.ConradTokyo.co.jpをご覧ください。また、フェイスブックwww.facebook.com/conradtokyoやツイッターwww.twitter.com/conradtokyo でも情報を配信しています。

コンラッド・ニューヨークについて
マンハッタン南端部、バッテリーパークシティの中心に位置するコンラッド・ニューヨークは、463の客室全室がスイートのコンテンポラリーでラグジュアリーなホテル。ハドソン・リバー・パークに隣接し、ハドソン川の素晴らしい眺めをお楽しみいただけるほか、トライベッカやソーホーなどニューヨークでも指折りの人気観光名所へのアクセスも抜群です。客室は平均450スクエアフィートと広く、フラットテレビや個別温度調整、比類ないアメニティで新しいラグジュアリーをご提案します。地上16階には季節営業のルーフトップバーからは、ニューヨークハーバーやマンハッタンの景色が楽しめます。6,200スクエアフットのボールルームを含む、30,000スクエアフィートを超える会議スペースでは、Union Square Events(USE)がケータリングを提供します。U.S. Green Building Council (USGBC)が設立し、Green Building Certification Institution (USGBI)が検証する名誉あるLEED Gold for New Construction Certificationを受賞。これは審査方法が最新化されて初めての受賞となります。
コンラッド・ニューヨークのソーシャルメディアページはこちらから。 @ConradNewYork.


報道関係者からのお問い合わせ先: ヒルトン・ワールドワイド, コーポレート・コミュニケーションズ担当, 森下真千子, TEL: 080-4436-2836 / FAX: 03-6864-4398, E-mail: Machiko.Morishita@hilton.com, ANA広報部 TEL:03-6735-1111


(日本語リリース:クライアント提供)



Hilton Worldwide and ANA Redefine Culinary Experiences in Airport Lounges and Inflight

PR63583

TOKYO and MCLEAN, Virginia, Mar. 4, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

           — Ground-breaking collaboration celebrates 25 years
            of ANA’s non-stop service between New York and Tokyo

   Hilton Worldwide (http://www.hiltonworldwide.com/) (NYSE: HLT) today
announced the next phase in its collaboration with Japan’s largest airline,
ANA. The two global companies will introduce new culinary offerings from the
executive chefs at Conrad Tokyo and Conrad New York, which are available
in-flight between Tokyo and the United States, as well as in ANA Suite Lounges
at Tokyo’s Haneda (HND) and Narita (NRT) Airports beginning March 1. The
partnership honors the 25th anniversary of ANA’s first direct flight from Tokyo
to New York and celebrates both cities’ vibrant culture with a curated playlist
and an in-flight destination video.

   Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20160226/338120LOGO

   "Hilton Worldwide prides itself on providing exceptional hospitality
experiences. Through this unique collaboration with ANA, we are able to touch
every aspect of our guests’ journey with enriching, memorable experiences,"
said Mark Liversidge, vice president, Marketing, Asia Pacific, Hilton
Worldwide. "The Conrad brand was the natural choice for Phase Two of the
partnership, and our hope is that this collaboration continues to inspire
guests with the diverse culinary and cultural experiences from New York City
and Tokyo."

   Tokyo to U.S. In-Flight Offerings
   From March 1 to May 31, 2016, business class passengers on ANA flights
between Tokyo and the United States will enjoy meals created by Chef Antonio
Cardoso, executive chef of Atrio, Conrad New York’s Mediterranean-inspired wine
bar and signature restaurant. The new in-flight menu features a variety of
satisfying dishes, including Moroccan rubbed swordfish grill with farro salad,
red pepper conserva and young corn and red wine braised short rib. For
desserts, chocolate panacotta with sweet blueberry compote and ricotta cheese
cake with meyer lemon curd will be served. The menu will be updated on a
seasonal basis, and is available on ANA flights departing from Narita Airport
to all U.S. destinations excluding red eye and Honolulu flights.

   Additionally, Chef Cardoso created a specialty cocktail inspired by New York
City that incorporates ANA’s signature kabosu lime juice. The Conrad Gin Rickey
cocktail will be offered to Business Class ANA passengers traveling from Narita
Airport to the U.S. between March 1 and May 31, 2016.

   New York to Tokyo In-Flight Offerings
   A three-course seasonal menu created by Chef Cardoso will also be offered on
ANA business class flights departing from New York’s John F. Kennedy (JFK)
International Airport to Narita Airport between June 1 and August 31, 2016.
Menu highlights include roasted branzino filet served with ratatouille
vegetables and tomato saffron sauce, rosemary and herb-crusted beef tenderloin
served with gratin of potatoes and seasonal vegetables, yuzu panacotta and dark
chocolate mousse cake.

   Chef Cardoso’s specialty cocktail will also be served on ANA business class
flights departing from New York’s John F. Kennedy (JFK) International Airport
to Narita Airport between June 1 and August 31, 2016.

   ANA Suite Lounge Offerings
   First class and ANA Diamond Service passengers traveling through the ANA
Suite Lounges at Haneda and Narita Airports this year will be offered a special
menu designed by Chef Albert Tse, executive chef of China Blue at Conrad Tokyo.
The seasonally-inspired Chinese menu will be offered from September 1 to
November 30, 2016.

   "Marking the 25th anniversary of our Tokyo-New York route with this very
special food and beverage collaboration is a great way to honor the legacy of
ANA while demonstrating our continued commitment to providing unparalleled
inflight experiences," said Hideki Kunugi, senior vice president of ANA, The
Americas. "We are honored to count Conrad Hotels & Resorts and Hilton Worldwide
among the cadre of innovative brands we have partnered with to bring greater
service to our customers."

   Through November 30, 2016, passengers onboard any ANA international flight
can watch a destination documentary about New York City, providing further
inspiration during their journey. Conrad New York also curated a jazz playlist
to be enjoyed as the in-flight entertainment with the menu this spring. ANA is
the first Japanese airline to offer a fully-flat, staggered seat configuration
in its business class service, providing passengers direct access to the aisle
and 50 percent more space than conventional layouts. ANA currently offers twice
daily direct flights between Tokyo and New York, as well as nine other North
American cities.

   Guests can continue their journey after touch down with Conrad’s Stay
Inspired program, which offers a customized collection of 1, 3 and 5 hour
experiences designed to help guests discover a destination through the lens of
food, shopping, culture and more. The program is available at participating
Conrad Hotels & Resorts’ properties, on the Conrad Concierge (
http://conradhotels3.hilton.com/en/explore/exclusively/iphoneapp.html?WT.mc_id=zMKWASN0AA1CI2REP3FriendlyURL4CIConnections&stop_mobi=yes
) mobile app and at StayInspired.com
(http://conradhotels3.hilton.com/rs/stay-inspired/) .

   To book a flight and experience the new menu offered in ANA’s business class
service, please visit: anaskyweb.com (http://www.ana.co.jp/asw/wws/us/e/) . For
room bookings at Conrad New York and Conrad Tokyo, please visit:
Conradhotels.hilton.com ( http://conradhotels3.hilton.com/en/hotels/index.html
) .

   From February 1 to May 31, 2016, Hilton Honors and ANA Mileage Club Members
can earn 3X ANA Mileage Club Miles with a stay at any participating Hilton
hotel in Japan, Australia and New York, with double miles earned elsewhere. For
more details, please visit: HHonors.com/3XAMCMilesEN .

   About Hilton Worldwide
   Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is a leading global hospitality company,
comprised of more than 4,600 managed, franchised, owned and leased hotels and
timeshare properties with more than 758,000 rooms in 100 countries and
territories. For 96 years, Hilton Worldwide has been dedicated to continuing
its tradition of providing exceptional guest experiences. The company’s
portfolio of 13 world-class global brands includes Hilton Hotels & Resorts,
Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton,
Curio – A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton,
Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton,
Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. The company also manages an
award-winning customer loyalty program, Hilton HHonors(R). Hilton HHonors
members who book directly through preferred Hilton channels have access to
benefits including free standard Wi-Fi, as well as digital amenities that are
available exclusively through the industry-leading Hilton HHonors app, where
HHonors members can check-in, choose their room, and access their room using a
Digital Key. Visit: news.hiltonworldwide.com (http://news.hiltonworldwide.com/)
for more information and connect with Hilton Worldwide on Facebook
(https://www.facebook.com/hiltonworldwide) , Twitter
(https://twitter.com/hiltonworldwide) , YouTube
(https://www.youtube.com/user/hiltonworldwide) , Flickr
(https://www.flickr.com/photos/hiltonworldwide) , LinkedIn
(https://www.linkedin.com/company/hilton-worldwide) and Instagram
(https://www.instagram.com/hiltonworldwide/) .

   About Conrad Hotels & Resorts
   Conrad Hotels & Resorts (http://conradhotels3.hilton.com/en/index.html) is
the destination for the new generation of smart luxury travelers for whom life,
business and pleasure seamlessly intersect.  Conrad offers its guests an
innovative way to Stay Inspired through a curated collections of 1/ 3/ or 5
hour experiences, available through www.stayinspired.com
(http://conradhotels3.hilton.com/rs/stay-inspired/) or through the intuitive
Conrad Concierge (
http://conradhotels3.hilton.com/en/explore/exclusively/iphoneapp.html?WT.mc_id=zJSWAAA0US1CI2REP4Concierge7GW841639l&stop_mobi=yes
) mobile app. Consisting of 23 properties across five continents, Conrad is
part of Hilton Worldwide, a leading global hospitality company. Connect with
Conrad by booking at www.conradhotels.com (
http://conradhotels3.hilton.com/en/index.html ) . Learn more about the brand by
visiting: news.conradhotels.com (http://news.conradhotels.com/) or following us
on Facebook (https://www.facebook.com/conradhotels) , Instagram
(https://www.instagram.com/conradhotels/) , and Twitter
(https://twitter.com/conradhotels ) (@conradhotels) .

   About Conrad Tokyo
   Conrad Tokyo is a luxurious modern icon with breathtaking bay views just
minutes from the shopping and entertainment centers of Ginza and Roppongi.
Awarded the highest level of comfort for hotels in Tokyo in the Michelin Guide
for nine consecutive years, Conrad Tokyo is the perfect choice for business and
leisure travelers seeking a contemporary sanctuary in the heart of Tokyo. For
further information, please visit: www.ConradTokyo.co.jp
(http://www.conradtokyo.co.jp/) and connect with Conrad Tokyo at
www.facebook.com/hiltonworldwide (https://www.facebook.com/hiltonworldwide) ,
and www.twitter.com/conradtokyo (https://twitter.com/conradtokyo) .

   About Conrad New York
   Located in the heart of lower Manhattan’s Battery Park City, Conrad New York
is a contemporary luxury hotel which was recently awarded with prestigious LEED
Gold for New Construction Certification established by the U.S. Green Building
Council (USGBC) and verified by the Green Building Certification Institution
(USGBI). Conrad New York is the first LEED Gold New Construction renovation
project certified under the latest rating system in New York. With magnificent
views of the Hudson River, this exceptional 463 all-suite hotel is adjacent to
Hudson River Park, and in close proximity to many of the city’s important and
historic landmarks and prominent neighborhoods, including TriBeCa and SoHo.
Conrad New York offers a new standard of luxury, featuring spacious guestrooms
that average over 450 square feet, each outfitted with integrated technology,
flat-screen televisions and individual climate control, as well other
unparalleled in-room amenities. Sixteen stories above street level, the hotel’s
seasonal "green roof" features a striking rooftop bar with endless views of the
New York Harbor and Manhattan. The hotel boasts over 30,000 square feet of
adaptable meeting space, including the 6,200 square-foot Gallery Ballroom;
Union Square Events (USE) is the exclusive caterer. Follow Conrad New York on
social media pages: @ConradNewYork.

   About ANA
   All Nippon Airways (ANA) is the largest airline in Japan by revenues and
passenger numbers. Founded in 1952, ANA flies today on 81 international routes
and 112 domestic routes. The ANA group has 35,000 employees and a fleet of
about 240 aircraft. In FY2014, it carried 50.4 million passengers and generated
revenues of 1.71 trillion Japanese yen. ANA offers trans-Pacific connections
between Asia through the gateway of Japan and 10 North American destinations
namely; New York, Washington D.C, Chicago, Los Angeles, San Francisco, San
Jose, Seattle, Houston, Vancouver, and Honolulu. ANA has been a member of Star
Alliance since 1999 and has joint-ventures with United Airlines on
trans-Pacific and Asia routes and with Lufthansa, Swiss International Airlines
and Austrian Airlines on Japan-Europe routes. Its Frequent Flyer Program, ANA
Mileage Club, has more than 26 million members. ANA was voted Airline of the
Year for 2013 by Air Transport World Magazine, and in 2015 was awarded five
stars for the third consecutive year by the world’s leading Airline and Airport
review site, SKYTRAX. ANA is the launch customer and biggest operator of the
Boeing 787 Dreamliner. For more information: www.anaskyweb.com
(http://www.ana.co.jp/asw/wws/us/e/) .   

    SOURCE: Hilton Worldwide

   CONTACT: Audrey Wong
            Hilton Worldwide – Asia Pacific
            +65-6833-9763
            audrey.wong@hilton.com;

            ANA Corporate Communications (Japan)
            +81-3-6735 1111;

            ANA Public Relations (US)
            Nao Gunji
            n.gunji@fly-ana.com; Or,
            Alex Herron, alex.herron@hkstrategies.com