2016年2月29日

GoDaddy Inc.

GoDaddyがアジア市場11カ所で事業を立ち上げ、国際的拡大を継続

GoDaddyがアジア市場11カ所で事業を立ち上げ、国際的拡大を継続

AsiaNet 63560 (0245)

【香港2016年2月29日PR Newswire=共同通信JBN】
*小規模・中規模企業はアジアの企業の97%に上り、GoDaddyはアジアでローカライズされた製品とサポートを提供する

小規模企業向け専門の世界最大のテクノロジープロバイダーであるGoDaddy Inc.(NYSE: GDDY)は29日、アジア市場11カ所で事業を立ち上げ、同地域にある多数の小規模・中規模企業(SME)にクラウドベース製品および専門的な顧客ケアを提供する。

GoDaddyは11カ所の新規市場で事業を開始したことで、香港(英語、繁体中国語)、インドネシア、日本、マレーシア(英語、マレー語)、フィリピン(英語、フィリピン語)、シンガポール(英語、簡体中国語)、韓国、台湾、タイ、ベトナムなど、アジアの総計10言語、14カ所の市場で事業展開することになる。

GoDaddyのブレーク・アービング最高経営責任者(CEO)は「アジアは世界最大で最も活気がある小規模ビジネス・コミュニティーが集結する地域である。アジアではインターネットの拡大とスマートフォンの普及が加速しており、小規模ビジネスは目標の達成とオンライン上での競争に役立つ強力なデジタルアイデンティティーを確立することが重要である。GoDaddyは、アジアの起業家が簡単にビジネスを始め、自信を持って成長させ、うまく経営できる製品とサービスを提供することにコミットしている」と語った。

小規模および中規模の企業は、アジアの経済の根幹としての機能を果たしている。SMEはアジア太平洋経済協力会議(APEC)経済圏にある企業の97%以上を占め、その労働力の過半数を雇用している(注1)。同時に、アジアではインターネットとコネクテッド・デバイスを駆使して情報の収集と買い物をする人が増えている。香港の72%の人々は日々インターネットにアクセスし、74%がスマートフォンを利用している(注2)。シンガポールでは81%がインターネットにアクセスし、88%がスマートフォンを利用している(注3)。アジア全体では2000年から2015年にかけてインターネットは1319%成長した。

小規模企業がオンラインプレゼンスを確立すれば大きな効果がある。香港とシンガポールで起業のためにウェブサイトを立ち上げた1000社の零細企業を調査したRedShift Researchによると、その45%の企業はビジネスが25%以上成長した。

▽ローカライズされた目的を定めた製品
GoDaddyは地元言語と通貨でクラウドベースの製品一式を提供し、企業が最適なドメイン名を見つけ出し、見栄えのするウェブサイトを立ち上げ、新規顧客を見つけ出し、さらにビジネスの生産性を向上させることを支援する。具体的な製品は以下の通り。

*ドメイン:6200万以上のドメインを管理する世界最大のドメインレジストラーであるGoDaddyは、アジアの新規市場それぞれで最大のトップレベルドメイン(TDL)インベントリーを提供する。GoDaddyの広範なインベントリーには、アジア市場の国固有のドメインが含まれる(例えばシンガポールには.sg、台湾には.tw)。
 -GoDaddyは現在、中国に.cnを提供し、中国と近隣市場とのクロスボーダー商取引の促進を支援している。
 -GoDaddyは、ユーザーがドメイン名を売買できるアフターマーケット・プラットフォームも提供する。

*ウェブサイト・ホスティング:GoDaddyは世界の5万5000以上のサーバーで1000万以上のウェブサイトをホストし、迅速で信頼でき、かつ使い勝手のよいウェブ・ホスティングに最優先で取り組んでいる。
 -同社は性能とスケーラビリティーを必要とする顧客向けに最適化されたプラットフォームであるManaged WordPress Hostingなど、幅広いオプションを提供する。セットアップ、ソフトウエア・アップデート、ネットワーク・セキュリティー、日常のバックアップなどホスティングに関するすべての技術的側面は、顧客に代わり管理する

*ウェブサイトの構築:GoDaddyのプレゼンス製品は、顧客がオンラインに進出し、見つけてもらい、さらに素早くかつシームレスに立ち上げ、運営するのを支援する。
 -GoDaddyのWebsite Builderは、全機能が盛り込まれたウェブサイトを構築するための直感的に操作可能なドゥイットユアセルフ・デザインツールを提供する。Website Builderは顧客が選択でき、ソーシャルメディアとリンクし、迅速かつ簡単な変更を可能にする数百のカスタム化可能なデザインを顧客に提供する。

*ビジネス・アプリケーション:GoDaddyの一連の生産性ツールは顧客の中核ビジネスを容易にする。すなわち、顧客が起業を構築、成長させるために安定した経営管理ができるように支援する。GoDaddyはドメイン名と生産性ソリューションに関連する専門のメールを顧客に提供し、顧客がより効果的にコミュニケートおよびコラボレートすることを可能にする。

▽パーソナル化した顧客ケアへの直接アクセス
小規模企業オーナーのニーズを理解する顧客ケア専門チームがGoDaddyの製品を補完する。GoDaddyはアジアの新規市場それぞれで、地元言語による顧客ケアと直通電話番号を提供し、顧客がデジタルプレゼンスを立ち上げる際にパーソナルなアシスタンスを受けられるようにする。

▽GoDaddyの世界的な成長
GoDaddyは国際的拡大の取り組みを継続し、世界中の小規模企業が優れたオンラインプレゼンスを確立することを支援していく。この日のアジアでの立ち上げによって、GoDaddyは53市場の小規模企業を支援し、26の言語、44の通貨をサポートする。GoDaddyは世界で400万人以上の顧客を擁する。

▽GoDaddyについて
GoDaddyの使命は、人々が容易に起業をスタートさせ、成長を確信し、運営を成功させることを支援することによって、グローバル経済を小規模企業に根本的にシフトさせることである。GoDaddyは世界に1400万人の顧客を擁し、6200万のドメイン名を管理しており、アイデアに命名し、見栄えのよいオンラインプレゼンスを構築し、顧客を引き付け、ビジネスを管理するツールを小規模企業オーナーに提供する。同社に関する詳細はウェブサイトwww.GoDaddy.com を参照。

出展:
(注1)Asia Pacific Economic Corporation(http://www.apec.org/Groups/SOM-Steering-Committee-on-Economic-and-Technical-Cooperation/Working-Groups/Small-and-Medium-Enterprises.aspx
(注2、3)Google Consumer Barometer(http://www.consumerbarometer.com/
(注4)Internet World Stats(http://internetworldstats.com/

ソース:GoDaddy Inc.

▽問い合わせ先
Dan Race
1-831-325-3243
drace@godaddy.com


GoDaddy Continues Global Expansion With Launch In 11 Markets Across Asia

PR63560

HONG KONG, Feb. 29, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

    — Small and Medium Enterprises Account for 97% of Businesses in Asia,
           Where Company Will Offer Localized Products and Support

GoDaddy Inc. (NYSE: GDDY), the world’s largest technology provider dedicated to
small businesses, today launched in 11 Asian markets, bringing its suite of
cloud-based products and expert customer care to millions of small and medium
enterprises (SMEs) across the region.

With the launch of 11 new markets, GoDaddy is now in a total of 10 languages
and 14 markets across Asia, including: Hong Kong (English and Traditional
Chinese), Indonesia, Japan, Malaysia (English and Malay), Philippines (English
and Filipino), Singapore (English and Simplified Chinese), South Korea, Taiwan,
Thailand, and Vietnam.

"Asia is home to one of the largest, most vibrant small business communities in
the world," said GoDaddy CEO Blake Irving. "As Internet growth and smartphone
adoption continue to accelerate across the region, it’s important that these
businesses are able to create strong digital identities that will help them
achieve their goals and compete online. GoDaddy is committed to providing the
products and services that will enable Asia entrepreneurs to easily start,
confidently grow and successfully run their own ventures."

Small and medium enterprises serve as the economic backbone in Asia. SMEs
account for over 97% of all enterprises and employ over half of the workforce
across APEC economies [1]. At the same time, more people in Asia are utilizing
the Internet and connected devices to stay informed and make purchases. 72% of
people in Hong Kong access the Internet daily and 74% use a smartphone [2]; 81%
of people in Singapore access the Internet and 88% use a smartphone [3].
Overall, Internet growth across Asia has grown 1,319% between 2000-2015 [4].

The impact of creating an online presence for small businesses can be
significant. A RedShift Research survey of 1,000 very small businesses in Hong
Kong and Singapore that built websites for their ventures found that 45% saw
their business increase by 25% or more.

Localized, Purpose-Built Products

GoDaddy offers a complete suite of cloud-based products in local language and
currency to help businesses find the perfect domain name, create a beautiful
website, find new customers, and improve business productivity. Specific
product highlights include:

     –Domains: As the world’s largest domain registrar with more than 62
       million domains under management, GoDaddy offers the largest top-level
       domain (TLD) inventory in each of the new Asia markets. GoDaddy’s
       extensive inventory includes country-specific domains for Asia markets
       (e.g., .sg for Singapore and .tw for Taiwan).
        –GoDaddy now offers .cn for China to help facilitate cross-border
          commerce between China and neighboring markets.
        –GoDaddy also offers an aftermarket platform where users can buy and
          sell domain names.

     –Website Hosting: GoDaddy hosts more than 10 million websites across
       more than 55,000 servers around the world and is hyper-focused on
       delivering fast, reliable and easy to use Web hosting.
         –The company offers a wide range of options, including Managed
           WordPress Hosting, an optimized platform for customers who require
           performance and scalability. All of the technical hosting aspects
           are managed for customers including setup, software updates,
           network security and daily backups.

     –Build Your Website: GoDaddy’s presence product offerings help customers
       get online, get found and get up and running quickly and seamlessly.
        –GoDaddy Website Builder provides an intuitive do-it-yourself design
          tool for building a full-featured website. Website Builder gives
          customers hundreds of customizable designs to choose from,
          integrates social media, and allows quick and effortless changes.

     –Business Applications: GoDaddy’s suite of productivity tools makes the
       business of business easier for customers-helping them run a smooth
       ship to build and grow their venture. GoDaddy provides customers with
       professional email connected to domain names and productivity
       solutions, enabling them to communicate and collaborate more
       effectively.

Direct Access to Personalized Customer Care

A dedicated team of customer care experts who understand the needs of small
business owners complement GoDaddy products. GoDaddy offers local language
customer care and a direct phone number in each of the new Asia markets,
enabling customers to get personalized assistance as they create their digital
presence.

GoDaddy International Growth

GoDaddy continues to accelerate its international expansion efforts to help
small businesses across the world create a strong online presence. Following
today’s launch in Asia, GoDaddy is now helping small businesses in 53 markets,
supporting 26 languages and 44 currencies. GoDaddy has more than 4 million
international customers.

About GoDaddy

GoDaddy’s mission is to radically shift the global economy toward small
businesses by empowering people to easily start, confidently grow and
successfully run their own ventures. With 14 million customers worldwide and 62
million domain names under management, GoDaddy gives small business owners the
tools to name their idea, build a beautiful online presence, attract customers
and manage their business. To learn more about the Company, visit
www.GoDaddy.com.

Sources:

1: Asia Pacific Economic Corporation  (
http://www.apec.org/Groups/SOM-Steering-Committee-on-Economic-and-Technical-Cooperation/Working-Groups/Small-and-Medium-Enterprises.aspx
)
2, 3: Google Consumer Barometer (http://www.consumerbarometer.com/ )
4: Internet World Stats (http://internetworldstats.com/ )

SOURCE:  GoDaddy Inc.

CONTACT: Dan Race, 1-831-325-3243, drace@godaddy.com