サッカーの2016年ペプシロースターがグローバルゲームにブルーカード導入
サッカーの2016年ペプシロースターがグローバルゲームにブルーカード導入
AsiaNet 63477 (0213)
【パーチェス(米ニューヨーク州)2016年2月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*世界のスーパースター、アグエロ、ロドリゲス、コンパニ、サンチェス、デ・ヘアが人気スポーツの予想外の喜びの瞬間を祝福
#BLUECARD-世界中のサッカー人気をかきたてた長い歴史を引き継ぐペプシ(Pepsi(R))は23日、2016年オールスター選手のグローバルロースターを発表した。一流クラブから刺激的な国際スターを集めたペプシチームはことしいっぱい、新たな世界的総合キャンペーン、Pepsi Blue Card(#BlueCard)によって興奮の火花を散らす。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334910
ペプシのスーパースターラインアップはアルゼンチンのストライカー、セルヒオ・アグエロ(マンチェスター・シティ)、コロンビアの天才、ハメス・ロドリゲス(レアル・マドリード)、ベルギー代表チームのキャプテン、ヴァンサン・コンパニ(マンチェスター・シティ)、チリの得点王、アレクシス・サンチェス(アーセナル)、スペインの偉大なゴールキーパー、ダビド・デ・ヘア(マンチェスター・ユナイテッド)らである。
ペプシの2016年グローバルサッカーチームは、この日公表の世界的テレビコマーシャルで紹介された各種総合キャンペーンイベントに登場する(https://youtu.be/C-FHnnRYYKc )。Pepsi Blue Cardが始動し、何も知らない宅配ドライバーの2人は生涯最大級の驚きに見舞われた。ペプシチームメンバーのピックアップゲームが予想外の流儀で始まったからである。
PepsiCo Global Beverage GroupのGlobal Brand Management担当上級副社長、カーラ・ハッサン氏は「Pepsi Blue Cardはこの競技の退屈をなくし、予想外の喜びの瞬間をもたらすために生み出された。従来のレッド、イエローカードがプレーを止めるのに対し、Pepsi Blue Cardはこれから気分が上がることを示すものだが、それはアイコニックブランドの年初の完璧なキックスタートになる」と語った。
総合的な取り組みには、2月23日からApple AppおよびGoogle Playストアで無料ダウンロードできる補完アプリ、デジタル・ソーシャルコンテンツ、通年の世界各市場における屋外や店頭の展開を含んでいる。
2016年のプログラムは刺激的な勝利をつくり直す。ペプシコ旗艦ブランドのペプシ、フリトレー、ゲータレードが公式スポンサーとして、権威ある欧州のクラブサッカートーナメント、UEFAチャンピオンズリーグと提携している。UEFAチャンピオンズリーグの決勝は世界で最も観戦されている年次スポーツイベントである。2015年の決勝は200カ国以上で放映、推計4億人に視聴され、1億8000万人が生中継を楽しんだとみられる。
▽選手の声明:
*セルヒオ・アグエロ(マンチェスター・シティ)-「再びペプシと協力できてうれしいし、2016年グローバルチームのメンバーに選ばれて喜んでいる。ヴァンサンやハメス、アレクシス、ダビドとチームを組み、1年を通じて世界中のサッカーファンに喜びと予想外のチャンスをもたらすのが待ち遠しい」
*ハメス・ロドリゲス(レアル・マドリード)-「2016年のペプシグローバルロースターに加わることができて誇りに思う。このブランドと昨年協力したのは偉大な体験だった。ことしのペプシチームとともに世界のサッカーファンに予想外の刺激的機会をもたらすのを楽しみにしている」
*ヴァンサン・コンパニ(マンチェスター・シティ)-「またペプシのパートナーになれて光栄だ。このキャンペーンは、一時的に付加できる喜びとちょっとした狂気がすべてである。Pepsi Blue Cardを持って出かければすべてが変わる。当節、われわれ全員に必要と思う」
*アレクシス・サンチェス(アーセナル)-「ペプシはわが偉大なスポーツに関連する最も認知されたブランドのひとつであり、ことしそのグローバルロースターの一員になれたことは素晴らしい」
*ダビド・デ・ヘア(マンチェスター・ユナイテッド)-「ことし初めてペプシのサッカーチームに加わることができてうれしい。ピッチ内外を問わず、このブランドがわれわれのスポーツとファンに何をもたらすか、いつも注目してきた。仲間入りすることが待ちきれない」
▽ペプシコについて
世界200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオにリードされて、2014年には660億米ドル以上の純収入を挙げた。ペプシコーラの製品ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。
ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら一流の業績を上げることを目標としている。「目的のあるパフォーマンス」は、実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員にとって安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援しそこに投資することを意味する。詳しい情報については、www.pepsico.com を参照。
ソース:PepsiCo
▽問い合わせ先
Nicole.Tronolone@pepsico.com
The 2016 Pepsi(R) Football Roster Introduces Blue Card To The Global Game
PR63477
PURCHASE, N.Y., Feb. 23, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- International superstars Aguero, Rodriguez, Kompany, Sanchez and de
Gea celebrate the world's favorite sport unleashing
unexpected moments of fun
#BLUECARD - Continuing its longstanding history of fueling football passion
around the world, Pepsi(R) announced its 2016 global roster of all-star
players today. The Pepsi team, uniting thrilling international talent from top
clubs, will spark excitement throughout the year with a new integrated global
campaign, the Pepsi Blue Card (#BlueCard).
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334910
The Pepsi lineup of superstars includes Argentinian striker Sergio Aguero
(Manchester City), Colombian phenom James Rodriguez (Real Madrid), Belgian team
captain Vincent Kompany (Manchester City), Chilean leading scorer Alexis
Sanchez (Arsenal) and Spanish goalkeeper great David de Gea (Manchester
United).
The 2016 global Pepsi football team will be featured in a variety of
integrated campaign elements, anchored by a global television commercial
released today: https://youtu.be/C-FHnnRYYKc. Bringing to life the Pepsi Blue
Card, an unsuspecting pair of delivery drivers get the surprise of a lifetime
as a pickup game with members of the Pepsi team breaks out in the most
unexpected fashion.
"The Pepsi Blue Card was created to stop boredom in its tracks and unleash
unexpected moments of fun," said Carla Hassan, SVP, Global Brand Management,
PepsiCo Global Beverage Group. "While the traditional red or yellow card might
stop play, the Pepsi Blue Card signals that things are about to get exciting -
which is a perfect kick start to the year for our iconic brand."
The integrated effort includes a complementary app available for free
download on the Apple App and Google Play stores beginning February 23, as well
as digital and social content, out of home and point of sale rolling out in
markets around the world throughout the year.
The 2016 program builds off an exciting win: PepsiCo's flagship brands
Pepsi, Lay's and Gatorade have joined forces with the prestigious European club
football tournament, the UEFA Champions League, as an official sponsor. The
UEFA Champions League Final is the world's most watched annual sporting event.
The 2015 final was aired in more than 200 countries, reaching an estimated 400
million viewers, with an anticipated average live match viewership of 180
million.
Player Statements:
Sergio Aguero (Manchester City): "I am excited to be partnering with Pepsi
once again, and thrilled to have been selected as a member of the 2016 global
team of footballers. I am looking forward to teaming up with Vincent, James,
Alexis and David throughout the year to bring fun, unexpected opportunities to
football fans around the world."
James Rodriguez (Real Madrid): "I'm proud to be a part of the Pepsi global
roster of footballers in 2016. It was a great experience working with the brand
last year, and I am looking forward to teaming up with this year's Pepsi team
to bring unexpected, exciting opportunities to football fans around the world."
Vincent Kompany (Manchester City): "It's an honor to partner with Pepsi once
again. This campaign is all about fun and a little bit of craziness that you
can add to a moment. When you take out the Pepsi Blue Card everything changes -
I think we all need that in our days."
Alexis Sanchez (Arsenal): "Pepsi is one of the most recognizable brands
associated with our great sport and it's amazing to be a part of their global
roster of footballers this year."
David de Gea (Manchester United): "I'm thrilled to join the Pepsi football
team for the first time this year. I've always been excited to see what the
brand brings to our sport and fans - on and off the pitch - and I can't wait to
be a part of it."
About PepsiCo
PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more
than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more
than $66 billion in net revenue in 2013, driven by a complementary food and
beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and
Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods
and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in
estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with
Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating
sustainable growth in shareholder value. In practice, Performance with Purpose
means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy
eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and
reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our
employees globally; and respecting, supporting and investing in the local
communities where we operate. For more information, visit: www.pepsico.com.
SOURCE: PepsiCo
CONTACT: Nicole.Tronolone@pepsico.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。