2016年2月5日

G2A.com

G2A がGaming Istanbul 2016を支援 G2A 3D+と3Dプリンティング製品を発表

G2A がGaming Istanbul 2016を支援 G2A 3D+と3Dプリンティング製品を発表

AsiaNet 63336 (0149)

【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2016年2月5日PR Newswire=共同通信JBN】
G2A.comは2016年2月3日にイスタンブールで開催されたGaming Istanbul GIST 2016 Developers Conferenceで大きなプレゼンスを示した。ここでのテーマ「Gaming Bridge of Eurasia(ユーラシアのゲーミングの架け橋)」はトルコの地政学的な位置を指すとともに、トルコ、とりわけイスタンブールをゲーミング交流の架け橋を作る場所とすることを目指している。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329726
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329727

G2Aの世界広報担当であるジャクリーン・パーセル氏はサミ・ハミッド氏ともに参加者を歓迎して開会した。彼女はG2Aで日常的になっている急速な革新の証しについて語り「世界で400人のエネルギッシュなゲーマーと世界クラスのプロが急速に進む革新モードに参加しており、まるでハリウッド映画を見るようだ」と述べた。

G2Aの事業開発責任者であるパトリック・カドレッツ氏は、ゲーミング産業向けに開発された総合型3Dプリンティング・ソリューションのG2A 3D+をケーススタディとして説明しながら、ゲーミング企業が新技術に投資する理由について語った。カドレッツ氏は3Dプリンターで作成したゲーミング・アイコンの例を紹介したが、プレゼンテーションの後、今まで3Dプリンターで作成した製品を見たこともない多くの参加者から質問攻めにあった。カドレッツ氏はデベロッパーにGISTのG2Aスタンドを訪れるよう促し「実際に動いている3Dプリンターを見たければ、GISTのG2Aスタンドに来てほしい。そうすれば、参加した人のために実際に動かしてみせる」と語った。G2A 3D+は2016台北電玩展(http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-3d-announces-amazing-interactive-customised-merchandise-at-taipei-game-show-2016-567000181.html )で驚くほどインタラクティブな特別仕様製品を発表した。

詳細はhttp://3dplus.g2a.com を参照。

G2AのOculusチーム責任者であるマルチン・クリシピン氏は、バーチャルリアリティ(VR)部門でVR Developers Perspectiveのケーススタディとして「VRの課題」について語り、G2AがVRのソリューション開発と革新においてどのようにトレンドセッターになったかを説明した。G2A LANDはG2A.COMから2016年第1四半期に無料でダウンロード可能になるよう計画中(http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-land-free-download-from-g2acom-planned-for-q1-2016-560777821.html )。

G2Aが長年提携しているPAYPALのマット・カモロフスキ氏(中・東部欧州販売責任者)は、ゲーミング産業をサポートするためPAYPALが果たしている役割について鮮やかなプレゼンテーションを行った。「Click Less, Play More:Payment in Digital Gaming」と題した講演で、カモロフスキ氏は世界的観点から安全な支払いとしてどのようなことが必要かということをオーディエンスが理解できるように以下のような統計を示した。「現在世界で12億の人々がゲームをプレーしている(注1)。デジタル・ゲーミング市場は610億米ドルに達している(注2)。PayPalは消費者にとって支払いが簡単かつ安全に行われるようにしており、同時にデベロッパーがスムースなゲーミング体験を提供できるよう支援している。そうすることで、人々は支払いに時間をかけず長くプレーできるようになっている」

カモロフスキ氏は、G2A ShieldとG2A Payの2つの革新について安心して信頼に足る顧客体験を提供する素晴らしい開発とコメントしている。

遠く米国からの講演者を含むその他の講演者は、ゲーミング開発の輝かしい見通しの中でGames Culturalisation、The Players Journey and The Future of Local Multiplayer Games -; Big Screen and Social Interactionを含むゲーミング産業における最先端の開発について語った。

注1. Newzoo, Global Games Market Report, 2013
注2. SuperData, Worldwide digital games market: 2015 total, 2016

http://www.g2a.com  http://www.g2a.co
https://www.g2a.co/presentation/index.html

ソース:G2A.com


G2A Supports Gaming Istanbul 2016 – Launches G2A 3D+ and 3D Printing Merchandise

PR63336

RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, Feb. 5 / PRNewswire=KYODO JBN / —

    G2A.com created a strong presence at the recent Gaming Istanbul GIST 2016
Developers Conference held in Istanbul on 3rd February 2016. The theme: Gaming
Bridge of Eurasia, points to the geographical location of Turkey and seeks to
establish Turkey and specifically Istanbul, as the bridge builder of gaming
interaction.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329726 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329727 )

     G2A Head of Global Public Relations, Jacqueline Purcell joined Sami Hamid
to welcome and open the conference. She spoke about the rapid innovation
evidenced at G2A on a daily basis. "400 energetic gamers and world class
professionals engaged in rapid innovation mode – it’s like being in a Hollywood
movie."

    Patryk Kadlec, Head of Business Development at G2A spoke on Why the Gaming
Companies have to Invest in New Technologies, presenting a case study on G2A
3D+, an all in one 3D printing solution for the gaming industry. Patryk showed
samples of 3D printed gaming icons and was inundated with interest after his
presentation because many participants had never seen 3D printed merchandising.
Patryk invited developers to attend the G2A stand at GIST: "If you want to see
3D printers in  action then come to the G2A stand and we can make it all real
for you," he said. G2A 3D+ Announces Amazing Interactive Customised Merchandise
at Taipei Game Show 2016 [
http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-3d-announces-amazing-interactive-customised-merchandise-at-taipei-game-show-2016-567000181.html
]

    For more information visit: http://3dplus.g2a.com

    G2A’s Marcin Kryszpin, Head of Oculus Team, spoke in the Virtual Reality
category presenting a case study from a VR Developers Perspective, about The
Challenges of Virtual Reality and how G2A is a trend setter in developing
solutions and innovations in VR. G2A LAND Free Download from G2A.COM. Planned
for Q1 2016 [
http://www.prnewswire.com/news-releases/g2a-land-free-download-from-g2acom-planned-for-q1-2016-560777821.html
]

    G2A’s long term partner PAYPAL, represented by Matt Komorowski, Head of
Sales Central and Eastern Europe, gave a brilliant presentation of the role
that PAYPAL plays in supporting the gaming industry. His speech title: Click
Less, Play More: Payments in Digital Gaming. Matt shared statistics that
enabled the audience to have a global view about how much needed to be done in
the field of safe payments: "There are 1.2 billion people over the world
playing games [1], the digital gaming market reached 61 billion dollars.[2] At
PayPal we are proud of making payments easier and safer for consumers, as well
as helping developers provide a smooth gaming experience. Letting people spend
less time paying, more time playing."

    Matt commented that the G2A Shield and G2A Pay innovations are both great
developments that protect and give a trustworthy customer experience.

    Other speakers from as far afield as the USA, spoke on cutting edge
developments in the gaming industry including: Games Culturalisation, The
Players Journey and The Future of Local Multiplayer Games – Big Screens and
Social Interaction amongst the brilliant futuristic presentations on gaming
developments.

    ————————————————–

    1. Newzoo, Global Games Market Report, 2013

    2. SuperData, Worldwide digital games market: 2015 total, 2016

    http://www.g2a.com  http://www.g2a.co
https://www.g2a.co/presentation/index.html

    Source: G2A.com