ファーウェイとライカカメラがスマートフォン写真撮影を改革する長期技術提携を発表

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ/ライカカメラ

ファーウェイとライカカメラがスマートフォン写真撮影を改革する長期技術提携を発表

AsiaNet 63558 (0246)

【ロンドン2016年2月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*スマートフォンとフォトグラフィーの世界のリーダーが提携し、最高のビジュアル世界のルネサンスを創出する

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)とライカカメラAG(Leica Camera AG)は25日、戦略的提携、すなわち共通の高邁な向上心と精神がみなぎる協力関係のスタートを発表した。これにより、テクノロジーとフォトグラフィーの両ブランドは長期コミットメントにおいて、クラフトマンシップの技芸、精巧なエンジニアリング、勝利のための協調精神に対する共通理念を一体化させ、スマートフォン・フォトグラフィーを革新する最強のチームを結成する。

2012年、ファーウェイは世界3位のスマートフォンメーカーになり、2015年には1年間で1億台以上の携帯電話を販売した中国初の企業となった。2014年に栄誉あるInterbrand Best Global Brandsのリストに登場した最初の中国ブランドであるファーウェイは、2015年に絶賛を受けたHuawei WatchとHuawei P8を発売し、88位に上昇した。2016年には、ファーウェイはこの成功をライカカメラとともに推進することを目指す。フォトグラフィー世界で最もアイコニックな企業との互恵的な協力関係は、両社がそろって提供する最上級の体験を消費者にもたらすことになる。

100年以上にわたり最高級のアイコニックなカメラメーカーであるライカカメラは、ストリートフォトグラファーのパイオニアに愛用される軽量カメラと世界クラスの光学レンズを世に送り出し、フォトグラファーの情熱を満たしてきた。精巧な光学エンジニアリングと並外れたクラフトマンシップによって、その「レッドドット」ブランディングですぐに見分けがつくライカカメラはドイツのエンジニアリングの粋であり「ライカ・ルック」を実現し、デザインの最高傑作を手にしたい新しい世代の消費者を魅惑し続ける。ライカは精巧に作られた最高傑作をつくり出すことに加え、世界中の有名なフォトグラファーと新しい有能な人材を支援している。

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループのリチャード・ユウ最高経営責任者(CEO)は「われわれは慎重にパートナーを選択したが、今回の類いまれなコラボレーションによって、われわれは幅広い顧客層と消費者に対し、専門ブランド2社がぴったりと息をそろえ、両社の最高の得意分野を提供していく。すなわち、イノベーションとデザインを一体化させ、ユーザー体験を向上させ、極めて優れたイメージング品質を通じた人間工学における目覚しい進展を推進する。ライカはフォトグラフィーの世界におけるレジェンドである。われわれは、フォトグラフィー業界を大幅に革新したメーカーはライカ以外にないと信じている。われわれファーウェイは並外れた品質を最大限の誇りとし、ライカはそのセクターでは別格である」と語った。

ライカカメラAGのオリバー・カルトナーCEOは「ファーウェイとライカカメラとの戦略的提携は、急成長し世界で活躍するブランド2社が技術的に可能な限界を一貫して押し広げていくことを示したものである。革新的な強みと優れた品質基準に加え、われわれ両社は妥協なき品質に対するコミットメントによって提携した。ファーウェイとの技術提携は、新しい製品セグメントに実績ある光学専門技術を導入し、モバイルデバイス分野にあるエキサイティングなビジネス分野の扉を開く素晴らしい機会をライカカメラに提供する。スマートフォンはフォトグラフィーの世界で極めて重要な貢献を果たしており、ライカにとって新しいターゲットグループとアプリケーション分野の重要な扉を開く」と語った。

ライカカメラAGの多数株主で監査役会会長のアンドレアス・カウフマン博士は「ライカブランドの伝説的な地位は、イノベーション、最高の精度、さらにクラフトマンシップの長い伝統の上に築かれたものである。伝統的なドイツの中規模企業であるライカカメラがスマートフォン・フォトグラフィーの分野に可能な限り最高のイメージング成果を達成し、その品質を高めるために光学エンジニアリングにおける価値と総合的技能をファーウェイとの長期提携にもたらすことができてうれしく思うとともに、それを実現できると確信している」と語った。

研究開発、デザイン、共同エンジニアリング、ユーザー体験、マーケティング、小売流通に及ぶファーウェイとライカの提携の成就に関する詳細は、提携が進むに伴い明らかになる。

▽ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)について

ファーウェイの製品およびサービスは170カ国以上で利用可能であり、世界の人口の3分の1が利用しており、2014年の携帯電話出荷で世界3位になった。16カ所の研究開発センターは米国、ドイツ、スウェーデン、ロシア、インド、中国に設置されている。ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループはファーウェイの3事業部門の1つであり、スマートフォン、モバイルブロードバンド・デバイス、ホームデバイス、クラウドサービスを事業対象にしている。ファーウェイのグローバルネットワークは通信業界での20年にわたる専門技術に基づいており、世界中の消費者に最新の技術進歩を提供することに専念している。

詳細はウェブサイトhttp://consumer.huawei.com を参照。

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▽ライカカメラ(Leica Camera AG)について

ライカカメラAGは世界で事業展開し、カメラとスポーツ用光学製品の最高級メーカーである。ライカブランドの伝説的な地位はレンズ製造の卓越性における長い伝統に根差している。現在、革新的な技術との組み合わせによって、ライカ製品は可視化と知覚の世界におけるあらゆる状況で優れた写真を保証し続けている。ライカカメラAGはドイツ・ヘッセン州のウェッツラーに本社を置き、ポルトガルのビーラノーバデファマリカンに第2の生産拠点を擁している。同社は中国、英国、フランス、日本、シンガポール、スイス、韓国、イタリア、オーストラリア、米国で支店を運営している。新規の革新的製品が近年の同社の明るい進展の原動力となってきた。

ソース:Huawei Consumer Business Group and Leica Camera

Huawei and Leica Camera Announce Long-term Technology Partnership for the Reinvention of Smartphone Photography

PR63558

LONDON, Feb. 25 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - Leaders in the smartphone and photographic worlds come together to create

a premium visual world renaissance

    Today Huawei Consumer Business Group (BG) and Leica Camera AG are delighted

to announce the start of a strategic partnership, a co-operation with shared

premium ambitions and spirit, which will see both technology and photography

brands combining their shared ethos in a long-term commitment to the art of

craftsmanship, meticulous engineering and the spirit of winning collaboration,

to create a powerhouse in the reinvention of smartphone photography.

    In 2012, Huawei became the world's third-largest smartphone manufacturer

and was the first Chinese company to sell more than 100 million mobile phones

in one year in 2015. The first Chinese brand to appear on the prestigious

Interbrand Best Global Brands list in 2014, Huawei soared to number 88 in 2015

whilst launching the globally critically acclaimed Huawei Watch and Huawei P8.

In 2016, Huawei looks to build on its success with Leica Camera: a mutually

beneficial collaboration with the most iconic name in the photographic world to

bring joint superior excellence to consumers.

    For over 100 years, premium iconic camera manufacturer Leica Camera has

been creating lightweight cameras favoured by street photographer pioneers and

world-class optical lenses, fulfilling the passions of its community. With

ingenious optical engineering and formidable craftsmanship, Leica cameras,

recognisable by their 'red dot' branding, are German engineering at its best,

and continue to attract new generations of consumers who aspire to achieve "the

Leica look" and own these masterpieces of design. In addition to making

precision-crafted masterpieces, Leica supports prominent photographers and

emerging new talent around the world.

    Richard Yu, CEO of the Huawei Consumer BG said: "We choose our partners

carefully, and with this extraordinary collaboration we are offering our wide

customer base and consumers the best elements of two expert brands in harmony:

combining innovation and design, enhancing the user experience and continuing

to inspire amazing advancement in human technology through exceptional premium

imaging quality. Leica is a legend in the world of photography; we believe no

other manufacturer has revolutionised the industry as much as them. We, Huawei,

take the utmost pride in exceptional quality and Leica is in a class of its own

in its sector."

    Oliver Kaltner, CEO of Leica Camera AG said: "The strategic alliance

between Huawei and Leica Camera demonstrates the desire of two rapidly growing

and globally active brands to continuously push the envelope of the

technologically possible. In addition to innovative strength and premium

standards, our two companies are united by the commitment to uncompromising

quality. The technology partnership with Huawei offers Leica Camera an

excellent opportunity to introduce its proven optical expertise into a new

product segment and to unlock exciting business areas in the field of mobile

devices. Smartphones make a very important contribution to the world of

photography and open an important door for Leica to new target groups and

fields of application."

    "The legendary status of the Leica brand is founded on a long tradition of

innovation, highest precision and craftsmanship. I'm pleased and convinced that

the traditional German medium-sized company Leica Camera will bring its values

and comprehensive expertise in optical engineering to the long-term partnership

with Huawei in order to achieve the best possible imaging results in the field

of smartphone photography - and to take it to the next level of quality",

emphasizes Dr Andreas Kaufmann, majority shareholder and chairman of the

supervisory board of Leica Camera AG.

    More details on the culmination of Huawei and Leica's partnership, which

will span research and development, design, co-engineering, user experience,

marketing and retail distribution, will be shared as the partnership continues.

    About Huawei Consumer Business Group

    Huawei's products and services are available in more than 170 countries and

are used by a third of the world's population, ranking third in the world in

mobile phone shipments in 2014.  Sixteen R&D centers have been set up in the

United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer

Business Group is one of Huawei's three business units and covers smartphones,

mobile broadband devices, home devices and cloud services. Huawei's global

network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is

dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around

the world.

    For more information please visit: http://consumer.huawei.com

    For regular updates on Huawei Consumer BG, follow us on:

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    Twitter: twitter.com/HuaweiDevice

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    Flickr: flickr.com/HuaweiDevice [http://flickr.com/HuaweiDevice ]

    About Leica Camera

    Leica Camera AG is an internationally operating, premium-segment

manufacturer of cameras and sport optics products. The legendary status of the

Leica brand is founded on a long tradition of excellence in the construction of

lenses. And today, in combination with innovative technologies, Leica products

continue to guarantee better pictures in all situations in the worlds of

visualisation and perception. Leica Camera AG has its headquarters in Wetzlar,

in the state of Hesse in Germany, and a second production site in Vila Nova de

Famalicao, Portugal. The company operates branch offices in China, England,

France, Japan, Singapore, Switzerland, South Korea, Italy, Australia and the

USA. New and innovative products have been the driving force behind the

company's positive development in recent years.

    SOURCE: Huawei Consumer Business Group and Leica Camera

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