2016年2月10日

ザ・ウールマーク・カンパニー

ザ・ウールマーク・カンパニーとクリストファー・レイバーンがコラボ

AsiaNet 63368

ザ・ウールマーク・カンパニーとクリストファー・レイバーンがコラボ

ロンドン(英国)、2016年2月10日/PRニュースワイヤー/ —
ザ・ウールマーク・カンパニーとクリストファー・レイバーンは、2016年秋冬ロンドン・ファッション・ウィークにおいて、ユニークなコラボレーションを披露します。

ザ・ウールマーク・カンパニーは、イギリス人デザイナー、クリストファー・レイバーンとの2016年最新デザイナーコラボレーションを発表します。クリストファー・レイバーンの2016年秋冬ウィメンズウェア・プレゼンテーションの作品では、メリノウールが中心的役割を果たし、来たるロンドン・ファッション・ウィークでは、アイコニックなウールマーク・ブランドとメリノウールが主役になります。

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160208/330673

メリノウールは、機能性に優れています。温度と湿度を和らげ、湿度を管理し、不燃性・抗菌性があり、天然の縮み(クリンプ)のため伸縮性があります。革新と変化が原動力となった、これほど豊かな遺産を持つ繊維は、メリノウールの他にはありません。自然にインスパイアされたメリノウールは、実験を恐れない人たちのために、現代文化とプログレッシブなアパレルとを結びつけます。

他の繊維とは違って、メリノウールがどのように技術革新を取り入れたかを紹介し、レイバーンの2016年秋冬のプレゼンテーションは、メリノウールの技術的進歩を検証することで、不朽の象徴的アウターとベースレイヤーを再構築します。

ファッションの持続可能性に対するレイバーンの献身は、彼の特徴である繊維の再利用や歴史の細部にまで及ぶ細やかな配慮とならんで、天然で生物分解性があり、再生可能な繊維であるメリノウールの使用を通し、その適応性、多様性、着心地の良さ、現代の人々との関連性を強調する上での見どころとなります。

ザ・ウールマーク・カンパニーとレイバーンのコラボレーションは、2月23日ICA(インスティテュート・オブ・コンテンポラリー・アーツ)でプレビューできます。

ザ・ウールマーク・カンパニー(The Woolmark Company)について
ザ・ウールマーク・カンパニーは、ウールのグローバル権威です。国際的な織物・ファッション業界に及ぶ広大なネットワークを通じて、オーストラリアウールの地位を高級アパレルの究極の天然繊維、一流の材料として際立たせています。

ウールマークのロゴは、世界で最も広く認められ、尊重されているブランドで、最高品質を保証すると同時に、農場から完成品までの卓越性とイノベーションのパイオニアであることを表しています。

ザ・ウールマーク・カンパニーは、世界中にわたるオーストラリアウールの供給プロセスで研究、開発、マーケティングに投資する、2万5000人以上の牧羊業者が所有する非営利企業、オーストラリアン・ウール・イノベーション(Australian Wool Innovation)の下部組織です。

http://www.merino.com

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情報源:ザ・ウールマーク・カンパニー


(日本語リリース:クライアント提供)


The Woolmark Company and Christopher Raeburn to Showcase a Unique Collaboration During AW16 London Fashion Week

PR63368

LONDON, Feb. 10 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

    The Woolmark Company is delighted to announce British designer Christopher
Raeburn as its latest designer collaboration for 2016. Merino wool will play a
central role in the creation of Christopher Raeburn’s AW16 womenswear
presentation – putting the iconic Woolmark brand and Merino wool centre stage
at the forthcoming London Fashion Week.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160208/330673 )

    Merino wool has outstanding functionality. It moderates temperature and
humidity, manages moisture, is flame resistant, anti-microbial and has a
natural crimp for stretch and recovery. No other fibre like Merino wool has a
rich heritage driven by innovation and change. Inspired by nature, Merino wool
connects contemporary culture with progressive apparel for those who aren’t
afraid to experiment.

    Showcasing how Merino wool embraces technological innovation like no other
fibre, Raeburn’s AW16 presentation reframes timeless iconic outerwear and base
layering pieces by exploring the technical advances of Merino wool.

    Raeburn’s dedication to sustainability in fashion, along with his signature
reappropriation of fabrics and meticulous attention to historical detail will
be highlighted through his use of Merino wool, a natural, biodegradable and
renewable fibre, to emphasise its adaptability, versatility, wearability and
relevance to a modern audience.

    The Woolmark Company and Raeburn collaboration will be previewed at the ICA
on 23rd February.

    About The Woolmark Company

    The Woolmark Company is the global authority on wool. Through our extensive
network of relationships spanning the international textile and fashion
industries, we highlight Australian wool’s position as the ultimate natural
fibre and premier ingredient in luxury apparel.

    The Woolmark logo is one of the world’s most recognised and respected
brands, providing assurance of the highest quality, and representing pioneering
excellence and innovation from farm through to finished product.

    The Woolmark Company is a subsidiary of Australian Wool Innovation, a
not-for-profit enterprise owned by more than 25,000 woolgrowers that invests in
research, development and marketing along the worldwide supply chain for
Australian wool.

    http://www.merino.com

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SOURCE: The Woolmark Company