RWEのチェコ支店、顧客コミュニケーション・出力管理でDoxeeのクラウドベース・ソリューションを実施

Doxee and RWE

RWEのチェコ支店、顧客コミュニケーション・出力管理でDoxeeのクラウドベース・ソリューションを実施

AsiaNet 63402 (0182)

【モデナ(イタリア)2016年2月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*中欧のガス・電気事業が顧客コミュニケーションおよび出力管理の強化のため、DoxeeのSaaSソリューションのコスト、効率性、柔軟性の利点を活用

欧州の5大電力・ガス会社の1つであるRWE(https://www.rwe.com )は、同社のチェコ支店の顧客コミュニケーションおよび出力管理業務を管理するため、クラウドベースのDoxee(http://www.doxee.com/en )のEnterprise Communications Platformを実施している。RWEは新しいサービス型ソフトウエア(SaaS)ソリューションが効率性と柔軟性を高め、一方で、より良いコスト管理を可能にすると期待している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150325/736010-a

RWE AGのミヒャエル・ネフ最高投資責任者(CIO)は「われわれの長期的な世界戦略は、革新的なクラウドベースの顧客コミュニケーションおよび出力管理の提供のため、SaaSビジネスモデルへの移行に重点を置いている」と語った。RWEチェコ支店のITマネジャー、ビテク・ブルダ氏は「われわれは、遺産的なOMSシステムのためにDoxeeを採用し、その成功実現によりクラウドベースのSaaSソリューションにアップグレードすることを選択した。Doxeeはわれわれの事業に最も不可欠なアプリケーションに対するわれわれの厳格な性能およびデータセキュリティー要件に適合しており、クラウドの全ての恩恵を提供している。われわれはITのコストを下げ、アップグレードをより迅速にし、効率性を高めるとともに、顧客体験を向上させるクラウド・アプリケーションと統合されることを期待している」と付け加えた。

RWEのDoxeeソリューションは、プリント、電子インボイス、顧客ケア文書、販売キャンペーンを含む年間1300万のプリント・ページ、1660万のアーカイブ・ページ、30万以上の電子メール・ページの生産を管理するチェコのデータセンターから提供される。ブルダ氏によると、RWEは近い将来、もっと多くのDoxeeソリューション、すなわち、ウェブ上での取引明細書や請求書データとのやり取りおよび深い関与のためのeDox(TM)Interactive Communications、ビデオとのコミュニケーション強化のためのDoxee Personalized Videoを配備することを検討している。

Doxeeのセルジオ・ムラトーリ・カサリ最高経営責任者(CEO)は「われわれのDoxeeクラウド・ソリューションは今、RWEに競争上の優位性を提供し、比類なき顧客体験を展開する道を開くものである」と語った。

▽Doxeeについて

Doxeeはエンタープライズクラスかつクラウドベースの顧客コミュニケーション管理(CCM)ソリューションのテクノロジーおよびサービスを提供する世界的な大手企業である。世界のエンタープライズは個別化された双方向の顧客コミュニケーションを提供するため、Doxeeの製品とサービスを使用しており、好調な業績を生み出し、顧客体験を向上させている。

▽RWEについて

RWEは欧州の5大電力・ガス会社の1つである。約5万9000人を雇用し、1600万人余りの電気利用者および800万人近くのガス利用者にエネルギーを供給している。

▽報道関係問い合わせ先

Larry Zusman

Director of Marketing, Global Operations

E-mail: lzusman@doxee.com

Mobile: +1-508-808-4807

ソース:Doxee and RWE

RWE Czech Republic Branch Implements Doxee Cloud-based Solution for Customer Communications/Output Management

PR63402

MODENA, Italy, Feb. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - Central European gas and electric utility leverages the cost, efficiency

and flexibility advantages of the Doxee SaaS solution to boost its customer

communications and output management  

    RWE [https://www.rwe.com ], one of Europe's five leading electricity and

gas companies, has implemented the cloud-based Doxee [http://www.doxee.com/en ]

Enterprise Communications Platform to manage the customer communications and

output management operations of its Czech Republic branch. RWE expects the new

software-as-a service (SaaS) solution will boost its efficiency and

flexibility, while enabling better cost controls.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150325/736010-a )

    "Our long-term, global strategy is focused on transitioning to a SaaS

business model for delivery of innovative, cloud-based customer communications

and output management," said Michael Neff, CIO RWE AG. "We had selected Doxee

for our legacy OMS system and due to its successful implementation chose to

upgrade to a cloud-based, SaaS solution. Doxee meets the rigorous performance

and data security requirements we have for our most business-critical

applications, and delivers all the benefits of the cloud," added Vitek

Burda, IT manager, RWE Czech Republic Branch. "We expect to lower our IT costs,

have faster upgrades, improve our efficiency and integrate with cloud

applications that enhance the customer experience."  

    RWE's Doxee solution is provided from a data center in the Czech Republic

managing yearly production of 13 million printed pages, 16.6 million archived

pages and more than 300,000 email pages, including print and electronic

invoices, customer care correspondence and marketing campaigns. According to

Burda, RWE is considering deploying more Doxee solutions in the near future:

eDox(TM) Interactive Communications for interactions and deeper engagements

with transactional statement and invoice data on the Web, and Doxee

Personalized Video for enhancing communications with video.

    "Our Doxee cloud solution delivers a competitive advantage to RWE today and

puts them on a path to develop an unparalleled customer experience," said

Sergio Muratori Casali, CEO, Doxee.

    Doxee

    Doxee is a leading global technology and services provider of

enterprise-class, cloud-based customer communications management (CCM)

solutions. Enterprises worldwide use Doxee products and services to deliver

personalized and interactive customer communications that generate strong

business results and enhance the customer experience.

    RWE

    RWE is one of Europe's five leading electricity and gas companies. Around

59,000 employees supply over 16 million electricity customers and nearly eight

million gas customers with energy.

    Press Contacts:

    Larry Zusman

    Director of Marketing, Global Operations

    E-mail: lzusman@doxee.com  

    Mobile: +1-508-808-4807

    SOURCE: Doxee and RWE

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