Siam Piwatが初のハイブリッド小売店で革命的な小売りコンセプトをタイに導入へ
Siam Piwatが初のハイブリッド小売店で革命的な小売りコンセプトをタイに導入へ
AsiaNet 63535 (0238)
【バンコク(タイ)2016年2月23日インフォクエスト=共同通信JBN】
*魅力的な新ビルとデザインオフィス「nendo」によるインテリアに1億1200万ドル投資
*小売り展開の「思考リーダー」としての地位強化が狙い
サイアム・パラゴン、サイアム・センター、サイアム・ディスカバリー、パラダイス・パークなどの一流小売店のオーナー、運営会社であるSiam Piwat Co.,Ltdと合弁事業のパートナーであるICONSIAMは23日、1億1200万ドルかけて改築した後の新しいサイアム・ディスカバリー小売店舗を2016年第2四半期にオープンさせ、革命的な新しい小売りコンセプトをタイに導入すると発表した。
Siam Piwat Co.,Ltdのチャダティップ・チュトラクル最高経営責任者(CEO)は次のように語っている。
「新しいサイアム・ディスカバリーはタイで初めてのハイブリッド小売店である。わが社は数千のライフスタイル・ブランドが顧客を中心とする1つの普遍的なコンセプトの下に集まる場を考え出した。目的は製品を売るだけではなく、客が発見し、自らを表現できる素晴らしい、感情的な体験を提供することなので、これは、サイアム・ディスカバリーで提供されるものはすべて伝統的な小売りのようにブランドやカテゴリーで組織化されるのではなく、客の関心によって組織化されることを意味する」
「それに続いて非常に強力なストーリーテリング部分を加えることによってその体験を強化する。客はサイアム・ディスカバリーのさまざまな部分を移動するにつれて、無形のブランド、カテゴリーにひたることになる。選ばれた製品を示されるのではなく、自分の関心、信念、トレンドにふさわしいストーリーに引き込まれることにもなる」
「こうした体験は高度にインタラクティブで、客は購入品をパーソナル化できる機会が多くなる。また好ましい生活、持続可能性か自然愛好かなどについて考え方を明らかにするよう力づけ、購入品を通じて、また同じような考え方の人や共同体とのインタラクトの機会を通じて、こうした好みをサポートするよう力づける。それに続いて最も先進的なデジタル技術のパワーを通じてこうした体験をさらに強化する。これは全く新しい、大変エキサイティングな製品、関連ライフスタイルの展示法である」
「小売業としてのわが社の役割は新たなレベルまで進展し、製品、カテゴリー、展示の管理だけでなく客の体験と感情の管理のレベルになった」
チュトラクルCEOは「われわれはあらゆるジェンダー、年齢グループを標的としており、サイアム・ディスカバリーの1平方メートル当たりの売り上げは1年以内に倍増すると推定している」と述べている。
同CEOはさらに、約5000の国際ブランド、地元ブランドが提供され、それには日常生活製品、持続可能性製品、トレンド製品、それに協力、限定版コレクションが含まれていると付け加えている。
「nendo」の創立者で、世界のトップデザイナーの1人であり、ニューズウィーク誌の「最も尊敬されている100人の日本人」に選ばれた佐藤オオキ氏が新しいサイアム・ディスカバリーの全体的なデザイン・インスピレーションを提供した。これは「nendo」の最大のプロジェクトであり、同氏のタイで最初のプロジェクトである。
チュトラクルCEOは「Siam Piwatはタイ市場の可能性だけでなく世界的な見地から将来を見ている。わが社の成長戦略に沿って、世界最高の相手と競争でき、タイを小売りとエンターテインメントのパラダイスにすることをサポートする小売店をつくり出す。新しいサイアム・ディスカバリーはASEAN経済共同体の小売りの首都としてのバンコクの魅力を強化するだろう」と語っている。
同CEOは新しいサイアム・ディスカバリーが最初の1年間に1日あたり10万人の客を迎え、その約35%が外国人客になるとみている。
Siam Piwat Co., Ltd: S. Niyomsen +662-658-1000
Bangkok Public Relations Ltd: P. Kwantientong +662-664-9500
ソース:Siam Piwat Co., Ltd.
Siam Piwat introduces revolutionary retail concept to Thailand - new ‘Siam Discovery’ opening Q2/2016 as Thailand’s first hybrid retail store
PR63535
BANGKOK, Thailand, Feb. 23, 2016 /InfoQuest=KYODO JBN/ --
- Invests US$ 112 million in stunning new building and interior by ‘nendo’
- Aims to reinforce position as ‘thought leader’ in retail development
Siam Piwat Co., Ltd., the owner and operator of prestige retail developments
such as Siam Paragon, Siam Center, Siam Discovery, and Paradise Park, as well
as the joint venture partner of ICONSIAM, today, announced that it is
introducing a revolutionary new retail concept to Thailand with the opening of
the new Siam Discovery retail destination in the second quarter of 2016, after
a US$ 112 million re-build.
Mrs. Chadatip Chutrakul, Chief Executive Officer of Siam Piwat Co., Ltd. said:
“The new Siam Discovery is the first hybrid retail destination in Thailand. We
have created a venue where thousands of lifestyle brands are brought together
under a single universal concept that puts customers at the centre. That means
everything presented at Siam Discovery is not organized by brand, or category,
as in traditional retailing, but by visitors’ interests, because our purpose is
no longer just to sell products but to provide an extraordinary and emotional
experience that allows visitors to discover and express themselves.
"We then enhance that experience by adding a very strong story-telling
component. As visitors move through the various parts of Siam Discovery, they
are immersed in the intangibles of a brand and a category. They are also drawn
into stories relevant to their interests, their beliefs, as well as trends,
rather than just being presented a selection of products.
“These experiences are highly interactive and with lots of opportunities for
visitors to personalize their purchases. We also empower visitors to make
statements about their life preferences, whether it be about sustainability or
a love of nature, and to support those preferences through their purchases, and
through occasions to interact with like-minded people and communities. And then
we further enhance those experiences through the power of the most advanced
digital technology. It’s a totally new and an extraordinarily exciting way of
presenting products and their associated lifestyles,” she said.
“Our role as a retailer has advanced to another level and become one of
managing visitors’ experiences and emotions, rather than just one of managing
products, categories and displays,” she said.
“We target all genders and age groups, and estimate doubling Siam Discovery’s
per-square-metre sales within a year,” Mrs. Chutrakul said.
She added that over 5,000 international and local brands are offered, and
include everyday products, sustainability products, trend products, as well as
collaboration and limited edition collections.
Mr. Oki Sato, the founder of ‘nendo’ and one of the world’s top designers who
was voted as among the ‘100 Most Respected Japanese’ by Newsweek Magazine,
provided the overall design inspiration for the new Siam Discovery. It is
nendo’s largest project, ever, and his first in Thailand.
Mrs. Chutrakul said, “Siam Piwat looks at the future from a global perspective
rather than just the potential of the Thai market. In line with our growth
strategy, we are creating destinations that can compete with the best of the
world and which support Thailand in becoming a retail and entertainment
paradise. The new Siam Discovery will reinforce Bangkok’s appeal as the
retailing capital of the ASEAN Economic Community.”
She expects the new Siam Discovery to attract, in the first year, 100,000
visitors a day, with around 35% being international visitors.
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Siam Piwat Co., Ltd: S. Niyomsen +662-658-1000
Bangkok Public Relations Ltd: P. Kwantientong +662-664-9500
SOURCE: Siam Piwat Co., Ltd.
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