ドッグフード ブランドのシーザー(R)とMOFILM、クラウドソースでクリエイティブなコンテンツを選出

マース ペットケア(Mars Petcare)

ドッグフード ブランドのシーザー(R)とMOFILM、クラウドソースでクリエイティブなコンテンツを選出

AsiaNet 63624

ブリュッセル、2016年3月2日/PRNewswire/ --

シーザー(R)の「トゥルー・フレンドシップキャンペーン」を体現するグローバルコンテストの入賞者が決定

プレミアムドッグフード・ブランドのシーザー(R)は、クリエイティブ、かつ、新しい才能の発掘を目的として開催したグローバルコンテストの入賞者を発表しました。シーザー(R)は、シーザー(R)のクリエイティブエージェンシーであるBBDO社と共に、クラウドソーシング会社MOFILM社に概要を伝え、世界中の若手映画制作者やクリエイターを対象に、シーザー(R)ブランドの価値観を体現した映画制作の課題を投げかけました。

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160223/336495 )

「シーザー(R):MOFILM テキサス2016年ビデオ・コンテスト」で入賞したポルトガル出身のゼ・ペドロ・アブレウ氏(Ze Pedro Abreu)と日本の中野裕一郎氏は、特別な時に一緒に食事をすることを通じて、飼い主と愛犬との真の友情を浮き彫りにする感動的な短編映画を制作しました。両氏は、2016年1月に、MOFILM社が提供するクラウド・ソーシング・プラットフォームを通して応募された作品の中から選ばれました。

シーザー(R)のグローバル・ブランド・ディレクター、ナタリア・ボール(Natalia Ball)はコンテストのコンセプトについて次のように説明しています。「シーザー(R)は若手の映画制作者に対して、ブランドの核となる価値観である『友情』を体現するコンテンツの制作をテーマとしました。シーザー(R)は、誰かを真の友人として愛する時は、全ての物事、特に食事の時間をその誰かと一緒にシェアしたい、ということを表現したいと考えています。2本の動画作品は、シーザー(R)ブランドが象徴する全てを包括していたために選出されました。このコンテストは、応募者がアイディアを出して制作する過程で、各自のクリエイティビティに何の制約を受けずに制作できるため、新たな才能とクリエイティブなコンテンツの双方を発掘するための革新的な方法でした。今後も真のクリエイティビティやイノベーションによってシーザー(R)のブランドが生き生きと表現される新たな方法を模索し続けたいと考えています。」

受賞作品は、シーザー(R)を象徴する犬種としておなじみとウェスティーとその飼い主が全く異なる2つの状況の中で互いをサポートし、特別な時を共有する様子を描いています。ゼ・ペドロ・アブレウ氏による心温まる短編、「I Do」(https://www.mofilm.com/video/685233 )は結婚式の準備にあたって主人公である男性の親友である愛犬が果たす役割を描いています。また、中野裕一郎氏の作品「Dog Run」(https://www.mofilm.com/video/80c0fd )は、ドッグ・ラン・コンテストに備えてトレーニングに励む飼い主と飼い犬を軽妙なタッチで描いています。優勝したアブレウ氏へは賞金8,000 米ドルと、世界中の音楽、映画、およびデジタル産業がオースチンに集結する、SXSWフェスティバル会期中に開催される、MOFILM テキサス2016に参加するためのテキサス旅行が贈られます。

両氏の短編映画はMOFILMのウェブサイト、および次のリンク先からご覧いただけます:Mars YouTube Channel(https://www.youtube.com/channel/UC-h5QRSXiB4WzqYIcObwHqw ), Facebook.com/Mars(https://www.facebook.com/Mars/ ), Twitter.com/MarsGlobal。

優勝作品

ゼ・ペドロ・アブレウ(ポルトガル)作品「I Do 」:https://www.mofilm.com/video/685233

ゼ・ペドロ・アブレウ氏は、AMV BBDO ヤング・アンド・ルビカム(Young & Rubicam)、マッキャン・ワールド・グループ(McCann Worldgroup)などのグローバルな代理店と共に、10年以上広告業界で活躍してきたクリエイティブ・ディレクターです。自身の作品について「良いブランドの陰には良いアイディアが、良いアイディアの陰には語るべき物語があるべきです。理想的なのは、私たちを一瞬立ち止まらせて考えさせるような物語です。」

クレジット:

クリエイティブ・ディレクター:ゼ・ペドロ・アブレウ

脚本:ゼ・ペドロ・アブレウ

監督:ゼ・ペドロ・アブレウ

撮影:ゼ・ペドロ・アブレウ

制作:ゼ・ペドロ・アブレウ

編集:ゼ・ペドロ・アブレウ

音楽:ジミー・アニエッロ(Jimmy Agnello)

サウンド・デザイン/音楽編集:ゼ・ペドロ・アブレウ

俳優:ジョアン・ペドロ・パイヴァ(Joao Pedro Paiva)

犬:スポック(Spock)

中野裕一郎(日本)作品「Dog Run」: https://www.mofilm.com/video/80c0fd

中野裕一郎氏は東京生まれの映画制作者/アーティストで、幼少期をカリフォルニア州サンタ・バーバラで過ごしました。中野氏が制作した「海と生きる(Live with the Sea)」は津波に襲われた日本で生きる漁師についての短編映画で、2013年モントリオール世界映画祭および2013年レインダンス映画祭で上映されました。次作となった短編映画「片割れ(Between Waves)」もまた津波の後を舞台としており、2015年シネマティックアート国際映画祭で上映されました。氏はまた、日本の剣道をとりあげた「Bayside Swordsman」や、レオナルド・ダ・ヴィンチの禁断の愛をあつかった「My Little Fiend, Salai」といった作品の脚本を手がけており、2015年ハリウッド脚本コンテストで受賞しています。

 中野氏は、2011年と2013年に東京で2回の個展を開き、作品は東京の国立新美術館、フィンランドのヒュヴィンカー美術館(Hyvinkaa Art Museum)などで展示されました。

クレジット:

制作: Shotaro Miki

アート・ディレクター:Art Director: Shiho Yoshikawa

ビジュアル・エフェクト・スーパーバイザー: Shosuke Watanabe

プロダクション・マネジャー: Katsuichi Koguchi

編集: 中野裕一郎、Shotaro Miki

音楽:Music Composer: Andre Barros

キャスト: Max, Hook, Gene

協力: Kohei Kawai (Pet Style)、Shigeko Oshima

シーザー(R)ケーナイン・クイジーン(CESAR(R) Canine Cuisine)について

シーザー(R)ケーナイン・クイジーンは、小型~中型犬用プレミアム・ウェット・ドッグ・フードおよび犬用おやつの高級ラインです。シーザー(R)ブランドは、全ての犬が好む魅力的な味つけや他ブランドにはない品揃えを提供することで、食事を、喜びを共有する時間にしたいと考えています。シーザー(R)ブランドは、ソースを絡めたオリジナル・パテ(Original Pate)やグルメ・フィレ(Gourmet Filets)、そして人気のコンフォート・フードを再現して犬が飼い主と同じ食事を楽しめるようにしたホーム・デライツ(TM)(HOME DELIGHTS(TM))など、魅力的なフレーバーを幅広く提供しています。詳しくはhttp://www.cesar.comをご覧下さい。

MOFILMについて

MOFILMのテクノロジーは、様々なブランドや社会活動が、MOFILM が提供するクリエイターのグローバル・コミュニティーにアクセスして高度なコンテンツ戦略やコンテンツ制作を求められるようにしています。同社の「ひと」重視のマーケティング・アプローチでは、戦略担当者や映画制作者が、タイムリーかつ優れた費用対効果で革新的なアイディアをプロデュースし、自らの才能をより幅広い観客に向けてアピールすることができます。

MOFILMでは、製作助成金を提供するだけでなく、主催するコンテストと直接発注の両方で、脚本執筆から最終的な編集に至るまで、創造的プロセスの全過程を通して指導や助言を提供しており、高度な創造的自由を実現しながら製作の質を保証しています。

MOFILMの顧客はデジタル、放送、映画などあらゆるチャネルでMOFILMのコンテンツを活用しています。 詳細については下記リンクにてご覧いただけます: MOFILM.com |Facebook: facebook.com/MOFILM (http://www.facebook.com/MOFILM/ )| Twitter: @MOFILM (http://twitter.com/MOFILM )| Instagram: @mofilmugc (http://instagram.com/MOFILMugc/ )| YouTube: youtube.com/mofilmchannel(https://www.youtube.com/user/MOFILMchannel

情報源:マース ペットケア(Mars Petcare)

(日本語リリース:クライアント提供)

CESAR(R) and MOFILM Crowdsource for Creative Content

PR63624

BRUSSELS, Mar. 2, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - Winners announced of global competition to bring CESAR(R) True Friendship

campaign to life

    CESAR(R), the premium dog food brand, has announced the winners of its

global competition to find new creative talent and content. CESAR(R) and their

creative agency BBDO, briefed creative crowdsourcing company MOFILM to offer a

challenge to young filmmakers and creatives from all over the globe, to create

a film that showcased the brand's values.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160223/336495 )

    The winners of the CESAR(R): MOFILM Texas 2016 Video Contest - Ze Pedro

Abreu from Portugal and Yuichiro Nakano from Japan - created moving short

films, which demonstrate the power of true friendship between owners and their

dogs, brought to life by sharing a meal on a special occasion. They were chosen

from the entries submitted through the MOFILM crowdsourcing platform in January

2016.

    Natalia Ball, Global Brand Director for CESAR(R), explained the concept:

"We challenged young filmmakers to create content that brings to life the value

at the heart of our brand - that of friendship. We want to show that when you

love someone like a true friend you want to share everything with them,

especially a meal. These films were chosen because they truly encapsulate

everything that the CESAR(R) brand represents. The competition was a completely

new way of finding both talent and creative content for our brand - allowing

filmmakers to have full creative control over the development and execution of

their ideas. Our aim is to continue to find new ways of working that allow true

creativity and innovation to bring our brand to life."

    The winning films show the familiar CESAR(R) Westie dog and its owner

supporting each other in two very different situations, and sharing a special

occasion. Ze Pedro Abreu's heart-warming film "I Do"

[https://www.mofilm.com/video/685233 ] shows how a man's best friend plays a

key role in his wedding day preparations - while Yuichiro Nakano's spot "Dog

Run" [https://www.mofilm.com/video/80c0fd ] is a light-hearted take on an owner

and his pet's preparation for a dog show. Ze, as the first place winner, will

receive $8,000 and a trip to Texas for the MOFILM Texas 2016 event, during the

SXSW festival that sees the world's music, film and digital industries gather

in Austin.

    The winning films can be viewed on Mars YouTube Channel

[https://www.youtube.com/channel/UC-h5QRSXiB4WzqYIcObwHqw ], Facebook.com/Mars

[https://www.facebook.com/Mars ], Twitter.com/MarsGlobal

[https://twitter.com/MarsGlobal ] , as well as MOFILM's website.

    The Winning Films

    "I Do" by Ze Pedro Abreu, Portugal: https://www.mofilm.com/video/685233

[https://protect-eu.mimecast.com/s/QrKtBen0Mck ]

    Ze Pedro Abreu is a Creative Director who has worked in advertising for the

past ten years, with internationally renowned agencies including AMV BBDO Young

& Rubicam and McCann Worldgroup. About his work, he said: "Behind a good brand

there should be a good idea. And behind a good idea there should be a story to

be told. Ideally, stories that makes us stop for a minute and wonder."

    CREDITS:

     Creative Direction: Ze Pedro Abreu

     Script Writing: Ze Pedro Abreu

     Direction: Ze Pedro Abreu

     Cinematography: Ze Pedro Abreu

     Production: Ze Pedro Abreu

     Editing: Ze Pedro Abreu

     Music Score: Jimmy Agnello

     Sound Design / Music Editing: Ze Pedro Abreu

     Acting: Joao Pedro Paiva

     Dog: Spock

    "Dog Run" by Yuichiro Nakano, Japan: https://www.mofilm.com/video/80c0fd

[https://protect-eu.mimecast.com/s/xZYHBd7nbhW ]

    Yuichiro Nakano is a filmmaker and artist born in Tokyo, Japan. He spent

his youth in Santa Barbara, California. "Live with the Sea", his documentary

short about a fisherman in tsunami-stricken Japan, was showcased at the 2013

Montreal World Film Festival and the 2013 Raindance Film Festival. His

following short narrative film "Between Waves", also set in the aftermath of

the tsunami, screened at the 2015 International Film Festival of Cinematic

Arts. His screenplays, "Bayside Swordsman" and "My Little Fiend, Salai",

stories about Kendo, the Japanese art of fencing, and the forbidden love of

Leonardo da Vinci respectively, were awarded at the 2015 Hollywood Screenplay

Contest. He has had two solo exhibitions in Tokyo, in 2011 and 2013. His

artworks have been exhibited in several museums, including The National Art

Center, Tokyo and Hyvinkaa Art Museum in Finland.

    CREDITS:

     Producer: Shotaro Miki

     Art Director: Shiho Yoshikawa

     Visual Effects Supervisor: Shosuke Watanabe

     Production Manager: Katsuichi Koguchi

     Editors: Yuichiro Nakano, Shotaro Miki

     Music Composer: Andre Barros

     Cast: Max, Hook, Gene

     Special Thanks to: Kohei Kawai (Pet Style), Shigeko Oshima

     About CESAR(R) Canine Cuisine

    CESAR(R) Canine Cuisine is a high-quality line of premium wet dog food and

dog treats for small- to medium-sized dogs. The CESAR(R) Brand wants to

transform mealtime into moments of shared joy by providing irresistible taste

and unparalleled variety all dogs love. The CESAR(R) Brand offers a variety of

irresistible flavors in their Original Pate and Gourmet Filets in Sauce

textures, as well as their HOME DELIGHTS(TM) line that provides comfort food

favorites so your dog can enjoy the same meals that you do. For more

information, visit http://www.cesar.com.

    About MOFILM

    MOFILM's technology enables brands and social causes to access its global

community of creatives for high quality content strategy and creation. Its

people-powered marketing approach allows strategists and filmmakers to produce

innovative ideas in a timely and cost-effective manner, while showcasing their

talents to a wider audience.

    MOFILM provides production grants, along with mentoring and advice

throughout the entire creative process of its contests and direct commissions,

from script to final edit, ensuring quality of production while enabling a high

degree of creative freedom.

    Clients utilize MOFILM content across all channels including digital,

broadcast and cinema. Additional information may be found at MOFILM.com

[https://mofilm.com ] | Facebook: facebook.com/MOFILM

[http://www.facebook.com/MOFILM ] | Twitter: @MOFILM [http://twitter.com/MOFILM

] | Instagram: @mofilmugc [http://instagram.com/MOFILMugc ] | YouTube:

youtube.com/mofilmchannel [https://www.youtube.com/user/MOFILMchannel ]

Source: Mars Petcare

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