2016年3月3日

Nexen Tire

Nexen Tireが提携先向けに初の総合マーケティング・キャンペーンPurple Summitを開始

Nexen Tireが提携先向けに初の総合マーケティング・キャンペーンPurple Summitを開始

AsiaNet 63651(0283)

【ソウル(韓国)2016年3月2日PR Newswire=共同通信JBN】
*Nexen Tireが初の総合マーケティング・キャンペーンPurple Summitを導入、提携先とのとの強固な関係を促進

*最初のキャンペーン・イベント2016 Purple Summit, Manchesterは、Nexen Tireの提携先にさまざまなプログラムを通じて有意義や体験を提供

世界的な大手タイヤメーカーのNexen Tireは、世界的なマーケティング活動を拡大し、提携先との関係を強化するための取り組みの一環として、総合マーケティング・キャンペーンPurple Summitを開始すると発表した。

Photo – http://photos.prnasia.com/prnh/20160302/8521601380
(キャプション:Nexen Tireが提携先向けに初の総合マーケティング・キャンペーンPurple Summitを開始)

Nexen Tireは、同社の新しい最高経営責任者(CEO)にトラビス・カン(Travis Kang)氏が任命されたことを契機として、事業提携を強化するためのNexen Tireの継続的な取り組みの新しいシンボルとなる「Purple Summit」キャンペーンの開始を通じ、世界的なマーケティング活動を加速する計画である。Nexen Tireは今年からPurple Summitの名称で提携先のための今後のイベントを主催する。新たに導入されるPurple Summitのキャンペーンは、さまざまなプログラムや活動を通じて国内外の取引関係を強化するとともに、Nexen Tireの将来構想を提携先と共有し、提携するという彼らの選択を再確認しようとしている。

「2016 Purple Summit, Manchester」のタイトルを付けられた最初のPurple Summitのキャンペーンは、英国のマンチェスターで3月4日から6日まで開催される。キャンペーンの期間中、70人以上の参加者は祝宴会、Nexen Conference、Nexen Booth Tour、エティハド・スタジアムでのサッカー試合観戦など多くのプログラムを通じ、Nexen Tireについて十分に理解するための機会を持つ。

Nexen Tireは特に3月5日のNexen Conferenceの間、同社や同社の新製品ライン、世界的なマーケティング活動、ならびにマンチェスターシティFCとの提携成功(オフィシャル・スポンサーシップ・パートナー)について紹介する機会を持つ。続いて、全ての提携先はエティハド・スタジアムに設置されたNexen Boothを見学する。同スタジアムでは、地元のマンチェスターシティ・ファンにNexen Tireについてもっと知ってもらうためにタイヤ・チャレンジ・イベントや宣伝用資料の展示が行われる。その後、参加者は全員、マンチェスターシティFCのホームゲームの1つを全面的にサポートするNexen Tireのスポンサーシップ権であるスポンサー・マッチ・デー・イベントの一環として開催されるマンチェスターシティFCとアストンビラFCのサッカー試合を楽しむことができる。

Nexen Tireは「Nexen Tireは世界中の提携先と確固たる関係を確立するため、英国のマンチェスターで2016年3月からPurple Summitを開始した。このプログラムを通じ、Nexen Tireは世界中の提携先ならびに顧客に長期にわたって深く関与し続ける」と言明した。

詳細に関しては、2016 Purple Summit, ManchesterのビデオクリップがNexen Tireの公式Facebookページ(www.facebook.com/nexentire.global )で入手可能。

この間、Nexen Tireは世界中でそのプレゼンスを強化してきた。2015年10月、同社はチェコで新しいタイヤ製造工場の建設を開始した。同工場は環境に優しい技術とともに最先端の自動化システムを備える。商業運転は2018年に開始する計画である。

▽Nexen Tireについて
Nexen Tireは1942年に創立された世界的なタイヤメーカーで、韓国の慶尚南道梁山とソウルに本社がある。世界で最も急速に成長しているタイヤ製造業者の1つであるNexen Tireは、世界の141カ国にある491のディーラーと連携し(2015年7月現在)、3つの製造工場―韓国に2カ所(梁山と昌寧)、中国に1カ所(青島)―を保有している。2018年にチェコのジャテツの工場が操業を開始する。Nexen Tireは、先端技術と優れた設計により、乗用車やスポーツタイプ多目的車(SUV)、小型トラック向けのタイヤを生産している。同社は、先端技術を駆使したUHP(ウルトラ・ハイ・パフォーマンス)タイヤの生産にも力を入れている。Nexen Tireは世界各国の大手自動車メーカーに新車装着タイヤを供給している。同社は2014年、世界のタイヤメーカーの中で初めて世界トップ4のデザイン賞全てを獲得するグランドスラムを達成した。詳しい情報はhttp://www.nexentire.com を参照。

ソース:Nexen Tire


Nexen Tire to Launch its First Integrated Marketing Campaign, ‘Purple Summit’ for Business Partners

PR63651

SEOUL, South Korea, Mar. 2, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

– Nexen Tire introduces its first integrated marketing campaign, ‘Purple
Summit’ to foster strong relationships with business partners

– The initial campaign event, ‘2016 Purple Summit, Manchester’, will offer
meaningful experiences through various programs for Nexen Tire business
partners

Nexen Tire, a leading global tire manufacturer, announced that the company will
launch ‘Purple Summit’, an integrated marketing campaign, as part of its
efforts to expand global marketing activities and strengthen relationships with
business partners.

Photo – http://photos.prnasia.com/prnh/20160302/8521601380

Along with the momentum garnered from Travis Kang’s appointment as its new CEO,
Nexen Tire plans to accelerate its global marketing activities through the
launch of the ‘Purple Summit’ campaign, a new symbol of Nexen Tire’s continued
efforts to enhance business partnerships. Starting this year, Nexen Tire will
host upcoming events for its business partners under the name of ‘Purple
Summit’. The newly introduced ‘Purple Summit’ campaign looks to enhance
business relationships at home and abroad through various programs and
activities while also sharing Nexen Tire’s future visions with business
partners, reaffirming their choice to work together.

The first ‘Purple Summit’ campaign, entitled ‘2016 Purple Summit, Manchester,’
will be held from March 4th to 6th in Manchester, England. During the campaign,
more than 70 participants will have opportunities to gain a full understanding
of Nexen Tire through numerous programs including a gala dinner, the Nexen
Conference, the Nexen Booth Tour and enjoying a football match at Etihad
Stadium.

In particular, Nexen Tire will have a chance to introduce itself, its new
product lines and global marketing activities, as well as its successful
partnership with Manchester City FC, an official sponsorship partner, during
the Nexen Conference on March 5th. All of the business partners will then take
a tour of the Nexen Booth installed at Etihad Stadium where tire-challenge
events and promotional materials will be exhibited to the local Manchester fans
helping them to get to know more about Nexen Tire. Later, all attendees will
get to enjoy the soccer match between Manchester City FC and Aston Villa FC
held as part of a sponsor match day event, a sponsorship right of Nexen Tire to
fully support one of the home games of Manchester City FC.

"Nexen Tire has initiated the ‘Purple Summit’ for its worldwide business
partners to establish solid relationships starting in March 2016 in Manchester,
England. Through the program, Nexen Tire will continue to make a long-lasting
commitment to its partners, as well as to its customers all around the world,"
said Nexen Tire.

For more details, a video clip of ‘2016 Purple Summit, Manchester’ is available
at the official Facebook page of Nexen Tire (www.facebook.com/nexentire.global).

Meanwhile, Nexen Tire has been strengthening its presence worldwide. In October
2015, the company started the construction of a new tire manufacturing plant in
the Czech Republic, which will feature the most advanced automation systems
along with environmentally friendly technologies. Commercial operation is
planned to commence in 2018.

About Nexen Tire

Nexen Tire, established in 1942, is a global tire manufacturer headquartered in
Yangsan, South Gyeongsang Province, and in Seoul, South Korea. Nexen Tire, one
of the world’s fastest growing tire manufacturers, works with 491 dealers based
in 141 countries around the world (as of July 2015) and owns three
manufacturing plants – two in Korea (Yangsan and Changnyeong) and one in
Qingdao, China. Another plant in Zatec, Czech Republic will be operational by
2018. Nexen Tire produces tires for passenger cars, SUVs, and light trucks with
advanced technology and excellence in design. The company also focuses on
producing UHP tires, which are based on advanced technologies. Nexen Tire
supplies OE tires to global car makers in various countries around the world.
In 2014, the company achieved a grand slam of the world’s top 4 design awards
for the first time amongst the various tire makers in the world. For more
information, please visit http://www.nexentire.com.

SOURCE  Nexen Tire