2016年2月12日

OMD Worldwide

オムニコム・メディア・グループのエージェンシーがGunn Report for Mediaで首位

オムニコム・メディア・グループのエージェンシーがGunn Report for Mediaで首位

AsiaNet 63394 (0177)

【ニューヨーク2016年2月12日PR Newswire=共同通信JBN】
*OMD Worldwideが10年連続で最もクリエーティブなメディアエージェンシー(Most Creative Media Agency)に選ばれ、PHD Worldwideは4位に

*オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)は、全てのメディアホールディング企業の中でポイントによるランク付けで最高に

オムニコム・メディア・グループのエージェンシーOMD Worldwide(http://www.omd.com/ )は、Gunn Report for Mediaによって10年連続で世界で最もクリエーティブなメディアエージェンシーに選ばれ、2014年にこの報告が開始されて以来、ランキングのトップの座を堅持した。長年にわたり第1位にランクされるネットワークのトップ5には、オムニコム・メディア・グループの姉妹エージェンシーのPHD Worldwide(http://www.phdmedia.com/home.aspx )が入り、4位となった。

Gunn Report for Mediaはメディアのクリエーティビティーを評価する業界基準であり、世界の一流の業界賞のパフォーマンスに従ってエージェンシーを格付けしている。最も重要なことは、Gunn Report for Mediaが今日の競争が激しく細分化されたコミュニケーション状況の中でメディアエージェンシーが果たす重要な役割を認識しているということである。このランキングは、世界の50以上の年次授賞コンペで獲得した賞に基づくポイントシステムを反映している。

621ポイントで番付1位になったOMDのほか、Starcom-Mediavest(Publicis)が537ポイント、Mindshare(WWP)が501ポイント、PHDが461ポイント、Mediacom(WPP)が257ポイントでトップ5に入った。

オムニコム・メディア・グループは、OMDとPHDのネットワークが獲得したのを合わせて1082ポイントとなり、ランキング入りしたメディアホールティング・グループの中で最多の合計ポイントを獲得した。

OMDがトップを獲得したことは、OMD Australia、OMD Bogota、OMD Canada、OMD Dubai、OMD Egypt、OMD Hong Kong、OMD New York、OMD New Zealand、OMD Spain、OMD UKを含む同ネットワークのあらゆる地域のエージェンシーが2015年に獲得した評価を反映している。さらに、OMD AustraliaのOPSMのためのキャンペーン「ペニー・ザ・パイレート(Penny the Pirate)」は2015年のOutstanding Media Campaign (4つ以上の地域的または世界的フェスティバルでメディア賞を獲得したキャンペーンとして定義)に指定された世界でわずか8つのキャンペーンの1つだった。

2年連続でトップ5に入ったPHDはまた、PHD UKのMondelezのためのキャンペーン「オレオ・エクリプス(Oreo Eclipse)」により独自のOutstanding Media Campaigns分野でも評価された。

オムニコム・メディア・グループのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「クリエーティブな思考が最新のデータや分析と結び付くと、最終結果は授賞につながる仕事であり、われわれのクライアントに結果をもたらすものとなる。われわれは、傑出した仕事を可能にする才能とツールを確保し、開発するため、オムニコム・メディア・グループが行ってきた、また今後も行っていく投資を評価してくれたGunn Reportに感謝する」と語った。

▽オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)について
オムニコム・メディア・グループ(http://www.omnicommediagroup.com/ )は、100カ国以上の5000余のクライアントにサービスを提供する世界的な広告、マーケティング、コーポレート・コミュニケーションの大手企業であるオムニコムグループ(http://www.omnicomgroup.com/ )(NYSE: OMC)のメディアサービス部門である。オムニコム・メディア・グループには、フルサービス・メディアネットワークのODM Worldwide(http://www.omd.com/ )とPHD Network(http://www.phdnetwork.com/ )、世界大手のデータ分析企業Annalect(http://www.annalect.com/ )、プログラマティック・メディアプラットフォームのAccuen(http://www.accuenmedia.com/ )、世界的なサーチおよびソーシャルエージェンシーResolution Media(http://resolutionmedia.com/us/en/ )、プリントおよびデジタル・メディアエージェンシーNovus(https://www.novusmediainc.com/NovusPage/Index )、スポーツメディアおよびマーケティングエージェンシーのOptimum Sports(http://www.optimumsports.com/ )とFuse(http://www.fuseint.com/ )、Outdoor Media Group、The Content Collective、ダイレクトレスポンス・エージェンシーのPathway(http://www.pathwayomg.com/ )が含まれる。

ソース:OMD Worldwide

▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry
+1-917-435-6457,
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com


Omnicom Media Group Agencies Top Gunn Report for Media

PR63394

NEW YORK, Feb. 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

— OMD Worldwide Named Most Creative Media Agency for 10th Consecutive Ranking;
PHD Worldwide Ranked Fourth

— Omnicom Media Group Is Highest Ranked by Points Across All Media Holding
Companies

For the tenth consecutive time, Omnicom Media Group agency OMD Worldwide
(http://www.omd.com/) has been named the world’s most creative media agency by
the Gunn Report for Media, maintaining the leadership position the agency has
held at the top of the rankings since the report was launched in 2004.  Joining
the perennially first ranked network in the top five is sister Omnicom Media
Group agency PHD Worldwide (http://www.phdmedia.com/home.aspx ) which claimed
the fourth place ranking.

The Gunn Report for Media is the industry standard for evaluating media
creativity, ranking agencies according to their performance in the top industry
awards shows around the world. Most importantly, it recognizes the vital role
media agencies play in today’s highly competitive and fragmented communications
landscape. The rankings reflect a point system based on awards won in more than
50 annual award competitions worldwide.

In addition to OMD leading the list with 621 points, the top five slots were
claimed by Starcom-Mediavest (Publicis) with 537 points; Mindshare (WPP) with
501 points; PHD with 461 points and Mediacom (WPP) with 257 points.  

With a combined 1082 points earned by its OMD and PHD networks, Omnicom Media
Group earned the most combined points of any media holding group in the
ranking,

OMD’s top showing reflects recognition earned in 2015 by agencies in every
region across its network, including OMD Australia, OMD Bogota, OMD Canada, OMD
Dubai, OMD Egypt, OMD Hong Kong, OMD New York, OMD New Zealand, OMD Spain and
OMD UK. Additionally, OMD Australia’s "Penny the Pirate" campaign for OPSM was
one of only eight campaigns worldwide named an Outstanding Media Campaign of
2015 (defined as a campaign that won media awards at four or more regional or
global festivals.)  

Earning a spot in the top five for the second straight year, PHD was also
recognized in the exclusive Outstanding Media Campaigns category for PHD UK’s
"Oreo Eclipse" campaign for Mondelez.  

"When creative thinking combines with state-of-the-art data and analytics, the
end result is award winning work that delivers results for our clients," said
Omnicom Media Group CEO Daryl Simm, "We thank Gunn Report for validating the
investment that Omnicom Media Group has made — and continues to make — in
securing and developing the talent and tools that enable outstanding work."

About Omnicom Media Group
Omnicom Media Group (http://www.omnicommediagroup.com/ ) is the media services
division of Omnicom Group Inc. (http://www.omnicomgroup.com/ ) (NYSE: OMC), the
leading global advertising, marketing and corporate communications company,
providing services to over 5,000 clients in more than 100 countries. Omnicom
Media Group includes the full service media networks OMD Worldwide
(http://www.omd.com/ ) and PHD Network (http://www.phdnetwork.com/ ), leading
global data and analytics company, Annalect (http://www.annalect.com/ ); the
Accuen (http://www.accuenmedia.com/ ) programmatic media platform: global
search and social agency Resolution Media (http://resolutionmedia.com/us/en/ );
print and digital media agency Novus
(https://www.novusmediainc.com/NovusPage/Index ); the Optimum Sports
(http://www.optimumsports.com/ ) and Fuse (http://www.fuseint.com/ ) sports
media and marketing agencies; Outdoor Media Group; The Content Collective; and
direct response agency Pathway (http://www.pathwayomg.com/ ).

SOURCE: OMD Worldwide

CONTACT: Isabelle Gauvry, +1-917-435-6457, isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com