ハリー・ウィンストン、“COUNTDOWN TO A CURE”をサポートするタイムピースを発表

ハリー・ウィンストン

ハリー・ウィンストン、“COUNTDOWN TO A CURE”をサポートするタイムピースを発表

AsiaNet 63335

販売価格の20%が、amfARによる“2020年までのHIV/AIDS撲滅”を目的とした科学的基盤構築のための活動資金として活用

ニューヨーク (USA),  2016年2月9日 - 世界最高峰のジュエリー&ウォッチブランド、ハリー・ウィンストン (http://www.harrywinston.com/ ) はエイズ研究財団amfAR (http://www.amfar.org ) とのパートナーシップ2年目を迎える今年、財団のプログラムのひとつである“Countdown to a Cure”をサポートするタイムピースを発表しました。 メンズ、レディス各20本の限定モデルとして発表されるこのタイムピースは、HIV/AIDSを撲滅するための科学的基盤を構築し、2020年までにHIV/AIDSの撲滅を目指すamfARの取り組みをサポートする初のオフィシャルアイテムです。

今回の限定モデルのベースに選ばれたのは、タイムレスな魅力を宿すHW ミッドナイト・コレクション。42mmのホワイトゴールドケースにネイビーブルーダイヤルを採用したメンズモデルのダイヤルには、病気が撲滅へと向かう状況をイメージした”Countdown to a Cure”のキャンペーンカラー、マルチカラー・グラデーションがアクセントとして配されています。32mmケースのレディスモデルには、12個のダイヤモンドのほかに色鮮やかなルビー、サファイヤ、スペサタイト・ガーネットが計19石セッティングされています。

“Countdown to a Cure”をサポートするこのタイムピースは、世界各国のハリー・ウィンストン サロンにて販売され、メンズモデルの販売価格 2,450,000円 及びレディスモデルの販売価格 1,900,000円 のうち20%がamfARへと寄付されます。

ハリー・ウィンストンは2015年1月、amfARとの3年間にわたる画期的なパートナーシップの締結を発表しました。ブランドは革新的な研究による世界的なエイズの撲滅を目的としたamfARの活動、また2020年までにHIV/AIDSを撲滅させることを目的とした科学的な基盤構築に取り組む“Countdown to a Cure”プログラムを支援しています。このプログラムは今後5年間にわたる1億ドルの投資のもと治癒にフォーカスしたHIVに関する調査を強化するために、2014年2月よりスタートしました。

ハリー・ウィンストンによるamfARのサポートは、ブランド初の世界的なコラボレーションです。この活動は慈善活動に対するブランドの姿勢を明確にするものであり、世界中の多くの人々の支援に貢献してきました。

「amfARへのさらなる支援のひとつとして、”Countdown to a Cure”をサポートするタイムピースを発表できることを、大変喜ばしく思っています」とハリー・ウィンストン社CEO、ナイラ・ハイエックは語ります。「ハリー・ウィンストンのサポートにより、amfARは治癒の実現のために必要な最先端の調査研究に対して、充分な投資を行うことができるようになりました。今後も継続するパートナーシップを通じて、amfARが世界的なHIV/AIDSの撲滅を実現し、世界中の多くの人々がより健康的で輝く未来を手にすることができることを願っています」

「ハリー・ウィンストンによる多大なる支援に大変感謝しています。」amfARのCEOであるケビン・ロバート・フロストは、次のように語ります。「AIDSが人々の大切な時間を今日も奪い続けている中で、このタイムピースは我々がHIV撲滅という目標に一日も早く到達すべきであるという緊急性を象徴する存在であるといえるでしょう。」

ハリー・ウィンストンについて:

ハリー・ウィンストンは、1932年にニューヨークで創業した世界屈指のジュエリー&ウォッチブランドです。ヨンカーやホープ、ウィンストン・レガシーをはじめとする世界有数のダイヤモンドの数々の所有や80年以上に及ぶハリウッド・レッドカーペットとの強いつながりから、“キング・オブ・ダイヤモンド”と称され、トップジュエラーとしての高い評価を獲得しています。ハリー・ウィンストンは現在本社のあるニューヨークをはじめ、ビバリーヒルズ、ロンドン、パリ、東京、香港、上海等世界の主要都市にて直営サロンを展開しています。

ハリー・ウィンストン・ブリリアント・フューチャー・チャリタブル・プログラムとは:

困難な状況にある地域社会を支援し、希望を与える活動は創始者ハリー・ウィンストンより始まりました。彼は1949年~1953年、自身が所有していた世界的に有名な宝石コレクションの展示展“コート・オブ・ジュエルズ”をアメリカ主要都市にて開催し、その収益は地域のチャリティのために使用されました。

ハリー・ウィンストンはその精神を支援プログラム「ハリー・ウィンストン・ブリリアント・フューチャー・チャリタブル・プログラム」を通じ受け継いでいます。ハリー・ウィンストンは各地域社会において若者に質の高い教育と技術を提供し、健全な未来を可能にするという努力を続けている組織に対して支援活動を行っています。

amfARについて:

エイズ研究財団amfAR(The Foundation for AIDS Research)はエイズに関する研究およびHIV予防教員、治療、さらにエイズに対する社会の正しい理解を確立することを目指す世界屈指の非営利機関です。1985年以来、amfARは4億ドルにも及ぶ資金を様々なプログラムに投資しており、世界中で3,300もの研究チームに援助を行ってきました。 詳しくはホームページをご覧ください。www.amfar.org.

写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329735

写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329736

問い合わせ先:  Lauren Chase Weaver, +1-212-315-7932, lchase@harrywinston.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Harry Winston, Inc. Introduces the Countdown to a Cure Timepiece

PR63335

NEW YORK, Feb. 9, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- 20% of the Retail Sales Price of each Limited Edition Timepiece will Benefit

amfAR's Efforts to Develop the Scientific Basis of a Cure for HIV by 2020

International fine jeweler and watchmaker, Harry Winston, Inc.

(http://www.harrywinston.com ), today announced the launch of the Countdown to

a Cure Timepiece, in honor of its second year of partnership with amfAR, The

Foundation for AIDS Research (http://www.amfar.org ).  Designed exclusively for

amfAR's "Countdown to a Cure" campaign, this limited edition timepiece, of 20

men's and 20 women's models, is the first official product to benefit amfAR's

efforts to develop the scientific basis of a cure for HIV by 2020.

Part of Harry Winston's timeless Midnight Collection, the men's version

features a 42mm white gold case with a navy blue dial that is accented with a

multicolor gradient, representing amfAR's Countdown to a Cure campaign colors

that symbolize the fade of the disease from crisis to cure, while the

complementing 32mm women's model is meticulously set with 12 brilliant-cut

diamonds and 19 vivid gemstones, from rubies and sapphires to spessartite

garnets.

Retailing for $21,200 for the men's timepiece, and $16,200 for the women's, the

Countdown to a Cure Timepiece will be sold exclusively at Harry Winston salons

worldwide, with 20% of the retail sales price from each limited-edition

timepiece benefitting amfAR.

In January 2015, Harry Winston announced a groundbreaking three-year

partnership with amfAR, in support of the organization's mission to end the

global AIDS epidemic through innovative research, and its "Countdown to a Cure"

initiative, which is aimed at developing the scientific basis for a cure by

2020.  Launched in February 2014, the Countdown is designed to intensify

amfAR's cure-focused HIV research program through strategic investments of $100

million over the next five years.

Harry Winston's support for amfAR marks the Brand's first collaboration with a

global organization, signifying not only its expanding presence, but also its

increased philanthropic commitment to vital causes that affect millions of

people worldwide.

"We are proud to introduce the new Countdown to a Cure Timepiece and further

strengthen our commitment to amfAR," said Nayla Hayek, CEO of Harry Winston,

Inc.  "Through Harry Winston's support, amfAR has been able to make significant

research investments into cutting-edge research studies that address the

remaining roadblocks to a cure.  It is our hope that through our continued

partnership, amfAR will be able to advance its efforts to end the global

HIV/AIDS epidemic, giving millions of individuals around the world a more

brilliant and healthy future."

"We are deeply grateful to our friends at Harry Winston for their partnership

and support," said Kevin Robert Frost, CEO of amfAR. "The AIDS epidemic

continues to take lives with every passing minute, so the Countdown to a Cure

timepiece is a fitting symbol of the urgency with which we're pursuing our goal

of a cure for HIV."

About Harry Winston, Inc.:  

Founded in New York City, in 1932, The House of Harry Winston continues to set

the standard for the ultimate in fine jewelry and high-end watch making.  From

the acquisition of some of the world's most famous gemstones, including the

Jonker, Hope and Winston Legacy Diamonds, to adorning Hollywood's leading

ladies on the red carpet, for over eight decades, Harry Winston has been a

symbol of the best there is.  Headquartered in New York, the company operates

retail salons worldwide, in locations including: New York, Beverly Hills,

London, Paris, Tokyo, Hong Kong and Shanghai.

About the Harry Winston Brilliant Futures Charitable Program:

Supporting local communities and giving hope to those in need is a longstanding

House tradition that began with our founder, Mr. Harry Winston.   From

1949-1953, Mr. Winston organized an exhibition known as "The Court of Jewels"

-- a magnificent traveling collection featuring his most impressive and

historic gems -- which toured key cities across America raising money for local

charitable causes.  

Today, we continue this legacy of giving through The Harry Winston Brilliant

Futures(TM) Charitable Program. Within this program, the company is proud to

support organizations in our local salon communities that strive to give young

people access to a quality education and the skills necessary to be successful

in life and enable healthy futures.

About amfAR:  

amfAR, The Foundation for AIDS Research, is one of the world's leading

nonprofit organizations dedicated to the support of AIDS research, HIV

prevention, treatment education, and the advocacy of sound AIDS-related public

policy. Since 1985, amfAR has invested close to $400 million in its programs

and has awarded more than 3,300 grants to research teams worldwide. For more

information, please visit www.amfar.org.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329735

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329736

SOURCE: Harry Winston, Inc.

CONTACT:  Lauren Chase Weaver, +1-212-315-7932, lchase@harrywinston.com

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