2016年3月3日

Mahindra Comviva

Mahindra ComvivaがCSP向けのマネタイゼーション・プラットフォームIRISを立ち上げ

Mahindra ComvivaがCSP向けのマネタイゼーション・プラットフォームIRISを立ち上げ

AsiaNet 63644(0277)

【ニューデリー2016年3月2日PR Newswire=共同通信JBN】
*IRISはリテーラーおよびサブスクライバーにシームレスなリチャージ体験を提供

モビリティー・ソリューションで世界をリードするMahindra Comvivaは2日、CSP向けのマネタイゼーション・プラットフォームであるRevenue Plusスイートに新しくIRISを追加すると発表した。このIncremental Revenues through Incremental Sales(IRIS)は、リテーラーとサブスクライバーの双方に合同・共通のリチャージ体験を提供することによって、双方のリチャージ・プロセスを統合する。サブスクライバーはさまざまなカテゴリーにセグメント化され、インタラクティブな最適サービスの提供を受ける。この目的は、より優れた価値ある提案を生み出し、サブスクライバーの収益を増進することである。IRISはそれぞれの顧客とリテーラーに別個に対処できる柔軟性を提供するとともに、さまざまなアップグレードレベルで顧客とリテーラー独自の組み合わせのリワードを提供する。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

IRISはワークフォース・オートメーションに組み込まれた統合チャンネル管理ソリューションであり、リテーラーへのインセンティブ提供、リテーラー・セルフヘルプ、チャンネル・セルフヘルプなどさまざまな機能を含んでいる。IRISはそれぞれのリワードの価値を、それぞれの顧客がもたらすアップグレードの価値/努力と対応させることによって、リテーラーのインセンティブを高める。さらに、IRISは顧客のセルフヘルプ機能を通じて、顧客がサービスを見つけ出す際に手助けする。IRISの主要機能の1つであるチャンネル・セルフヘルプ機能によって、電話会社はリアルタイムの関連セールスと流通関連の情報を現場にいる全従業員に提供することが可能となる。リテーラーおよび現場の幹部レベルがリアルタイム情報を入手できることによって、行動計画および生産性を加速するために現場で必要とされるインセンティブが提供される。

Mahindra Comvivaのアミット・サンヤル部長補佐兼消費者価値ソリューション事業責任者はIRIS立ち上げについて「素早いROI、収益向上、利益増進のためにオペレーターが注ぎ込む取り組みは活気がないアプローチによって阻害されることが多く、実際に製品を販売するリテーラーがそれに追随する。販売場所では現実に影響を与えることができるのはリテーラーだけである。このチャンスの際、リテーラーは商品の高額販売や抱き合わせ販売ができたり、顧客が商品を見つけることを手伝うことができたり、競争相手を差し置いてオペレーターのブランドを推奨したりすることができる。リテーラーにインセンティブを与えることは、リテーラーをオペレーター・ブランド大使にするためには必須である」と語った。

サンヤル部長補佐はさらに「世界中のオペレーターは当社のIRISソリューションに関心を示した。なぜなら、IRISはサブスクライバーとリテーラーのリチャージ過程を統合し収益を増進し、その結果、顧客と売買の満足を高めることを支援するからである」と述べた。

Revenue Plusスイートに関する詳細は以下をクリック。

同社の詳細は以下をクリック。

▽報道関係問い合わせ先
Sundeep Mehta
Global Manager – PR
pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva


Mahindra Comviva Launches IRIS, a Monetization Platform for CSPs

PR63644

NEW DELHI, Mar. 2 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

IRIS to Provide Seamless Recharge Experience to Retailers and Subscribers  

Mahindra Comviva, the global leader in mobility solutions, today announced the
launch of IRIS, the newest addition to its Revenue Plus suite – a monetization
platform for CSPs. ‘Incremental Revenues through Incremental Sales’ (IRIS)
unifies retailer and subscriber recharge processes by providing a seamless,
congruent and concurrent recharge experience to both the parties. Subscribers
are segmented across various categories and provided with an interactive best
fit offer. The aim is to create a better value proposition and increase
subscriber revenue. IRIS gives the flexibility of treating each customer and
retailer differently and rewards their unique combination at various levels of
the upgrade.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

IRIS is an integrated channel management solution embedded with workforce
automation, which encompasses various functions like retailer incentivization,
retailer self-help and channel self-help. It enhances retailer incentivization
by tuning the value of each reward to the value/effort of the upgrade brought
in from each customer. Further, it aids customers in service discovery through
its customer self-help feature. Channel self-help one of the key features of
IRIS enables telcos in broadcasting real time relevant sales and distribution
related information to the entire field force. The availability of real time
information at the retailer and field executive level provides the impetus
needed in the field for accelerating action planning and productivity.

Announcing the launch of IRIS, Mr. Amit Sanyal, Assistant VP & Head, Consumer
Value Solutions Business, Mahindra Comviva said, "The effort put in by the
operator for quicker ROI, revenue enhancement and incremental margins are often
hampered by the lackluster approach followed by retailers who actually sell the
products. Retailers are the sole influencers at the moment of truth which is
the point of sale. At this point of opportunity, they can up/cross sell a pack,
assist the customer in pack discovery or promote the operator’s brand over the
competitors’. Incentivizing retailers is a must to make them operators’ brand
ambassadors."

"Operators across the globe have shown interest in our IRIS solution as it
helps them to unify the subscriber and retailer recharge journey as well as
garner incremental revenue resulting in higher customer and trade
satisfaction," further added Amit.

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Press contact:
Sundeep Mehta
Global Manager – PR
pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva