2016年3月4日

アウディ

アウディのシュタートラーCEOが2016年度も成長目指すと言明

アウディのシュタートラーCEOが2016年度も成長目指すと言明

AsiaNet 63667 (0288)

【インゴルシュタット(ドイツ)2016年3月3日PR Newswire=共同通信JBN】
*2015会計年度の総売上高は580億ユーロ、営業利益は48億ユーロ以上にのぼり、販売利益率は8.3%だった

*特別項目調整前の営業利益は51億ユーロ、営業利益率は8.8%

*アウディのルパート・シュタートラー最高経営責任者(CEO)は「今年は30億ユーロ以上を投資し電動化、デジタル化で前進する」と指摘した

アウディ・グループは2016年、20台以上の新車や新型モデルを投入し成長を継続する計画である。インゴルシュタットに本社を置くアウディは、2015年に大きな挑戦に直面しながらも成功を収め、販売台数の新記録を更新、世界中で2014年に比べて3.6%増となる180万3246台を販売した。大きな需要の結果、アウディは売上高でも584億ユーロという新記録を達成した。営業利益は48億ユーロとなり、特別項目調整前の営業利益51億ユーロは過去最大だった。新型Audi A4のような重要モデルの世界発売前の営業利益率は、厳しい条件下でも8.3%にのぼり、8%から10%という戦略目標範囲内に収まった。特別項目調整前の営業利益率は8.8%だった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160303/340070
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160303/340071

アウディは2016年も高速の生産イニシアチブを維持する。新型Audi Q2を例に取ると、アウディは新市場セグメントの征服を意図しており、Qファミリーのサクセスストーリーを続ける。アウディは同時に、電動化とデジタル化のかなめとなる分野を開発しており、2016年は30億ユーロ以上の投資を計画している。メキシコには全く新しいウルトラモダンな自動車工場がオープンする。さらにドイツでは将来の戦略的分野における専門家1200人以上を募集する。

AUDI AGの役員会会長を務めるルパート・シュタートラー氏はインゴルシュタット本社で行った定例記者会見で「挑戦の年を成功裏にマスターした。当社は2016年だけで30億ユーロ以上を明日のモビリティーのために投資し、当社製品の電動化、デジタル化を前進させるつもりだ」と語った。

AUDI AGの2015年販売台数は新記録だった。世界全体で180万3246台となり2014年の174万1129台を3.6%上回った。

主として高い需要のおかげで、アウディ・グループは売上高でも新記録を達成した。2014年の537億8700万ユーロに比べ、8.6%増の584億2000万ユーロとなった。

国際的製造構造の拡大、新型モデル、技術に関する支出にもかかわらず、営業利益は過去最大だった。アウディ・グループは2015年、特別項目調整後48億3600万ユーロの営業利益を達成した。特別項目による調整済みの営業利益は51億3400万ユーロとなり、前年度と同じレベルになった(2014年は51億5000万ユーロ)。これによって営業利益率は8.8%(2014年9.6%)となる。また特別項目による調整後の営業利益率は8.3%となり、この数字は8-10%の戦略目標範囲内だった。

特別項目は主として6気筒TDIエンジンのディーゼル問題にかかわるものだった。これらには技術問題、法的リスク、営業活動に関する財務支出が含まれる。シュタートラーCEOはこの問題で「この事態は遺憾だった。われわれは完全な透明性を確保し適正に処理していくことを約束する」と述べた。Volkswagen AGとの有効な契約のおかげで、4気筒TDIエンジンはアウディ・グループの収益に直接影響を及ぼさなかった。

アウディ・グループは2016年、外的条件が安定すると見て世界的な成長継続を計画しており、顧客への納車台数は緩やかな増加になると予測している。量的成長とともに、現在進んでいるコスト最適化のプロセスは同グループの財務諸表にプラスに影響するにちがいない。新技術の開発、製品種類のリニューアルや拡大など未来に向けた高い先行支出は、初めは収益にマイナスに影響する。計画される製品数の増加、市場での発売、製造ネットワーク拡大も同様の影響を及ぼす。それにもかかわらず、アウディ・グループは、2016年度も8-10%という戦略目標範囲内の営業利益率達成を目指している。

▽問い合わせ先
Corporate Communications
Julio Schuback, Press Spokesman Finance and Organization
Telephone: +49-841-89-38455
E-mail: julio.schuback@audi.de
http://www.audi-mediacenter.com

ソース:Audi AG


Audi CEO Stadler: "We Plan to Continue Our Growth in 2016"

PR63667

INGOLSTADT, Germany, March 3 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/–

    – Financial year 2015: revenue of EUR58 billion, operating profit of more
than EUR4.8 billion, operating return on sales of 8.3 percent
     – Before special items: operating profit of EUR5.1 billion and operating
return on sales of 8.8 percent
     – Audi CEO Rupert Stadler: "This year, we will invest more than EUR3
billion and push forward with electrification and digitization"

    The Audi Group plans to launch more than 20 new or revised models and to
continue its growth in 2016. Despite major challenges, the Ingolstadt-based
company performed successfully last year and set a new record for unit sales:
Worldwide deliveries increased compared with 2014 by 3.6 percent to 1,803,246
automobiles. As a result of the strong demand, the company achieved a new
record also for revenue, posting a figure of EUR58.4 billion. Operating profit
amounted to EUR4.8 billion and operating profit before special items of EUR5.1
billion was at the high level of the previous year. Before the worldwide
rollout of important models like the new Audi A4, the operating return on sales
amounted to 8.3 percent despite the challenging conditions, and was thus within
the strategic target corridor of eight to ten percent; before special items it
was 8.8 percent.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160303/340070 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160303/340071 )

    This year, Audi will maintain the high speed of its product initiative.
With the new Audi Q2 for example, the company intends to conquer a new market
segment and continue the success story of the Q family. At the same time, Audi
is developing the key areas of electrification and digitization. Investment of
more than EUR3 billion is planned in 2016. In Mexico, a completely new and
ultramodern automobile plant will be opened. In addition, more than 1,200
experts in strategic areas for the future are to be recruited in Germany.

    During the Annual Press Conference held at the company’s headquarters in
Ingolstadt, Rupert Stadler, Chairman of the Board of Management of AUDI AG,
stated, "We successfully mastered a year of challenges. We will now invest in
2016 alone more than EUR3 billion for the mobility of tomorrow, and we will
push forward with the electrification and digitization of our products."

    AUDI AG achieved record unit sales in 2015: worldwide deliveries increased
to 1,803,246 automobiles (2014: 1,741,129), representing growth of 3.6 percent
compared with 2014.

    Primarily due to the high level of demand, the Audi Group set a new record
also for revenue: Compared with 2014, revenue grew by 8.6 percent to EUR58,420
million (2014: EUR53,787 million).

    Despite high expenditure for the expansion of the international production
structure and for new models and technologies, operating profit was at the high
prior-year level. In 2015, the Audi Group achieved an operating profit after
special items of EUR4,836 million. Adjusted for special items, operating profit
amounted to EUR5,134 million, and was thus at the prior-year level (2014:
EUR5,150 million). This represents an operating return on sales of 8.8 percent
(2014: 9.6 percent). Also after special items, the operating return on sales of
8.3 percent was within the strategic target corridor of eight to ten percent.

    The special items are mainly related to the diesel issue with the
six-cylinder TDI engines. They include financial expenses for technical
measures, legal risks and sales activities. CEO Stadler stated at the event:
"We regret what happened. We will ensure full transparency and assure you that
we will put things right." Due to a valid agreement with Volkswagen AG, the
affected four-cylinder TDI engines have no direct impact on the profitability
of the Audi Group.

    In 2016, the Audi Group plans to continue its worldwide growth and –
assuming stable external conditions – anticipates a moderate increase in the
number of cars delivered to customers. Along with the volume growth, ongoing
process and cost optimizations should have a positive impact on the company’s
financial metrics. High advance expenditure for the future – such as for
pioneering technologies and the renewal and expansion of the product range –
will at first affect earnings negatively. The high number of planned product
ramp-ups and market launches and the expansion of the production network will
have the same effect. Nonetheless, the Audi Group aims to achieve an operating
return on sales within the strategic target corridor of eight to ten percent
also in financial year 2016.

     Corporate Communications, Julio Schuback, Press Spokesman Finance and
Organization, Telephone: +49-841-89-38455, E-mail: julio.schuback@audi.de,
http://www.audi-mediacenter.com

SOURCE: Audi AG