データソリューションのSSIがInstantly, Inc.を買収

SSI (Survey Sampling International)

データソリューションのSSIがInstantly, Inc.を買収

AsiaNet 63241 (0113)

【シェルトン(米コネティカット州)2016年1月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*SSIはグローバルなデータソリューションおよびテクノロジー企業としてのリーダーシップ的立場を強化

SSIは27日、オンラインおよびモバイルによるオーディエンス・インサイト・テクノロジーツールのプロバイダーであるInstantly, Inc.を買収したと発表した。SSIはこの買収によって、グローバルなデータソリューションおよびテクノロジー企業としてのリーダーシップ的立場を強化し、オンラインおよびモバイルパネルで企業規模を大いに拡大することができる。SSIによるInstantly所有権は即日発効する。

 Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141102/156027LOGO

SSIのクリス・ファニング社長兼最高経営責任者(CEO)は「クライアントはSSIによるInstantly買収から大きな利益を受ける。われわれは世界的に大型で堅ろうなパネルとともに特にモバイルに集中して応答者により速くアクセスすることができる最先端テクノロジー・ソリューションの製作に注力し続ける。SSIとInstantlyの結合は、魅力的なスケールの経済性を生みだし、オンラインおよびモバイル中心のソリューションについて、業界をリードする当社の製品開発ロードマップの実現を加速する」との判断を下した。

Instantlyは2008年にuSampとして知られる社名で設立され、米カリフォルニア州ロサンゼルスを拠点として米国、欧州、アジアで200人余りを雇用して、オンラインおよびモバイルによる有力なサンプル・オーディエンス・インサイトのソリューションプロバイダーである。Instantlyは過去数年にわたり、革新的な製品コンセプト試験やモバイルベースの各種ソリューションを含めて、同社製品ポートフォリオを拡大してきた。

Instantlyのアラン・グールドCEOは「SSIは大きく急速成長中で先見の明がある世界的なデータおよびマーケットリサーチ・テクノロジー企業であり、クライアントに高品質なソリューションとサービスを重視している。Instantlyは、両社ともテクノロジーと素晴らしい顧客サービスを強調していることから、SSIとは大いに適性がある」とコメントした。

SSIの過半数オーナーは、大手のミドルマーケット・プライベートエクイティ企業のHGGCである。JEGIはInstantlyのアドバイザーを務めた。

▽SSIについて

SSIは消費者、企業間(B2B)調査研究のデータソリューションおよびテクノロジーの世界的な大手プロバイダー。インターネットや電話、モバイル/無線、混合アクセス経由で100カ国以上に回答者を抱える。SSIのスタッフは21カ国の30オフィスで活動し、サンプルとデータ収集、コンピューター・アシステッド・テレフォン・インタビューイング(CATI)、質問状作成のコンサルティング、プログラミング、ホスティング、オンライン顧客リポーティング、データ処理の各サービスを展開する。SSIの従業員3600人は世界の2500社以上のクライアントにサービスを提供している。SSIについての詳しい情報はwww.surveysampling.com を参照。

▽HGGCについて

HGGCは24億ドル以上の資金を運用する中堅プライベートエクイティ企業である。米カリフォルニア州パロアルトに本社を置き、経営陣や創業者、出資者と協力して、将来有望な企業を魅力的倍数で調達、買収することができる「先進的投資」事業モデルを特色とする。経営者らはHGGCとともに再投資することで、利益追求に強力に連携する。HGGCは創立以来、世界的なプラットフォーム投資、戦略的なアドオン買収、資本再編成、流動性イベントを含めて、ほぼ50件以上、総額100億ドルを超える取引をまとめている。

HGGCについての詳しい情報はwww.hggc.com を参照。

ソース:SSI (Survey Sampling International)

▽問い合わせ先

Chris Clarke, Chief Marketing Officer, SSI,

+1.203.567.7262 (USA),

christopher.clarke@surveysampling.com, or

Jason Kannon, Kannon Public

Relations, +1.203.981.4230 (USA),

jkannon@kannonpr.com

SSI Announces Acquisition of Instantly

PR63241

SHELTON, Conn., Jan. 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Strengthens leadership position as a global data solutions and technology

company --

SSI has announced today its acquisition of Instantly, Inc., a provider of

online and mobile audiences and insights technology tools.  With this

acquisition, SSI strengthens its leadership position as a global data solutions

and technology company by significantly expanding its scale in online and

mobile panels. SSI's ownership of Instantly is effective immediately.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141102/156027LOGO

"Clients will greatly benefit from SSI's acquisition of Instantly and its

integration into SSI's operations and technology portfolio," said SSI President

and CEO Chris Fanning.  "We continue to be focused on building large, robust

panels globally, and leading-edge technology solutions that enable faster

access to respondents, with particular focus on mobile.  Combining Instantly

with SSI will create attractive scale economies and accelerate our

industry-leading product development roadmap with respect to online and

mobile-driven solutions," concluded Fanning.

Founded in 2008, and previously known as uSamp, Instantly is a leading online

and mobile sample audience and insights solutions provider based in Los

Angeles, California with over 200 employees in the United States, Europe and

Asia. Over the past few years, Instantly has expanded its portfolio to include

innovative capabilities in product concept testing and mobile-based solutions,

among others. The acquisition will add to SSI's existing best-in-class people,

panel, and technology in both online and mobile.

"SSI is a large, fast-growing, forward-thinking, global data and market

research technology company that places a premium on delivering high quality

solutions and service to clients," said Alan Gould, CEO of Instantly.  

"Instantly is a great fit with SSI because both companies emphasize technology

and great customer service," commented Gould.  

The majority owner of SSI is HGGC, a leading middle market private equity firm.

JEGI served as advisor to Instantly.

About SSI

SSI is the premier global provider of data solutions and technology for

consumer and business-to-business survey research, reaching respondents in 100+

countries via Internet, telephone, mobile/wireless and mixed-access offerings.  

SSI staff operates from 30 offices in 21 countries, offering sample, data

collection, CATI, questionnaire design consultation, programming and hosting,

online custom reporting and data processing.  SSI's 3,600 employees serve more

than 2,500 clients worldwide.  Visit SSI at www.surveysampling.com.

About HGGC

HGGC is a leading middle-market private equity firm with over $2.4 billion in

cumulative capital commitments. Based in Palo Alto, Calif., HGGC is

distinguished by its "Advantaged Investing" model that enables the firm to

source and acquire scalable businesses at attractive multiples through

partnerships with management teams, founders and sponsors who reinvest

alongside HGGC, creating a strong alignment of interests. Over its history,

HGGC has completed nearly 50 transactions, including global platform

investments, strategic add-on acquisitions, recapitalizations, and liquidity

events with an aggregate value of over $10 billion. More information is

available at www.hggc.com

SOURCE: SSI (Survey Sampling International)

CONTACT: Chris Clarke, Chief Marketing Officer, SSI, +1.203.567.7262 (USA),

christopher.clarke@surveysampling.com, or Jason Kannon, Kannon Public

Relations, +1.203.981.4230 (USA), jkannon@kannonpr.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中