BARC Indiaがデジタル測定へ1歩前進、近くRFP提出を要請
BARC Indiaがデジタル測定へ1歩前進、近くRFP提出を要請
AsiaNet 63416(0188)
【ムンバイ2016年2月15日PR Newswire=共同通信JBN】Broadcast Audience Research Council(BARC)Indiaは昨年12月にデジタル測定のための情報提供依頼書(RFI)を募集したが、世界の一流ベンダー11社から回答を得た。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285
RFIを提出したのはカンタール・メディア、IMRB・コムスコア、ニールセン、MediaMetrie、Gracenote、Informate、GFK、アクセンチュア、EY、Eywa Media、Gemius、Verto Analytics。
BARC Indiaはデジタル測定サービスのプロセスを促進し、サービスを今年中に開始するために、近く提案依頼書(RFP)の提出を求め、数カ月以内にこの事業のパートナーを発表する。これによってBARC Indiaは、テレビおよびそれ以外の分野のオーディエンス測定提供に一歩近づくことになる。
BARC Indiaはデジタル測定への参入を通じて、あらゆるデバイスおよびプラットフォームにおける重複しない総オーディエンスを測定することを目的とし、単一のソースパネルを通じてコンテンツ/広告が消費される場所、方法にかかわらずに総合的なプログラム・インプレッションを測定する。
この事業が具体化すれば、BARC Indiaは世界でテレビとデジタルの視聴者数測定サービスを提供する最初の企業となる。BARC Indiaはこれによって、テレビとデジタルのメディア消費の50%以上をカバーする。
BARC Indiaはこのサービスを堅実かつ正確なものにするために、今後はパブリッシャーおよびコンテンツクリエーターと提携することを検討する。
BARC Indiaのパルト・ダスグプタ最高経営責任者(CEO)は「多くのコンテンツが現在、オンライン消費のために開発されているが、このインプレッションは不明のままである。われわれはデジタル測定を使って、コンテンツクリエーターおよびプラットフォーム所有者に対し視聴者の消費動向に関する洞察を提供していく。われわれは世界中のベンダーから回答を得たことをうれしく思う」と語った。
▽問い合わせ先
Mr. ParthoDasgupta
CEO, BARC India
partho.dasgupta@barcindia.co.in
+91-2249226611
Ms. Seema Singh
Sr. Manager - PR & Communications
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
ソース:Broadcast Audience Research Council
BARC India Moves a Step Closer to Digital Measurement; to Issue RFP Soon
PR63416
MUMBAI, Feb. 15, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The Broadcast Audience Research Council (BARC) India, which had issued the
Request for Information (RFI) for digital measurement in December, last year,
has received an overwhelming response from 11 top-notch vendors from across the
world.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285)
Those who have submitted the RFI include: Kantar Media, IMRB and ComScore,
Nielsen, MediaMetrie, Gracenote, Informate, GFK, Accenture, EY, eywa Media,
Gemius and Verto Analytics.
In order to expedite the process and launch digital measurement services this
year, BARC India will issue the Request for Proposal (RFP) soon and the partner
for the venture will be announced in couple of months. With this, BARC India
has moved one step closer to providing audience measurement beyond television.
BARC India's intent, through its foray into digital measurement, is to measure
total unduplicated audiences across all devices and platforms, measuring
combined program impressions or advertisements regardless of where and how
content/ad is being consumed, through a Single Source Panel.
Once the venture takes shape, BARC India will be the first to provide a TV+
Digital viewership measurement service across the globe. BARC India, with this
will cover more than 50 per cent of media spends between TV and digital.
In order to make the service robust and accurate, BARC India will look at
partnerships with publishers and content creators going forward.
"A lot of content today is being created for online consumption, but all these
impressions are unaccounted for. With our digital measurement we are looking at
providing content creators and platform owners with insights on the consumption
behavior of viewers. We are happy with the response we have received from
vendors globally," said BARC India CEO Partho Dasgupta.
For further queries, please contact:
Mr. Partho Dasgupta
CEO, BARC India
partho.dasgupta@barcindia.co.in
+91-2249226611
Ms. Seema Singh
Sr. Manager - PR & Communications
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
Source: Broadcast Audience Research Council
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