2016年1月19日

グループエム

グループエムがLINEとのメディア提携を発表、アジア消費者と革新的に結び付く

グループエムがLINEとのメディア提携を発表、アジア消費者と革新的に結び付く

AsiaNet 63124 (0069)

【香港2016年1月19日PR Newswire=共同通信JBN】グループエム(GroupM)(http://www.groupm.com/ )は、日本のLINE株式会社とのアジア太平洋地域における画期的なメディア提携を発表した。LINEは無料の通話およびメッセージ送信アプリで、世界最速で成長する通信プラットフォームであり、台湾、タイ、インドネシアなどアジア太平洋市場を中心に世界の月間アクティブユーザー層が2億1200万人と急速に拡大している。多岐にわたる今回の合意は即日発効し、この地域のクライアントをサポートするためにグループエムが構築している多数のニューメディア提携の1つを構成する。

ブランドはLINEを使って、リアルタイムで安全にオーディエンスとコミュニケーションを図ることができる。LINEはユーザーが一日中チェックするスマートフォンを使ったインスタントメッセンジャーであり、ブランドは関連があるオーディエンスに対しタイムリーにメッセージを届けることが可能である。LINEは、ユーザーが個人的な知り合いと連絡を取り合うクローズドなソーシャルネットワーキング・サービスであるため、ユーザーにとって信頼できる私的な情報源であり、ブランドにとっては信頼できる環境としても役立つ。さらにLINE上での広告主は、偽アカウントが存在しないことを保証するユーザーの適格性に関する厳密なポリシーからも恩恵を受ける。

グループエム・アジア太平洋のマーク・パターソン最高経営責任者(CEO)は「クライアントは、アジア太平洋地域のオーディエンスにメッセージを届ける最も革新的な方法を当社に期待している。LINEはアジアで最も速く成長する自社開発のソーシャルメディア・プラットフォームの1つであり、コンシューマーエンゲージメントにとって紛れもない新たな有力手段である。当社のエージェンシーはすでに、クライアントがメディア計画の中でこのプラットフォームを活用することを支援しており、今回の提携を利用してLINEのデジタル製品がブランドにとってさらに役立つようにしていく」と語った。

今回の取引はグループエム・エージェンシーのクライアントに対し、効率的な価格設定、新しい広告商品への迅速なアクセス、独自のプラットフォーム特徴およびユーザーの好みに基づいた適切な実装をサポートする専門トレーニングを通じて競争上の優位性を提供する。

LINEの田端信太郎上級執行役員(コーポレートビジネス担当)は「現在の世界的なトレンドは、消費者コミュニケーションと顧客関係管理向けのメッセンジャーアプリを活用し、ブランドとそのオーディエンスを結び付けることである。当社はグループエムとの提携を通じて、より多くのブランドを消費者と結び付ける。当社はLINEトレーニング・セッションを通じて、LINE独自のコミュニケーション環境にとって最も効率的なマーケティング・ソリューションを伝授し、市場をリードするベンチマークを達成することも支援する」と語った。

グループエム・アジア太平洋のトレーディング担当次席であるニック・ビンズ氏は「APACを含め世界のオンライン消費者は、信頼できると判断したプラットフォームおよびサービスを好むことを明確に示した。LINEの閉鎖性はより個人的なソーシャルネットワーキング体験を好む消費者に対して魅力的であり、この絶対的信頼性に基づく設定の中で信頼できるブラントとユーザーを結び付けることによって、グループエムおよびLINEは両社の顧客が控えめではあるが楽しくユーザーと接触することを支援する」と語った。

▽グループエム(GroupM)について
グループエムは世界をリードするメディア投資マネジメント企業で、Mindshare、MEC、MediaCom、Maxus、Essenceをはじめプログラマティック・デジタルメディア・プラットフォームXaxisなどWPPメディアエージェンシーの親会社として事業展開している。これらのエージェンシーはそれぞれが独自に世界展開し、市場をリードする地位を占めている。グループエムの主要目標は、トレーディング、コンテンツ作成、スポーツ、デジタル、ファイナンス、独自ツール開発、その他のビジネスクリティカル機能におけるリーダーおよびコラボレーターとして事業展開することによって、WPPメディアエージェンシーのパフォーマンスを最大化することである。グループエムは、クライアント、株主、人々に他の追随を許さない市場の優位性を提供することに重点を置いている。

グループエムに関する詳細はウェブサイトhttp://www.groupm.com を参照。
Twitter(@GroupMWorldwide )、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/groupm )でグループエムのフォローを。

▽LINE株式会社について
LINE株式会社は日本に本社を置き、230カ国以上で使用されるグローバルサービスの1つLINEメッセンジャーアプリを運用している。無料の国内・海外の音声およびビデオ通話も利用することができる。カラフルな絵文字であるLINEスタンプを送信できるメッセンジャーアプリのほかに、同社は幅広いゲームや写真共有アプリなど、メッセージング以外のサービスも提供している。

LINEに関する詳細はウェブサイトhttp://linecorp.com/en/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先
David.Grabert@GroupM.com
+1-212-297-8092 (U.S.)

Samantha.Kops@GroupM.com
+1-929-375-8374 (U.S.)

ソース:GroupM


GroupM Announces Media Partnership With LINE to Innovatively Reach Asia Pacific Consumers

PR63124

HONG KONG, Jan. 19, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

   GroupM (http://www.groupm.com/ ) is pleased to announce a landmark media
partnership across Asia Pacific with LINE Corporation of Japan. LINE
(http://linecorp.com/en/ ) is a free call and messaging app that is one of the
fastest growing communication platforms in the world, rapidly expanding its
global user base with 212 million monthly active users, mostly in the Asia
Pacific market in countries such as Taiwan, Thailand, and Indonesia. The
multifaceted agreement commences immediately and is one of many new media
partnerships GroupM is establishing to support clients in the region.

   LINE allows brands to communicate with audiences safely in real time.  LINE
is an instant smartphone messenger that users check constantly through the day,
enabling brands to make timely, relevant outreach.  Because LINE is a closed
social networking service where users communicate mostly with personal
acquaintances, it also serves as an intimate source of reliable information for
the user and a trustworthy environment for brands. Advertisers on LINE
additionally benefit from strict policies around user eligibility which ensure
no fake accounts exist.

   "Clients look to us for the most innovative ways to reach their audiences
across Asia Pacific," said Mark Patterson, CEO, GroupM Asia Pacific. "LINE is
one of the fastest-growing natively developed social media platforms in Asia
and is undeniably an important new vehicle for consumer engagement.  Our
agencies are already helping clients to leverage the platform within media
plans, and we engineered this partnership to make LINE’s digital products work
harder for their brands."

   The deal offers clients of GroupM agencies a competitive advantage through
efficient pricing, quick access to new advertising products and specialized
training to support appropriate implementation based on unique platform
characteristics and user preferences.   

   "Today, it is a worldwide trend to utilize messenger apps for consumer
communications and customer relationship management, connecting brands with
their audiences. Through this partnership with GroupM, we will connect even
more brands with consumers," said Sintaro Tabata, Senior Vice President, Head
of Corporate Sales, LINE Corp.  "Through our LINE Training Sessions, we’ll also
help instruct the most effective marketing solutions for LINE’s unique
communication environment and establish market-leading benchmarks."

   "Online consumers around the world – including those in APAC – have shown a
marked preference for platforms and services they find trustworthy. LINE’s
closed nature appeals to consumers who favor a more private social networking
experience, and by connecting reliable brands with users in this implicitly
trusted setting, GroupM and LINE will help our clients reach users in a fun,
yet unobtrusive manner," said Nick Bins, Deputy Head of Trading, GroupM Asia
Pacific.

   About GroupM:

   GroupM is the leading global media investment management company serving as
the parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, and
Essence, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each global
operations in their own right with leading market positions. GroupM’s primary
purpose is to maximize performance of WPP’s media agencies by operating as
leader and collaborator in trading, content creation, sports, digital, finance,
proprietary tool development and other business-critical capabilities. GroupM’s
focus is to deliver unrivaled marketplace advantage to its clients,
stakeholders and people.

   Discover more about GroupM at http://www.groupm.com.
   Follow @GroupMWorldwide on Twitter
   Follow GroupM on LinkedIn – https://www.linkedin.com/company/groupm

   About LINE Corporation

   LINE Corporation is based in Japan and operates the LINE messenger app, a
global service used in more than 230 countries. It offers free one-to-one and
group messaging. Free domestic and international voice and video calls are also
available. Apart from its messenger app that is used to send popular virtual
stickers -colorful emoticons- the company offers a wide range of non-messaging
services ranging from games to photo sharing apps.

   For more information about LINE, please visit: http://linecorp.com/en/

   Media Contacts:

   David.Grabert@GroupM.com
   +1-212-297-8092 (U.S.)

   Samantha.Kops@GroupM.com
   +1-929-375-8374 (U.S.)

   SOURCE:  GroupM