2016年2月24日

HubSpot

HubSpot for Startupsがスタートアップにインバウンドマーケティング/販売製品を提供

HubSpot for Startupsがスタートアップにインバウンドマーケティング/販売製品を提供

AsiaNet 63541 (0239)

【ケンブリッジ(米マサチューセッツ州)2016年2月24日PR Newswire=共同通信JBN】今では代表的なインバウンドマーケティング/販売ソフトウエア企業であるHubSpotも少し前までは夢をもったスタートアップ企業にすぎなかった。ここだけの話だが、限られたリソースしかなく、絶望的なマーケティング/販売のパフォーマンスを是が非でも強化する必要があった企業にとってここに至る道のりは遠かった。当社に競争力を与えたのはインバウンドだった。そこで、当社としてはさらなる発展を目指すスタートアップ企業にその優位性を紹介したいと考えている。

Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20110817/NE53515LOGO

以前Jumpstartとして知られたHubSpot for Startups(http://www.hubspot.com/startups )を紹介するのはまさしくその目的のためである。このプログラムは、現在アクセラレーター、インキュベーター、またはその他の起業関連団体の手を借りているスタートアップ向けに設計されたもので、小企業がマーケティングや販売の勢いをより速いペースで増大できるよう手助けするものだ。しかもHubSpot製品を9割引きで提供する。

アクセラレーター、インキュベーター、またはその他の起業関連団体は参加企業によるHubSpot for Startupsの利用およびその拡大を手助けできるが、具体例は以下の通り。

*企業が優れたマーケティングと販売のプラットフォームを低価格で利用することを助ける。
*オール・イン・ワンのプラットフォームを利用することで、販売とマーケティングに取り組む大変さを減らす
*継続的な教育の提供によってスタートアップ成功のチャンスを広げる
*利用、採用が容易

Impact Hub Network(http://www.impacthub.net/ )のグローバル・マーケティング・リードを務め、Impact Hub Singapore(http://singapore.impacthub.net/homepage )の前最高マーケティング責任者(CMO)だったイタイ・ブーブリル氏は「HubSpot for Startupsは若い、グロース・ドリブン企業が創業時のマーケティングと販売を極大化することを可能にする」として次のように述べた。「当社Impact Hubは起業家を鼓舞し、彼らとつながり、そしてエンパワーするエコシステムを構築し、彼らの意欲的なアイデアが持続可能なインパクトを持つことを実現する。そのため、初期のスタートアップ段階から企業として成熟するまで、国内外の市場でサポートを行う。HubSpot for Startupsプログラムを通してHubSpotソフトウエアを入手し、付属するサポートを受けることはそれを実現することを可能にする完全なゲームチェンジャーである」

スタートアップは多岐にわたる恩恵を得る。実際、多くの初期企業は注目すべきマーケティングと販売上の利点を持つHubSpotだけを使って成長を実現できるが、その中には以下が含まれる。

*HubSpot製品の9割引
*HubSpotの無料顧客関係管理
*HubSpot Reporting and Ads Add-Onsを他のマーケティング・ソフトウェアと同じ割引で利用可能
*週7日24時間の継続的なカスタマーサポート
*企業ライフサイクル全体にわたる教育
*HubSpot Academy
*HubSpotブログ
*ウェブサイト格付け
*会員制ウェブサイト(http://inbound.org )グループへのアクセス

Marketing at Rent Like A Championのディレクター、デーブ・ロングウェル氏は「HubSpot for Startupsのおかげで、当社は新キャンペーンの急速なテスト、段階的な引き上げに成功したが、その間、初期の成長時には非常に重要なパーソナル・タッチを失わずにすんだ。当社は普通の新興企業の予算内で自動化、パーソナライズ、目標市場に対する非常に貴重なインサイトの獲得を行うことができた。HubSpot for Startupsを利用すれば、マーケティング部門を丸ごと雇用するようなものだ。しかも最初の2年は大幅な給料カットに応じてくれるチームだ」と述べた。

そして、当社は既に始めている。2015年には、当社プログラムは前年同期比で150%の成長を見た。当社は現在、26カ国にアクセラレーター、インキュベーター、スタートアップを抱え、認証されたアクセラレーター、インキュベーターの数は250を超える。

HubSpot共同創立者兼最高技術責任者(CTO)ダーメッシュ・シャア氏は「当社のHubSpot for Startupsプログラムを通じてスタートアップのコミュニティーに対するサポートを継続できていることを喜んでいる」として次のように述べた。「HubSpotは高成長企業の成長、成功を手助けすることに力を注いでいる。当社も経験してきたことであり、このプログラムは、起業家に対する当社のコミットメントを拡大し、優れた新企業が前進するのを助ける方法の一つになっている」

以前はスタートアップにすぎなかったHubSpotは若い企業が直面するユニークな成長痛の多くを理解できる立場にある。また、スタートアップ企業はただでさえ問題山積で、優秀なマーケティング/販売システムをどう構築するかを心配している余裕などないことを知っている。

幸いなことに、当社もこの間に間違いを犯し、貴重な教訓を学んできており、これを新しく生まれた企業に伝えたいと思っている。HubSpot for Startupsは小企業がマーケティングと販売に関する貴重なガイダンスを受ける機会を提供するもので、起業の際の心配の種をひとつ少なく出来ることを請け合うものだ。

最も重要なことは、小企業がHubSpot for Startupsを使えば、使うことを好きになるほど利用が容易な製品を提供されるため、マーケティングと販売努力に集中できることである。

詳しい情報はHubSpot for Startups(http://www.hubspot.com/startups )を参照。アクセラレーターやインキュベーターの利用、申請はウェブサイト(http://offers.hubspot.com/accelerators-incubators-apply-to-hubspot-startup-program )を参照。

ソース:HubSpot

▽問い合わせ先
Laura Moran, +1 848-702-1665, lmoran@hubspot.com



HubSpot for Startups Makes Inbound Marketing & Sales Accessible to Early Stage Companies

PR63541

CAMBRIDGE, Massachusetts, Feb. 24, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

Not that many years ago, HubSpot, a leading inbound marketing and sales
software company, was a startup with a dream. But between us, getting there was
a long road with limited resources and a desperate need for strong marketing
and sales performance. Inbound gave us a competitive edge, and we want to share
the advantage with other startups looking to get ahead.

Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20110817/NE53515LOGO

In order to do just that, we’re excited to introduce HubSpot for Startups
(http://www.hubspot.com/startups), previously known as Jumpstart. The program,
designed for startups working with accelerators, incubators and entrepreneurial
organizations, helps small businesses gain traction on their marketing and
sales at an accelerated pace — with a 90% discount on HubSpot products.

Accelerators, incubators and entrepreneurial organizations can help
participants scale and enjoy a number of benefits through HubSpot for Startups,
including:

    – Help companies get access to exceptional marketing and sales platforms
      at a low price
    – Reduce the stress of sales and marketing efforts with an all-in-one
      platform
    – Ongoing education available to startups to improve chances of success
    – Easy to use and adopt

"HubSpot for Startups allows young, growth-driven companies to maximize their
marketing and sales efforts right from the start and helps set them on a path
to success," said Itai Boublil, Global Marketing Lead at Impact Hub Network
(http://www.impacthub.net/) and former CMO at Impact Hub Singapore
(http://singapore.impacthub.net/homepage). "At Impact Hub we build ecosystems
that inspire, connect and empower people to realize enterprising ideas for
sustainable impact, supporting them from early-stage startups to mature
ventures in their local market and beyond. The access to the HubSpot software,
and the support that comes along with it through the HubSpot for Startups
program is a complete game changer in helping to make that happen."

The benefits for startups are extensive. In fact, many early businesses can
fuel their growth entirely through HubSpot with access to remarkable Marketing
and Sales assets including:

    – 90% discount on HubSpot products
    – HubSpot’s free CRM
    – Access to the HubSpot Reporting and Ads Add-Ons at the same discount as
      the rest of the marketing software
    – Ongoing, 24/7 customer support
    – Education throughout company lifecycle
    – HubSpot Academy
    – HubSpot blogs
    – Website Grader
    – Access to an exclusive http://inbound.org group

"HubSpot for Startups has enabled us to test and scale new campaigns rapidly
without losing the personal touch that is so valuable to early-stage growth.
We’re able to automate, personalize, and gain invaluable insight into our
target market, all within a startup budget. Using HubSpot for Startups has been
like hiring a full marketing team who are all willing to take a massive pay cut
for their first two years with the company," said Dave Longwell, Director of
Marketing at Rent Like A Champion.

And we’ve already started. In 2015, we saw 150% year-over-year program growth.
We now have more than 250 certified member accelerators and incubators, with
accelerators, incubators and startups in 26 countries.

"I’m excited to continue supporting startup communities with our HubSpot for
Startups program," said HubSpot Co-founder and CTO Dharmesh Shah. "HubSpot is
dedicated to helping high-growth businesses grow and succeed. We’ve been there,
and this program is a way to expand our commitment to entrepreneurs and help
excellent new businesses get ahead."

As a former startup, HubSpot is positioned to understand many of the unique
pain points that young companies face. We also know that startups have enough
to worry about without losing sleep over how to set up exceptional marketing
and sales systems.

The good news is, we made mistakes along the way, and learned valuable lessons
that we’re eager to share with a new crop of companies. HubSpot for Startups
gives small businesses the chance to receive remarkable guidance on marketing
and sales and ensures that they have one less thing to worry about while
getting off the ground.

Most importantly, HubSpot for Startups empowers small businesses to focus down
their marketing and sales efforts with products that are easy to use (and love).

Check out more information on HubSpot for
Startups(http://www.hubspot.com/startups), including how to apply or get an
accelerator or incubator (
http://offers.hubspot.com/accelerators-incubators-apply-to-hubspot-startup-program
) involved.

SOURCE: HubSpot

CONTACT: Laura Moran, +1 848-702-1665, lmoran@hubspot.com