BMWモトラッド、2015年も5年連続で販売台数記録を更新

BMWグループ

BMWモトラッド、2015年も5年連続で販売台数記録を更新

AsiaNet 63119 (0066)

【ミュンヘン2016年1月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*2015年12月現在で前年比10.9%増の販売を達成

*BMWモトラッド戦略が奏功

BMWモトラッド(BMW Motorrad)は2015年に再び前年を大幅に上回るモーターサイクルとマキシスクーターの販売を達成した。これによってBMWグループのモーターサイクル部門は、5年連続で空前の販売新記録を達成したことになる。最も成功しているこの高級モーターサイクルとマキシスクーターの製造部門は2015年、総計13万6963台(前年は12万3495台)を販売し、2014年より10.9%増加した。2015年12月もまた新記録の7497台を販売し、前年同月の7032台を6.6%上回った。

参考:写真はAP Images(http://www.apimages.com )で入手可能

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160115/322587

BMWモトラッドは世界の全市場で成長を経験し、排気量500cc以上の上級モーターサイクル部門では26カ国でトップに立った。北米と欧州の市場が今回の販売増に最も寄与した。

2015年にブルー・アンド・ホワイト・ブランドの最大の単一市場となったのは再びドイツで、2万3823台が国内市場で販売された。これは販売総数の17.4%に該当する。BMWモトラッドは市場占有率が25%以上で、再びマーケットリーダーになった。米国は1万6501台が販売され、ドイツに次いで2位となった。これに続く市場はフランス(1万2550台)、イタリア(1万1150台)、英国(8200台)、スペイン(7976台)の順となっている。

BMWモトラッドのシュテファン・シャラ社長は「昨年は極めて成功した年としてふり返ることができる。当社の歴史の中で初めて13万5000台以上のBMWモーターサイクルとマキシスクーターを供給した。BMWモトラッドに寄せられた顧客からの絶大な信頼に心から感謝したい」と語った。

BMWモトラッドはこれまでの連続した成功によって、2020年の販売目標の達成にかなり近づいている。シャラ社長は「2020年の目標は20万台を顧客に供給することだ。2015年の販売総数は当社のモーターサイクル戦略が奏功していることを証明している。この戦略に基づいて今後数年間、多くの計画を進めていく。われわれは排気量500cc以上の上級車部門で現在のモデルを攻撃的に追求し続け、今年はG 310 Rという純正BMWマシンで排気量500cc未満のクラスに参入する。中期的には都市モビリティーや電動モビリティーの分野でより革新的な製品を提供していくことになるだろう。既存の市場で販売活動を拡大し続ける一方で、新市場にも参入していかねばならない。アジアと南米はこのリストのトップに入る。当社の世界の販売代理店網は現在の約1100店から1500店へと大幅に増加することになろう」と述べた。

シュテファン・シャラ社長は続けて「当社製品と市場攻勢は、BMWモトラッドのブランドのリポジショニングによってバックアップされる。『Make Life A Ride』というブランドの主張の下に、われわれは革新、安全性、品質という伝統的な本質を捨てることなく、BMWモトラッドをさらにエモーショナル・パワーブランドへと発展させていく」と語った。

▽水冷式R 1200 GSがBMWモーターサイクルとして最も成功

2015年の販売台数に最大の貢献をしたのはホールマークのボクサーエンジンを持つBMW Rシリーズで、全体の53.6%にあたる7万3357台に上った。従来通り最も成功したBMWモーターサイクルはR 1200 GSモデル(2万3681台)で、これにR 1200 GS Adventure(1万8011台)、R 1200 RT(10955台)のボリュームモデルが続く。その一方、BMW R nineTは本物のカルト・バイクになり、販売2年目にして9545台を売り、BMWランキングで5位につけた。ロードスターR 1200 R(6951台)や新しいツーリング・スポーツバイクのBMW R 1200 RS(4208台)もまた、満足のいく進展を示した。

スポーティーなBMW Sシリーズ(Sシリーズ販売総数2万1110台)では、スーパースポーツバイクのS 1000 RRが9576台の販売により、4番目に人気のあるBMWモーターサイクルとなった。S 1000 RRは、2015年半ばに発売されたばかりのパワーロードスターS 1000 R(6473台)やアドベンチャーバイクS 1000 XR(5061台)とともに、BMWモデルの強力な柱になっている。

2気筒ミッドレンジモデルのF 800 GS/GS Adventure(6603台/4129台)とF 700 GS (6,282台)、F800 R(5971台)とF 800 GT(2631台)は、それぞれ高い人気を保っている(Fシリーズ総計2万616台)。BMW直列6気筒エンジン装備の革新的で高級なトラベル・モーターサイクルK 1600 GT、GTL、GTL Exclusiveの販売総数は4866台だった。

さらに、マキシスクーターC 650 GTとC 600 Sportは好反応を引き寄せた。2015年はそれぞれのモデルチェンジの前に4530台が販売された。電動スクーターBMW C evolutionは順調に957台が販売された。顧客内でのこの好評は、BMWモトラッドが電動モビリティーの方向へ第1歩を踏み出したことで正しいアプローチを選択したということを示している。

▽BMWモトラッドの2016の展望

シュテファン・シャラ社長は「2015年春から夏にかけて当社はF 800 R、S 1000 RR、R 1200 R、RS、S 1000 XRという5種類以上の新モデルを発売した。これらのモデルはBMWモトラッドの販売成功に重大な貢献をした」と語った。2016年のシーズンも、BMWモトラッドの製品ラインには革新的でエモーショナルな車両が加えられるだろう。新年に入って全面改装されたC 650マキシスクーターが既に市場に出ている。今年後半にはBMW Heritage world of experienceの第2モデルとなる新型のBMW R nineT Scramblerや排気量500cc未満クラスの最初のモデルとなる新型のBMW G 310 Rが出荷される。

シャラ社長は「市場から受け取る信号は、われわれに自信を持たせ、楽観的にさせる。モーターサイクルは再び明確な上昇傾向にある。欧州や米国のモーターサイクル市場には積極的なムードがある。われわれはアジアでも、とりわけ中国でさらに努力している」と述べた。

BMWモトラッドは成長軌道に乗っている。当社の今年の目標は、20万台という目標にさらに近づくため、新たな最高販売記録を再び達成することにある。

▽BMWグループについて

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2015年にBMWグループは約224万7000台の自動車と13万7000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

Rudi Probst, Kommunikation Motorrad

Phone: +49-89-382-22088, Fax: +49-89-382-23927

Markus Sagemann, Leiter Kommunikation MINI und BMW Motorrad

Phone: +49-89-382-68796, Fax: +49-89-382-23927

Internet: http://www.press.bmw.de

E-mail: presse@bmw.de

ソース:BMW Group

BMW Motorrad Achieves Record Sales for the Fifth Time in Succession in 2015

PR63119

MUNICH, Jan. 15, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Deliveries 10.9 % above previous year as of December.

BMW Motorrad strategy takes effect.

    BMW Motorrad once again sold significantly more motorcycles and maxi

scooters in 2015 than in the previous year. This means that the motorcycle

segment of the BMW Group has achieved a new all-time sales high for the fifth

time in succession. With a total of 136,963 vehicles sold (prev. yr.: 123,495

units), the most successful premium manufacturer of motorcycles and maxi

scooters supplied 10.9% more vehicles last year than in 2014. In the month of

December, too, sales increased by 6.6 % to a new record figure of 7,497 units

(previous year: 7,032 units).

    - Cross reference: Picture is available at AP Images

(http://www.apimages.com) -

          (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160115/322587 )

    BMW Motorrad experienced growth in all markets worldwide and was the market

leader in 26 countries in the premium segment of motorcycles over 500 cc. The

markets of North America and Europe made the biggest contribution to the

increase in sales.

    The blue-and-white brand's biggest single market in 2015 was once again

Germany. 23,823 vehicles remained in the home market, in other words some 17.4%

of total sales. With a share of more than 25%, BMW Motorrad was once again the

market leader. The USA followed in second place with 16,501 vehicles sold. The

largest single markets follow in the order of France (12,550 units), Italy

(11,150 units), UK (8.200 units) and Spain (7,976 units).

    Stephan Schaller, President BMW Motorrad: "We are able to look back on an

exceptionally successful year. For the first time in the history of our company

we supplied more than 135,000 BMW motorcycles and maxi scooters. I should like

to thank our customers most sincerely for the enormous trust they have placed

in BMW Motorrad".

    With this repeated sales success, BMW Motorrad has moved considerably

closer to achieving its 2020 sales target. As Schaller says: "Our aim for 2020

is to supply 200,000 vehicles to customers. The 2015 sales figure shows that

our motorcycle strategy is taking effect. And based on this strategy we have a

lot planned for the years to come. We will continue to consistently pursue our

current model offensive in the premium segment over 500 cc, and we will be

entering the capacity class under 500 cc with a genuine BMW machine this year -

the G 310 R. In the medium term we shall be offering further innovative

products in the area of urban mobility and electromobility. While continuing to

extend our sales activities in existing markets, we shall also be penetrating

new markets. Asia and South America are very much at the top of our list here.

Our worldwide dealer network will grow significantly from the current figure of

some 1,100 dealerships to a total of 1,500."

    Stephan Schaller continues: "Our product and market offensive will be

backed up by a repositioning of the BMW Motorrad brand. Under the brand claim

"Make Life A Ride", we will be developing BMW Motorrad further to make it an

emotional power brand - though without giving up our traditional qualities of

innovation, safety and quality."

    Water-cooled R 1200 GS is the most successful BMW motorcycle.

    The largest contribution to the 2015 sales figure was made by the BMW R

series with the hallmark boxer engine, accounting for a share of 73,357

vehicles or 53.6 %. As has traditionally been the case, the most successful BMW

motorcycle, the R 1200 GS (23,681 units) is followed by the other volume

models, the R 1200 GS Adventure (18,011 units) and the R 1200 RT (10,955

units). Meanwhile the BMW R nineT has become a true cult bike, finishing fifth

in the BMW ranking list in its second year of sales with 9,545 units sold. The

roadster R 1200 R (6,951 units) and the new touring sports bike BMW R 1200 RS

(4,208 units) are likewise demonstrating a pleasing development.

    In the sporty BMW S-Series (S-Series total: 21,110 units), the supersports

bike S 1000 RR has become the fourth most popular BMW motorcycle with 9,576

units sold. Together with the power roadster S 1000 R (6,473 units) and the

adventure bike S 1000 XR (5,061 units) only launched in mid-2015, it has become

a powerful pillar of the BMW model range.

    The 2-cylinder mid-range models F 800 GS/GS Adventure (6,603 units / 4,129

units) and F 700 GS (6,282 units), as well as the F 800 R (5,971 units) and F

800 GT (2,631 units) likewise continue to enjoy a high level of popularity

(F-Series total: 25,616 units). The sales figure for the innovative and

luxurious travel motorcycles K 1600 GT, GTL and GTL Exclusive fitted with the

BMW in-line 6-cylinder engine was 4,866.

    In addition, the maxi scooters C 650 GT and C 600 Sport attracted a good

response: 4,530 units were sold in the last year before their model change.

Sales of the electrically powered scooter BMW C evolution remained on track

with 957 units. This good acceptance among customers shows that BMW Motorrad

chose the right approach by taking this first step in the direction of

electromobility.

    A look ahead to 2016 for BMW Motorrad

    Stephan Schaller: "From spring to summer 2015 we launched no less than five

new models - the F 800 R, the S 1000 RR, the R 1200 R and RS and also the S

1000 XR. These made a crucial contribution to the sales success of BMW

Motorrad." In the 2016 season, too, innovative and emotional vehicles will be

added to the BMW Motorrad portfolio. Since the New Year got underway, the

thoroughly revised C 650 maxi scooters have already become available on the

market. In the second half of the year, these will be followed by the second

model of the BMW Heritage world of experience, the new BMW R nineT Scrambler,

as well as the first model of the capacity class under 500 cc, the new BMW G

310 R.

    Stephan Schaller: "The signals we are getting from the markets are making

us confident and optimistic. Motorcycles are clearly on an upward trend once

again. There is a positive mood in the motorcycle markets of Europe and

America. And we are intensifying our efforts in Asia, too - especially in China.

    BMW Motorrad remains on course for growth. Our aim this year is to achieve

a new all-time sales high once again so as to move even closer to our target of

200,000".

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2015, the BMW Group sold approximately 2.247 million cars and nearly

137,000 motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year

2014 was approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40

billion. As of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324

employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

    http://www.bmwgroup.com

    Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

    Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

    YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

    Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

     Rudi Probst, Kommunikation Motorrad

     Phone: +49-89-382-22088, Fax: +49-89-382-23927

     Markus Sagemann, Leiter Kommunikation MINI und BMW Motorrad

     Phone: +49-89-382-68796, Fax: +49-89-382-23927

     Internet: http://www.press.bmw.de

     E-mail: presse@bmw.de

SOURCE: BMW Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中