大企業向け顧客ロイヤリティー・ソリューションの分野でリーダーに選ばれたEpsilon

Epsilon International

大企業向け顧客ロイヤリティー・ソリューションの分野でリーダーに選ばれたEpsilon

AsiaNet 63051

2016年1月14日、東京――フォレスター・リサーチ社の2016年1月号のレポート「フォレスター・ウェーブ:2016年第一四半期の大企業向け顧客ロイヤリティー・ソリューション(原題The Forrester Wave(TM): Customer Loyalty Solutions For Large Organizations, Q1 2016)」の中で、人とブランドの間につながりを築くグローバルリーダーのEpsilonがリーダーに選ばれました。

Epsilonは「大規模なプログラムを扱うことにおいて最も経験が豊富です。・・・あらゆる業界のマーケターが、同社の幅広いサービスやロイヤリティーテクノロジー、その市場に関する知識をありがたく思うでしょう」とレポートは述べています。

 Epsilonは、企業のビジョンと顧客満足度を高めるためのロードマップを評価する戦略、実際に行われたR&D投資、そして顧客の成長や事業拡大、顧客維持を考慮した業績においてトップのスコアを記録しました。パートナシップのサブカテゴリ―でも、調査対象となった企業の中でEpsilonは最高得点を出し、企業の業績においても同点首位となりました。

最新のサービスについては、Epsilonのロイヤリティーソリューション・プラットフォームである「AgilityLoyalty」が、テクノロジープラットフォーム性能において2番目に高いスコアを記録しました。特にレポートでは、インターフェイスの抜本的な改革とディベロッパーポータルの構築によるEpsilonの透明性の強化とマーケターの管理が挙げられています。

「Epsilonのロードマップは、プログラムを超えるロイヤリティーというフォレスターのビジョンと合致しており、同社はより一層役に立つ顧客インサイトを提供し、マーケターのリーチとロイヤル顧客の認知を広げるために、ロイヤリティー機能とマーケティングソリューションの融合をさらに進めそうです」とフォレスターはレポートの中で述べています。

「フォレスター社が弊社の強みであるロイヤリティーサービスを評価し、リーダーに選んでくださったことを私たちは光栄に思います」とEpsilonのアンディ・フローリー最高経営責任者は言います。「ロイヤリティーはトランザクションを専門としたプログラムという考え方から、顧客エクスペリエンスとメンバーエンゲージメントを中心とする包括的なソリューションへとパラダイムシフトしています。ロイヤリティーと顧客エクスペリエンスに対する弊社の投資によって、私たちの顧客――ウォルグリーンやJCペニー、ダンキン・ブランズ――は貴重な顧客インサイトを使ってロイヤル顧客を認知し、還元し、エンゲージすることができるようになりました」

「フォレスター・ウェーブ:2016年第一四半期の大企業向け顧客ロイヤリティー・ソリューション」の全文はこちら(http://engage.epsilon.com/forrester-loyalty-wave-2016 )をクリック。

▽Epsilonについて

Epsilonは人とブランドのつながりを構築する世界的なトップ企業である。当社は総合的なグローバルマーケティング企業で、豊富なデータ、革新的な技術、魅力的な創造性、斬新なアイデアの力を駆使して、クライアントが求める結果を出す。AD Age誌はEpsilonを、世界No.1のCRM/ダイレクト・マーケティング・ネットワーク、米国No.1のデジタルエージェンシー・ネットワーク、米国No.1のエージェンシーとして評価した。当社は世界70カ所で7000人以上を雇用している。EpsilonはAlliance Data社の一員である。

Epsilon InternationalはEpsilonの1事業部門で、オーストラリア、中国本土、香港、インド、日本、シンガポール、英国、フランス、ドイツ、アイルランドに事務所を持つ。詳細はepsilon.comを参照するか、Twitter @EpsilonAPAC でフォロー、ないしは電子メールapac-fo@epsilon.com で問い合わせを。

▽報道関係問い合わせ先

Rickie Hobbie

Epsilon

Rickie.hobbie@epsilon.com

+852-3589-0717

(日本語リリース:クライアント提供)

Epsilon Named a Leader in Customer Loyalty Solutions for Large Organizations

PR63051

HONG KONG, Jan. 14, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Epsilon(http://www.epsilon.com/), the global leader in creating connections

between people and brands, today announced that it was named a Leader in the

January 2016 report "The Forrester Wave(TM): Customer Loyalty Solutions For

Large Organizations, Q1 2016" by Forrester Research, Inc.

The report stated that Epsilon "has the most experience in the space handling

large-scale programs...Marketers across industries will appreciate the

expansive nature of Epsilon's offering and its knowledge of loyalty technology

and the market".

Epsilon received the top score in Strategy, which evaluated each vendor's

vision and road map against customer satisfaction, demonstrated R&D investment

and company performance, with respect to client growth, expansion and

retention. Epsilon also received the top score possible, amongst the companies

evaluated, in the sub-category of Partnerships and tied for the highest score

in Company Performance.

For Current Offering, Epsilon received the second highest score in the

Technology Platform Capabilities sub-category for its loyalty solution

platform, Agility Loyalty(http://www.agilityloyalty.com/). The report

specifically cites Epsilon's commitment to increasing transparency and marketer

control by significantly overhauling the interface and building a developer

portal.

Forrester states in the report that "In step with Forrester's vision of loyalty

beyond the program, Epsilon's road map looks to further integrate its loyalty

capabilities with its total set of marketing solutions to provide more useful

customer insights and extend marketers' reach and recognition of loyal

customers".

"Epsilon is pleased to be assessed by Forrester on the strength of our loyalty

offering and to be recognized as a leader," said Andy Frawley, Chief Executive

Officer, Epsilon. "The loyalty paradigm is shifting from the mindset of loyalty

as a program focused on transactions to a complete solution centered on

customer experience and member engagement. The investments Epsilon has made in

loyalty and customer experience allow our clients - renowned brands like Citi

and Hilton - to use valuable customer insights to recognize, reward and engage

loyal customers."

For the full report "The Forrester Wave(TM): Customer Loyalty Solutions For

Large Organizations, Q1 2016" click

here(http://engage.epsilon.com/forrester-loyalty-wave-2016).

About Epsilon

Epsilon is the global leader in creating connections between people and brands.

An all-encompassing global marketing company, we harness the power of rich

data, groundbreaking technologies, engaging creative and transformative ideas

to get the results our clients require. Recognized by Ad Age as the #1 World

CRM/Direct Marketing Network, #1 U.S. Digital-Agency Network and #1 U.S. Agency

from All Disciplines, Epsilon employs over 7,000 associates in 70 offices

worldwide. Epsilon is an Alliance Data company.

Epsilon International is an operating unit of Epsilon, with local offices in

Australia, China, Hong Kong, India, Japan, Singapore, U.K., France, Germany and

Ireland. For more information, visit: http://www.epsilon.com, follow us on

Twitter @EpsilonAPAC or email to apac-info@epsilon.com.

Asia Pacific Media Contact:

Rickie Hobbie

Epsilon

Rickie.hobbie@epsilon.com

+852-3589-0717

SOURCE:  Epsilon International

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