2016年1月21日

銀聯国際(UnionPay International)

海外で春節を過ごす中国人旅行者にUnionPay(銀聯)がもっと便利に

海外で春節を過ごす中国人旅行者にUnionPay(銀聯)がもっと便利に

AsiaNet 63184 (0089)

【上海(中国)2016年1月21日新華社=共同通信JBN】中国本土は2015年、国外旅行者数と国外旅行者支出額で世界1だった。今年も海外旅行市場は加熱している。

銀聯国際(UnionPay International)によると、約600万人の中国人旅行者が来る春節を海外で祝う。自由な個人旅行と特定のテーマや目的を持つこだわりの旅行が新しい傾向だ。UnionPay(銀聯)カードは国外旅行者の最良の友の一つになっている。

▽春節と新年:国外旅行が国内旅行をしのぐ
中国国家観光局によると、2015年の中国本土からの国外旅行者は1億2000万人で、1人当たり支出額は1万1625元だった。その3分の2が自由な個人旅行者である。

海外旅行ブームは大手旅行会社の予約にも反映され、主要な出発地は上海、北京、蘇州、杭州、南京、広州である。

旅行者の多様なニーズに応えるUnionPay(銀聯)カードは中国人旅行者に人気のある支払い手段である。その国外利用は贅沢な買い物からエンターテインメントのような分野まで広がってきた。海外の百貨店、スーパーマーケット、ホテルでの旅行者の支出は増えており、エンターテインメント、ケータリング、入場券の比率も拡大し続けている。

▽UnionPay(銀聯)カードで国際旅行が便利に
中国の国外旅行傾向は海外市場の幅広い関心を引いている。2015年にオーストラリアを訪れた中国人旅行者は100万人を超えた。オーストラリアの多くのホテルや旅行会社は今や、中国人を誘致するため中国語サービスや中国語ガイド、中華料理を用意している。

UnionPay(銀聯)カード受け入れは多くの海外業者にとって中国人旅行者を誘致する不可欠の手段と見なされている。これは中国人顧客の満足度を図る重要な尺度にもなっている。

UnionPay(銀聯)カードは現在、150カ国・地域以上で2700万の商店と190万のATMで通用し、伝統的な商店や日常的な消費場所でも使え、その多くでUnionPay(銀聯)カード優待サービスがある。

UnionPay(銀聯)は多様な付加的サービスも提供する。カード会員は鉄道乗車券をオンラインで予約し、オーストラリア、シンガポール、韓国、台湾ではタクシー代を支払い、台湾とタイではレンタカーを借りることができる。加えて、税金払い戻しサービスの取り扱い範囲や緊急資金援助も拡大しつつある。

銀聯国際(UnionPay International)は今、販売促進キャンペーンを開始したところである。12の有名ショッピンググループと12の大手旅行ブランドがUnionPay(銀聯)カードで最大15%の割引を提供。さらに、大手ホテルグループ6社はUnionPay(銀聯)カードによるオンライン予約で最大30%の割引を提供している。

詳細はhttp://www.unionpayintl.com/ を参照.

ソース:UnionPay International


UnionPay Improves Its Travel Payment Service for 6 Million Chinese Tourists Who Celebrate the Spring Festival Abroad

PR63184

SHANGHAI, China, Jan. 21, 2016 /Xinhua=KYODO JBN/–

In 2015, the Chinese mainland is the world’s No.1 in terms of the number of
outbound tourists and the outbound tourism spending. This year, the outbound
tourism market is still heating up.

According to UnionPay International, about 6 million Chinese tourists will
celebrate the upcoming Spring Festival overseas. Free independent traveling and
in-depth traveling are the new travel trend. And UnionPay card has become one
of outbound travelers’ best companions.

Spring Festival & New Year: outbound tourism overperforms domestic tourism

According to China’s National Tourism Administration, 120 million tourists from
the Chinese mainland travelled abroad in 2015, with a spending of RMB 11,625
per capita. Two thirds of them are free independent travelers.

The boom of outbound tourism is also reflected by the bookings with major
travel agencies, and the largest source cities are Shanghai, Beijing, Suzhou,
Hangzhou, Nanjing, and Guangzhou.

Meeting tourists’ diversified demands, UnionPay card is Chinese tourists’
favorite payment option. Its usage overseas has extended from luxury purchase
to other fields like entertainments. Tourists’ spending at overseas department
stores, supermarkets, and hotels is growing, and the proportions of spending on
entertainment, catering and tickets also keep increasing.

UnionPay card facilitates international tours

China’s outbound tourism trend has drawn extensive attention of overseas
markets. In 2015, the Chinese tourists visiting Australia exceeded 1 million.
Many hotels and travel agencies in Australia now provide Chinese language
services, Chinese-speaking guides and Chinese food to attract the Chinese.

The acceptance of UnionPay cards is deemed as a crucial means of attracting
Chinese tourists by many overseas merchants. It has also become an important
index to measure the degree of satisfaction of Chinese customers.

Currently, UnionPay cards are accepted at 27 million merchants and 1.9 million
ATMs in over 150 countries and regions, covering traditional merchants as well
as day-to-day spending places, many of which provide exclusive offers for
UnionPay cards.

UnionPay also delivers multiple of value-added services. Cardholders can book
railway tickets online, pay for taxies in Australia, Singapore, South Korea and
Taiwan, and rent cars in Taiwan and Thailand. Additionally, the covering scope
of tax refund service and emergency cash assistance is expanding.

Right now, UnionPay International is launching a major marketing campaign. Over
400 merchants, including 12 renowned shopping groups and 12 major tourism
brands, provide up to 15%-off discounts for UnionPay cards. Besides, 6 major
hotel groups provide up to 30%-off discount for online booking with UnionPay
cards.

For more information: http://www.unionpayintl.com/

SOURCE: UnionPay International